BMW Navigator V

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
MrGPS

Re: BMW Navigator V

Bericht door MrGPS »

Vinny schreef:Ik heb geen weet van een Navigator V zonder kaarten hoor. Wel zonder houder.
Er staat me bij dat wel ergens gezien te hebben; vermoedelijk met oog op de off road rijder (topo kaarten) - misschien icm de GS?

Maar het is inderdaad zoals hierboven staat: je kunt niet de kaart van het ene toestel in het andere gebruiken. Wat wel eens voorkomt is dat de lifetimeupdate omgezet wordt; als het oude toestel door defect aantoonbaar overleden is.

Het goede nieuws: tegenwoordig zijn alle nieuwe zumo's, en daarmee ook de nav5, incl. lifetime kaartupdate.
Man in Black

Bericht door Man in Black »

Inderdaad P@trick, bij de testrit heb ik de zumo geprobeerd in de houder af-fabriek, en werkte dus maar zonder de stuurbediening.
Deze optie heb ik genomen (Full Optie) met oog op latere verkoop.
Ik ben echter nieuwsgierig geworden wat de BMW-toevoeging doet op de V, vind de V wel interessant. Wil eerst eens gedemonstreerd zien op BMW.
Ik gebruik de ZUMO ook in de auto, dus met de V moet er een nieuwe autohouder bij, aangezien de V geen speaker heeft.
Van de kaart vreesde ik al dat die toestelgebonden is.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Man in Black

http://www.mrgps.nl/bmw-lanceert-bmw-navigator-v/

Hier heb ik het dus gelezen :grin:
Bij Kirsch inderdaad enkel te koop met kaarten.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
MrGPS

Bericht door MrGPS »

Man in Black schreef: Ik ben echter nieuwsgierig geworden wat de BMW-toevoeging doet op de V
Yep... ik had daar eigenlijk wat dieper in moeten duiken toen ik de combi hier had staan. Het ging me in de video echter vooral om de vergelijking met de zumo660 waardoor ik daar weinig aandacht voor had (Sorry!).

Ik heb even kort gekeken naar de stuurbediening en was daar functioneel niet meteen van onder de indruk. Vooral het even snel in- en uitzoomen had ik makkelijker verwacht. Maar ik sluit ook helemaal niet uit dat ik daarbij een instelling over het hoofd gezien heb.
Ofschoon ik er verder niet naar gekeken heb zijn er echter beslist ook allerlei andere andere BMW specifieke zaken zoals motortemperatuur, accuspanning, storingsmeldingen, onderhoudshistorie, brandstofmeter e.d. Ik meen zelfs bandenspanning. Wellicht toch even kijken bij de dealer.

Van de andere kant: je Nav4 zal nog genoeg opbrengen op marktplaats, op zo'n mooie fiets wil je dan toch meteen de nav5?? ;)
MrGPS

Bericht door MrGPS »

Man in Black schreef: Hier heb ik het dus gelezen :grin:
Ha! Dat heb ik zelf geschreven ;)

Uit het persbericht van BMW:
The navigation unit is available either with preinstalled map data of Europe, North America or without preinstalled maps
Man in Black

Juist, ik wist dat ik het ook ergens int Engels gelezen had
Lid BMW MC VL.
snoepje
Contacteer:

Bericht door snoepje »

Het is dat je wat uit de buurt woont, anders had je gerust eens mogen langskomen, dan kon ik je het allemaal even demonstreren. Ik kom van een 8 jaar oude RT met een Garmin 278C. Deze laatste was een dijk van een toestel, superieur scherm, goede aanduiding... Maar met de aanschaf van m'n nieuwe GS, ook voorbereiding gps genomen, en dan in november het eerste beschikbare toestel er op gemonteerd. Ik heb heel wat hindernissen moeten overwinnen. Van Mapsource naar Basecamp is er één. Troubles met de kaarten op mijn nav V te krijgen, zeer veel troubles met de onroute kaarten (nog steeds, maar hoop dat in komende weken wat tijd aan te kunnen besteden ...), troubles met het herberekenen, softe en harde punten ...
Maar ik ben uiteindelijk zeer blij met dit nieuwe toestel, en ook met de bediening aan het stuur. Dit geeft voor mij een echte meerwaarde, snel even in of uit zoomen met een draai aan het wiel, even de muziek wat harder of zachter, met een draai en een druk aan het wiel. Een snelle herberekening, of snelle route naar huis, een draai en een druk aan het wiel. Een telefoontje beantwoorden, of zelf snel even bellen naar huis, een draai aan het wiel.... Het voelt voor mij in ieder geval veel veiliger aan. En dat je vastgeroeste gewoontes wat meer dan een druppel WD40 nodig hebben om lost te komen, dit neem ik er dan graag bij. Ben er zeker van dat ik gedurende het volle seizoen enorm veel plezier ga beleven aan dit nieuwe apparaat.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
Joker

Bericht door Joker »

Dus je kan veel meer met die bediening dan enkel in en uitzoomen want bij dealer konden ze daar niet op antwoorden :-)

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
vasco66

Bericht door vasco66 »

ik heb hier een vraagje
ik heb een smartphone een nokia lumia 520 met windows 8 er op
is deze telefoon compatibel met de gps staat deze in de lijst bij de gps
je kan er een tracking systeem mee doen en internet
graag antwoord van wie hier kan op antwoorden :grin:
snoepje
Contacteer:

Bericht door snoepje »

Ik kan er van uitgaan dat elke smartphone met bluetooth compatibel is met de Navi V. Ik zelf heb een iPhone5 en dit werkt perfect. Toch enkele bemerkingen. De Navi V heeft geen luidspreker, dus hij moet verbonden worden met een apparaat (via bluetooth) dat geluid kan weergeven. In mijn geval is dat het coommunicatisysteem van BMW, en dat werkt zeer goed. Ik denk ook dat de verschillende Scala en andere headsets goed zullen werken.
Maar je hoort niet alle signalen of geluiden van je smartphone. De Navi V filtert er enkel de telefoonsignalen uit. Ik zelf heb ook de coyote als app op mijn iPhone, en dacht deze zaken te kunnen combineren tijdens het rijden, maar niks van dit alles. Ik kreeg geen meldingen van de coyote app op mijn headset. De Navi geeft enkel de telefoon door aan je headset. Maar dan wel perfect. Je ziet op het scherm van je Navi V wie er belt.
Muziek kan worden afgespeeld, als de muziek op je Navi staat. Niet de muziek van je iPhone (ik ben er toch niet in gelukt).
De Navi werkt heel goed, en je kan met de ring aan het linker stuur toch wel heel wat bedienen.
Ben er in ieder geval zeer blij mee. Hebde nodige problemen gehad om de Onroute Kaarten aan het werken te krijgen, maar deze problemen zijn nu ook van de baan.
vasco66

Bericht door vasco66 »

he thx
dat is al een heel goed antwoord
ik heb ook een headset van bmw er op zitten
maar is het dan zo moeilijk om de onroute kaarten er op te zetten
en is dit de moeite nog wel ik heb de versie 2008 - 2009
Man in Black

Nogmaals dank aan Snoepje voor de deskundige demo vanmiddag :wink:
Lid BMW MC VL.
vasco66

Bericht door vasco66 »

weet er iemand hoe de smartphone link werkt :?:
Dirk 9700

Bericht door Dirk 9700 »

@vasco66,
Hopelijk kan je hieruit iets leren.

https://www.youtube.com/watch?v=62SxAO72ORs[/video]

Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
vasco66

Bericht door vasco66 »

jawel zeker al iets geleerd
de app staat nu op mijn smartphone
maar nu nog wachten op de gps en zien hoe het werkt
is wel raar
op het filmpke is de gps in het nederlands en de uitleg in het engels had ook beter in het nederlands geweest
maar ja ik ben er zeker al verder mee
panneman.be
Contacteer:

Bericht door panneman.be »

Ik wil een smartphonelink voor een Windowsphone :-( :-x :!:
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
panneman.be
Contacteer:

Bericht door panneman.be »

Wat ik wel op de Navigator mis (of nog niet heb gevonden) is de automatische wisseling van scherm bij een afslag of viapunt. In mijn oude getrouwe SP2820( nostalgie voor de meeste) kon je een instelling selecteren waarbij automatisch een ingezoomd beeld getoond werd bij afslag of viapunt. Soms was dat wel heel makkelijk als mijn verschillende opties van wegen had.
Wat ik ook moeilijker vind tov de SP is dat bij het inbrengen van van een adres en daarna een route laat maken er niet gevraagd word welke soort route (snellere, kortere,enz). Je kan dit uiteraard vast instellen maar moet je elke keer wijziging als je wat anders wil. Waarschijnlijk kwestie van gewoonte :oops:
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
MrGPS

Bericht door MrGPS »

vasco66 schreef: op het filmpke is de gps in het nederlands en de uitleg in het engels had ook beter in het nederlands geweest
Deze dan ;)

http://youtu.be/A5uoLFWj7v8" onclick="window.open(this.href);return false;

Op 22:50 laat ik iets zien van de smartphone link. Ben erg zelf wel content mee, vooral met de HD traffic (maar daar moet je wel extra voor betalen). Zaken als weer en weg-gesteldheid zijn wel grappig maar imho meer voor de marketing dan dat het echt nut heeft. Ik bedoel: ik ga toch echt niet op een kaart van europa kijken waar de weg wellicht nat of glad is... Da's bedacht door een techneut of marketeer die nog nooit z'n kamer uit geweest is.. Wat ik nog mis is een 'insert' in andere apps waardoor ik een bijvoorbeeld in google gevonden locatie direct naar de gps kan sturen..
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

snoepje schreef:Ik kan er van uitgaan dat elke smartphone met bluetooth compatibel is met de Navi V. Ik zelf heb een iPhone5 en dit werkt perfect. Toch enkele bemerkingen. De Navi V heeft geen luidspreker, dus hij moet verbonden worden met een apparaat (via bluetooth) dat geluid kan weergeven. In mijn geval is dat het coommunicatisysteem van BMW, en dat werkt zeer goed. Ik denk ook dat de verschillende Scala en andere headsets goed zullen werken.
Maar je hoort niet alle signalen of geluiden van je smartphone. De Navi V filtert er enkel de telefoonsignalen uit. Ik zelf heb ook de coyote als app op mijn iPhone, en dacht deze zaken te kunnen combineren tijdens het rijden, maar niks van dit alles. Ik kreeg geen meldingen van de coyote app op mijn headset. De Navi geeft enkel de telefoon door aan je headset. Maar dan wel perfect. Je ziet op het scherm van je Navi V wie er belt.
Muziek kan worden afgespeeld, als de muziek op je Navi staat. Niet de muziek van je iPhone (ik ben er toch niet in gelukt).
De Navi werkt heel goed, en je kan met de ring aan het linker stuur toch wel heel wat bedienen.
Ben er in ieder geval zeer blij mee. Hebde nodige problemen gehad om de Onroute Kaarten aan het werken te krijgen, maar deze problemen zijn nu ook van de baan.
Als je ander geluid van je smartphone wilt, moet je dat sturen via je audio-systeem van je motorfiets. Als je dus bv een K1600GT met audio-voorziening hebt, heb je ook bluetooth en dan kan je met de aansluitkabel in het linker opbergvakje je smartphone opladen en muziek ervan afspelen over je audiosysteem.
tommeken

Bericht door tommeken »

Ik kan mijn Schubert SRC niet koppelen met de Navigator 5. GPS ziet mijn SRC kraag, vraagt de pincode (0000) en kan na ingeven pin niet koppelen. Blijft steeds pincode vragen.
Weet er iemand raad?
Heb zopas een update gedaan van mijn SRC.
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
snoepje
Contacteer:

Bericht door snoepje »

hebt ge na de update van us src, deze ook 'gewist' in de navigator? Of heb je de kraag als herkend toestel laten staan? Ik zou in ieder geval de src kraag wissen uit de navi V, toestel volledig uitschakelen (lang op de aan/uit knop duwen), en daarna de src in 'te vinden' modus zetten, en dan de navi deze src opnieuw laten zoeken en koppelen.
IK heb geen ervaring met src, maar denk dat dit weer een bluetooth issue is.
p@rick

Bericht door p@rick »

snoepje schreef:hebt ge na de update van us src, deze ook 'gewist' in de navigator? Of heb je de kraag als herkend toestel laten staan? Ik zou in ieder geval de src kraag wissen uit de navi V, toestel volledig uitschakelen (lang op de aan/uit knop duwen), en daarna de src in 'te vinden' modus zetten, en dan de navi deze src opnieuw laten zoeken en koppelen.
IK heb geen ervaring met src, maar denk dat dit weer een bluetooth issue is.
Lijkt mij ook aangewezen, na elke firmware-update van gps-toestel en/of headset toch even de pairings opnieuw leggen. Duurt niet lang, en 't kan je een hoop frustratie besparen.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
tommeken

Bericht door tommeken »

Yep is gelukt . Merci mannen !!
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
p@rick

Bericht door p@rick »

Heb vorige week vrijdag ook mijn Navigator V in dienst genomen, en op dat moment (omdat ik toch alles opnieuw moest pairen) van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook mijn bluetooth-headset Sena SMH10R een firmware-update cadeau te doen.
De iPhone gepaird met de Navigator, de Navigator met de Sena...
Bellen gaat nu - in tegenstelling tot de Navigator IV en daarvoor de Zumo 660 - gewoon perfect. Verstaan en verstaan worden, en dan nog eens alles bedienbaar vanaf het scherm van de Navigator. Top !
Muziek vanaf sd in de Navigator klinkt prima. Natuurlijk geen diepe bassen zoals uit de subwoofer in mijn living, maar best aanvaardbaar voor zo'n platte luidsprekertjes. Dus ook top !
Ook de navigatie vanaf de V is klaar en duidelijk. Ik heb gekozen voor de gewone Belgische stem zonder straatnamen. Ieder zijn voorkeur, maar voor mij is dit voldoende. Dus weeral : top !
Wat ik echter tijdens het rijden soms wél mis, en ik kan het nog niet thuisbrengen of het aan de firmware-update van de Sena ligt of aan de Navigator, maar bij de Navigator IV en voorheen de Zumo 660 kon ik met de + en de - toets op de Sena skippen naar het volgende of het vorige nummer, en dat lukt nu dus niet meer. In de handleiding van de Sena staat dat het audio device (in dit geval dus de Navigator V) het AVRCP (Audio Video Remote Control Profile) profiel moet ondersteunen. Met de IV en de Zumo 660 lukte dit perfect, het zou mij daarom verbazen als de V hier ineens een steekje zou laten vallen. Op het aanraakscherm kan ik via het icoon "mediaplayer" wel rechtstreeks naar het controlcenter van de player gaan, maar even op de headset tikken is toch sneller en handiger (vind ik).
Daarom, wie heeft ook een V en een niet-BMW headset ? En kan je dan via de headset skippen naar een volgend/vorig nummer ? Indien wél moet ik het probleem kant Sena situeren, anders ben ik geneigd te moeten geloven dat BMW/Garmin deze eigenschap al dan niet bewust) heeft weggelaten ...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
snoepje
Contacteer:

Bericht door snoepje »

Hoi Patrick,
het is een leuk apparaat hé, die Navi V. Hij heeft wel wat nukken, maar ik ben er toch heel kontent mee. Heb jij op je moto ook de bediening aan het stuur? Want dan is het scrollen naar het volgende nummer niet zo moeilijk. Gewoon een paar keer klikken met je wieltje (ik denk 2 keer), dan kom je op het scherm van de mediaplayer. Ik had gehoopt dat je vanuit dit scherm even kon scrollen met het bedieningswieltje om naar volgende nummer door te gaan, maar zo 'intelligent' is de Navi (nog) niet. Maar als het nummer je echt stoort, is het gewoon even op de knop 'volgende' tikken, en dan kan je ook weer verder.
Heb wel in de wandelgangen vernomen dat er kortelings een eerste grote firmware update zou komen voor deze navi's. Dan zouden er een aantal bugs uitgehaald worden. Misschien is dat doorscrollen naar het volgende nummer er één van.
Plaats reactie