corsica

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
lucnic

corsica

Bericht door lucnic »

zou deze zomer het eiland corsica es gaan verkennen graag wa info van aanrijroute het eiland zelf en hotels zijn welkom
al vre bedankt bij voorbaat
GStephen
Contacteer:

Re: corsica

Bericht door GStephen »

Als je in Bastia toekomt, dan is het drie sterren hotel Thalassa geen verkeerde keuze.
Airco op de kamer, een garage waar de moto's kunnen gestald en ovenverse croissants tijdens het ontbijt (ik kwijl)
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Wij hebben met 4 man afgelopen zomer Corsica gedaan. Ik heb echter geen route op GPS.
We zijn op 3 dagen helemaal binnendoor naar Marseille gereden om de boot te nemen. Eerste nacht in Chablis uitgeslapen, dan via de Bourgogne tweede nacht ergens in de Auvergne. Dan 3de dag de nachtboot naar Corsica. Ter plaatse 5 dagen rondgetoerd van Bastia kruiselings door binnenland helemaal naar zuiden en dan terug naar boven. Oostelijke zijde is niet zo interessant en mooi. Dus best vermijden. En dan terug nachtboot naar Marseille via de Provence naar huis terug op 3 dagen langs allemaal kleine baantjes. Wij deden dit wel begin juni, denk dat het daar in juli/augustus wel superdruk is overal.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Juli en Augustus is niet zo leuk in Corsica, In Augustus komen alle Italianen, en in Juli de rest vd wereld. Mei, juni zijn de beste maanden. In September zijn de corsicanen de toeristen alweer grondig beu en krijg je dus wat minder service... Wij zijn in Mei geweest en was perfect, heel goed weer, niet te warm, weinig toeristen, rustige wegen. Enig nadeel dan is dat in mei nog niet alle hotels ed open zijn, dus best van tevoren reserveren of checken. Oostkant is idd niets te zien. Als je vanuit het zuiden naar Bastia moet op korte tijd kan je wel best langs de oostkant rijden, schiet zeer goed op.
Als ik nog eens zou gaan zou ik terug op Bastia vliegen, en langs de westkant naar het zuiden, paar tripjes naar binnenland (corte) en laatste dag gewoon langs het oosten terug naar luchthaven.
Neem de tijd om te genieten van het eten (mix italie/frankrijk - heerlijk) en de lekkere wijn en kijk uit op de weg, zelfs de zachtmoedigste 85 jarige corsicaan want zich Sebastian Vetter als hij in zijn auto(ke) zit....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Ik heb je net een gps bestandje gestuurd met onze ritten, de Corsicaanse ritten op zich daar haalde ik dan weer de mosterd bij pollt en Supermario.

Het hotelletje in Porto en het hotel in de Vercors op de heenreis zijn de enige die we van de oorspronkelijke planning overhielden en die kan ik je aanraden.
Niks was op voorhand gereserveerd dus moesten we ter plaatse wat improviseren. gelukkig bestaat er in de gps zoiets als nuttige punten.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Plaats reactie