ABS R1150RT stuk ??
Moderator: GVN
-
Handige Harry
ABS R1150RT stuk ??
Al enkele dagen na enkele kilometers gaan plots de gevaarsdriehoek en ABS lampjes flikkeren, vrijdag bij Ludwig geweest en hebben ermee gereden toen had die ezel het natuurlijk niet. maar hebben deze aan de computer gelegd en de fouten uitgelezen en gewist. Er was enkele malen interne fout in de drukmodulator gevonden.
Een nieuwe kost 1700€ en moet deze nog geplaatst worden, nu voor een moto van 13 jaar vind ik dit teveel, heeft er nog iemand ervaringen met de modulator.
Je zou deze ook gewoon kunnen verwijderen volgens deze meneer
http://www.youtube.com/watch?v=7xZMewBazMI" onclick="window.open(this.href);return false;
Jullie bevindingen zijn altijd welkom
Groeten jan
Een nieuwe kost 1700€ en moet deze nog geplaatst worden, nu voor een moto van 13 jaar vind ik dit teveel, heeft er nog iemand ervaringen met de modulator.
Je zou deze ook gewoon kunnen verwijderen volgens deze meneer
http://www.youtube.com/watch?v=7xZMewBazMI" onclick="window.open(this.href);return false;
Jullie bevindingen zijn altijd welkom
Groeten jan
-
mecapuet
Re: ABS R1150RT stuk ??
Hoe lang is het geleden dat die remvloeistof nog ververst is?
Als die beiden beginnen te flikkeren zou dit kunnen wijzen op te kort aan vloeistof in de ABS pomp.
Gr, meca.
Als die beiden beginnen te flikkeren zou dit kunnen wijzen op te kort aan vloeistof in de ABS pomp.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
John
- Contacteer:
Of smurrie in de pompjes. Dealers vijzen die nooit open. Dat is altijd vervangen bij die gasten.
Als er een fout is in de drukmodulator dan werkt die soms wel en soms niet. je kan 't spel volledig demonteren maar dan moet je ook andere remleidingen hebben (kopen) en daarna heb je geen bekrachtiging meer en je ABS is natuurlijk ook dada.
Als je daar kan mee leven dan geen probleem, alles verwijderen en stalen leidingen erop, kostprijs een goeie 120 a 150€.
Laat je je toestel reviseren met opnieuw 2 jaar garantie dan kost het je 690€ bij een bedrijf in Duitsland waar ik goeie ervaringen mee heb op vlak van herstellen. alles pico belle gereviseerd en 690 is ver van 1720€.
wat je eerst nog altijd eens kan proberen (zou ik doen) is de hele zooi goed spoelen en sowieso voor andere remleidingen gaan, die kunnen nefast zijn voor je module. spoelen kost anderhalf a twee uurkes werk (om 't te doen zoals 't hoort) en dan nog eens proberen he... soms lukt dat
Als je daar kan mee leven dan geen probleem, alles verwijderen en stalen leidingen erop, kostprijs een goeie 120 a 150€.
Laat je je toestel reviseren met opnieuw 2 jaar garantie dan kost het je 690€ bij een bedrijf in Duitsland waar ik goeie ervaringen mee heb op vlak van herstellen. alles pico belle gereviseerd en 690 is ver van 1720€.
wat je eerst nog altijd eens kan proberen (zou ik doen) is de hele zooi goed spoelen en sowieso voor andere remleidingen gaan, die kunnen nefast zijn voor je module. spoelen kost anderhalf a twee uurkes werk (om 't te doen zoals 't hoort) en dan nog eens proberen he... soms lukt dat
ik had vorig jaar hetzelfde probleem, mijn rt van 2001. Toen sprak de dealer ook over het vervangen van de module en daarbij kwamen de vieze woorden van 2150 euro uit zijn mond. Krijg er nog rillingen van
. 'k heb toen zelf de pomp tot tweemaal toe volledig(met de zes nippels op de pomp) gespoeld et voila, melding was weg en een jaar later is dat nog steeds zo. Ipv 2150 euro kwijt aan de dealer heeft me dat enkel een bus dot4 remvloeistof gekost en wat uren leuk knutselen.
-
Dirk Pauwels
Moto is 13 jaar oud? Dan is uw module waarschijnlijk vervuild door de drab vd rubber leidingen. zoals hier al gezegd is, spoelen en best leidingen vervangen, de laatste set die ik besteld had (5delig) was 116€ verzending incl van Spiegler, via Kallisto parts: kallisto-cycle-parts@web.de. Te vinden op Ebay maar ook gewoon via de mail bestelbaar. Mathias is betrouwbaar en snelle levering.
Als je de ABS wil verwijderen heb je wel een andere set leidingen nodig.
Naast revisie kan je ook nog kiezen voor een 2de hands, voor 250-300€ kan je die al vinden. Van particulier uiteraard geen garantie, van sloper soms.
Als je de ABS wil verwijderen heb je wel een andere set leidingen nodig.
Naast revisie kan je ook nog kiezen voor een 2de hands, voor 250-300€ kan je die al vinden. Van particulier uiteraard geen garantie, van sloper soms.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Nou, ik heb nooit meer wat gehoord van Spiegler (Fabian).
Maar ik begrijp dat stahlflexleidingen door meerdere bedrijven samengesteld en geleverd worden.
Maar ik begrijp dat stahlflexleidingen door meerdere bedrijven samengesteld en geleverd worden.
-
Handige Harry
Alvast allemaal bedankt voor de vele tips en reacties, alvast de moeite waard om te spoelen en nieuwe leidingen te steken. zou het kwaad kunnen als je alles zou doorblazen met perslucht of krijg je dan niet meer ontlucht. wel lastig als je de motor alle werkdagen nodig hebt om te gaan werken.
ik laat nog wat weten als de klus geklaard is merci allemaal
Groeten jan
Groeten jan
-
Dirk Pauwels
Doorblazen met perslucht zou ik niet doen, probeer eerst maar es te spoelen, een busje dot 5.1 van 0.5l kost 8€, da's nu ook de kost niet.Handige Harry schreef:Alvast allemaal bedankt voor de vele tips en reacties, alvast de moeite waard om te spoelen en nieuwe leidingen te steken. zou het kwaad kunnen als je alles zou doorblazen met perslucht of krijg je dan niet meer ontlucht. wel lastig als je de motor alle werkdagen nodig hebt om te gaan werken.
Groeten jan
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
niks perslucht gewoon 't systeem zichzelf laten doorpompen, maar zeker de klauwen goed leeg.
Ik heb gisteren nog eentje gedaan die rotte leidingen had...
Ik heb gisteren nog eentje gedaan die rotte leidingen had...
-
Handige Harry
En waar kan ik deze remleidingen het beste kopen want de originele kosten volgens OEM BMW al snel 337dollar omgerekend 250€ , ik zal van het weekend al eens proberen te spoelen met Dot 4 en kan dan nog nieuwe leidingen later steken. kan je hiervoor stalen laten maken want dat ziet er allemaal weer speciaal uit op de tekeningen.
Spijtig dat ik weer half de moto moet afbreken hiervoor
Groeten jan
Spijtig dat ik weer half de moto moet afbreken hiervoor
Groeten jan
-
Handige Harry
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=34&fg=32" onclick="window.open(this.href);return false;
-
John
- Contacteer:
Ik heb zo "den indruk" dat je je nickname toch niet zo erg waardig bent
Die tupperware er af halen mag nooit een kwartiertje duren.
Die oude leidingen kunnen ook gewoon dicht zitten. Je zou echt de eerste niet zijn. Dan haalt enkel dat doorpompen niet veel uit. Je ziet dan waarschijnlijk wel waar het probleem zit.
Maar na 13 jaar kan het zeker geen kwaad om die darmpkes te vervangen. Heb er eentje gekend met een K1200LT die bij het op druk zetten van zijn voorrem de voorste darm open barste.
Dus doe het in een keer goed. Nieuwe leidingen bestellen, Tupperware er af en die nieuwe darmpkes monteren. Dan goed doorspoelen en hopen op succes.
Anders de pomp toch maar even open doen, want dan zitten je "pistonnekes ofte klepjes of hoe je die dingen binnenin ook noemen wil" héél waarschijnlijk vast.
Die oude leidingen kunnen ook gewoon dicht zitten. Je zou echt de eerste niet zijn. Dan haalt enkel dat doorpompen niet veel uit. Je ziet dan waarschijnlijk wel waar het probleem zit.
Maar na 13 jaar kan het zeker geen kwaad om die darmpkes te vervangen. Heb er eentje gekend met een K1200LT die bij het op druk zetten van zijn voorrem de voorste darm open barste.
Dus doe het in een keer goed. Nieuwe leidingen bestellen, Tupperware er af en die nieuwe darmpkes monteren. Dan goed doorspoelen en hopen op succes.
Anders de pomp toch maar even open doen, want dan zitten je "pistonnekes ofte klepjes of hoe je die dingen binnenin ook noemen wil" héél waarschijnlijk vast.
Ik rij ook met een RT van 2004 met +/- 100 duizend op den teller. Motor is van de zomer binnen geweest voor groot onderhoud met uitdrukkelijk de vraag om alle remolie te vervangen. Moet ik mij dan ook zorgen maken ? Worden de leidingen slecht omdat de olie er te lang inzit ? Ben nochtans zeer tevreden van deze bike ! 
De remolie vervang je omdat ze vocht absorbeert en om eventueel bezinksel in de pomp te voorkomen, deze servo remmen zijn goed spul maar laat het ons "onderhoudsgevoelig" noemen... al ken ik er die er tien jaar geen andere olie op deden en die reden ook nog, maar dan wel alle dagen.
Ik vermoed dat de combinatie even buiten dienst-stilzetten- met wat mindere vloeistof en/of drab van versleten leidingen de oorzaak is.
remleidingen heb je al (soms) vanaf een 120€ tot pakweg 150 a 160€, portkosten zijn vaak 10 a 15€ dus schaal die 150€ in en je komt niet bedrogen uit.
Jempi; 10 jaar en 100.000km ik zou er eens werk van maken, je kan wachten op zo'n klus, bij een RT ben je wel gauw 3uurkes zoet want uitkleden, tank eraf en alles vervangen kost wat tijd, ook lekt er her en der remvloeistof en dat wil je niet dus 't kost wel een beetje tijd.
Achteraf ben je des te geruster
Ik vermoed dat de combinatie even buiten dienst-stilzetten- met wat mindere vloeistof en/of drab van versleten leidingen de oorzaak is.
remleidingen heb je al (soms) vanaf een 120€ tot pakweg 150 a 160€, portkosten zijn vaak 10 a 15€ dus schaal die 150€ in en je komt niet bedrogen uit.
Jempi; 10 jaar en 100.000km ik zou er eens werk van maken, je kan wachten op zo'n klus, bij een RT ben je wel gauw 3uurkes zoet want uitkleden, tank eraf en alles vervangen kost wat tijd, ook lekt er her en der remvloeistof en dat wil je niet dus 't kost wel een beetje tijd.
Achteraf ben je des te geruster
-
Dirk Pauwels
Toch es een leesbrilleke kopen....Handige Harry schreef:En waar kan ik deze remleidingen het beste kopen want de originele kosten volgens OEM BMW al snel 337dollar omgerekend 250€ , ik zal van het weekend al eens proberen te spoelen met Dot 4 en kan dan nog nieuwe leidingen later steken. kan je hiervoor stalen laten maken want dat ziet er allemaal weer speciaal uit op de tekeningen.![]()
Spijtig dat ik weer half de moto moet afbreken hiervoor![]()
Groeten jan
Ik heb al vermeld waar je ze kan kopen, kga het geen 2 keer zeggen of ze denken hier nog da'k er aandelen heb....
Die kit komt kompleet met dichtingen en al, 't zijn stalen remleidingen, je moet dus niets op maat laten maken, je kan zelfs de kleur vd leidingen en nippels nog kiezen, gewoon 1 op 1 vervangen, 116€. Nog duidelijker kan ik het niet zeggen....
-
dany10
Hallo,
Ik heb het ook voor gehad 2000€ bij geert van mol
Grt
Dany
Ik heb het ook voor gehad 2000€ bij geert van mol
Grt
Dany
BMW 1150 RT-
Handige Harry
Van de week de leidingen besteld bij BMW besteld en gaan eerst proberen te spoelen, er is geen enkele die de remleidingen zonder de originele als voorbeeld te hebben kan of wil maken.
hopelijk kan ik zo de ABS nog redden .
Grtz jan
Grtz jan
Bij BMW, yeah waarom?? ik lever ze je voor een goei 150€... 
-
Dirk Pauwels
Man, ghad U eigen beter koppige Harry genoemd, We geven hem de adressen op een presenteer blaadje en hij besteld de duurste leidingen die er zijn, bovendien zijn het dan nog es rubber leidingen ookHandige Harry schreef:Van de week de leidingen besteld bij BMW besteld en gaan eerst proberen te spoelen, er is geen enkele die de remleidingen zonder de originele als voorbeeld te hebben kan of wil maken.![]()
Grtz jan
Zeg dan volgende keer ineens dat je toch je eigen goesting doet, dan kan ik me de moeite besparen om je tips te geven....
Bij m'n K1100rs heb ik ze laten leggen omdat ik dat nog niet durfde
Koste me 170 Euro, en ben blij achteraf dat het gebeurt is, lekker strak de remmerij.
Heb dit laten doen omdat bij rem-olie verversen steeds van de zwarte drap mee kwam.
Dan gaat op 'n gegeven moment het remmen nog wel, maar niet meer het terug veren ervan.
mvg Nico
Koste me 170 Euro, en ben blij achteraf dat het gebeurt is, lekker strak de remmerij.
Heb dit laten doen omdat bij rem-olie verversen steeds van de zwarte drap mee kwam.
Dan gaat op 'n gegeven moment het remmen nog wel, maar niet meer het terug veren ervan.
mvg Nico
MG Breva 850
-
Handige Harry
Ja Sorry hoor maar ik kan de moto niet missen voor naar het werk te rijden, ik heb gemaild naar uw adres ( mailto:kallisto-cycle-parts@web.de ) die antwoorden gewoon niet , en dan heb ik er zeker 8 gemaild maar die hebben geen pasklare set liggen , je kan ze opsturen en worden ze nagemaakt dan zijn we 2 weken verder. De originele hebben het toch 13 jaar uitgehouden en ik denk dat ik er niet nog eens 13 jaar mee ga rijden.
Heb via via kunnen bestellen aan personeelskorting in bornem
Toch bedankt
jan
Heb via via kunnen bestellen aan personeelskorting in bornem
Toch bedankt
jan
-
Dirk Pauwels
Raar, Mathias antwoord bijna altijd binnen de 4h. Kzal het eens navragen, ben wel nieuwsgierig waarom hij niet zou antwoorden.Handige Harry schreef:Ja Sorry hoor maar ik kan de moto niet missen voor naar het werk te rijden, ik heb gemaild naar uw adres ( mailto:kallisto-cycle-parts@web.de ) die antwoorden gewoon niet , en dan heb ik er zeker 8 gemaild maar die hebben geen pasklare set liggen , je kan ze opsturen en worden ze nagemaakt dan zijn we 2 weken verder. De originele hebben het toch 13 jaar uitgehouden en ik denk dat ik er niet nog eens 13 jaar mee ga rijden.
Heb via via kunnen bestellen aan personeelskorting in bornem![]()
Toch bedankt
jan
-
alfa
http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/AB ... rev1.0.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Is ABSII bij R1100R dezelfde als bij R1150R ?
En klopt dit ook ? http://www.wikihow.com/Reset-the-ABS-on ... Motorcycle" onclick="window.open(this.href);return false;
En klopt dit ook ? http://www.wikihow.com/Reset-the-ABS-on ... Motorcycle" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW R1100R zonder KFR
-
Dirk Pauwels
tot eind 2002, begin 2003 wel daarna had de 1150R ook een i-absalfa schreef:http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/AB ... rev1.0.pdf
Beide kloppen, al is het inderdaad wel effe proberen met de tijden en de volgorde vd ABS knop. jij gaat de platte 3 polige stekker hebben, dus middenste aan de massa. Procedure staat ook wel ergens op de nederlandse GS site en ik heb het ooit ook wel in 1 of andere post uitgelegd. Het is simpel, maar soms moet je het een paar keer herhalen. Er zijn trouwens ook truken om dat te doen bij modellen die geen ABS knop hebben.alfa schreef:En klopt dit ook ? http://www.wikihow.com/Reset-the-ABS-on ... Motorcycle" onclick="window.open(this.href);return false;