Dat weet ik ook, ik bedoel uiteraard om de GSA's tijdig in de toonzalen te krijgen.®win schreef:Niks voorraad. Alle productie van de GSA is al verkocht ...Man in Black schreef:Blijkbaar is er ook geschoven met de productie van de GS om voorraad nieuwe GSA te maken
Eerste rijervaringen R1200GS 2013 ?
Moderator: GVN
-
Man in Black
Re: Eerste rijervaringen R1200GS 2013 ?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
Dirk Pauwels
Luxe problemen....Die van mij wordt maar geleverd in 2020, als ik een 2dehands LC kan betalen 
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Man in Black
moet ik mijne al reserveren Dirk voor begin 2018 ? dan heb je al iets om naar uit te kijkenDirk Pauwels schreef:Luxe problemen....Die van mij wordt maar geleverd in 2020, als ik een 2dehands LC kan betalen
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
Dirk Pauwels
Awel da's goe, geef er nog 4000€ voorMan in Black schreef:moet ik mijne al reserveren Dirk voor begin 2018 ? dan heb je al iets om naar uit te kijkenDirk Pauwels schreef:Luxe problemen....Die van mij wordt maar geleverd in 2020, als ik een 2dehands LC kan betalen
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Man in Black
Tuurlijk, ik ben der heel zuinig op, en weinig kms 
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
ZWIEP 01
- Contacteer:
oeps, besteld in september en pas leveren in maart?
op de bestelbon laten zetten inschrijven in '14 misschien?
ik heb die van mij op 15 oktober besteld, levering op 20 december ....
eerste onderhoud dus reeds gebeurd
op de bestelbon laten zetten inschrijven in '14 misschien?
ik heb die van mij op 15 oktober besteld, levering op 20 december ....
eerste onderhoud dus reeds gebeurd
-
Man in Black
Volgens de dealer kunnen verschillende redenen zijn:
-productie is geschoven voor de nieuwe GSA, om die in de toonzalen te krijgen
-ik heb full optie, echter zonder de gecromeerde uitlaat
-er zijn leverproblemen (geweest) met de alu-velgen
Zou normaal ook dec binnenkomen, ik had febr willen inschrijven mogelijk na het winterweer.
Maar met dit weer had ik em nu al willen halen natuurlijk
-productie is geschoven voor de nieuwe GSA, om die in de toonzalen te krijgen
-ik heb full optie, echter zonder de gecromeerde uitlaat
-er zijn leverproblemen (geweest) met de alu-velgen
Zou normaal ook dec binnenkomen, ik had febr willen inschrijven mogelijk na het winterweer.
Maar met dit weer had ik em nu al willen halen natuurlijk
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Volgende week worden mijn problemen netjes opgelost door mijn dealer,ne mens moet wat geduld hebbenspoorman schreef:Dit moet mij toch eens van het hart.
Ik heb dit jaar een R1200GS 2013 gekocht en is geleverd in Juni.
Hij is bijna full option,ik heb er ook de origenele mistlampjes bij genomen maar daar heb ik al serieuse miserie mee gehad,bij levering stonden ze los en na 7 maanden staan ze nog los,(dit probleem is mij niet medegedeeld bij aankoop en ze wisten het de verkopers)ik heb daarvoor een mailtje naar BMW-bornem gedaan en er werd voor mij een dossier geopend,juist voor de jaarwisseling kreeg ik van BMW-bornem een telefoontje met de melding dat er eindelijk een oplossing was voor het probleem van de mistlampjes en ik moest contact opnemen met mijn dealer,ikke blij en ik naar mijn dealer,daar aan gekomen daar het verhaal gedaan dat ik van BMW-bornem had gekregen en daar was het antwoord:wij hebben nog geen oplossing gekregen vanuit BMW-bornem voor het deftig vastzetten van de mistlampjes op mijn GS,ik terug naar de klantendienst van BMW bellen en daar bevestigen ze me dat er wel degelijk een oplssing is maar dat de dealer wat koppig is voor contact op te nemen met hen,nu ging de klantendienst van BMW zelf contact opnemen met mijn dealer maar ondertussen zijn we terug al enkele weken verder en heb ik helemaal niets meer gehoord zowel niet van BMW-bornem als van mijn dealerik vind het niet meer prettig om van kastje naar de muur te worden gestuurd.
Dan is er nog een tweede probleem:als ik in versnelling sta(1ste) en trek mijn koppeling in dan krijg ik mijn moto niet achteruit geduwd,eerst dachten ze dat er lucht in mijn leiding zat maar nu zijn ze er achter gekomen dat er iets anders scheelt,dit probleem wordt wel door mijn dealer opgelost maar wordt ook alleen maar gedaan als de klant er echt om vraagt dus vanuit BMW komt er geen terug roepactie,ik vind dit persoonlijk niet kunnen.
Voor de rest een bangelijke moto en zeker geen spijt van mijn aankoop en vroeg of laat worden mijn 2 problemen wel opgelost.
R1200GS.
-
ZWIEP 01
- Contacteer:
ondertussen toch wat minpuntjes aan mn gs ontdekt, zal wel (hopelijk) aan de toestand van het natte wegdek, en mn gewenningsperiode liggen, maar rechts inslaan is steeds een twijfel geval tussen 1 en tweede versnelling, daar de motor niet echt goed draait onder de drieduizend toeren, en mijn bochtensnelheid (bij inslaan) naar rechts momenteel niet hoog ligt is het steeds twijfelen, daar waar ik met mn vorige motoren (en dat zijn er nogal wat) nooit het gevoel gehad heb van welke versnelling moet ik nu nemen is dat met de gs toch anders. Ik rijd meestal wat hoger in toeren dan wat ik bv op de tenere gewend was, wat ook het verbruik niet ten goede komt.
in ieder geval blijf ik het een fijne motor vinden, of is dat misschien ontkenning omdat ik er toch wat centen heb aan uitgegeven heb
het vertrouwen in het nat is ook op een laag pitje, waarom, da weet ik niet, de motor heeft me nog geen enkele keer verrast...probleem zit bij mezelf, een herstelde plek zien in het asfalt voor mij is al genoeg om me te laten verstijven, gijlie weet allemaal wel waar dit toe leidt, ik zit me elke dag wel te vervloeken van alle jong, ge weet wel beter, maar het blijft de kop opsteken, ik heb dat nooit eerder met een motor gehad, buiten een paar dagen na een schuiver die eindigde in de vangrails met de z100sx , alle, ik hoop dat dit beter wordt om tenvolle te kunnen genieten van de gs
in ieder geval blijf ik het een fijne motor vinden, of is dat misschien ontkenning omdat ik er toch wat centen heb aan uitgegeven heb
het vertrouwen in het nat is ook op een laag pitje, waarom, da weet ik niet, de motor heeft me nog geen enkele keer verrast...probleem zit bij mezelf, een herstelde plek zien in het asfalt voor mij is al genoeg om me te laten verstijven, gijlie weet allemaal wel waar dit toe leidt, ik zit me elke dag wel te vervloeken van alle jong, ge weet wel beter, maar het blijft de kop opsteken, ik heb dat nooit eerder met een motor gehad, buiten een paar dagen na een schuiver die eindigde in de vangrails met de z100sx , alle, ik hoop dat dit beter wordt om tenvolle te kunnen genieten van de gs
Vertrouwen in deze periode van slijk en modder en ook nog eens de slechte zichtbarheid ,doen afbreuk aan je rijstijl gelijk met welke motor je ook aan het rijden bent.Ik schakel ook een versnelling hoger daar waar ik anders vlot door de bocht ga met het gas erop.Gisteren nog ondervonden wat het betekent plots in een laag modder terecht te komen op een slecht verlichte weg .Gelukkig bleef het bij glijden en schuiven maar de controle was volledig weg
Mijn nieuwe motor is identiek aan de vorige en toch stuurt hij anders,voelt anders aan;Wennen moet je altijd en deze periode duurt dat meestal iets langer omdat je de motor niet optimaal kan gebruiken gezien de weersomstandigheden.Vertrouwen zit spijtig genoeg voor 100% in het koppekke.....
Ik twijfel niet. Scherpe bochten en inslaan doe ik zeer zelden in eerste. Je motor heeft meer dan genoeg koppel in de lage toeren.ZWIEP 01 schreef:ondertussen toch wat minpuntjes aan mn gs ontdekt, zal wel (hopelijk) aan de toestand van het natte wegdek, en mn gewenningsperiode liggen, maar rechts inslaan is steeds een twijfel geval tussen 1 en tweede versnelling, daar de motor niet echt goed draait onder de drieduizend toeren, en mijn bochtensnelheid (bij inslaan) naar rechts momenteel niet hoog ligt is het steeds twijfelen, daar waar ik met mn vorige motoren (en dat zijn er nogal wat) nooit het gevoel gehad heb van welke versnelling moet ik nu nemen is dat met de gs toch anders. Ik rijd meestal wat hoger in toeren dan wat ik bv op de tenere gewend was, wat ook het verbruik niet ten goede komt.
in ieder geval blijf ik het een fijne motor vinden, of is dat misschien ontkenning omdat ik er toch wat centen heb aan uitgegeven heb![]()
Ik ben ooit op m'n gezicht gegaan toen ik met te lage snelheid naar eerste schakelde. Achterwiel blokkeerde (Suzuki gsr600), ik de grond op midden op het kruispunt.
Gelukkig niet te veel schade, behalve aan mijn ego
Als je denkt dat hij niet goed draait onder de 3000 toeren, zou ik eens langs de garage rijden
Grtz,
Bart
Suzuki GSR600 -> BMW R1200GS/LC
-
ZWIEP 01
- Contacteer:
terugschakelen naar eerste deed ik vroeger nooit, ook niet met de fireblade die toch vlotjes 160 haalde in eerste, bochten in tweede nemen was ook met deze zonder tegenpruttelen... wat een blokkerend achterwiel betreft, de gs heeft een slipperkoppeling, weinig kans dus
feit is dat de gs een stuk beter draait eens je boven cijfertje 3 komt
feit is dat de gs een stuk beter draait eens je boven cijfertje 3 komt
't zal van de situatia afhangen of je in 1e dan wel beter in 2e zit...
ik ken ne kwiet met ne 1150GS en die neemt eender welke elke haarspeldbocht in 1e
laat dat spel maar janken zegt'em
niwaar Stefke2?
ik ken ne kwiet met ne 1150GS en die neemt eender welke elke haarspeldbocht in 1e
laat dat spel maar janken zegt'em
niwaar Stefke2?
R1200GS LC
-
Relax
Beter wat te veel toeren dan te weinig, stilvallen en horizontaal de bocht ronden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Dirk Pauwels
BMW's vragen wat gewenning, het is niet zoals bij een honda waar je je direct thuis voeltZWIEP 01 schreef:ondertussen toch wat minpuntjes aan mn gs ontdekt, zal wel (hopelijk) aan de toestand van het natte wegdek, en mn gewenningsperiode liggen, maar rechts inslaan is steeds een twijfel geval tussen 1 en tweede versnelling, daar de motor niet echt goed draait onder de drieduizend toeren, en mijn bochtensnelheid (bij inslaan) naar rechts momenteel niet hoog ligt is het steeds twijfelen, daar waar ik met mn vorige motoren (en dat zijn er nogal wat) nooit het gevoel gehad heb van welke versnelling moet ik nu nemen is dat met de gs toch anders. Ik rijd meestal wat hoger in toeren dan wat ik bv op de tenere gewend was, wat ook het verbruik niet ten goede komt.
in ieder geval blijf ik het een fijne motor vinden, of is dat misschien ontkenning omdat ik er toch wat centen heb aan uitgegeven heb![]()
En je hebt al de nec plus ultra onder de Boxers onder je kont, wat moeten wij met de dinosaurus R11XXGS dan zeggen? Die stuurt een pak logger/trager, wat ik persoonlijk eigenlijk liever heb dan een zenuwachtge motor.
Combinatie van nieuwe motor en kennismaking periode tijdens het winterweer is ook niet ideaal.
de gs 2013 rijdt heel goed,heb er enkele reizen mee gedaan,was heel tevreden,behalve over de banden keuze,continnental attack,slechte band voor GS,ben onderuit gegaan in schotland,nochtans niet zo een slechte baan,resultaat GS ,2013 per total,heb onder tussen nieuwe besteld,maar met andere banden.
verder kan ik niks dan goed over de gs zeggen,hij was wel vlugger en reageerde direkt dan mijn vorige modellen
grt rudy tuc
verder kan ik niks dan goed over de gs zeggen,hij was wel vlugger en reageerde direkt dan mijn vorige modellen
grt rudy tuc
-
ZWIEP 01
- Contacteer:
pfff banden, op motorfreaks staat een test waarin de metzeler exp next zonder waarschuwing het voorwiel liet glijden op nat wegdek, nu de continental, morgen nog een ander merk?rudy tuc schreef:de gs 2013 rijdt heel goed,heb er enkele reizen mee gedaan,was heel tevreden,behalve over de banden keuze,continnental attack,slechte band voor GS,ben onderuit gegaan in schotland,nochtans niet zo een slechte baan,resultaat GS ,2013 per total,heb onder tussen nieuwe besteld,maar met andere banden.
grt rudy tuc
tegenwoordig zijn banden niet meer de beperkende factor maar degene die op de brommer zit. een mazout of olieplek, daar is geen enkele band tegen opgewassen
rudy tuc hem zelf,het is ondertussen mijn 6 de gs en ik rijd jaarlijks rond 15 a20000 km en ik rij al vele jaren,was tevens in juli 2013 in Oostenrijk in het kaunerthal,wou de GS LC daar op de limiet laten gaan ,samen met andere motorijders,ben moeten stoppen en normaal voort rijden ,de andere zagen de motor zo weg glijden,dat met de continnentals,ondertussen al van enkele vrienden GS LC rijders met michelin banden annakéé,die hen motor houd wel de baan,bij mijn vorige GS en durfde ik heel plat gaan ,met metzler banden,zo ik denk dat ik toch wat kan rijden,in ieder geval voor de mensen die een GS LC kopen,neem geen continnentals,heb tevens ook continnental nederland aangesproken,nie veel reactie gehad,maar één ding is zeker over de GS LC ,een fantastische motor,nieuwere snufjes die het comfort ten goede komenZWIEP 01 schreef:pfff banden, op motorfreaks staat een test waarin de metzeler exp next zonder waarschuwing het voorwiel liet glijden op nat wegdek, nu de continental, morgen nog een ander merk?rudy tuc schreef:de gs 2013 rijdt heel goed,heb er enkele reizen mee gedaan,was heel tevreden,behalve over de banden keuze,continnental attack,slechte band voor GS,ben onderuit gegaan in schotland,nochtans niet zo een slechte baan,resultaat GS ,2013 per total,heb onder tussen nieuwe besteld,maar met andere banden.
grt rudy tuc
tegenwoordig zijn banden niet meer de beperkende factor maar degene die op de brommer zit. een mazout of olieplek, daar is geen enkele band tegen opgewassen
grt rudy tuc
rudy tuc hem zelf,het is ondertussen mijn 6 de gs en ik rijd jaarlijks rond 15 a20000 km en ik rij al vele jaren,was tevens in juli 2013 in Oostenrijk in het kaunerthal,wou de GS LC daar op de limiet laten gaan ,samen met andere motorijders,ben moeten stoppen en normaal voort rijden ,de andere zagen de motor zo weg glijden,dat met de continnentals,ondertussen al van enkele vrienden GS LC rijders met michelin banden annakéé,die hen motor houd wel de baan,bij mijn vorige GS en durfde ik heel plat gaan ,met metzler banden,zo ik denk dat ik toch wat kan rijden,in ieder geval voor de mensen die een GS LC kopen,neem geen continnentals,heb tevens ook continnental nederland aangesproken,nie veel reactie gehad,maar één ding is zeker over de GS LC ,een fantastische motor,nieuwere snufjes die het comfort ten goede komenZWIEP 01 schreef:pfff banden, op motorfreaks staat een test waarin de metzeler exp next zonder waarschuwing het voorwiel liet glijden op nat wegdek, nu de continental, morgen nog een ander merk?rudy tuc schreef:de gs 2013 rijdt heel goed,heb er enkele reizen mee gedaan,was heel tevreden,behalve over de banden keuze,continnental attack,slechte band voor GS,ben onderuit gegaan in schotland,nochtans niet zo een slechte baan,resultaat GS ,2013 per total,heb onder tussen nieuwe besteld,maar met andere banden.
grt rudy tuc
grt rudy tuc
grt rudy tuc
grt rudy tuc
Hela,
ik heb een GS LC met de Continental Attack's erop. Mijn dealer vertelde mij dat hij ook niet echt laaiend was over die banden, maar ik kan daar nu eens echt niks slecht over zeggen! Ik heb de GS gereden in gietende regen in frisse temperaturen en bij 35°C, en de banden hebben mij nooit verrast of in de steek gelaten. Het is zelfs zo dat ik daarover zo content ben, dat ik ze bijna zeker terug laat monteren wanneer ze opgereden zijn. Ik hoor dan weer andere verhalen over bijkomend rolgeluiden met de Michelin's, de Metzeler's die het beruchte stapje opzij zouden doen, awel ze doen maar.
Wanneer je onderuit gaat, en je zoekt de schuld niet bij jezelf, dan kom je uiteraard meestal eerst terecht bij de banden. Maar overal is er een limiet.....
En wat ikzelf reeds ervaarde is dat deze GS LC zo subliem stuurt en uitnodigt om de limieten op te zoeken, dat de limieten worden verschoven. En dat kun je helaas niet eindeloos doen.
Trouwens, KTM legt ze ook standaard op hun Adventure. Waarom denk je?
GrTz
GS-Walter;
ik heb een GS LC met de Continental Attack's erop. Mijn dealer vertelde mij dat hij ook niet echt laaiend was over die banden, maar ik kan daar nu eens echt niks slecht over zeggen! Ik heb de GS gereden in gietende regen in frisse temperaturen en bij 35°C, en de banden hebben mij nooit verrast of in de steek gelaten. Het is zelfs zo dat ik daarover zo content ben, dat ik ze bijna zeker terug laat monteren wanneer ze opgereden zijn. Ik hoor dan weer andere verhalen over bijkomend rolgeluiden met de Michelin's, de Metzeler's die het beruchte stapje opzij zouden doen, awel ze doen maar.
Wanneer je onderuit gaat, en je zoekt de schuld niet bij jezelf, dan kom je uiteraard meestal eerst terecht bij de banden. Maar overal is er een limiet.....
En wat ikzelf reeds ervaarde is dat deze GS LC zo subliem stuurt en uitnodigt om de limieten op te zoeken, dat de limieten worden verschoven. En dat kun je helaas niet eindeloos doen.
Trouwens, KTM legt ze ook standaard op hun Adventure. Waarom denk je?
GrTz
GS-Walter;
R1200GS Adventure LC
Ik ben in het Kaunerthal ook onderuitgegaan..., met madam achterop in rechtse haarspeldbocht ging achterste me ineens voorbij...rudy tuc schreef:rudy tuc hem zelf,het is ondertussen mijn 6 de gs en ik rijd jaarlijks rond 15 a20000 km en ik rij al vele jaren,was tevens in juli 2013 in Oostenrijk in het kaunerthal,wou de GS LC daar op de limiet laten gaan ,samen met andere motorijders,ben moeten stoppen en normaal voort rijden ,de andere zagen de motor zo weg glijden,dat met de continnentals,ondertussen al van enkele vrienden GS LC rijders met michelin banden annakéé,die hen motor houd wel de baan,bij mijn vorige GS en durfde ik heel plat gaan ,met metzler banden,zo ik denk dat ik toch wat kan rijden,in ieder geval voor de mensen die een GS LC kopen,neem geen continnentals,heb tevens ook continnental nederland aangesproken,nie veel reactie gehad,maar één ding is zeker over de GS LC ,een fantastische motor,nieuwere snufjes die het comfort ten goede komenZWIEP 01 schreef:pfff banden, op motorfreaks staat een test waarin de metzeler exp next zonder waarschuwing het voorwiel liet glijden op nat wegdek, nu de continental, morgen nog een ander merk?rudy tuc schreef:de gs 2013 rijdt heel goed,heb er enkele reizen mee gedaan,was heel tevreden,behalve over de banden keuze,continnental attack,slechte band voor GS,ben onderuit gegaan in schotland,nochtans niet zo een slechte baan,resultaat GS ,2013 per total,heb onder tussen nieuwe besteld,maar met andere banden.
grt rudy tuc
grt rudy tuc
Waren Metzelers op GS '07, vertrouwen was weg...
Nu met Dunlops, vertrouwen is terug
I like my bike!!
-
melis luc
Weet er trouwens iemand of ge aanpassingen moet doen als je een mivv exhaust plaatst op een GS LC enkel de einddemper ? of mag je dat gewoon plaatsen en rijden maar ? 
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
-
Man in Black
Voor enkel de eind demper niet, met CAT-vervanger en/of open luchtfilter welmelis luc schreef:Weet er trouwens iemand of ge aanpassingen moet doen als je een mivv exhaust plaatst op een GS LC enkel de einddemper ? of mag je dat gewoon plaatsen en rijden maar ?
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
melis luc
Ok dank !!Als ik nu mijn motor al had kon ik mijn demper er al op zetten !!k'ben benieuwd naar de sound van dei miVV exhaust zwart carbon uitvoering !! met DB killer !Man in Black schreef:Voor enkel de eind demper niet, met CAT-vervanger en/of open luchtfilter welmelis luc schreef:Weet er trouwens iemand of ge aanpassingen moet doen als je een mivv exhaust plaatst op een GS LC enkel de einddemper ? of mag je dat gewoon plaatsen en rijden maar ?
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!