nieuwe pc & installatie city navigator update
Moderator: GVN
Hoi,
Ik heb een nieuwe pc en heb mapsource versie 6.15.11 geïnstalleerd met city navigator NT 2009. Ik heb echter een latere update van 2011 met ontgrendelcode en slaag er niet in deze te ontgrendelen in Mapsource. Wanneer ik in mapsource kaartproductbeheer in regio's op toevoegen klik en mijn ontgrendelcode van de update ingeef krijg ik de melding "kaartproduct niet geïnstalleerd"..? Pff Garmin altijd miserie als je een nieuwe pc hebt
Ik heb een nieuwe pc en heb mapsource versie 6.15.11 geïnstalleerd met city navigator NT 2009. Ik heb echter een latere update van 2011 met ontgrendelcode en slaag er niet in deze te ontgrendelen in Mapsource. Wanneer ik in mapsource kaartproductbeheer in regio's op toevoegen klik en mijn ontgrendelcode van de update ingeef krijg ik de melding "kaartproduct niet geïnstalleerd"..? Pff Garmin altijd miserie als je een nieuwe pc hebt
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Volgens uw verhaal denk ik dat je een volledig kaarten-pakket hebt , de 2009. Achteraf heb je dan een upgrade pakket bijgekocht , denk ik. Die 2011 kaart is dus hoogstwaarschijnlijk een update , een toevoeging aan de 2009. Kost ook minder dan het gehele pakket....
Ik denk dat je nu ineens die 2011 wil unlocken met de bijhorende code en dat gaat niet. Dus de 2009 installeren en unlocken met de 2009 unlockcode , dan upgraden naar 2011en dan zou het moeten werken....
Of overschakelen op basecamp , de gps aan de computer en je bent van heel dat gedoe af , je werkt nu met de kaarten op het gpstoestel.
Ik denk dat je nu ineens die 2011 wil unlocken met de bijhorende code en dat gaat niet. Dus de 2009 installeren en unlocken met de 2009 unlockcode , dan upgraden naar 2011en dan zou het moeten werken....
Of overschakelen op basecamp , de gps aan de computer en je bent van heel dat gedoe af , je werkt nu met de kaarten op het gpstoestel.
-
aantzeetje
Re: nieuwe pc & installatie city navigator update
of installeer eerst basecamp en verzet dan je kaarten van je ene pc naar de andere met javawa. Dan mapsource erop zetten (liefst 6.15.7)
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
met de GMTK is het installeren van kaarten van de ene naar een andere computer echt een fluitje van een cent
Je hebt nu een nieuwe pc. Betekent dat dat je ook een oude pc had ? Welke kaarten stonden daarop, de 2009 en de 2011 ?
Als je nog toegang hebt tot die pc moet je gewoon met Javawa GMTK een backup maken van die twee kaarten, en daarna die twee kaarten op de nieuwe oc terugzetten. PAS DAN mag je Mapsource opnieuw installeren op die nieuwe computer (staat zo vermeld in de uitleg op de site van Javawa)
Als je nog toegang hebt tot die pc moet je gewoon met Javawa GMTK een backup maken van die twee kaarten, en daarna die twee kaarten op de nieuwe oc terugzetten. PAS DAN mag je Mapsource opnieuw installeren op die nieuwe computer (staat zo vermeld in de uitleg op de site van Javawa)
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
-
Man in Black
Luister naar Erik en P@trick, heeft bij mij prima gewerkt
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
ok mannen bedankt. Ik heb alles op mijn laptop staan. Ik probeer dat over te zetten met javawa. Als ik het goed begrijp zal ik eerst Mapsource weer verwijderen van de nieuwe pc. Als het gelukt is laat ik het weten 
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
"Born to be mild"
Basecamp ken ik niet. Is dat een beter alternatief voor Mapsource? Ik ben Mapsource gewoon maar ben altijd te vinden voor verbetering
En moet je dan basecamp op je toetsel hebben ook?
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
"Born to be mild"
-
aantzeetje
Basecamp is de opvolger van Mapsource wat niet meer ondersteund wordt door Garmin. De laatste stabiele versie was 6.15.7. die kan je downloaden van Perry zijn website: http://www.gawisp.com/perry/mapsource/ En nee, Basecamp moet je niet op je toestel hebben. Op internet zijn er voldoende filmpjes te vinden (Mr GPS bv) om er mee te leren werken. Wat ik persoonlijk goed vind voor de beginner is bv http://www.hansenwebsites.nl/Routes/Pag ... eCamp.html waar je links onder onderwerpen alle nuttige informatie vindt.
Na installatie wel even de verkenner openen van je pc en naar de plaats gaan waar je Mapsource neergezet hebt (waarschijnlijk c:/programs/Garmin/Mapsource.exe) en rechts klikken op de Mapsource.exe file. Dan eigenschappen (properties), compabiitleit (compatibilityà en je operating system aanklikken (windows 8.1 denk ik met je nieuwe pc? Dan kan je in search mapsource.exe invullen om de file rechtstreeks te lokaliseren.) Zelfde doen voor Basecamp. Doe je dit niet kunnen de programma's toch nog in de soep lopen (spreek uit ondervinding).
Inderdaad, was even vergeten te vermelden dat je eerst Mapsource van je nieuwe pc dient te verwijderen. Dit gebeurd, Basecamp er op zetten, met javawa je kaarten overzetten en dan pas Mapsource er op zetten.
Na installatie wel even de verkenner openen van je pc en naar de plaats gaan waar je Mapsource neergezet hebt (waarschijnlijk c:/programs/Garmin/Mapsource.exe) en rechts klikken op de Mapsource.exe file. Dan eigenschappen (properties), compabiitleit (compatibilityà en je operating system aanklikken (windows 8.1 denk ik met je nieuwe pc? Dan kan je in search mapsource.exe invullen om de file rechtstreeks te lokaliseren.) Zelfde doen voor Basecamp. Doe je dit niet kunnen de programma's toch nog in de soep lopen (spreek uit ondervinding).
Inderdaad, was even vergeten te vermelden dat je eerst Mapsource van je nieuwe pc dient te verwijderen. Dit gebeurd, Basecamp er op zetten, met javawa je kaarten overzetten en dan pas Mapsource er op zetten.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Heb hiervoor ook JAVAWA gebruikt en bij mij werkte dit prima.
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
JaVaWa de bedenker van nuttige GPS-programma's. Zie JaVaWa GPS-tools. De GMTK is slechts één daarvan.tommeken schreef:Heb hiervoor ook JAVAWA gebruikt
Best het beestje bij zijn naam noemen
ok mannen. 't Is mij gelukt.
Alle kaarten ontgrendeld via Javawa. Aan allen bedankt voor de input. Nu nog beslissen of ik basecamp of Mapsource gebruik.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
"Born to be mild"
Toch mooi als zoiets kan melden op nieuwjaarsdagb@RT schreef:ok mannen. 't Is mij gelukt.Alle kaarten ontgrendeld via Javawa. Aan allen bedankt voor de input. Nu nog beslissen of ik basecamp of Mapsource gebruik.
Doe voorlopig gewoon verder met Mapsource, en oefen ondertussen een beetje met kleine projectjes in BC, na 'n tijdje voel je dan zelf wel wat je 't beste ligt. Mapsource wordt dan wel niet meer ondersteund door Garmin, wat eigenlijk gewoon betekent dat er geen updates meer van komen. Maar het programma zelf blijft nog altijd bruikbaar hoor...
Greetz,
P@trick
P@trick
zoissutp@rick schreef:Doe voorlopig gewoon verder met Mapsource, en oefen ondertussen een beetje met kleine projectjes in BC, na 'n tijdje voel je dan zelf wel wat je 't beste ligt. Mapsource wordt dan wel niet meer ondersteund door Garmin, wat eigenlijk gewoon betekent dat er geen updates meer van komen. Maar het programma zelf blijft nog altijd bruikbaar hoor...
Ik ben eigenlijk al gewonnen voor basecamp. Ben bezig met die youtube-cursus van Waypoint te bekijken. Ook dat bibliotheekbeheer en zo vind ik wel interessant. Basecamp oogt volgens mij frisser. Momenteel mis ik maar één iets dat ik in Mapsource beter vond: in Mapsource is in de linkerkolom bij de routes in een oogopslag zichtbaar hoeveel km de routes lang zijn. In Basecamp moet je blijkbaar op de bewuste route klikken en dan krijg je een popupkader met de lengte en heel veel andere informatie. Misschien is dat instelbaar maar ik heb het nog niet gevonden hoe ik dat moet doen.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
"Born to be mild"
- mdc
- Webmaster

Nee, is niet instelbaar. Snelste manier is klikken op pijltjes tussen kolom en kaart.
Dan worden de 2 gewisseld van plaats en heb je direct de afstanden en andere info zoals vroeger.

Dan worden de 2 gewisseld van plaats en heb je direct de afstanden en andere info zoals vroeger.

Marc
R1250RT 2020
R1250RT 2020
Ik dacht dat wanneer je op een route gaat staan onderaan het beeld de rijtijd en het aantal KMS op je scherm komen, op de Mac althans.
Groeten,
Danny
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Groeten,
Danny
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
R1200RT (2007) / Zumo 350
Als je al helemaal 'vergroeid' bent met Mapsource dan (verwacht ik) kun je daar nog jaren mee verder. Ga je op enig moment naar een nieuw toestel (vanaf zumo340-BMW Nav5) dan raad ik aan op basecamp over te stappen.b@RT schreef:Nu nog beslissen of ik basecamp of Mapsource gebruik.
Ben je helemaal 'vers' met de Garmin software dan raad ik beslist aan met Basecamp te werken ipv Mapsource. Het heeft nu en dan nog wel wat nukjes (vooral de zoekfunctie) maar werkt verder minstens even goed.
Akkoord Hans, het werkt misschien wel "even goed" maar tegelijk toch ook wel "heel anders" hé... Na jaren Mapsource gebruikt te hebben probeer ik me nu te beperken tot Basecamp, maar af en toe kan ik toch niet weerstaan aan mijn heimwee naar Mapsource. En 't is inderdaad zoals je zegt : vooral die zoekfunctie hé...MrGPS schreef:Ben je helemaal 'vers' met de Garmin software dan raad ik beslist aan met Basecamp te werken ipv Mapsource. Het heeft nu en dan nog wel wat nukjes (vooral de zoekfunctie) maar werkt verder minstens even goed.
Greetz,
P@trick
P@trick
Had je deze al gevonden? http://youtu.be/0RZbY7Q66xY" onclick="window.open(this.href);return false; - dat helpt wellicht ietwat.p@rick schreef:vooral die zoekfunctie hé...
En het gekke is: basecamp kàn het wel. Zoek maar eens een plaats op in de 'reisplanner' bovenin...
Wat qua zoeken een pluspunt is van Basecamp is dat je kml/kmz kunt importeren. Juist die motorcamping in the middle of nowhere in Frankrijk kent helemaal geen adres oid. Maar wordt in google maps/earth in een handomdraai gevonden. Vanuit google exporteren naar kml/kmz en importeren in basecamp is dan wel erg makkelijk. En dát lukt met mapsource dan weer niet
Heb 'm net helemaal afgekeken. Straks of morgen eens uitproberen. Maar je kan toch niet ontkennen dat Mapsource op dat vlak wat gebruiksvriendelijker was hé...MrGPS schreef:Had je deze al gevonden? http://youtu.be/0RZbY7Q66xY" onclick="window.open(this.href);return false; - dat helpt wellicht ietwat.
Greetz,
P@trick
P@trick
Misschien wat meer 'rigide', maar daarmee wel duidelijker en betrouwbaar.p@rick schreef: Maar je kan toch niet ontkennen dat Mapsource op dat vlak wat gebruiksvriendelijker was hé...