Bij aflevering bleek de rekening op de broek gespeld, dus door het membraan van Gore-Tex. Bij een eerste test in de regen bleek de broek niet meer waterdicht thv het kruis. Bleken ze gewoon het membraan van GTX te hebben doorstikt (tot daar aan toe, je moet tenslotte een rits vervangen), maar er was niets aan het herstel van de waterdichtheid gebeurd. (“Gewoon een spuitbuske kopen, mijnheer.”)
6 Weken, véél telefoons, een boel drogredenen en gezever (“Mijnheer, u heeft nooit gezegd dat die broek waterdicht moest blijven” – “Mijnheer, het is niet omdat er een speld door uw broek zit dat er ook een gat in zit” - …) van de verantwoordelijken én het personeel van Cactusretouches later, kon ik de broek laten repareren, op aangeven van wasserij Vermeir. Cactusretouches schoof de verantwoordelijkheid af op hen als hun opdrachtgever. Na enkele telefoontjes mocht ik de broek laten herstellen op hun kosten.
Enkele foto’s van het “herstelwerk” van Cactusretouches:
De gaatjes van de speld(en):
![Afbeelding](http://i42.tinypic.com/5mmp2h.jpg)
De rits aan de binnenkant, waar je duidelijk ziet dat de herstelling érg amateuristisch werd afgewerkt:
![Afbeelding](http://i39.tinypic.com/51apfr.jpg)
Herstel gebeurde bij de enige persoon die in België mag en kan (wegens in het bezit van machines van Gore-Tex én een opleiding ter plaatse) doen: http://www.retoucheliesbeth.be" onclick="window.open(this.href);return false; in Beveren.
Supervriendelijk onthaal, véél uitleg, drankje en 2,5 uur binnen geweest. Broek hersteld én onmiddellijk onder druk getest. 36 euro.
Werd mij netjes door Wasserij Vermeir uitbetaald, mét de kosten voor het nodeloos heen en weer gerij die ik er had bijgerekend.
Paar tips in één post dus. Doe er jullie voordeel mee. Of niet.