Eindelijk de knoop doorgehakt! gisteren een C650GT gekocht zonder proefrit!
Er is weinig intresse voor die BMW brommers


Groeten
Johny
Moderator: GVN
Ik kan daar maar één ding op zeggen : Waar? en wie? Ik ben met mijn K al eens voorbijgestoken door een snorfiets.... in de bebouwde kom van Dendermonde en hij had geen nummerplaat en die flitspaal en D'Hondt konden zijn rug op. Hla die tegen 40km/h de Hoghalpstrasse opcruised , ja. (ook niks mis mee dat is zijn keuze) En heel klein pasje met korte stukjes en smalle baan en nauwe haarspeldbochten , ja daar waarschijnlijk ook.Maar No way dat je een motorrijder met een scooter volgt op stukjes weg , waar een paar paarden losgelaten worden en de buitenste rand van het loopvlak kan laten dienen.... De sterke kant van zo'n scooter ligt elders en als dat is wat je nodig hebt , waar wacht je nog op .... maar stop met die andere fabeltjes.aantzeetje schreef:Awel, als je kan en durft rijden rij je zelfs de meest gehaaide GS'er naar huis.
Eén cm langs de beide kanten , dat is een serieuze schaamstreep. Ofwel was de RT dan niet het ding van uw maat , ofwel zegt dat veel over de bochtencapaciteiten van de scooter.....aantzeetje schreef:Met zijn RT had hij zo een cm over langs de rand van zijn banden die hij niet gebruikte. Met zijn scooter heeft hij 0 cm over. zelfs geen mm.
Heb er ook een dag mee gereden. Is in niets, maar dan ook niets, te vergelijken met een GS. Goed voor rustig toeren, woon-werkverkeer, maar als het plezant wordt (serieuzere bochtenwerk in de de Ardennen) dan zal zo'n scooter toch moeten afhaken. Is er gewoon niet voor gemaakt, is zijn biotoop niet. Een doorwinterde GS'r naar huis rijden lijkt me zéér onwaarschijnlijk...aantzeetje schreef:Proficiat met je aankoop.
Mijn motormaatje heeft zijn R2100RT begin dit jaar ingeruild voor een BMW MOTORscooter 650 cc full option. Waarom schrijf ik nadrukkelijk MOTOR scooter? Awel, als je kan en durft rijden rij je zelfs de meest gehaaide GS'er naar huis.
Met zijn RT had hij zo een cm over langs de rand van zijn banden die hij niet gebruikte. Met zijn scooter heeft hij 0 cm over. zelfs geen mm. Enige nadeel is de snellere slijtage van de 15" bandjes. Hij heeft er net 6000 km mee kunnen rijden. Voor de rest, niks dan absoluut rijplezier.
Vrijwillig?GSMax schreef: Heb er ook een dag mee gereden. ...
Hahahaha, neenee was vrijwillig. Wou daar eens een dag mee rondbollenDirk Pauwels schreef:Vrijwillig?GSMax schreef: Heb er ook een dag mee gereden. ...Of was't van moeten?
Niet aantrekken : mij rijden ze er ook steeds " der af" en al v d eerste km -:) ! Heb ik een tragere GS ? Of zit ik echt met de poepers ? Kies maar.GSMax schreef:Hahahaha, neenee was vrijwillig. Wou daar eens een dag mee rondbollenDirk Pauwels schreef:Vrijwillig?GSMax schreef: Heb er ook een dag mee gereden. ...Of was't van moeten?
Pas op, moet zeggen dat het op autostrade vlotjes vooruit ging. Tegen 160 achter een GS, in de gietende regen, zonder problemen. Bescherming wel serieus ondermaats, want was na 5 minuten zeiknat, nog natter als op mijn GS, maar bollen doet dan ding wel. Is misschien mijn gevoelen na 1 dag, maar qua bochtenwerk niet goed. Afin 't moet al ne hele goeie piloot zijn om me er af te rijden op de cote de Samrée
![]()
Eraf vallen daarentegenGSMax schreef:Dat kunt gij alleen weten hé PierreEraf gereden worden is geen schande hé...
Dirk Pauwels schreef:Eraf vallen daarentegenGSMax schreef:Dat kunt gij alleen weten hé PierreEraf gereden worden is geen schande hé...
Nochtans gaat Rossi op een mobilette geen gp's winnen....en toch denk ik dat die kan rijden.Johny schreef:Hallo,
De meningen zijn verdeeld wat betreft de rijkwaliteit toch denk ik dat de piloot hoofdverantwoordelijk blijft voor de prestaties van zijn machine![]()
Top-Heavy??? Al het gewicht zit beneden !!!Hij is nogal top-heavy, dus als je wat "sportief" wil rijden heb je er wel werk mee.
Zou dit van BMW zelf zijn of ander merk ?wooter schreef:... En op de R1200RT zal ook wel een zadel komen dat even veel steun geeft en diep is als dat van de K1600GT. Gene paniek dus.