Zoutfrederik schreef:De temperatuur is niet echt het probleem, de aanwezigheid van zout op de weg wel !
K1600GT ervaring aub
Moderator: GVN
Re: K1600GT ervaring aub
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
-
®win
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: K1600GT ervaring aub
Supermario schreef:Ik heb ook een bagagerek van Wunderlich, 2 keer op reis geweest met bagagerol erop. Mijn duo heeft veel last van de koffer die wiebelt tegen haar rug (met alle gevolgen van dien....) Dealer heeft nu een aanpassing gedaan en zou nu iets beter moeten zijn.
Best is niet teveel gewicht op je bagagerek leggen (echtgenote moet maar iets minder schoenen meedoen).
Grtn Mario plaatje
Met het rekje van de GT staat de koffer wat stabieler en ongeveer 2,5 cm verder naar voren.
Tip!.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Re: K1600GT ervaring aub
Full option K1600 GT (model 2012 dec 12 ingeschreven)
eerste 10000Km geen probleem, behalve even 250 ml olie toegevoegd op 6000km.
banden vervangen (originele Z8) door nieuwe Z8 dual compound op 13000.
plots geratel rechtsvoor en lekkende waterpomp.
geratel werd veroorzaakt door kettingspanner, samen met waterpomp en kettinggeleiders vervangen op 15000 km.
nieuwe soft geinstalleerd, die iets hoger verbruik laat optekenen (van 5.2 naar 5.5), maar laat daardoor wel de befaamde clunck geluiden grotendeels achterwege.
motor begint nu pas soepeler en soepeler te rijden, blijkbaar nog steeds niet uit rodage.
zal 30000km bereiken tegen aug 14, plaats dan nog even update.
eerste 10000Km geen probleem, behalve even 250 ml olie toegevoegd op 6000km.
banden vervangen (originele Z8) door nieuwe Z8 dual compound op 13000.
plots geratel rechtsvoor en lekkende waterpomp.
geratel werd veroorzaakt door kettingspanner, samen met waterpomp en kettinggeleiders vervangen op 15000 km.
nieuwe soft geinstalleerd, die iets hoger verbruik laat optekenen (van 5.2 naar 5.5), maar laat daardoor wel de befaamde clunck geluiden grotendeels achterwege.
motor begint nu pas soepeler en soepeler te rijden, blijkbaar nog steeds niet uit rodage.
zal 30000km bereiken tegen aug 14, plaats dan nog even update.
-
hla
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W. Vlaanderen
- Contacteer:
Re: K1600GT ervaring aub
Een vraagje over onderhoud.
Wanneer moet onderhoud gebeuren volgens de dealer en volgens het boekje?
Eerste beurt bij 1000 Km, dan 5 en dan 10,000 Km?
Of van 1000 direct naar 10,000 ?
Blijkbaar zouden er dealers zijn die een beurt inlassen tussen de voorziene momenten volgens het boekje.
Heeft iemand hier ervaring mee, of gebeurt dit enkel bij andere merken?
Wanneer moet onderhoud gebeuren volgens de dealer en volgens het boekje?
Eerste beurt bij 1000 Km, dan 5 en dan 10,000 Km?
Of van 1000 direct naar 10,000 ?
Blijkbaar zouden er dealers zijn die een beurt inlassen tussen de voorziene momenten volgens het boekje.
Heeft iemand hier ervaring mee, of gebeurt dit enkel bij andere merken?
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
Man in Black
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: K1600GT ervaring aub
Mij hebben ze ooit gezegd, wij laten tussentijds "onderhoud" doen omdat de meeste mensen bv oliepeil niet controleren.
(was bij Landrover) Leek mij een plausibele uitleg toen.
(was bij Landrover) Leek mij een plausibele uitleg toen.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
®win
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: K1600GT ervaring aub
Tussen de regels door moet je lezen: "wij doen tussentijds onderhoud omdat we wat extra's willen verdienen."
... wat een kolder, nog meer onderhoud ...
... wat een kolder, nog meer onderhoud ...
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
-
PeterGT
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
- Woonplaats: Lint
- Locatie: Hove
- Contacteer:
Re: K1600GT ervaring aub
Direct naar 10000. Da's al snel genoeg, zekers.Of van 1000 direct naar 10,000 ?
Op de K16GT nog nooit zelf olie moeten bijvullen i.t.t. de RT's waar dit heel regelmatig wel het geval was.
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
-
hla
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W. Vlaanderen
- Contacteer:
Re: K1600GT ervaring aub
Er is een dealer geweest die bij 1000 gewone natuurlijke (of wat was het?) heeft in gedaan waardoor een onderhoud van 5000 nodig werdt.
Direct synthetische bij duizend deden zij niet!
De goedkopere olie loont niet voor de klant tov een onderhoudsbeurtkost.
Ok, het was inderdaad geen bmw maar een andere tourbuffel.
Dus niets zegt dat dit nu met de bmw ook zo zal lopen.
Maar een verwittigd man is er twee waard. Opletten dus bij het onderhoud.
En jammer genoeg: neen. Het is niet mijn moto, die schitterende blinkende 1600 gtl magnesium beige metalic.
Van een vriend van mij, die eindelijk toetreedt tot het echte merk.
Nu hem nog lid doen worden van de club en het forum
Direct synthetische bij duizend deden zij niet!
De goedkopere olie loont niet voor de klant tov een onderhoudsbeurtkost.
Ok, het was inderdaad geen bmw maar een andere tourbuffel.
Dus niets zegt dat dit nu met de bmw ook zo zal lopen.
Maar een verwittigd man is er twee waard. Opletten dus bij het onderhoud.
En jammer genoeg: neen. Het is niet mijn moto, die schitterende blinkende 1600 gtl magnesium beige metalic.
Van een vriend van mij, die eindelijk toetreedt tot het echte merk.
Nu hem nog lid doen worden van de club en het forum
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
Re: K1600GT ervaring aub
Heeft er iemand een idee hoe je de radiator van de GT op een regelmatige basis kan reinigen ?
Kan dit met gewoon water bij iedere wasbeurt ? Heb op een Amerikaans forum gelezen dat de
radiator heel wat vuil opstapeld en het risico bestaat dat de motor oververhit.
Kan dit met gewoon water bij iedere wasbeurt ? Heb op een Amerikaans forum gelezen dat de
radiator heel wat vuil opstapeld en het risico bestaat dat de motor oververhit.
-
®win
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: K1600GT ervaring aub
Ik zette gewoon de tuinslang erop. Na een rit in het najaar (bietencampagne) spoel je zo aardig wat bagger uit je radiator. Na het wassen nog even de straat op en neer om het overtollige water eruit te laten waaien en dan weer hup de garage in met die fiets....
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
-
panneman.be
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
- Woonplaats: MORTSEL
- Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
- Contacteer:
Re: K1600GT ervaring aub
Reinig deze ook met de tuinslang
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Re: K1600GT ervaring aub
Heeft die erg grote brommer dan geen temperatuurmeter ...enneh forumpraat is meestal delen door 10.Beemer schreef:Heeft er iemand een idee hoe je de radiator van de GT op een regelmatige basis kan reinigen ?
Kan dit met gewoon water bij iedere wasbeurt ? Heb op een Amerikaans forum gelezen dat de
radiator heel wat vuil opstapeld en het risico bestaat dat de motor oververhit.
-
®win
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: K1600GT ervaring aub
Er is wel degelijk een temperatuurmeter op de display en onder normale omstandigheden zul je tijdig gewaarschuwd worden. Maar om problemen te voorkomen gewoon bij elke wasbeurt de tuinslang op de radiator zetten en deze links en rechts van boven naar beneden even schoonspoelen.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
-
Man in Black
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: K1600GT ervaring aub
Waar rijden die dan met een GT ???Beemer schreef:Heeft er iemand een idee hoe je de radiator van de GT op een regelmatige basis kan reinigen ?
Kan dit met gewoon water bij iedere wasbeurt ? Heb op een Amerikaans forum gelezen dat de
radiator heel wat vuil opstapeld en het risico bestaat dat de motor oververhit.
Zo'n commentaar met een korrel zout nemen, en in Amerika korrel x10 doen zoals Danny zegt
Ik spuit die gewoon af (of door) met tuinslang of zelfs hogedrukreiniger (wel hobbytoestel), vòòr het drogen blaas ik door met compressor.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
Jo De Paepe
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
Re: K1600GT ervaring aub
De 1200GT heeft daar ook last van;
Ik blies regelmatig met perslucht de radiatoren proper.
Ze zitten op een plaats waar ze zeer gevoelig zijn voor opspattend vuil.
Een verlenging van het voorspatbord brengt uitkomst maar lost het nog niet helemaal op.
Vorig jaar in de Gorges du Verdon bij 42° regelmatig last van gehad als je in druk verkeer achter een paar slenterende auto's zat .
En daar lagen de wegen niet modderig.
Misschien zijn ze iets te krap berekend om bij hoge temperaturen en lage snelheid hun taak aan te kunnen
Ik blies regelmatig met perslucht de radiatoren proper.
Ze zitten op een plaats waar ze zeer gevoelig zijn voor opspattend vuil.
Een verlenging van het voorspatbord brengt uitkomst maar lost het nog niet helemaal op.
Vorig jaar in de Gorges du Verdon bij 42° regelmatig last van gehad als je in druk verkeer achter een paar slenterende auto's zat .
En daar lagen de wegen niet modderig.
Misschien zijn ze iets te krap berekend om bij hoge temperaturen en lage snelheid hun taak aan te kunnen
-
PeterGT
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
- Woonplaats: Lint
- Locatie: Hove
- Contacteer:
Re: K1600GT ervaring aub
Verlenging voorspatbord om het vuil iets minder te laten opspatten en evt. vastklitten. Bij poetsbeurt extra af/doorspoelen. No problem na 40000km met K16GT, ook niet in zuiderse streken/temperaturen.
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Re: K1600GT ervaring aub
Vandaag de GT op onderhoud gedaan, de 30.000
Kostelijke grap, toch iets gratis gekregen. Blijkbaar vond BMW het nodig om de benzinepomp te vervangen.
(niet dat ik last van de pomp had)
Beetje bij beetje wordt alles vervangen
Kostelijke grap, toch iets gratis gekregen. Blijkbaar vond BMW het nodig om de benzinepomp te vervangen.
(niet dat ik last van de pomp had)
Beetje bij beetje wordt alles vervangen
R1200RT, again 


-
panneman.be
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
- Woonplaats: MORTSEL
- Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
- Contacteer:
Re: K1600GT ervaring aub
En wat is kostelijk aub
Hoeveel moeten we beginnen sparen
Kwestie van een beetje voorbereid te zijn hé 
Hoeveel moeten we beginnen sparen
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Re: K1600GT ervaring aub
Onderhoud 30.000
inspectie, controle klepspeling, bougies, luchtfilter, vervangen olie overbrenging achter, computer, remblokken voor en achter : werkuren 230 euro excl btw
oliefilter, ring olie, olie, luchtfilter, bougies, remolie, antivries, remblokken voor en achter, olie overbrenging : onderdelen 460 euro excl btw
Geeft 847,19 euro incl btw
inspectie, controle klepspeling, bougies, luchtfilter, vervangen olie overbrenging achter, computer, remblokken voor en achter : werkuren 230 euro excl btw
oliefilter, ring olie, olie, luchtfilter, bougies, remolie, antivries, remblokken voor en achter, olie overbrenging : onderdelen 460 euro excl btw
Geeft 847,19 euro incl btw
R1200RT, again 


Re: K1600GT ervaring aub

sorry kon me nie houden... nie normaal zo'n prijzen, 460€ excl BTW voor een paar remblokken, wat olie en twee filterkes... en waarom zitten ze toch altijd aan die koelvloeistof te prullen...
-
®win
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: K1600GT ervaring aub
Bedenk wel, voor controle klepspeling moet de radiator er af en later teruggeplaatst en weer afgevuld. Bovendien, BMW remblokken zijn (zeker voor de kwaliteit) erg duur. Die laat ik dan ook nooit bij de dealer doen, maar koop TRW Lucas gesinterde blokken (bv. bij http://www.on2wheels.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) en plaats die zelf. Scheelt minstens de helft en zijn beter dan OEM.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Re: K1600GT ervaring aub
Oh maak je geen illusies ik weet wel ongeveer (op een paar vijzen na) wat er moet gebeuren om zo'n kleppendeksel te lichten...
Dat verandert toch niks aan 460€ exclusief BTW aan materiaal? stel dat een set blokken 80€ (x3 = 240) kost dan is dat ongeveer de helft van de het bedrag. Gouden oliefilter, olie die in literbuskes op ne kameel van Saoudie Arabië komt en ne luchtfilter -allicht- door Airbus geproduceerd...
Flinke km prijs die 1600
Dat verandert toch niks aan 460€ exclusief BTW aan materiaal? stel dat een set blokken 80€ (x3 = 240) kost dan is dat ongeveer de helft van de het bedrag. Gouden oliefilter, olie die in literbuskes op ne kameel van Saoudie Arabië komt en ne luchtfilter -allicht- door Airbus geproduceerd...
Flinke km prijs die 1600
-
Man in Black
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: K1600GT ervaring aub
dure bougies mss?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
Flat Twin Power
Re: K1600GT ervaring aub
Dealer in de buurt van Gent misschien ?Sven 16GT schreef:Onderhoud 30.000
inspectie, controle klepspeling, bougies, luchtfilter, vervangen olie overbrenging achter, computer, remblokken voor en achter : werkuren 230 euro excl btw
oliefilter, ring olie, olie, luchtfilter, bougies, remolie, antivries, remblokken voor en achter, olie overbrenging : onderdelen 460 euro excl btw
Geeft 847,19 euro incl btw