Weinig bochten veel stoppen en opnieuw vertrekken
Tourance voor 21000km. en versleten
achter 21000km. en nog goed voor een paar duizend wel wat vierkant
Moderator: GVN
Niet alleen in de Pyreneeën zulle, overal in Spanje. Wij kijken daar alle 2 dagen de bandenspanning na. Scheelt hem weer een 1000 km. Halen bij "sportief" rijden 6500km met een setje MPR en 8000 km bij meer toeren. Al 3 keer nieuwe banden laten leggen daar (2 x BMW Reus en 1 x BMW Tarragona). Stond daar in de garage een 1200RT van de flikken, die had 0,00 cm over op de flanken, pfff.Het Spaans asfalt, zeker in de Pyreneëen, is heel grof en sletig voor de bandjes. Heerlijk kleven, dat wel, maar smelten als sneeuw voor de zon.
Maar ook slechte , ik heb ze zelf eraf gesmeten wegens niet een tiende waard op vettige stukken tov PRIII... Hopelijk moet je het niet 'the hard way' ondervinden....Koppel!! schreef:...Waarom andere banden steken? Hoe weet ge dat iets goed is als je niet kan vergelijken![]()
Ten tweede, de Roadsmart II krijgt van vele mensen heel goeie commentaar, 't is dus niet dat een kat in de zak koop hoor....
Zelfs in België wil dat lukken, en dan nog wel 90% woon-werkverkeer...aantzeetje schreef:Niet alleen in de Pyreneeën zulle, overal in Spanje. Stond daar in de garage een 1200RT van de flikken, die had 0,00 cm over op de flanken, pfff.Het Spaans asfalt, zeker in de Pyreneëen, is heel grof en sletig voor de bandjes. Heerlijk kleven, dat wel, maar smelten als sneeuw voor de zon.

Heb er ondertussen toch al ruim 1500km mee gebold, en moet zeggen dat ze mij tot nu toe ten zeerste bevallen.st1100 schreef:Maar ook slechte , ik heb ze zelf eraf gesmeten wegens niet een tiende waard op vettige stukken tov PRIII... Hopelijk moet je het niet 'the hard way' ondervinden....

J schreef: nu mijn voorband er opgelegd met 36.500km en zit nu op 59.000km dit is dus 27.500km winter en zomer.
blijft hoe dan ook nog altijd een mooi resultaatKeeS16 schreef:J schreef: nu mijn voorband er opgelegd met 36.500km en zit nu op 59.000km dit is dus 27.500km winter en zomer.
Euh! 59000 - 36500 = 22500 nee toch?
Als het hier om een ST 1300 pan european gaat is de opgegeven bandendruk zowel voor als achter 2.9 !!!! maar ik stak er ook altijd 3.0 in !J schreef:Inderdaad te veel parameters waar je rek moet mee houden.
nu mijn voorband er opgelegd met 36.500km en zit nu op 59.000km dit is dus 27.500km winter en zomer.
Mijn achterband haalt dit niet die heb ik vervangen op 51.000 dus op 20.000km.
Mijn banden zijn steeds opgepompt op 2.7 voor en 2.9 achter. het is een Pan European. die schrijven dit voor. normaal schrijven ze 3kg op, maar dat doe ik echt niet.
Nu ik zal dan waarschijnlijk ook rijden als een oude bompa zekers![]()
J

Die Spaanse asfalt is funest voor je banden. Je ziet het profiel zo per dag verminderen. De laatste 5 jaar en 8x Spanje niet verder geraakt met een setje dan 8500 km (en dan staan de motoren nog op de remorque richting Spanje) met gemiddeld 4500 km/Spanje vakantie (dus effectieve km in Spanje gereden)Zo zagen m'n "nieuwe" bandjes eruit na 8.000km, er zat wel een buitenlandse trip bij in Spanje (4.200km) en een verlengd weekend Winterberg.....
Is normaal, de eerste duizenden km met een nieuwe moto rijdt men voorzichtiger en ook i.v.m. inrijden.aantzeetje schreef:'t is toch raar he, af fabriek gemonteerde banden, zelfde rijstijl, en ik haal 17.000 km. Eens de bandenwissel ben ik al blij als ik 8.000 km haal. Diverse motoren, diverse banden (metzler of michelin), allemaal zelfde resultaat.