basecamp vraagje
Moderator: GVN
basecamp vraagje
Ik heb Basecamp gedownload op mijn pc. Ziet er eigenlijk even goed uit als Mapsource citynavigator. Alleen zie ik geen gedetailleerde informatie op de kaart, enkel de hoofdwegen. Ik veronderstel dat ik daarvoor een licentie moet kopen?
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Re: basecamp vraagje
Als ik mijn GPS (zumo 660) aansluit via USB dan krijg ik wel gedetailleerde kaartinfo op Basecamp. Vreemd.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
"Born to be mild"
Dat is helemaal niet vreemd. Bij een Garmin gps systeem , blijft uw route alleen intact als ze , op de pc ,met dezelfde kaarten gemaakt is als op uw toestel staan. Uw kaarten waren 'unlocked' op het toestel , daar veranderde niets. In basecamp heeft garmin de mogelijk voorzien om met de kaarten van uw toestel te werken zodat er onmogelijk verschillende kaarten kunnen zijn. De kaarten op uw toestel zijn oke dus als je uw gps eraan hangt dan werkt alles perfect. (en verbruik je ook geen onnodige hard-disc space op uw pc's...)
Ik veronderstel dat er nog steeds iets mis is met het unlocken van de kaarten op uw pc , vandaar dat je enkel de basismap krijgt als uw toestel er niet aanhangt. Maar wat is het probleem met uw kaarten , ben je de cd's kwijt , of de gele blaadjes met unlockcode's....
Want ik ben ook op een nieuwe pc overgegaan en heb geen problemen gehad 
Ik veronderstel dat er nog steeds iets mis is met het unlocken van de kaarten op uw pc , vandaar dat je enkel de basismap krijgt als uw toestel er niet aanhangt. Maar wat is het probleem met uw kaarten , ben je de cd's kwijt , of de gele blaadjes met unlockcode's....
Ik heb de dvd van mapsource( versie 2009 met onlockcode) en kan hem probleemloos installeren. Het probleem zit hem in de upgrade die ik aangekocht heb ( versie 2011). Ik slaag er niet in om die upgrade" te ontgrendelen op mijn nieuwe pc. Ik vind nochtans de unlockcode in "my garmin" maar wanner ik die ingeef in Mapsource krijg ik daar de melding dat het niet geïnstalleerd is.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
"Born to be mild"
- mdc
- Webmaster

Heb je die 2011 ook al effectief geïnstalleerd vanaf de dvd of opnieuw gedownload vanaf mygarmin??
Als die niet op je pc staat kan je ook niet ontgrendelen!
Als die niet op je pc staat kan je ook niet ontgrendelen!
Marc
R1250RT 2020
R1250RT 2020
Dat zal dan de reden zijn. Ik heb die namelijk niet op dvd maar tegen betaling gedownload van de garmin site.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
"Born to be mild"
Ik verwijs nog even naar mijn antwoord in je andere topic :
Je hebt nu een nieuwe pc. Betekent dat dat je ook een oude pc had ? Welke kaarten stonden daarop, de 2009 en de 2011 ?
Als je nog toegang hebt tot die pc moet je gewoon met Javawa GMTK een backup maken van die twee kaarten, en daarna die twee kaarten op de nieuwe pc terugzetten. PAS DAN mag je Mapsource opnieuw installeren op die nieuwe computer (staat zo vermeld in de uitleg op de site van Javawa).
Maar misschien alles verder centraliseren in één topic, teneinde alles een beetje overzichtelijker te houden ?
Je hebt nu een nieuwe pc. Betekent dat dat je ook een oude pc had ? Welke kaarten stonden daarop, de 2009 en de 2011 ?
Als je nog toegang hebt tot die pc moet je gewoon met Javawa GMTK een backup maken van die twee kaarten, en daarna die twee kaarten op de nieuwe pc terugzetten. PAS DAN mag je Mapsource opnieuw installeren op die nieuwe computer (staat zo vermeld in de uitleg op de site van Javawa).
Maar misschien alles verder centraliseren in één topic, teneinde alles een beetje overzichtelijker te houden ?
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
Misschien te simpel om waar te zijn maar kijk even in de knoppenbalk bovenaan bij Base Camp naar de knop beeld. Als eerste optie krijg je de knop "alleen basiskaart". Wanneer deze is aangevinkt krijg je inderdaad alleen een beeld met hoofdwegen. Door af te vinken of Contr+G te doen krijg je terug een detailkaart.
Grzzz Frank
Grzzz Frank
Basecampka inderdaad ook de kaart uit het toestel inlezen (mapsource niet). De eerste keer duurt dat vrij lang, daarna gaat het heel snel. Nadeel is wel dat je dan telkens je toestel moet aansluiten voor je aan de slag kunt. Met de 660 is dat extra irritant omdat dan telkens de batterijdeksel er af moet. Bovendien wordt het programma er wat trager door. Liever dus de kaart op de computer zelf.
Met een beetje geluk staat je update nog in je MyGarmin account en kun je hem opnieuw installeren. Mogelijk dat het ook lukt met Garmin express ('opnieuw installeren). Geef dat bij die installatie aan dat de kaart op de computer geïnstalleerd moet worden ipv op het toestel (of beiden).
Hoe dat met express moet kun je zien op http://youtu.be/ErhSdU98ALw" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een beetje geluk staat je update nog in je MyGarmin account en kun je hem opnieuw installeren. Mogelijk dat het ook lukt met Garmin express ('opnieuw installeren). Geef dat bij die installatie aan dat de kaart op de computer geïnstalleerd moet worden ipv op het toestel (of beiden).
Hoe dat met express moet kun je zien op http://youtu.be/ErhSdU98ALw" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan toch de volledige Garmin-map waarop de kaart staat naar 'n usb-stick op op SD kopiëren. Als je die dan in de computer steekt denkt Basecamp ook dat er een Zumo aan de computer hangt.MrGPS schreef:Met de 660 is dat extra irritant omdat dan telkens de batterijdeksel er af moet. Bovendien wordt het programma er wat trager door. Liever dus de kaart op de computer zelf.
Greetz,
P@trick
P@trick
Is inderdaad een manier. Voor de gevorderde gebruiker is het zelfs mogelijk om een virtuele drive te maken.p@rick schreef:
Je kan toch de volledige Garmin-map waarop de kaart staat naar 'n usb-stick op op SD kopiëren.
Aanvankelijk leek het er even op dat Garmin er in de toekomst 'default' van uit zou gaan dat de kaarten alleen op het toestel zouden staan, en daar zijn verschillende improvisaties uit voortgekomen. Inmiddels hebben we Garmin kunnen overtuigen om het liever anders te doen en is de installatiemogelijkheid op de PC in Express teruggekeerd. Uiteindelijk is dat allicht het beste en makkelijkste.
Absoluut ! En zo doe ik het voor mezelf ook. Eén download met Garmin Express, en dan met Javawa GMTK naar de andere computer(-s).MrGPS schreef:Is inderdaad een manier. Voor de gevorderde gebruiker is het zelfs mogelijk om een virtuele drive te maken.p@rick schreef:
Je kan toch de volledige Garmin-map waarop de kaart staat naar 'n usb-stick op op SD kopiëren.
Aanvankelijk leek het er even op dat Garmin er in de toekomst 'default' van uit zou gaan dat de kaarten alleen op het toestel zouden staan, en daar zijn verschillende improvisaties uit voortgekomen. Inmiddels hebben we Garmin kunnen overtuigen om het liever anders te doen en is de installatiemogelijkheid op de PC in Express teruggekeerd. Uiteindelijk is dat allicht het beste en makkelijkste.
Ik krijg af en toe nog wel eens een - volgens mij volledig overbodige - melding op het toestel, maar vooraleer ik die hier ter sprake breng wil ik ze eerst nog eens op het scherm zien, dan kan ik ze letterlijk overnemen...
Greetz,
P@trick
P@trick
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar weet ook niet meer letterlijk wat het was. Ik dacht iets van 'gaat u de..' of zoiets... Beetje wartaal eigenlijk.p@rick schreef: Ik krijg af en toe nog wel eens een - volgens mij volledig overbodige - melding op het toestel
Ik doe het even uit m'n hoofd, maar ik meen dat dat een tijdelijke bugje was in Basecamp; inmiddels opgelost. Mocht je het nog tegenkomen dan zal dat vermoedelijk zijn met een route die je in die tijd (zomer 2013) in je toestel hebt gezet.
Je bedoelt wellicht die nergens op slaande melding "neemt u de ga"... Nee, die is het niet. De melding die ik bedoel zag ik op het toestel na het importeren van een route. De eerstvolgende keer dat ik het zie laat ik het hier meteen weten.MrGPS schreef:Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar weet ook niet meer letterlijk wat het was. Ik dacht iets van 'gaat u de..' of zoiets... Beetje wartaal eigenlijk.p@rick schreef: Ik krijg af en toe nog wel eens een - volgens mij volledig overbodige - melding op het toestel
Ik doe het even uit m'n hoofd, maar ik meen dat dat een tijdelijke bugje was in Basecamp; inmiddels opgelost. Mocht je het nog tegenkomen dan zal dat vermoedelijk zijn met een route die je in die tijd (zomer 2013) in je toestel hebt gezet.
Greetz,
P@trick
P@trick
-
Man in Black
Die "neemt u de ga..." Krijg ik dus ook soms, eigenlijk vanaf ik met de routes via Basecamp werk. Vroeger nooit gehad.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Zoals MrGPS schreef, is (was) een bugje van Garmin, ik zelfheb er ondertussen allang geen last meer van. En néé, ik ben niet overgestapt naar TomTomMan in Black schreef:Die "neemt u de ga..." Krijg ik dus ook soms, eigenlijk vanaf ik met de routes via Basecamp werk. Vroeger nooit gehad.
Greetz,
P@trick
P@trick
Die bedoelde ik inderdaad. Ben benieuwd wat het wèl was.p@rick schreef: Je bedoelt wellicht die nergens op slaande melding "neemt u de ga"... Nee, die is het niet. De melding die ik bedoel zag ik op het toestel na het importeren van een route. De eerstvolgende keer dat ik het zie laat ik het hier meteen weten.
Voor wie 'neemt u de ga' nog wèl tegenkomt: ik meen dat even herberekenen in de actuele versie van basecamp het 'probleem' oplost. Probleem tussen haakjes, want het is meer wonderlijk dan dat je er last van hebt.
Hans, ik heb het nog niet kunnen reconstrueren, maar 't komt samengevat hier op neer : als ik op de computer een route maak, en die daarna overbreng naar mijn Navigator IV, dan maakt de Navigator mij altijd attent op het feit dat het om twee verschillende kaartversies gaat, en vraagt om te herberekenen.MrGPS schreef:Die bedoelde ik inderdaad. Ben benieuwd wat het wèl was.p@rick schreef: Je bedoelt wellicht die nergens op slaande melding "neemt u de ga"... Nee, die is het niet. De melding die ik bedoel zag ik op het toestel na het importeren van een route. De eerstvolgende keer dat ik het zie laat ik het hier meteen weten.
Voor wie 'neemt u de ga' nog wèl tegenkomt: ik meen dat even herberekenen in de actuele versie van basecamp het 'probleem' oplost. Probleem tussen haakjes, want het is meer wonderlijk dan dat je er last van hebt.
Nochtans : ik heb ALTIJD op computer en gps-toestel dezelfde kaartversie staan, vandaar dus telkens mijn verwondering als die vraag gesteld wordt.
Op dit moment staat er dus overal de 2014.40 op.
Wat wél een tijdje het geval was : op de computer volledig Europa, en op de Navigator enkel West-Europa, maar dan beiden alsnog in dezelfde versie. Zou het daaraan kunnen liggen ? Sinds 2014.30 staat echter ook op het toestel volledig Europa (op SD).
Zou het kunnen liggen aan restanten van vroeger kaartmateriaal dat nog op de Navigator staat ? Eigenlijk zou ik met de javawa-tool eens grote kuis moeten houden op de Navigator, daar staan o.a. nog 'k weet niet hoeveel .gma-bestandjes op die daar vermoedelijk niets staan te doen.
Greetz,
P@trick
P@trick
Die melding kent geen willekeur en moet je letterlijk nemen. Er zal op enigerlei wijze sprake zijn van verschillend materiaal.
Twee suggesties:
a. controleer inderdad met javawa jdm de inhoud van je toestel
b. ik weet niet welk toestel je hebt, maar als er op jouw pc zowel bijv een 660 als een 350 gebruikt werd/wordt het je te maken met het verschil tussen NT en NTU kaartmateriaal.
Twee suggesties:
b. ik weet niet welk toestel je hebt, maar als er op jouw pc zowel bijv een 660 als een 350 gebruikt werd/wordt het je te maken met het verschil tussen NT en NTU kaartmateriaal.
MrGPS schreef:Die melding kent geen willekeur en moet je letterlijk nemen. Er zal op enigerlei wijze sprake zijn van verschillend materiaal.
Twee suggesties:
De enige gps-toestellen die ooit met deze computer verbonden waren zijn een Zumo 660 en een BMW Navigator IV, twee toestellen die hetzelfde kaartmateriaal gebruiken.
Ik zal eerst Javawa JDM er maar eens op loslaten...
Greetz,
P@trick
P@trick