motoren op Vier
Moderator: GVN
-
- Contacteer:
Re: motoren op Vier
Ik heb het opgenomen omdat ik wist dat ik niet veel ging kunnen kijken.
Ik heb de aanloop naar de nonnen gezien en dan de schooltafel, die ik al kende van enkele jaren geleden maar waarvan ik de link niet direct had gelegd,
In ieder geval, het stuk dat ik zag viel mij wel wat tegen. Te weinig moto en motogeraleerde bezigheden.
Hopelijk is de start moeilijk en beterd het later.
Ik heb de aanloop naar de nonnen gezien en dan de schooltafel, die ik al kende van enkele jaren geleden maar waarvan ik de link niet direct had gelegd,
In ieder geval, het stuk dat ik zag viel mij wel wat tegen. Te weinig moto en motogeraleerde bezigheden.
Hopelijk is de start moeilijk en beterd het later.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
-
Ik heb gekeken. Ga volgende keer naar iets anders zien, waste of time vond ik persoonlijk, maar dat vind ik van sowieso van 80% van wat er op de buis te zien is 

R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Gisteren de tweede aflevering gezien, en moet eerlijk zeggen, ik kan 't smaken.
Ok, het gaat niet uitsluitend over motoren, meer zelfs, het gaat hoegenaamd niet over motoren maar over de reis die Arnoud 15j geleden heeft gemaakt, en de persoonlijke contacten die hij toen heeft gemaakt en nu terug wil opzoeken. De motoren zijn een leuke bijkomstigheid, alhoewel ze veelvuldig in beeld komen.
Denk wel dat, eens ze 't asfalt gaan verlaten en de "stoten" zich gaan aanbieden, er meer focus op 't rijden en reizen zal gelegd worden.
En toch, ik vind 't leuke televisie, aangenaam gemaakt, hartverwarmend zelfs op sommige momenten. Het is nog geen "emo-tv", gelukkig maar want daar moet ik niet van weten, maar het menselijk aspect wordt leuk in beeld gebracht.
Misschien pakt 't wel bij mij omdat ik soms op m'n reizen ook is terugdenk aan mensen die ik onderweg heb ontmoet, en hoe 't er mee zou zijn vandaag.
Zo vraag ik me bv. af van er 't oude koppeltje is geworden die een stickerkraamke uitbaatten op de Col de Vars. Staan daar al sinds 2012 niet meer, en ik stopte daar graag om een klapke te doen met die mensen, of zou ik graag nog is langsgaan op de camping in Barcelonette om met 't oude besje een pintje te drinken op haar terras, uitkijkend op de kleine camping die ze krampachtig probeerde uit te baten, maar waar ze eigenlijk te oud voor geworden was.
Anyway, kijk uit naar de volgende afleveringen
Grtz, Philip!
Ok, het gaat niet uitsluitend over motoren, meer zelfs, het gaat hoegenaamd niet over motoren maar over de reis die Arnoud 15j geleden heeft gemaakt, en de persoonlijke contacten die hij toen heeft gemaakt en nu terug wil opzoeken. De motoren zijn een leuke bijkomstigheid, alhoewel ze veelvuldig in beeld komen.
Denk wel dat, eens ze 't asfalt gaan verlaten en de "stoten" zich gaan aanbieden, er meer focus op 't rijden en reizen zal gelegd worden.
En toch, ik vind 't leuke televisie, aangenaam gemaakt, hartverwarmend zelfs op sommige momenten. Het is nog geen "emo-tv", gelukkig maar want daar moet ik niet van weten, maar het menselijk aspect wordt leuk in beeld gebracht.
Misschien pakt 't wel bij mij omdat ik soms op m'n reizen ook is terugdenk aan mensen die ik onderweg heb ontmoet, en hoe 't er mee zou zijn vandaag.
Zo vraag ik me bv. af van er 't oude koppeltje is geworden die een stickerkraamke uitbaatten op de Col de Vars. Staan daar al sinds 2012 niet meer, en ik stopte daar graag om een klapke te doen met die mensen, of zou ik graag nog is langsgaan op de camping in Barcelonette om met 't oude besje een pintje te drinken op haar terras, uitkijkend op de kleine camping die ze krampachtig probeerde uit te baten, maar waar ze eigenlijk te oud voor geworden was.
Anyway, kijk uit naar de volgende afleveringen

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!

-
Helemaal mee eens.
Ik, en ik niet alleen, merk ik, zie er herkenbare situaties in opduiken ("Hey, ik zie niks jong"), waar ik spontaan ga van lachen bij het terugdenken aan de reis/trip in kwestie.
Bij programma's waar motoren in komen, liggen de verwachtingen bij motorrijders meestal iets te hoog.
Ook "De Bende van Wim" leed hieraan, maar is toch maar mooi een hit geworden, óók bij die motorrijders.
Ik, en ik niet alleen, merk ik, zie er herkenbare situaties in opduiken ("Hey, ik zie niks jong"), waar ik spontaan ga van lachen bij het terugdenken aan de reis/trip in kwestie.
Bij programma's waar motoren in komen, liggen de verwachtingen bij motorrijders meestal iets te hoog.
Ook "De Bende van Wim" leed hieraan, maar is toch maar mooi een hit geworden, óók bij die motorrijders.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
-
- Contacteer:
en ik ben het gisteren gewoon vergeten

R1200RT
R1200RT
-
- Contacteer:
Awel, ik was maandag ook vergeten te kijken maar heb aflevering 2 besteld bij Telenet, betaald en bekeken.
Het was mij die 2 euro waard.
Mannen die hun emoties durven laten te zien, vind ik altijd ontroerend.
En ik onthou die zin van de eerste aflevering in Colombië: "Misschien is dit een druppel op een hete plaat maar de eerste die dit meisje een druppel noemt, geef ik een toek op z'n bakkes."
Mensen die willen blijven helpen, al haalt het vaak niets uit, vind ik nobel.
Of gaan we het liever hebben over hun rij-techniek ?
P.S. Wat ik mij wel afvraag hoe ze die beelden maken vanaf een vast punt. terwijl de 2 moto's in beeld zijn. Soms staat die camera op honderden meter.
Als je daar je camera op statief draaiend achterlaat is de kans niet onbestaande dat je ze niet terug vindt...
Het was mij die 2 euro waard.
Mannen die hun emoties durven laten te zien, vind ik altijd ontroerend.
En ik onthou die zin van de eerste aflevering in Colombië: "Misschien is dit een druppel op een hete plaat maar de eerste die dit meisje een druppel noemt, geef ik een toek op z'n bakkes."
Mensen die willen blijven helpen, al haalt het vaak niets uit, vind ik nobel.
Of gaan we het liever hebben over hun rij-techniek ?

P.S. Wat ik mij wel afvraag hoe ze die beelden maken vanaf een vast punt. terwijl de 2 moto's in beeld zijn. Soms staat die camera op honderden meter.
Als je daar je camera op statief draaiend achterlaat is de kans niet onbestaande dat je ze niet terug vindt...
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
- Contacteer:
Vandaag op de vlaamse tv een reportage gezien.Synchro Bob schreef: P.S. Wat ik mij wel afvraag hoe ze die beelden maken vanaf een vast punt. terwijl de 2 moto's in beeld zijn. Soms staat die camera op honderden meter.
één man die een wandeltocht doet van een 85 Km.
Te voet!
Daar is een groep mensen bij betrokken van 3, mogelijke 4 man, en dit op het terrein tijdens de wandeling.
In het bureau zullen er ook wel mensen werk aan hebben maar daar heb ik geen zicht op.
De bende van Wim was 3 man, met een hele ploeg erbij!
Dan is het al iets makkelijker dan zelf alles moeten filmen.
R1200RT
R1200RT
Het doet mij goed om hierover eens een wat positieve nood te lezen. Ieder zijn goesting natuurlijk, maar mij spreekt het op menselijk vlak enorm aan. Volgens wat ik al gezien en gehoord heb in zijn uitspraken is Arnoud ne creme van ne gast. Hij deed in de laatste aflevering een uitspraak die nagels met koppen sloeg.
Uiteindelijk zijn de motoren niet het hoofddoel van het programma. Toch maakt de trip die deze gasten met de moto maken mij jaloers. En dan over het rijgedrag, zijn diegene die daar opmerkingen over geven dan allemaal die supermannen die nooit fouten maken? Laat de volgende afleveringen maar komen!!!
Uiteindelijk zijn de motoren niet het hoofddoel van het programma. Toch maakt de trip die deze gasten met de moto maken mij jaloers. En dan over het rijgedrag, zijn diegene die daar opmerkingen over geven dan allemaal die supermannen die nooit fouten maken? Laat de volgende afleveringen maar komen!!!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
- Contacteer:
jakke schreef:Het doet mij goed om hierover eens een wat positieve nood te lezen. Ieder zijn goesting natuurlijk, maar mij spreekt het op menselijk vlak enorm aan. Volgens wat ik al gezien en gehoord heb in zijn uitspraken is Arnoud ne creme van ne gast. Hij deed in de laatste aflevering een uitspraak die nagels met koppen sloeg.

Ik sluit mij volledig aan bij Jakke.
De motoren zijn niet het hoofddoel maar slechts het vervoermiddel waarmee ze de backpack trip van Arnoud terug overdoen. Welk gevoel mij vooral bekruipt bij dit programma is dat we eigenlijk er ons van bewust worden ( ook al beseffen we het niet ) in welke rijkdom wij leven. Onze kinderen komen niks tekort, hebben altijd een goed gevuld bordje op tafel, hoeven geen kou of ontbering te lijden.
Ik kijk verder naar het progr, het Limburgse taaltje van Arnoud en de manier waarop hij het brengt is best wel grappig maar vooral respect voor hetgeen hij bereikt heeft met zijn mobiele school en vooral zoals hij het aanhaalde is dat je die mensen geen geld of luxe hoeft te geven maar gewoon wat erkenning in hun bestaan.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
Hallo.
Ik heb op de website het filmpje gezien,dat hij Suzanna terugvind na 15 jaar.
Dat is echt een kippenvel moment,vooral wanneer Suzanna zegt:He,dat ben
ik,op die foto.
Daar zijn geen woorden voor.Nu alleen niet vergeten,om volgende week te kijken.
Salu.
Chris.
ik,op die foto.
Salu.
Chris.
-
Mijn gedacht...Synchro Bob schreef:...En ik onthou die zin van de eerste aflevering in Colombië: "Misschien is dit een druppel op een hete plaat maar de eerste die dit meisje een druppel noemt, geef ik een toek op z'n bakkes."
Mensen die willen blijven helpen, al haalt het vaak niets uit, vind ik nobel...

CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Dat vond ik ook echt een beklijvend moment.Chris Wils schreef:Hallo.
ik,op die foto.
Salu.
Chris.
De motoren staan inderdaad niet centraal maar ik vind het een prachtig programma.
Ook eens om na te denken hoe goed wij het hier wel hebben en zagen over van alles en nog wat terwijl die
mensen met haast niets moeten rondkomen en misschien veel gelukkiger zijn dan velen hier in ons land.
-
Vind het eigenlijk ook de moeite om te volgen, is nog steeds iets wat ik ook zie zitten, het een en het ander te verwezenlijken in die landen voor onze medemens die het nodig heeft. Als ge zo reportages ziet gelijk wat den Arnoud deed en die reportage van lieve blanckaert op een vind ik ook de moeite om even bij stil te staan
Dan beseft ge maar hoe goed wij het hier hebben en dat we over de onnozelste dingen zagen en klagen en dan nog op een of ander forum smijten.
Wat het rijgedrag betreft, als we eerlijk zijn rijden we allemaal wel zo eens daar waar we weten dat de controle nihil is, niet? En euh kan nog plezant zijn ook
Misschien eens samen met de forumleden zo iets op poten zetten, zou volgens mij de bmw-rijders ten goede komen, ben alvast kandidaat!

Dan beseft ge maar hoe goed wij het hier hebben en dat we over de onnozelste dingen zagen en klagen en dan nog op een of ander forum smijten.

Wat het rijgedrag betreft, als we eerlijk zijn rijden we allemaal wel zo eens daar waar we weten dat de controle nihil is, niet? En euh kan nog plezant zijn ook

Misschien eens samen met de forumleden zo iets op poten zetten, zou volgens mij de bmw-rijders ten goede komen, ben alvast kandidaat!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets

http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Om in de sfeer te blijven,
binnenkort bij Schaekels " onthalavond Pajotteland "
vrijdag 28 februari 2014
Samenkomst: 19u30; begin 20u
El Camino de Enrique
Programma: Een 2 uur durend fotoverhaal over de motorreis van Erik,
“Enrique” Heremans door Latijns Amerika die van oktober 2012 tot februari 2013 solo met de R100GS PD
door Argentinië,Bolivië, Chili en Uruguay trok.
Mythische bestemmingen zoals Salar de Uyuni, de routa 40, Patagonië, Tierra del Fuego, Ushuaia en de Carretera Austral passeren de revue.
Info:
Erik Heremans GSM 0474/84 57 82.
E-mail: erik.heremans@hotmail.com
Kris Lemaire GSM 0477/22 76 74.
Roger Segers Tel: 02/582 44 68.
binnenkort bij Schaekels " onthalavond Pajotteland "
vrijdag 28 februari 2014
Samenkomst: 19u30; begin 20u
El Camino de Enrique
Programma: Een 2 uur durend fotoverhaal over de motorreis van Erik,
“Enrique” Heremans door Latijns Amerika die van oktober 2012 tot februari 2013 solo met de R100GS PD
door Argentinië,Bolivië, Chili en Uruguay trok.
Mythische bestemmingen zoals Salar de Uyuni, de routa 40, Patagonië, Tierra del Fuego, Ushuaia en de Carretera Austral passeren de revue.
Info:
Erik Heremans GSM 0474/84 57 82.
E-mail: erik.heremans@hotmail.com
Kris Lemaire GSM 0477/22 76 74.
Laatst gewijzigd door Harald op 27 dec 2013, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Datum ?
Heb het aangevuld JohnUpJohn schreef:Datum ?

-
Vandaag voor het eerst het program gezien,want tv is voor mij slaapmachien ,maar heb al lang niet meer met zoveel interesse naar iets gekeken.
Arnoud vind ik ook een creme van ne gast zoals Jakke schrijft en toen hij die mannen terug zag aan de brug kwamen de tranen in mijn ogen.
Ik ben verkocht voor deze reportage, heb toen ik jong was ook reizen gedaan die ik nooit vergeet en mensen ontmoet die open staan voor anderen.
Toen ik 17j was ben ik op mijn ééntje met de fiets naar Vannes ( FR) gereden en het volgend jaar met Zündapp 50cc rond Frankrijk en door mensen geholpen geweest die je nooit meer vergeet.
Dit is iets wat ik vandaag veel mis, de vriendschap tussen de mensen.
Dit program heeft mijn dag zeker goed gemaakt, Steven.
Arnoud vind ik ook een creme van ne gast zoals Jakke schrijft en toen hij die mannen terug zag aan de brug kwamen de tranen in mijn ogen.
Ik ben verkocht voor deze reportage, heb toen ik jong was ook reizen gedaan die ik nooit vergeet en mensen ontmoet die open staan voor anderen.
Toen ik 17j was ben ik op mijn ééntje met de fiets naar Vannes ( FR) gereden en het volgend jaar met Zündapp 50cc rond Frankrijk en door mensen geholpen geweest die je nooit meer vergeet.
Dit is iets wat ik vandaag veel mis, de vriendschap tussen de mensen.
Dit program heeft mijn dag zeker goed gemaakt, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Hallo
Als je dezer dagen een roadtrip maakt en je blijft weg uit de toeristen vallen
kom je in eender welk land nog wel hulpvaardige en toffe mensen tegen hoor
Al versta je elkaar soms niet,de warmte voel je wel.....
't Jaar pos.beginnen hé
Ps: Toffe warme reeks,idd roadtrip onder vrienden
Grt
Als je dezer dagen een roadtrip maakt en je blijft weg uit de toeristen vallen
kom je in eender welk land nog wel hulpvaardige en toffe mensen tegen hoor
Al versta je elkaar soms niet,de warmte voel je wel.....
't Jaar pos.beginnen hé
Ps: Toffe warme reeks,idd roadtrip onder vrienden
Grt
Peter GS 1100
Hallo
er is destijds in de media aandacht geschonken aan het project van Arnoud. toen nog een jonge straathoekwerker en idealist, nu een ietwat oudere idealist, maar de man blijft een voorbeeld van sociaal engagement (lees zijn levensloop eens op wiki). In deze tijden van jachtigheid en verzuring vind ik deze serie een echte verademing. Ik heb vandaag toevallig de 2 volgende afleveringen al gezien en daar komen de situaties van een aantal kids van destijds uitgebreid aan bod. Van egotripperij is in deze reeks weinig sprake. Het is voor mij een geslaagde mix van sociale bewustwording, kameraadschap en een roadtrip.
Het mocht voor mij zelfs nog trager en gedetailleerder maar dat staat de kijkcijfers wat in de weg vrees ik...dan had men beter Canvas aangesproken, hoewel deze zender ook al last heeft van de kijkcijferziekte.
Fan dus !
ciao
dirk
er is destijds in de media aandacht geschonken aan het project van Arnoud. toen nog een jonge straathoekwerker en idealist, nu een ietwat oudere idealist, maar de man blijft een voorbeeld van sociaal engagement (lees zijn levensloop eens op wiki). In deze tijden van jachtigheid en verzuring vind ik deze serie een echte verademing. Ik heb vandaag toevallig de 2 volgende afleveringen al gezien en daar komen de situaties van een aantal kids van destijds uitgebreid aan bod. Van egotripperij is in deze reeks weinig sprake. Het is voor mij een geslaagde mix van sociale bewustwording, kameraadschap en een roadtrip.
Het mocht voor mij zelfs nog trager en gedetailleerder maar dat staat de kijkcijfers wat in de weg vrees ik...dan had men beter Canvas aangesproken, hoewel deze zender ook al last heeft van de kijkcijferziekte.
Fan dus !
ciao
dirk
R1100RS
Weet er soms iemand wat het merk van kledij is waar die gasten mee rijden 

Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
KTM. Handig toch, als 't regent moogt ge in uw bloot gat gaan staan langs de baan om uw linerke aan te doen
Grtz, Philip!

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!

Heb juist hetzelfde zitten denken Koppel.
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
-
heb er ook weer van genoten,nu vlug in de nest , morgen om 5 der uit.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
-
't Staat er maar 6 keer op. Per stuk.GSMax schreef:Weet er soms iemand wat het merk van kledij is waar die gasten mee rijden
I respect your opinion. But I don't give shit.