met de moto op de Stelvio
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
met de moto op de Stelvio
Deze zomer een reis gemaakt door Noord-Italië, met daarbij de legendarische Passo di Stelvio!
Hierbij een kortfilmpje van deze tocht!
http://www.youtube.com/watch?v=sT5aeYHAMvw" onclick="window.open(this.href);return false;
Hierbij een kortfilmpje van deze tocht!
http://www.youtube.com/watch?v=sT5aeYHAMvw" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: met de moto op de Stelvio
Leuk filmpje, mede door de verschillende cameraposities. Of gewoon meerdere camera's ?
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
geluk gehad met het weinige verkeer!
En het was te warm voor handschoentjes....
En het was te warm voor handschoentjes....

I like my bike!!
Ik heb inderdaad gewerkt met twee camera's ( één GoPro op de helm en een Handycam, bediend door mijn duo). Beiden normaal in HD, maar toch is er een kwaliteitsverschil!
mooi gedaan,
dat brengt heel wat goede herinneringen terug waaronder mijn afdaling naar Prato in het donker, bij 5°, zonder koplamp...

dat brengt heel wat goede herinneringen terug waaronder mijn afdaling naar Prato in het donker, bij 5°, zonder koplamp...

R1200GS LC
Maar dan wellicht wél met handschoenen aanroadster schreef: bij 5°, zonder koplamp...![]()

Greetz,
P@trick
P@trick
ge moogt gerust zijnp@rick schreef:Maar dan wellicht wél met handschoenen aanroadster schreef: bij 5°, zonder koplamp...![]()

en zelfs met een pamperke aan...

R1200GS LC
-
- Contacteer:
Het is nu niet mijn lievelingspas en ik heb hem al een keer of 3 a 4 gedaan maar door dit filmpje wil ik hem gerust nog eens doen.
Toffe montage trouwens, waar haalde je de muziek?
Toffe montage trouwens, waar haalde je de muziek?
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
De muziek is van LFO ( Leeds Warehouse Mix) met het nummer LFO.
En ja, inderdaad zonder handschoenen, het was immers dik boven de 30°en ik was mij te pletter aan het zweten!
Wél mijn motorjas en motorbroek steeds aan, zelfs met tropische temperaturen! De politie reed er anders wel in hempje met korte mouwen!
En ja, inderdaad zonder handschoenen, het was immers dik boven de 30°en ik was mij te pletter aan het zweten!
Wél mijn motorjas en motorbroek steeds aan, zelfs met tropische temperaturen! De politie reed er anders wel in hempje met korte mouwen!
-
mooie montage, ben er eind augustus ook geweest maar die pas niet gedaan.
Zal voor volgende keer zijn.
Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk
Zal voor volgende keer zijn.
Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk
Honda Deauville NT700VA 2008 (voor als er zout is gestrooid en als de RT pas gewassen is)
BMW R1200RT 2013
BMW R1200R 2015 (den bike van het vrouwke)
BMW R1200RT 2013
BMW R1200R 2015 (den bike van het vrouwke)
-
- Contacteer:
Wat mij opvalt bij de meeste filmpjes in de bergen, is het feit dat er zo vlot gereden wordt in de haarspeldbochten.
Zonder aarzelen, in een beweging insturen, startend op de ander zijn vak, insnijden in de bocht en uitkomen op de andere zijn vak.
Wij gaan naar de bergen, rijden op ONZE kant van de weg, en krijgen de opmerking dat we ook maar traag rijden!
Klopt, we rijden misschien traag, maar dat is relatief. Het is enkel traag tov andere die rapper rijden.
En daarbij over de volle breedte van de baan zwalpen.
Dan vraag ik mij af wat jullie doen met tegenliggers, zowel auto's bussen als moto's.
Wij hebben het namelijk 10-tallen keren meegemaakt dat tegenliggers op ons wegdeel terecht kwamen, en wij enkel konden uitwijken of stoppen om brokken te vermijden.
Snel rijden en over de helft gaan, creëert dat dan een zone waar geen tegenliggers zijn indien je door de bocht gaat, en dus zwaar over de helft mag gaan.
Als ik naar onze tegenliggers kijk moet ik concluderen van niet.
Gewoon puur geluk dan? Lijkt me nogal gevaarlijk.
Zonder aarzelen, in een beweging insturen, startend op de ander zijn vak, insnijden in de bocht en uitkomen op de andere zijn vak.
Wij gaan naar de bergen, rijden op ONZE kant van de weg, en krijgen de opmerking dat we ook maar traag rijden!
Klopt, we rijden misschien traag, maar dat is relatief. Het is enkel traag tov andere die rapper rijden.
En daarbij over de volle breedte van de baan zwalpen.
Dan vraag ik mij af wat jullie doen met tegenliggers, zowel auto's bussen als moto's.
Wij hebben het namelijk 10-tallen keren meegemaakt dat tegenliggers op ons wegdeel terecht kwamen, en wij enkel konden uitwijken of stoppen om brokken te vermijden.
Snel rijden en over de helft gaan, creëert dat dan een zone waar geen tegenliggers zijn indien je door de bocht gaat, en dus zwaar over de helft mag gaan.
Als ik naar onze tegenliggers kijk moet ik concluderen van niet.
Gewoon puur geluk dan? Lijkt me nogal gevaarlijk.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
Ieder z'n manier van rijden HLA, 't is niet omdat jij 't niet wil doen, dat een ander 't niet kan, in relatieve veiligheid, doen.
Ik snij elke bocht af waar ik maar kan, maar mij ga je nooit ofte nimmer op het andere rijvak/kant v.d baan zien als ik geen vrij zicht heb, en/of geen 100% zeker ben van m'n actie.
Grtz, Philip!
Ik snij elke bocht af waar ik maar kan, maar mij ga je nooit ofte nimmer op het andere rijvak/kant v.d baan zien als ik geen vrij zicht heb, en/of geen 100% zeker ben van m'n actie.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!

-
- Contacteer:
Ik heb het ook gedaan deze zomer, daar waar zoals je zegt men vol zicht heeft en dus geen risico is.
Maar de meeste of heel veel bochten, ook deze die gewoon vlak zijn, hebben geen vrij zicht.
Zowel in onze richting als bij de tegenliggers gingen ze niettemin vlot over de middenlijn!
Ik en mijn collegas hebben tientallen ongevallen vermeden door aan de kant te gaan en in te houden, dat het niet normaal is.
Vb een vlakke baan die kronkeld rond een meer. Als je dan redelijk vrij zicht hebt en tegenliggers ziet en die verplicht uit te wijken omdat je toch uw bocht wil afsnijden om sneller te kunnen rijden, dan begrijp ik het niet meer.
Gelukkig voor ons is het bij tientallen bijnaongelukken gebleven, maar hadden we sneller gereden en ook de bochten altijd afgesneden, dan waren er zeker brokken gevallen. En dat is het mij niet waard.
Blijkbaar rekenen de andere op de goodwill van mensen zoals ik om er ook veilig door te geraken!
Maar de meeste of heel veel bochten, ook deze die gewoon vlak zijn, hebben geen vrij zicht.
Zowel in onze richting als bij de tegenliggers gingen ze niettemin vlot over de middenlijn!
Ik en mijn collegas hebben tientallen ongevallen vermeden door aan de kant te gaan en in te houden, dat het niet normaal is.
Vb een vlakke baan die kronkeld rond een meer. Als je dan redelijk vrij zicht hebt en tegenliggers ziet en die verplicht uit te wijken omdat je toch uw bocht wil afsnijden om sneller te kunnen rijden, dan begrijp ik het niet meer.
Gelukkig voor ons is het bij tientallen bijnaongelukken gebleven, maar hadden we sneller gereden en ook de bochten altijd afgesneden, dan waren er zeker brokken gevallen. En dat is het mij niet waard.
Blijkbaar rekenen de andere op de goodwill van mensen zoals ik om er ook veilig door te geraken!
R1200RT
R1200RT
-
- Contacteer:
Mooi!! Doet goesting krijgen om de beslissing van deze zomer niet naar Oostenrijk, Italië te gaan weer in te trekken. 

Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS
wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
-
idem dito.Koppel!! schreef:Ieder z'n manier van rijden HLA, 't is niet omdat jij 't niet wil doen, dat een ander 't niet kan, in relatieve veiligheid, doen.
Grtz, Philip!
Vrij zicht is ook behoorlijk relatief, als je het andere vak gebruikt heb je zelf al wat meer zicht op mogelijke tegenliggers, en tijd genoeg om terug naar binnen te sturen. En de correcte lijn is nog altijd insteken buitenkant bocht, dan heb je de meeste kans om de bocht uit te komen op je eigen vak. Dus wat heb je liefst: insteken buitenkant bocht eventueel over de helft, maar met controle, of bocht uikomen op het ander vak, zonder controle?
Afgezien daarvan heb ik de Stelvio ook al tig keer gedaan, de mooiste is het niet, maar het is toch altijd leuk, tenzij in juli of augustus...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Contacteer:
Wat is er eigenlijk op tegen om altijd zo veel mogelijk op uw helft te blijven?
Dan zul je ook automatisch de bochten afsnijden, zowel rechtse als linkse.
En dan ga je automatisch ook regelmatig OVER de lijn.
Als je van het principe bent dat je zowat ALLE bochten automatisch zo veel als mogelijk afsnijd, dan moet je maar hopen dat je mensen tegenkomt die van de andere kant komen en die er een iets veiligere rijstijl op na houden.
Wij komen inderdaad enkele seconden later ergens aan, maar we komen er OOK aan.
Menig bestuurder zou NIET aangekomen zijn indien we ze de ruimte die ze opeisten niet zouden gegeven hebben, of we zouden zelf niet aangekomen zijn, wat nog minder leuk zou geweest zijn.
Ik kwam vroeger ook veel met de auto in de bergen, en toen viel het mij ook op dat menig automobilist ruimte geeft aan motoren. Ze weten natuurlijk dat motoren sneller zijn, maar dat inhouden gaat verder dan gewoon doorrijden en wat ruimte geven.
D'as soms echt stoppen om ze door te laten. Omwille van veiligheid, vriendelijkheid. Maar tegelijk ergeren ze zich aan al dat verkeer (motoren) die constant voorbijrijden!
Als we niet oppassen, dan sluiten ze de cols ook nog voor motoren.
Je moet maar eens een gesprek aangaan met de locale bevolking! Het hangt er ten andere vol van affiches in die zin.
In het zwarte woud kennen we allemaal straten die gesloten zijn voor motoren.
Ik ben er in Oostenrijk ook tegen gekomen.
En die affiches dreigen voor nog meer, als we niet opletten.
Als we dus niet allemaal een beetje rustiger rondrijden, en stiller (voor sommigen), dan kunnen we binnen afzienbare tijd helemaal niet meer rijden.
Dan geef ik graag het voorbeeld en rij zo veel mogelijk aan mijn kant, zonder al te veel geluidsoverlast te bezorgen.
En het gas gaan vol open, daar waar het doenbaar is.
Want dat vind ik ook wel eens leuk.
Alles met mate. En hopelijk nog heel lang.
Dan zul je ook automatisch de bochten afsnijden, zowel rechtse als linkse.
En dan ga je automatisch ook regelmatig OVER de lijn.
Als je van het principe bent dat je zowat ALLE bochten automatisch zo veel als mogelijk afsnijd, dan moet je maar hopen dat je mensen tegenkomt die van de andere kant komen en die er een iets veiligere rijstijl op na houden.
Wij komen inderdaad enkele seconden later ergens aan, maar we komen er OOK aan.
Menig bestuurder zou NIET aangekomen zijn indien we ze de ruimte die ze opeisten niet zouden gegeven hebben, of we zouden zelf niet aangekomen zijn, wat nog minder leuk zou geweest zijn.
Ik kwam vroeger ook veel met de auto in de bergen, en toen viel het mij ook op dat menig automobilist ruimte geeft aan motoren. Ze weten natuurlijk dat motoren sneller zijn, maar dat inhouden gaat verder dan gewoon doorrijden en wat ruimte geven.
D'as soms echt stoppen om ze door te laten. Omwille van veiligheid, vriendelijkheid. Maar tegelijk ergeren ze zich aan al dat verkeer (motoren) die constant voorbijrijden!
Als we niet oppassen, dan sluiten ze de cols ook nog voor motoren.
Je moet maar eens een gesprek aangaan met de locale bevolking! Het hangt er ten andere vol van affiches in die zin.
In het zwarte woud kennen we allemaal straten die gesloten zijn voor motoren.
Ik ben er in Oostenrijk ook tegen gekomen.
En die affiches dreigen voor nog meer, als we niet opletten.
Als we dus niet allemaal een beetje rustiger rondrijden, en stiller (voor sommigen), dan kunnen we binnen afzienbare tijd helemaal niet meer rijden.
Dan geef ik graag het voorbeeld en rij zo veel mogelijk aan mijn kant, zonder al te veel geluidsoverlast te bezorgen.
En het gas gaan vol open, daar waar het doenbaar is.
Want dat vind ik ook wel eens leuk.
Alles met mate. En hopelijk nog heel lang.
R1200RT
R1200RT
HLA, ff serieus nu (en da's m'n laatste reactie want we zijn een leuk filmpjestopic aan 't verzieken), jij kent me in 't echt niet, en je hebt me nog nooit zien rijden. Je kunt je dan ook geen idee vormen hoe ik m'n rijstijl indeel, en hoe ik me begeef op de baan, waar dan ook ter wereld. Ik weet wel dat meerdere motards zich comfortabel voelen om in de bergen m'n spoor te volgen, zo slecht zal 't dus ook wel niet zijn.
[Als je echt wil zien hoe ik rij kan je gerust is naar volgende filmkes kijken.
Het eerste filmke is ikke rustig toeristisch aan 't cruisen: https://www.youtube.com/watch?v=CMr_UnqkwIs" onclick="window.open(this.href);return false;
Het tweede filmke is ikke sportief vlot aan 't spelen: https://www.youtube.com/watch?v=ZvHo7IbRi7c" onclick="window.open(this.href);return false;
En om een heel goed vergelijk te hebben met de topicstarter, ikke op dezelfde pas, langs dezelfde kant, wel in de regen: https://www.youtube.com/watch?v=AzNbwMY-Mb8" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je mij één keer kan betrappen dat ik een domme stoot uitsteek, dan mag je 't mij zeggen.]
En stop aub met jezelf als een heilige voor te doen, dat siert een mens niet
Grtz, Philip!
Het eerste filmke is ikke rustig toeristisch aan 't cruisen: https://www.youtube.com/watch?v=CMr_UnqkwIs" onclick="window.open(this.href);return false;
Het tweede filmke is ikke sportief vlot aan 't spelen: https://www.youtube.com/watch?v=ZvHo7IbRi7c" onclick="window.open(this.href);return false;
En om een heel goed vergelijk te hebben met de topicstarter, ikke op dezelfde pas, langs dezelfde kant, wel in de regen: https://www.youtube.com/watch?v=AzNbwMY-Mb8" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je mij één keer kan betrappen dat ik een domme stoot uitsteek, dan mag je 't mij zeggen.]
En stop aub met jezelf als een heilige voor te doen, dat siert een mens niet

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!

-
- Contacteer:
Koppel, misschien heb ik mij slecht uitgedrukt maar ik sprak in het algemeen, en had helemaal niet de bedoeling om U persoonlijk iets aan te wrijven. Ook niemand anders.
En daarbij ga ik het laten.
En daarbij ga ik het laten.
R1200RT
R1200RT
Koppel!! schreef:HLA, ff serieus nu (en da's m'n laatste reactie want we zijn een leuk filmpjestopic aan 't verzieken), jij kent me in 't echt niet, en je hebt me nog nooit zien rijden. Je kunt je dan ook geen idee vormen hoe ik m'n rijstijl indeel, en hoe ik me begeef op de baan, waar dan ook ter wereld. Ik weet wel dat meerdere motards zich comfortabel voelen om in de bergen m'n spoor te volgen, zo slecht zal 't dus ook wel niet zijn.
En stop aub met jezelf als een heilige voor te doen, dat siert een mens niet![]()
Grtz, Philip!
Jammer, 't tweede filmpje is blijkbaar wegens schending van het auteursrecht geblokkeerd.
Greetz,
P@trick
P@trick
-
- Contacteer:
Hier niet zelle!
-
- Contacteer:
Patrick,
't zal Uw pc zijn want bij mij werkt het ook.
En Koppel, daarmee bewijs je dat "sportief" rijden dus binnen Uw mogelijkheden ligt.
Ik heb maar één klein schrikmomentje gezien, bij die vrachtwagen.
Verder is het behoorlijk proper gereden!
Ja, nu en dan even over de witte lijn, maar niet in een gevaarlijk ogenblik.
Dat overkomt iedereen wel eens.
Maar verder is Uw rijstijl, voor zover we kunnen zien, echt proper en ligt ze aan de juiste kant van de weg.
Hiermee bewijs je dat het kan.
En dat je niet bij de groep hoort die constant aan de andere kant rijden of alle bochten overdreven afsnijden.
Dat is dus voor U blijkbaar ook niet nodig om plezier te hebben in het rijden.
Zo hoort het te zijn. In de bergen evengoed als hier in eigen land.
En nu ben ik toch weer aan het schijven.
En Koppel, daarmee bewijs je dat "sportief" rijden dus binnen Uw mogelijkheden ligt.
Ik heb maar één klein schrikmomentje gezien, bij die vrachtwagen.
Verder is het behoorlijk proper gereden!
Ja, nu en dan even over de witte lijn, maar niet in een gevaarlijk ogenblik.
Dat overkomt iedereen wel eens.
Maar verder is Uw rijstijl, voor zover we kunnen zien, echt proper en ligt ze aan de juiste kant van de weg.
Hiermee bewijs je dat het kan.
En dat je niet bij de groep hoort die constant aan de andere kant rijden of alle bochten overdreven afsnijden.
Dat is dus voor U blijkbaar ook niet nodig om plezier te hebben in het rijden.
Zo hoort het te zijn. In de bergen evengoed als hier in eigen land.
En nu ben ik toch weer aan het schijven.

R1200RT
R1200RT
meerdere keren zelfs! dus ik zwijg...Koppel!! schreef: Als je mij één keer kan betrappen dat ik een domme stoot uitsteek, dan mag je 't mij zeggen.]

Misschien domme vraag, ben nog nooit in de bergen gaan rijden, doen jullie dan ook de motorgroet, hand of been? Dat lijkt me eigenlijk eerder vervelend ipv sympathiek omwille van het aantal motorrijders je kruist en je dan nog focussen op de continu aankomende bochten Handjes toch liever aan het stuur
Hoeveel tijd trekken jullie uit voor zo'n motortripje? En rijden jullie met de motor tot daar of mee op een remorque?
Hoeveel tijd trekken jullie uit voor zo'n motortripje? En rijden jullie met de motor tot daar of mee op een remorque?
One life, live it
-
- Contacteer:
Motorgroet hangt er bij ons een beetje vanaf ...
Zolang het houdbaar is doen we die als het teveel wordt dan passen we, maar dat gebeurd eerder zelden.
Zolang het houdbaar is doen we die als het teveel wordt dan passen we, maar dat gebeurd eerder zelden.
Zal 't straks eens op de laptop proberen, op de tablet werkt krijg ik het in ieder geval niet te zien, verschillende browsers geven dezelfde melding.hla schreef:Patrick,
Greetz,
P@trick
P@trick