frederik schreef:Op reis (lange afstand) ga ik waarschijnlijk zonder topkoffer rijden, en met een rol op het bagagerekje en achterzadel. Daarmee altijd de meeste stabiliteit.
Heb jij alternatieven voor de zijkoffers, qua tassen. Ik heb nog RT tassen liggen. Weet jij nog een beter en goedkoper alternatief ?
Maar ondertussen gaan we wat moeten wachten tot de lente er weer een beetje komt, dus wat wachten met rijden. Zucht.
Mvg,
Frederik
Zwaartepunt laag houden geldt voor elke moto. Ik laat voortaan de topkoffer ook thuis indien zonder duo. Met duo ligt dat moeilijker : hoe kleiner het ondergoed, hoe duurder... maar je moet toch wat geld overhouden om te tanken... er zijn dus limieten
Ik gebruik een netje dat ik bij RAD kocht om de bagage op de duozit te fixeren, maar dat kan natuurlijk ook met spinnen, afhankelijk van het volume.
Ik weet niet hoe die RT tassen eruit zien. Zoals ik reeds had vermeld, heb ik de voorgevormde BMW tassen eruit gegooid wegens te veel plaatsverlies(ook topkoffer) en vervangen door soepele GL1500 tassen die ik van een vriend kreeg. Die passen zich aan aan de vorm van de koffers en er kan dus veel meer in. Als je het goedkoop wil houden denk ik dat je dat niet moet gaan zoeken in een motorzaak. Eender welke stevige soepele tas die ong het volume heeft van de koffer waar ze in moet kan voldoen. Enkel voor de tassen die je op de duozit zet, geldt dat ze waterdicht moeten zijn. Ik kocht er ééntje bij RAD voor 47€ en alles is droog gebleven... en geloof me : het heeft geregend !
Hoop dat je er wat aan hebt.
Mvg, Pierre
PS : koude mag geen excuus zijn : vele laagjes. Zolang je normaal kan bewegen is alles goed. Op tijd stoppen om te plassen is dan de boodschap, want je moet een tijdje zoeken (in mijn geval)
Schotland april 2012 : hele week tussen 0 en 5°C
A Saint has a past... a Sinner has a future...