Wegenvignet Duitsland en Oostenrijk

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Kenny_dc
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2014, 23:26
Woonplaats: 7700
Locatie: Henegouwen

Wegenvignet Duitsland en Oostenrijk

Bericht door Kenny_dc »

Allen een goedemiddag,

Deze zomer vertrek ik voor een 3 tal weken naar Oostenrijk - Slovenië - Italië, nu vroeg ik mij af of er een wegenvignet nodig is voor Duitsland of 1 van deze eerder genoemde landen... Ik ben mij bewust van het wegenvignet in Zwitserland maar normaliter zou ik niet langs la suisse reizen. Zijn er anders nog andere zaken wat betreft wetgeving die de moeite waard zijn om te weten?

Bedankt ,GR Kenny
Suzuki sv650 - Honda CRF 250 - BMW R1150GS - BMW R1200GS
aantzeetje
Berichten: 1166
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Wegenvignet Duitsland en Oostenrijk

Bericht door aantzeetje »

Duitsland en Italië neen, Slovenië en Oostenrijk wel. Deze zijn te verkrijgen in elk touring of VAB kantoor (ook on line te berstellen)
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Wegenvignet Duitsland en Oostenrijk

Bericht door p@rick »

aantzeetje schreef:Duitsland en Italië neen, Slovenië en Oostenrijk wel. Deze zijn te verkrijgen in elk touring of VAB kantoor (ook on line te berstellen)
Ja, als je graag gejost wil zijn moet je het daar gaan halen...
Als je toevallig lid bent betaal je er de normale prijs, ben je géén lid dan rekenen ze je een supplement aan. Zo was het althans toen ik twee jaar terug mijn vignet voor Zwitserland ging halen. Never again :twisted:
Tot tientallen km's voor de grens Duitsland-Oostenrijk vind je bij zowat alle tankstations dit plakkaat :

Afbeelding

Daar kan je volgens behoefte een vignet kopen voor tien dagen, een maand of een jaar, en dat alles aan de officiële prijs.

En dan nog iets, je hoeft het vignet niet op het scherm van je moto te kleven, maar het moet wel "ergens" gekleefd worden, bv. buiten tegen de kuip maar bv. onder het zadel op een vast deel van de moto mag ook.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: Wegenvignet Duitsland en Oostenrijk

Bericht door hla »

Enkel nodig als je de snelweg neemt, niet?
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Wegenvignet Duitsland en Oostenrijk

Bericht door p@rick »

hla schreef:Enkel nodig als je de snelweg neemt, niet?
Zowiezo...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Wegenvignet Duitsland en Oostenrijk

Bericht door Koppel!! »

hla schreef:Enkel nodig als je de snelweg neemt, niet?
Inderdaad, en dus snap ik totaal niet waarom je dit vignet zou nemen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: Wegenvignet Duitsland en Oostenrijk

Bericht door Prince »

p@rick schreef:
hla schreef:Enkel nodig als je de snelweg neemt, niet?
Zowiezo...
Ik vrees dat dat niet zo is : in Oostenrijk heb je ook het vignet nodig voor de N wegen. Heb daar ooit controle voor gehad in buurt van Pfunds, gelukkig had ik een 10-dagen vignet.

Mvg, Pierre
A Saint has a past... a Sinner has a future...
aantzeetje
Berichten: 1166
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Wegenvignet Duitsland en Oostenrijk

Bericht door aantzeetje »

Zelfde geldt voor Slovenië. Als je van Oostenrijk naar Slovenië rijdt via de A10 kan/moet je de xxx-tunnel nemen (kan op de naam niet komen). Daar nooit tijdens het WE passeren in de maanden Juli/Augustus want je kan daar in de file staan. Voor die tunnel dien je trouwens apart te betalen. Die A10 dus best vermijden.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Cel
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 jan 2014, 11:33
Woonplaats: Heers
Locatie: Limburg (B)
Contacteer:

Re: Wegenvignet Duitsland en Oostenrijk

Bericht door Cel »

aantzeetje schreef:Zelfde geldt voor Slovenië. Als je van Oostenrijk naar Slovenië rijdt via de A10 kan/moet je de xxx-tunnel nemen (kan op de naam niet komen). Daar nooit tijdens het WE passeren in de maanden Juli/Augustus want je kan daar in de file staan. Voor die tunnel dien je trouwens apart te betalen. Die A10 dus best vermijden.
Zo is dat, klopt korrekt !
En ieder jaar wordt het duurder :twisted:
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Wegenvignet Duitsland en Oostenrijk

Bericht door st1100 »

In Oostenrijk heb je enkel een vignet nodig voor autostrades en 'snellstrassen'. Langs de andere kant kost het blijkbaar maar 6,5€ voor een moto voor 10 dagen , ..... Als je er hier en daar een saai stuk of centrum mee kunt vermijden......

Er zijn een paar mooie bergovergangen om van Oostenrijk naar slovenie te rijden. Bv de 206/102 villach/kranska gora/tolmin is een echte motobaan , zelfs het plaatselijke moto-circuit voor de locals. (Opletten voor de blauw mannen dus!) als je meer richting Ljubljana moet dan is de 91/101 een optie vanuit Klagendurt. Het is echt zonde om te betalen met de moto om onder prachtige wegen door/voorbij te rijden.
niko
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2013, 08:16
Locatie: zwijnaarde

Re: Wegenvignet Duitsland en Oostenrijk

Bericht door niko »

goeie tip , altijd uw koopbewijs bij houden van uw vignet. Heb zo eens een ferme boete ontlopen vermits ze bij aankoop (zogezegd) vergeten waren de tijdspanne te knippen onderaan.
Dus bij terug keer aan de grensover gang opzij gezet en was het eerste waar ze naar keek gelukkig had ik het bewijs nog in mijn deur zitten en konden ze fluiten naar hun boete.

Ps : was niet de enige stonden paar nederlanders aan hun kantoor met een niet zo gezellig kop :mrgreen:
zx6r - zx9r -cbr929 2x - speed triple 1050 - moto morini granpasso - K1200r sport - Tiger Explorer
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Wegenvignet Duitsland en Oostenrijk

Bericht door Koppel!! »

Je gaat toch niet door Oostenrijk naar Slovenie rijden via een tunnel :shock: :drunken: :?:

Schitterende wegen over de bergen, zodoende moet je er niet onderdoor rijden :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie