bron
Moderator: GVN
Ni slecht als werkpaard he.Harald schreef:Ziet er goed uit.
Is me idd ook opgevallen. Op mijn "oude" RT zat de duo regelmatig met de helm tegen mijn helm te tikken bij rmmen en schakelen. Nu zit de duo precies nog dichter. Dit lijkt me niet echt comfortabel. Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om over te schakelen naar een GT. Deze nieuwe RT is niet echt mijn ding.MoonBeemer schreef:Ik lees hier een opmerking in verband met de zithouding van de duorijder. Mijn inziens is er inderdaad iets veranderd wat de korte zithouding opdringt.
Wij, ikzelf en mijn copiloot- echtgenote, zijn gisteren een kijkje gaan nemen bij de BMW stand op het autosalon en uiteraard als RT rijder de nieuwe 1200 RT uitgeprobeerd.
Onmiddellijk viel ons de moeilijke zithouding voor de passagier op.
Doordat de koffers een scherper en langer voorstuk hebben oefenen deze druk uit op de kuiten met pijn tot gevolg.
Wij vrezen dat een lange afstand trip problemen zal veroorzaken.
Je kan ook zien op de foto's dat de voeten van de bijrijder naast deze van de piloot komen. Heel onaangenaam.
Men heeft blijkbaar meer oog gehad voor esthetiek dan voor het gebruiksgemak.
Zijn er nog leden die tot dezelfde conclusie zijn gekomen in verband met dit nieuw model?
Idd best eens een aardige rit met duo doen. Het bolle snuitje kan mij ook niet zo bekoren, ook het blok zit helemaal bloot onderaan. Bij de oude RT loopt de kuip toch wat verder door en rond de motor en dat vind ik toch een stuk mooier.Danny schreef:Eerst maar ens rijden alvorens de ergonomie te be/veroordelen. Het is een compromis he zo'n motor bouwen, gelukkige kan er tegenwoordig al aardig wat aangepast worden.
Ik hou niet van dat bolle ronde snuitje
De afstand tussen tank en duo zadel is bij het nieuwe model kleiner, dus het zadel van de bestuurder is korter, en doordat de oliekoeler een andere plaats heeft gekregen vertaalt zich dat in een grotere opening tussen kuip en motor.Concept is strakker mooier en compacter dan het vorige model.Flat Twin Power schreef:Danny schreef: Bij de oude RT loopt de kuip toch wat verder door en rond de motor en dat vind ik toch een stuk mooier.
Omdat ik de chaos van het autosalon graag vermijd, ben ik gisteren gaan uitproberen bij de dealer. Uitgebreid de zitpositie van de duo bekeken en vergeleken met de huidige RT. Afstanden gemeten tussen de voetjes van piloot en duo etc. Ik merkte niet meteen een verschil. Koffers zijn inderdaad wat puntiger, maar alles is vergelijkbaar met de situatie op de GT. Als daar de duo niet zeurt, dan denk ik dat ze dat ook niet zal doen op de RT. Persoonlijke mening.MoonBeemer schreef:Ik lees hier een opmerking in verband met de zithouding van de duorijder. Mijn inziens is er inderdaad iets veranderd wat de korte zithouding opdringt.
Wij, ikzelf en mijn copiloot- echtgenote, zijn gisteren een kijkje gaan nemen bij de BMW stand op het autosalon en uiteraard als RT rijder de nieuwe 1200 RT uitgeprobeerd.
Onmiddellijk viel ons de moeilijke zithouding voor de passagier op.
Doordat de koffers een scherper en langer voorstuk hebben oefenen deze druk uit op de kuiten met pijn tot gevolg.
Wij vrezen dat een lange afstand trip problemen zal veroorzaken.
Je kan ook zien op de foto's dat de voeten van de bijrijder naast deze van de piloot komen. Heel onaangenaam.
Men heeft blijkbaar meer oog gehad voor esthetiek dan voor het gebruiksgemak.
Zijn er nog leden die tot dezelfde conclusie zijn gekomen in verband met dit nieuw model?