Vandaag toch eens gaan kijken...een aantal dingen zijn beter maar een aantal dan ook weer niet.....content met de oude nieuwe. De testrijder hier in beeld had wat dezelfde ervaringen als ik....ruitje meer geflapperd...lagere zit dus toegankelijker voor de kleinere rijder en ja de motor daar ben je voor of tegen...maar de knoppenwinkel neen niet mijn ding De witte kleur viel echt tegen zeker als je achter de motor gaat staan een grote witte vlek.De bescherming achteraan zag er ook iets beter uit maar geen regen dus geen idee of het beter is dan op de vorige....Meer weten ne keer gaan testritten
ZWIEP 01 schreef:vandaag ook in de shop gezien, de tank is enorm breed, ziet er een lomp gevaarte uit, wel handig het opbergvakje in de tank
dacht ik ook maar met de handschoenen kan je het vergeten om er iets deftig uit te halen .Maar inderdaad je kan er iets in kwijt.....wat met een tanktas? Valbaren zijn ook beter je hebt die lelijke valbeschermers niet nodig zoals op de vorige,maar de uitlaat blijft enorm kwetsbaar zeker in het terrein ook hier best een betere bescherming van een nevenmerk.
ZWIEP 01 schreef:vandaag ook in de shop gezien, de tank is enorm breed, ziet er een lomp gevaarte uit, wel handig het opbergvakje in de tank
Bedoel je dat mini-ding? Ik kan me met de verste verte ni indenken wat ik daar zou instoppen. Zo onhandig klein...
(Niet dat ik ooit met gsa zou kunnen rijden... wat lengte problemen...)
Enorm hoog, ik kwam nog niet eens met de tippen aan de grond. Op van alles GS-achtig gezeten, KTM kwam dicht in de buurt, maar op geen enkele had ik direct een goed gevoel van zitten zoals op de GS. Ik denk dat ik een goede keuze gemaakt heb
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS Lid BMW MC VL.
Danny schreef:Blijft een bangelijke ketel... ik kan op elke motor natuurlijk wel iets aanmerken maar als polyvalente toeter vind je nog niet te gauw een betere
Miljaar, gaat me binnen een dik jaar weer een hoop centen kosten. Eerst wel nog is een uitgebreide testrit maken natuurlijk, maar als 't zo goed rijdt als dat 't er uitziet zal de keuze rap gemaakt zijn denk ik
Soit, eerst komende dinsdag m'n achterste is in 't zadel planten op 't salon
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
ik beloof je een objectief verslag. Is mijn derde GS, dus ik kan wat vergelijken.
foto's volgen ook. Ik haal de moto wel pas binnen een tweetal weken af.
bochtenpikker schreef:en da's de mijne: af te halen als de papieren er zijn
@ bochtenpikker. Dat is snel, wanneer heb jij hem besteld? Ik bestelde de mijne (ook een groene) eind oktober, maar die zou pas eind maart binnen zijn. Dat is nog 67 keer (niet) slapen
@ GSA-erke:
Is besteld op 26/10/2013. Alle opties zitten d'er op, behalve het alarm. Vind ik nutteloos.
Is bij Ludwig Motors vorige week binnen gekomen en deze week "uitgekrat".
Ze mogen ze wel nog niet uitleveren voor begin maart. het is dan dat BMW pas de papieren aan hen bezorgd.
Vandaag voor de tweede keer een uurtje gaan mee rijden....Die van mij moest binnen voor zijn eerste 1000km.Het is een totaal andere motor dan de oude GSA.Hij stuurt lichter en is veel minder topzwaar bij volle tank. Door zijn lagere zitpositie leunt hij dichter aan bij de gewone GS...beide voetjes kunnen perfect aan de grond(1.84m) dat is bij mijn GSA niet het geval...Windbescherming valt best mee zeker door die lagere zitpositie en het ruitje kan je eenvoudig verstellen.Het kleine sprongetje in eerste bij inschakelen had ik de eerste keer ook...de koppeling pakt anders aan dan bij de oude...het is me nadien niet meer opgevallen.Ik denk dat er meer nieuweGSA zullen verkocht worden dan vroeger omdat hij echt dichter aanleunt bij de gewone GS,het uitzicht blijft groot en zwaar maar hij is het niet...veel toegankelijker vandaar.Het gevaar schuilt in dat toegankelijke je rijdt zonder het te beseffen veel sneller en de motor valt zonder inspanning in de bocht waardoor je nogal snel de kantjes van je banden opzoekt .Ook de vering (dynamic ESA)draagt bij tot dat gevoel.Daar waar ik op mijn oude het gevoel krijg van dit is de grens,krijg ik dat gevoel niet bij de nieuwe en daar schuilt het gevaar...Het gaat allemaal zo vlot zo gemakkelijk. De knoppenwinkel blijft mijn struikelblok...maar ja da's persoonlijk en wennen zal dat ook wel.Voor mij een fantastische motor maar ook zeker een wolf in schapenvacht.Weer geen regen dus van het opspattend vuil kan ik terug niets kwijt.De uitlaat lijkt me wel enorm kwetsbaar in het terrein...En ja bedankt Ludwig voor dat uurtje speelplezier
Jovdt, ik denk dat wij daarstraks bij Ludwig elkaar ontmoet hebben dan
Ik kwam daar de afspraak maken voor mijn eerste onderhoud volgende week.
Moet zeggen dat je een prachtige machine hebt
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN. BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen ex K1600GT-2014 RIJDER ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
panneman.be schreef:Jovdt, ik denk dat wij daarstraks bij Ludwig elkaar ontmoet hebben dan
Ik kwam daar de afspraak maken voor mijn eerste onderhoud volgende week.
Moet zeggen dat je een prachtige machine hebt