hey iedereen ,
is dit een goede prijs voor deze moto . http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 67717.html" onclick="window.open(this.href);return false;
het is om op te knappen en zelf mee te rijden .
het zou mijn eerste oldtimer zijn , en ik ken er ni zoveel van , van oldtimers dus
moet deze ook al een gelijkvormigheidsattest hebben ?
Ik heb mijn R75/6 voor een dergelijk bedrag gekocht in april vorig jaar als ik mij niet vergis.
Had toen ook hier gevraagd achter de prijs, en dit blijkt ongeveer de prijs te zijn.
ik zou deze prijs wel alleen betalen als alles in orde is, dus voor een motor zonder opstartwerk + ook een degelijke staat.
zeker de foto's opvragen voordat je gaat kijken want tussen wat men zegt in de advertentie en de eigenlijke staat kan soms nogal wat verschil zitten
de advertentie lijkt me wel eerlijk op het eerste zicht.
(Honda Camino ^^ -) Honda CB125B6 - Honda CB450K5 - BMW R75/6 - Africa Twin 650
Ziet er goed uit. Originele staat en de toon van de verkoper bevalt me wel.
Zeker de moeite om te gaan bekijken. Ik kan altijd meegaan voor een expertise.
GVA voor motoren was al van toepassing in '74.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Vrij vlot te vinden die /6'en, ga es kijken, luisteren en voelen... Is het niet 100% uw goesting of twijfel je ergens aan, laten staan en een andere zoeken.
Als de inschrijvingspapieren van de huidige eigenaar erbij zijn zou ik mij niet te veel zorgen maken over het gelijkvormigheids attest, zeker niet op een oldtimer, nog nooit moeten voorleggen. Alleen als hij in Belgie nooit ingeschreven geweest is zou je problemen kunnen krijgen omdat het PVG nr nodig is op de inschrijvingsaanvraag
Witteklim, ik kan mij vergissen maar die komt van Knalpot, heb zelfde zien staan toen ik naar een K1200Gt ging kijken .(3jaar geleden)
Wil niets zeggen over betrouwbaarheid van moto.
Stel mij echt de vraag ,als je zoveel energie daar hebt ingestoken .
Waarom doe je dan zoiets weg ?
Dubbelzinnig gevoel erover. Ik zou pushen om te kijken dat die moto weg mag voor 2000 euro.
Dan klopt er iets niet.
Vorig jaar distributieketting vervangen en carburators opgemaakt
bij "De Knalpot" wel geen faktuur..
De Choke kabels, gaskabels, koppelingskabel zijn deze zomer vervangen en de banden liggen er bijna 3000km(1jaar) op.
dit is gewoon te catalogeren onder onderhoud dus veel energie is dit niet .
de prijs lijkt correct als de kader en de motornummer kloppen.
De kleur Nurburggrun zie je niet zo veel.
als de motor zuiver draait , niet te veel tikt als hij warm is ,en goed rijd is dat ok.
kijk ook eens of er vettigheid bovenop het carter ligt onder de boite , dit wijst op lekke borages aan de uitgaande as van de motor. kost niet zo veel maar vergt wat werk.
kader controleren op haarscheurtjes in de lak vlak achter het balhoofd dit wijst op een valpartij of botske.
rempomp zit bij deze modellen onder de tank en wordt bediend door een remkabel . kijk achter het balhoofd met een lamp of je corrosie ziet onder de tank > lek aan de rempomp en revisiesetjes zijn niet meer te krijgen dus nieuwe pomp.
motor opbokken en achterwiel rondraaien met de hand , dit mag geen schurende geluiden geven en geen overdreven speling op de cardan hebben bij kort heen en weer draaien.
Anders BOB eens meenemen dan ben je vergezeld van een 2V specialist.
Hou er rekening mee dat je bij zulke oudjes altijd wel eens iets zal moeten sleutelen. Als je het zelf kan is het heel goed betaalbaar ,alle onderdelen zijn vlot verkrijgbaar. Laten doen bij een dealer kost stukken van mensen en de meeste zijn er niet echt happig op . (waarschijnlijk wegens gebrek aan vakkennis van die motoren)
De papieren zijn in orde.
Op volgende link vind je extra foto's; https://plus.google.com/u/0/photos/1134 ... 026/albums" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had er toch graag 2500 voor gehad.
de spaken zijn verroest, wel nog stevig maar geen mooi zicht. Onlangs heb ik de gaskabels vervangen en dat zou wat beter moeten gebeuren en carburatie op punt zetten. Remmen moeten nagekeken worden(remschoentjes vernieuwen).
Diene eerste zegt dat de versnellingsbak moet nagekeken worden samen met carbu's, even meer uitleg vragen ivm versnellingsbak!
De tweede ziet er inderdaad proper uit voor diene prijs.
Jo De Paepe schreef:Vorig jaar distributieketting vervangen en carburators opgemaakt
bij "De Knalpot" wel geen faktuur..
De Choke kabels, gaskabels, koppelingskabel zijn deze zomer vervangen en de banden liggen er bijna 3000km(1jaar) op.
dit is gewoon te catalogeren onder onderhoud dus veel energie is dit niet .
de prijs lijkt correct als de kader en de motornummer kloppen.
De kleur Nurburggrun zie je niet zo veel.
als de motor zuiver draait , niet te veel tikt als hij warm is ,en goed rijd is dat ok.
kijk ook eens of er vettigheid bovenop het carter ligt onder de boite , dit wijst op lekke borages aan de uitgaande as van de motor. kost niet zo veel maar vergt wat werk.
kader controleren op haarscheurtjes in de lak vlak achter het balhoofd dit wijst op een valpartij of botske.
rempomp zit bij deze modellen onder de tank en wordt bediend door een remkabel . kijk achter het balhoofd met een lamp of je corrosie ziet onder de tank > lek aan de rempomp en revisiesetjes zijn niet meer te krijgen dus nieuwe pomp.
motor opbokken en achterwiel rondraaien met de hand , dit mag geen schurende geluiden geven en geen overdreven speling op de cardan hebben bij kort heen en weer draaien.
Anders BOB eens meenemen dan ben je vergezeld van een 2V specialist.
Hou er rekening mee dat je bij zulke oudjes altijd wel eens iets zal moeten sleutelen. Als je het zelf kan is het heel goed betaalbaar ,alle onderdelen zijn vlot verkrijgbaar. Laten doen bij een dealer kost stukken van mensen en de meeste zijn er niet echt happig op . (waarschijnlijk wegens gebrek aan vakkennis van die motoren)
Hallo Jo, ik las toevallig je reply hierboven en er is één detail dat me interesseerde. Zelf heb ik - als niet-professional - onlangs een R90 uit 74 gekocht, die wél fijn draait, maar als hij warm loopt maakt hij een - naar mijn gevoel - irritant tikkend geluid. Ik hoor van anderen dat dit typisch BMW is, maar die metaalachtig klinkende tikker geeft me de indruk alsof er een los vijs ritmisch ligt mee te tikken in m'n cylinders.