Levensduur Koppeling?
Moderator: GVN
-
Norberto
Levensduur Koppeling?
Een vraag aan de kenners.
Mijn RT, van maart 2006 (nieuw aangekocht) heeft nu ongeveer 107.000 km.
Tot op heden geen noemenswaardige problemen gehad, steeds onderhoud volgens het boekje.
Ik lees en (hoor) veel verhalen dat de koppeling het binnenkort wel eens zou kunnen begeven.
Tot op heden ondervind ik hiervan nog geen problemen, maar hoeveel km maximaal gaat een koppeling mee ?
Ben eerder een rijder van het rustige type, enkel op grote banen durf ik wel eens het gas opendraaien
Na de winter ben ik van plan nog ongeveer een 8.000 km op vakantie te rijden met deze motor en ik zou niet graag voor verrassingen staan!!
Mijn RT, van maart 2006 (nieuw aangekocht) heeft nu ongeveer 107.000 km.
Tot op heden geen noemenswaardige problemen gehad, steeds onderhoud volgens het boekje.
Ik lees en (hoor) veel verhalen dat de koppeling het binnenkort wel eens zou kunnen begeven.
Tot op heden ondervind ik hiervan nog geen problemen, maar hoeveel km maximaal gaat een koppeling mee ?
Ben eerder een rijder van het rustige type, enkel op grote banen durf ik wel eens het gas opendraaien
Na de winter ben ik van plan nog ongeveer een 8.000 km op vakantie te rijden met deze motor en ik zou niet graag voor verrassingen staan!!
50 cc - Mobyllete Sport- Itom sport - Honda - Flandria - 250cc Vespa - 650cc Deauville - R1200RT 2006 --- R1200RT LC 2014
Re: Levensduur Koppeling?
Daar is zoals met alle slijtagegevoelige onderdelen geen sluitend antwoord op te geven. Bij de ene gaat dat 70k mee, bij de andere 300k...dus...
Zou u daar niet te veel zorgen over maken. Ge zult het wel gewaar worden als uw koppeling aan het verslijten is. Gewoon doorbollen zoals dat ge bezig zijt.
En is zoals Stefke2 zegt, sommigen moeten iedere 40k ene steken en andere vrijwel nooit. Hang veel af van rijstijl van de piloot.
En is zoals Stefke2 zegt, sommigen moeten iedere 40k ene steken en andere vrijwel nooit. Hang veel af van rijstijl van de piloot.
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
Afhankelijk van het gebruik file,autosnelweg...zal de koppeling korter of langer meegaan.Te oordelen naar wat je schrijft(rustige rijder veel reizen...)zie ik je koppeling nog een lang leven beschoren...200 000km is geen uitzondering.Dus rijden maar!!
nog niet zolang geleden die van Marsi eruit gezwierd met 200.000 km en die was net halfweg... 
Sorry geen duidelijk beeld.
Motor BMW K1100rs, nog steeds in bezit, alles ineens bij 97.000km.
Nu 160.000 km zeer betrouwbaar, het gaat erom wat je ermee doet.
En de auto is al 234.000 in goede staat gebleven.
Ik wee nie
Motor BMW K1100rs, nog steeds in bezit, alles ineens bij 97.000km.
Nu 160.000 km zeer betrouwbaar, het gaat erom wat je ermee doet.
En de auto is al 234.000 in goede staat gebleven.
Ik wee nie
MG Breva 850
-
tweecilinderke
Norberto, neem even de starter weg kan je al een indruk krijgen van hoever de disc is gezet. Is geen exacte indicatie maar toch.
Tevens kun je meteen zien of je blok niet begint te zweten aan de oliekeering.
Maar zoals hier al gezegd is 200000km geen uitzondering. En inderdaad als ge een reisje wilt maken van 8000 km kan je beter voorbereid zijn
Tevens kun je meteen zien of je blok niet begint te zweten aan de oliekeering.
Maar zoals hier al gezegd is 200000km geen uitzondering. En inderdaad als ge een reisje wilt maken van 8000 km kan je beter voorbereid zijn
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Bij 117000km begon de koppeling te slippen bij hard doortrekken aan plm. 120-130 km/uur in 6e versnelling (R1150RT). De toerenteller schiet even door en daarna pakte de koppeling weer.
Na vervanging van de drukgroep probleem verholpen .
Zie eerdere draad "koppeling".
Obs: Ik weet niet of de koppeling van een R1200RT hetzelfde is.
Na vervanging van de drukgroep probleem verholpen .
Zie eerdere draad "koppeling".
Obs: Ik weet niet of de koppeling van een R1200RT hetzelfde is.
-
Norberto
Mannen allemaal bedankt voor de info maar ik ben nu aan het overwegen om de nieuwe R 1200RT LC aan te kopen.
Nog een proefrit met het verlaagd zadel en dan definitief beslissen!
Grts
Nog een proefrit met het verlaagd zadel en dan definitief beslissen!
Grts
50 cc - Mobyllete Sport- Itom sport - Honda - Flandria - 250cc Vespa - 650cc Deauville - R1200RT 2006 --- R1200RT LC 2014