niewe beemer, wachtend op zijn nieuwe rt
Moderator: GVN
niewe beemer, wachtend op zijn nieuwe rt
Laatste 2 jaar al enkele weekends met gehuurde BMW gaan rondtouren, samen met enkele vrienden. Geleidelijk aan besmet door het virus, laatste weekend in eifel en ardennen gaf de doodsteek, enig medicijn was een bestelbon voor een nieuwe rt.
Nu nog 4 lange weken wachten, om dan eindelijk op mijn eigen stalen ros te brommen. Onmiddellijk ook ingeschreven voor een motorbehendigheidscursus, uiteindelijk gaat veiligheid voor alles.
Heb al veel gesurft en gelezen op dit forum, werkelijk prachtig en een fantastische bron van informatie.
We treffen elkaar wel bij een of ander ritje,
Groeten van een nieuw besmette beemer.
Nu nog 4 lange weken wachten, om dan eindelijk op mijn eigen stalen ros te brommen. Onmiddellijk ook ingeschreven voor een motorbehendigheidscursus, uiteindelijk gaat veiligheid voor alles.
Heb al veel gesurft en gelezen op dit forum, werkelijk prachtig en een fantastische bron van informatie.
We treffen elkaar wel bij een of ander ritje,
Groeten van een nieuw besmette beemer.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
Hoi Snoepje,
Welkom op forum. Mocht je veel van deze mensen eens in levende lijven willen ontmoeten of eens wat info willen over BMW of de club... Kom dan gerust eens af met of zonder moto naar een van onze ontmoetingsavonden van de club
Zie: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=1969
Bv nu vrijdag in Ekeren
GRTS Danny
Welkom op forum. Mocht je veel van deze mensen eens in levende lijven willen ontmoeten of eens wat info willen over BMW of de club... Kom dan gerust eens af met of zonder moto naar een van onze ontmoetingsavonden van de club
Zie: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=1969
Bv nu vrijdag in Ekeren
GRTS Danny
hallokes, heb drie weken geleden mijn nieuwe r1200rt besteld.
Hij zou einde van deze maand moeten arriveren vlg de dealer.
Heeft iemand er ervaring mee of die vier weken wachttijd lang kunnen uit-
lopen, of zijn ze nogal redelijk op tijd met de leveringen??
een ongeduldige , in volle verwachting zijnde bmw rijder
een ongeduldige , in volle verwachting zijnde bmw rijder
Hoi Krisbr
Kris vroeg
Ze zijn tegenwoordig eerder te vroeg dan te laat bij BMW.
Het ging hier over een R1200gs en een K1200s.
Dus ik zou niet ongerust worden.
Maar in ieder geval welkom bij de Beemer familie en de bovenstaande uitnodiging voor snoepje telt natuurlijk ook voor U
GRTS Danny
GRTS Danny
Kris vroeg
Die van ons zijn alle twee exact in de beloofde week geleverd.hallokes, heb drie weken geleden mijn nieuwe r1200rt besteld.
Ze zijn tegenwoordig eerder te vroeg dan te laat bij BMW.
Het ging hier over een R1200gs en een K1200s.
Dus ik zou niet ongerust worden.
Maar in ieder geval welkom bij de Beemer familie en de bovenstaande uitnodiging voor snoepje telt natuurlijk ook voor U
GRTS Danny
GRTS Danny
-
yann
- Contacteer:
Waasland onveilig maken
Welkom op dit forum snoepje.
Als je de grote buurt van Sint-Niklaas eens wil verkennen op 2 wielen of tesamen naar één van de clubmeetings wil rijden dan laat je't maar weten.
veel motorgroeten uit Belsele (Sint-Niklaas)
Als je de grote buurt van Sint-Niklaas eens wil verkennen op 2 wielen of tesamen naar één van de clubmeetings wil rijden dan laat je't maar weten.
veel motorgroeten uit Belsele (Sint-Niklaas)
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
Ik hoop natuurlijk ook in stilte dat de moto iets vroeger geleverd wordt dan voorzien (16/09/05), want wachten kan toch wel lang duren. Ik heb de mijne besteld in het grijs, met zwarte spoilers en zwart (verwarmd) zadel, daarbij nog het alarm, de grote topkoffer en de cruise control.
Ben ondertussen ook aan het uitkijken voor een GPS, en twijfel nog even tussen de 276C en de 2610, maar de volgende 3 dagen kan ik een praktijktest uitvoeren met beide toestellen in mijn wagen gemonteerd. Twee vrienden motards hebben beide de 276c, en zijn hier enorm tevreden over, op het forum lees ik positiefs over beide toestellen, dus even een grondige test nu.
En Yann, we zullen elkaar zeker wel eens tegen het lijf lopen hier in ons Soete Landje, om samen eens de wielen los te gooien.
Ben ondertussen ook aan het uitkijken voor een GPS, en twijfel nog even tussen de 276C en de 2610, maar de volgende 3 dagen kan ik een praktijktest uitvoeren met beide toestellen in mijn wagen gemonteerd. Twee vrienden motards hebben beide de 276c, en zijn hier enorm tevreden over, op het forum lees ik positiefs over beide toestellen, dus even een grondige test nu.
En Yann, we zullen elkaar zeker wel eens tegen het lijf lopen hier in ons Soete Landje, om samen eens de wielen los te gooien.
-
Francis
- Contacteer:
Jongens toch, jullie hebben toch geen gedult
Vier weken vinden jullie lang
Mijn 1200 is bestelt op de eerste dag van het salon in januari, afgelevert op 1 JULI, en dag geen grap...
Vier weken vinden jullie lang
Mijn 1200 is bestelt op de eerste dag van het salon in januari, afgelevert op 1 JULI, en dag geen grap...
Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
My answer is NO !
-
Francis
- Contacteer:
Wel Kris, ik weet natuurlijk niet wat een ander al dan niet voelt (mss is da maar goe ook
) En ik wil geen welles niettes spelletje beginnen, ok ? Maar ik wil jullie wel mijn ervaring ermee vertellen.
Ik rij zowel alleen als met duo.
Als ik alleen rij staat die esa op solo + bagage, reden is : ik ben vrij zwaar (ok, lach daar maar mee
) en ik heb koffers én een grote topcase. Vandaar solo met bagage.
Als mijn madam opstapt zet ik em dus op duo (of course
)
En op die moment voel ik dus niks, de bike beweegt dus quasi niet.
Ik voel het pas echt na een rit als ze AFSTAPT, want dan merk ik dat mijn voetjes de moment dat ze er af is, haast niet meer aan de grond kunnen.... Dus het werkt, en naar mijn gedacht dus heel goed. Juist de comfortstand is naar mijn gevoel iets té zacht, maar dat heeft natuurlijk wel iets met het gehalte van de lading te maken (denk ik)
Dan dijnt de bike in brede bochten iet of wat. Maar ook dat is subjectief, mijn madam vind da juist comfortabel ...
Gewoonlijk rij ik op de normaal stand, haast nooit op sport, als ik da uitprobeer is de vering inderdaad heel erg stug.
Dus volgens mij werkt die esa, en werkt ze goed.
Bovendien heb ik door WP mijn veringen laten verkorten, omdat de rt anders te hoog voor mij stond (zelfs met laag zadel), ook dat is vrij goed gelukt, zij het niet met een klein maarke ...de veerweg werd dus meer dan 3 cm korter.
Ik ben eigenlijk nog bezig (allez, net begonnen) met mijn bevindingen van de eerste 3500 km neer te schrijven, denk wel niet dat dat deze week klaar zal zijn.
Ik wil die na afwerking wel effe poosten, heb immers geen website om ze op achter te laten ... maar als er kandidaat afnemers zijn, just let me know ...
CY de manne,
Ik rij zowel alleen als met duo.
Als ik alleen rij staat die esa op solo + bagage, reden is : ik ben vrij zwaar (ok, lach daar maar mee
Als mijn madam opstapt zet ik em dus op duo (of course
En op die moment voel ik dus niks, de bike beweegt dus quasi niet.
Ik voel het pas echt na een rit als ze AFSTAPT, want dan merk ik dat mijn voetjes de moment dat ze er af is, haast niet meer aan de grond kunnen.... Dus het werkt, en naar mijn gedacht dus heel goed. Juist de comfortstand is naar mijn gevoel iets té zacht, maar dat heeft natuurlijk wel iets met het gehalte van de lading te maken (denk ik)
Gewoonlijk rij ik op de normaal stand, haast nooit op sport, als ik da uitprobeer is de vering inderdaad heel erg stug.
Dus volgens mij werkt die esa, en werkt ze goed.
Bovendien heb ik door WP mijn veringen laten verkorten, omdat de rt anders te hoog voor mij stond (zelfs met laag zadel), ook dat is vrij goed gelukt, zij het niet met een klein maarke ...de veerweg werd dus meer dan 3 cm korter.
Ik ben eigenlijk nog bezig (allez, net begonnen) met mijn bevindingen van de eerste 3500 km neer te schrijven, denk wel niet dat dat deze week klaar zal zijn.
Ik wil die na afwerking wel effe poosten, heb immers geen website om ze op achter te laten ... maar als er kandidaat afnemers zijn, just let me know ...
CY de manne,
Francis, r12rt
My answer is NO !
My answer is NO !
-
Luc Hagenaars
veel geluk
hoi snoepje
welkom onder de echte genieters
in ieder geval veel geluk ermee
MVG,
Luc
welkom onder de echte genieters
in ieder geval veel geluk ermee
MVG,
Luc
free rider R1150R
Eindelijk,
Na 5 lange weken, gisteren mijn motootje mogen gaan afhalen wij Rad Latem. Tijdens de wat uitgerekte rit huiswaarts (75 km), al mogen genieten van deze toch wel speelse fiets. Na enkele ervaringen met de 1150rt en de pan, voel je je op dit raspaardje in een echt luxesalon. Prachtig zalig genieten. Voelt ook veel speelser aan dan zijn 'oudere' collega's, stuurt lichter, maar is even baanvast. Een waar genot, op maat geschreven van bon-vivants.
Ik beklaag me dus zeker niet van mijn aankoop, en ga dit weekend nog wat rodagekilometertjes afwerken. Hoop van hem binnen twee weken al te kunnen binnendoen voor oliewissel. Nu is het nog wat angstig letten op de toerenteller, maar is nu eenmaal noodzakelijk om het blok goed in te rijden.
Ook mijn gps 2610 laten monteren net boven de wijzerplaten (met een speciale inox beugel). Is me héél goed bevallen, steeds een perfect zicht, zonder te veel naar beneden te hoeven kijken, en ook niet storend voor het zicht naar de baan toe. Het eerste toertje voor dit weekend zit al geprogrammeerd, dus zit al te popelen.
Na 5 lange weken, gisteren mijn motootje mogen gaan afhalen wij Rad Latem. Tijdens de wat uitgerekte rit huiswaarts (75 km), al mogen genieten van deze toch wel speelse fiets. Na enkele ervaringen met de 1150rt en de pan, voel je je op dit raspaardje in een echt luxesalon. Prachtig zalig genieten. Voelt ook veel speelser aan dan zijn 'oudere' collega's, stuurt lichter, maar is even baanvast. Een waar genot, op maat geschreven van bon-vivants.
Ik beklaag me dus zeker niet van mijn aankoop, en ga dit weekend nog wat rodagekilometertjes afwerken. Hoop van hem binnen twee weken al te kunnen binnendoen voor oliewissel. Nu is het nog wat angstig letten op de toerenteller, maar is nu eenmaal noodzakelijk om het blok goed in te rijden.
Ook mijn gps 2610 laten monteren net boven de wijzerplaten (met een speciale inox beugel). Is me héél goed bevallen, steeds een perfect zicht, zonder te veel naar beneden te hoeven kijken, en ook niet storend voor het zicht naar de baan toe. Het eerste toertje voor dit weekend zit al geprogrammeerd, dus zit al te popelen.
Snoepjesnoepje schreef: Ook mijn gps 2610 laten monteren net boven de wijzerplaten (met een speciale inox beugel). Is me héél goed bevallen, steeds een perfect zicht, zonder te veel naar beneden te hoeven kijken, en ook niet storend voor het zicht naar de baan toe. Het eerste toertje voor dit weekend zit al geprogrammeerd, dus zit al te popelen.
Eerst en vooral wens ik je heel veel veilige kilometers toe op een pracht van een moto.
Ivm die installatie van je 2610, heb je daar soms foto's, aub?
Anders mag je die per mail ook doorsturen.
Stoffel
hartelijk gefeliceteerd met je aankoop !
ikzelf heb mijn r1200rt nu juistgeteld 10 dagen , heb er al een 600 km mee gereden en hoop dit weekend aan de 1000 te geraken zodat hij terug binnen kan!
tot nu toe ben ik heel tevreden over mijn nieuwe bike , ik heb maar twee minpuntjes : de zichtbaarheid door de spiegels is niet optimaal
en ten tweede ben ik nog niet aan het zadel gewend, ik schuif teveel naar voren vind ik , misschien moet ik nog meer wennen eraan , dus ik wacht nog af daarmee tot ik meer kms op de teller heb.
voor de rest , niets dan goeds! een zalig machien om mee te toeren!!
groeten en ook veel toerplezier gewenst!
krisbr
ikzelf heb mijn r1200rt nu juistgeteld 10 dagen , heb er al een 600 km mee gereden en hoop dit weekend aan de 1000 te geraken zodat hij terug binnen kan!
tot nu toe ben ik heel tevreden over mijn nieuwe bike , ik heb maar twee minpuntjes : de zichtbaarheid door de spiegels is niet optimaal
en ten tweede ben ik nog niet aan het zadel gewend, ik schuif teveel naar voren vind ik , misschien moet ik nog meer wennen eraan , dus ik wacht nog af daarmee tot ik meer kms op de teller heb.
voor de rest , niets dan goeds! een zalig machien om mee te toeren!!
groeten en ook veel toerplezier gewenst!
krisbr