Italië-Slovenië, leuke adressen gezocht

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Kenny_dc
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2014, 23:26
Woonplaats: 7700
Locatie: Henegouwen

Italië-Slovenië, leuke adressen gezocht

Bericht door Kenny_dc »

Motards en motardinnen,

Graag zou ik deze zomer eens Italië en Slovenië verkennen, ik zou rond eind juli begin augustus gaan (vast verlof). Zijn er mensen die hier goede adressen hebben qua logement? Liefst had ik een uitvalsbasis van 2à3 genomen om enkele lussen te maken. Het hoeft geen hotel te zijn liever een camping met staancaravan ofzo, tent is ook altijd een optie. Ik heb geen idee wat de " must see" plaatsen/wegen zijn. Moest er iemand nog een site weten met leuke routes dat zou ook mooi meegenomen zijn 8-) .
Suzuki sv650 - Honda CRF 250 - BMW R1150GS - BMW R1200GS
Cel
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 jan 2014, 11:33
Woonplaats: Heers
Locatie: Limburg (B)
Contacteer:

Re: Italië-Slovenië, leuke adressen gezocht

Bericht door Cel »

Kenny_dc schreef:Motards en motardinnen,

Graag zou ik deze zomer eens Italië en Slovenië verkennen, ik zou rond eind juli begin augustus gaan (vast verlof). Zijn er mensen die hier goede adressen hebben qua logement? Liefst had ik een uitvalsbasis van 2à3 genomen om enkele lussen te maken. Het hoeft geen hotel te zijn liever een camping met staancaravan ofzo, tent is ook altijd een optie. Ik heb geen idee wat de " must see" plaatsen/wegen zijn. Moest er iemand nog een site weten met leuke routes dat zou ook mooi meegenomen zijn 8-) .

Wij gaan regelmatig naar Bovec, je kan van daar uit naar alle kanten bv. Italie (Triéste en Piran) maar ook Oostenrijk (Karnten) in Slovenie zijn de wegen allemaal nieuw met fluisterasvalt !!
Het eten in Slovenie is er lekker en betaalbaar.
Een aanrader is dit appartementje ...spot goedkoop : http://www.apartmajiwojcicky.si/core.php?setlan=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Een bezoek aan de Kranjska Gora is adembenemend en héél mooi om met de motor naar boven te gaan.

Hopelijk kon ik U hiermee met helpen :grin:
Kenny_dc
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2014, 23:26
Woonplaats: 7700
Locatie: Henegouwen

Re: Italië-Slovenië, leuke adressen gezocht

Bericht door Kenny_dc »

Cel schreef:
Kenny_dc schreef:Motards en motardinnen,

Graag zou ik deze zomer eens Italië en Slovenië verkennen, ik zou rond eind juli begin augustus gaan (vast verlof). Zijn er mensen die hier goede adressen hebben qua logement? Liefst had ik een uitvalsbasis van 2à3 genomen om enkele lussen te maken. Het hoeft geen hotel te zijn liever een camping met staancaravan ofzo, tent is ook altijd een optie. Ik heb geen idee wat de " must see" plaatsen/wegen zijn. Moest er iemand nog een site weten met leuke routes dat zou ook mooi meegenomen zijn 8-) .

Wij gaan regelmatig naar Bovec, je kan van daar uit naar alle kanten bv. Italie (Triéste en Piran) maar ook Oostenrijk (Karnten) in Slovenie zijn de wegen allemaal nieuw met fluisterasvalt !!
Het eten in Slovenie is er lekker en betaalbaar.
Een aanrader is dit appartementje ...spot goedkoop : http://www.apartmajiwojcicky.si/core.php?setlan=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Een bezoek aan de Kranjska Gora is adembenemend en héél mooi om met de motor naar boven te gaan.

Hopelijk kon ik U hiermee met helpen :grin:

Fantastisch daar kan ik al heel wat mee!
Suzuki sv650 - Honda CRF 250 - BMW R1150GS - BMW R1200GS
Renzo
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 aug 2007, 19:37

Re: Italië-Slovenië, leuke adressen gezocht

Bericht door Renzo »

Hoi Cel en Kenny,

Wij hebben voor aug/sept iets soortgelijks in gedachten. Alleen wilden wij het uitstapje vanuit Italië naar Slovenie waarschijnlijk tot 1 of 2 dagen beperken. Ik wil vanuit Tarvisio in Italië, via Kransjka Gora naar Bovec rijden. Vervolgens helemaal door naar Goridza om daar weer Italië in te rijden. Het gaat dus maar om één overnachting ergens op dit traject in Slovenië. Nu vond ik een leuk hotel een km of 10 ten zuiden van Bovec bij de waterval van de Boka, Hotel Pension Boka Bovec.
Kennen jullie dat misschien ??
Renzo,
Honda 400 C 1992, Honda Pacific Coast 1998, BMW R1150RT 2006, R1200 RT LC 2014 / Ebony
2016 Mei Saarland, mei/juni Calabria & Basilicata ( Zuid-Italie), aug/sept Emilia-Romagna & Alpen( Noord-Italie)
Cel
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 jan 2014, 11:33
Woonplaats: Heers
Locatie: Limburg (B)
Contacteer:

Re: Italië-Slovenië, leuke adressen gezocht

Bericht door Cel »

Hallo Kenzo,

Deze plaatsen die je wil aandoen zijn me bekend reeds meerdere keer door mezelf gedaan , je hebt een goede keuze!
Het mooiste is na een hevige regenbui, dan komen de watervalletjes plots overal te voorschijn.

Ps : alle hotels zijn er goed, zo ook Hotel Pension Boka Bovec.
Renzo
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 aug 2007, 19:37

Re: Italië-Slovenië, leuke adressen gezocht

Bericht door Renzo »

Hoi Cel,

Bedankt voor je bericht. Dan wordt dit in ieder geval een deel van de route voor eind augustus.
Renzo,
Honda 400 C 1992, Honda Pacific Coast 1998, BMW R1150RT 2006, R1200 RT LC 2014 / Ebony
2016 Mei Saarland, mei/juni Calabria & Basilicata ( Zuid-Italie), aug/sept Emilia-Romagna & Alpen( Noord-Italie)
Kenny_dc
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2014, 23:26
Woonplaats: 7700
Locatie: Henegouwen

Re: Italië-Slovenië, leuke adressen gezocht

Bericht door Kenny_dc »

Hallo Kenzo,

Voor mij wordt het de eerste maal dus veel kan ik je niet helpen. Persoonlijk heb ik thuis de afspraak dat ik Oostenrijk voorbereid en de vriendin wil dit voor Slovenië doen, dus eens daar volg ik haar directies 8-)
Suzuki sv650 - Honda CRF 250 - BMW R1150GS - BMW R1200GS
Plaats reactie