Overnachten.

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
R erik RT
Berichten: 148
Lid geworden op: 16 mar 2008, 22:54
Woonplaats: lommel
Locatie: limburg

Overnachten.

Bericht door R erik RT »

Ik heb tijdens de lange winteravonden een zevendaagse tocht door de alpen uitgetekend. Nu de overnachtingen nog reserveren!?
Is dit wenselijk of riskeer ik een paar nachten onder de sterren indien ik dit nalaat? De kans is groot dat ik alleen vertrek.

Alvast bedankt voor de goede raad,
Eric
Als je je kont verbrandt heb je geluk dat je niet andersom stond!
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: Overnachten.

Bericht door melis luc »

Hangt ervan af welke periode je gaat ?
Ik zelf ben al 4 x geweest naar de alpen en heb steeds enkel de eerste overnachting geboekt , en de andere zomaar , kijken wat ik tegen kwam , maar een gids met wat adressen moet je toch meenemen !!
Tip Ga niet in mei , want dan riskeer je voor veel gesloten cols te staan . Welke col je zeker niet mag vergeten is "col du Glandon " .
Alvast veel plezier
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Overnachten.

Bericht door WILBIKE »

Hangt inderdaad veel af van de periode dat je er naartoe wil...
Indien de 'Bonette' (col tussen Jausiers en St Etienne de Tinée) in je reisdoel zit zeker bellen naar de toeristische dienst van Isola 2000 die je kan zeggen of deze al dan niet open is, voor 15/6 normaal nooit.
Normaal kan je op de 'Turini' gratis overnachten indien je als motard het diner neemt in het hotel op deze col (is enkel voor motards voorzien :grin: ).

Ook ik reserveerde steevast het eerste hotel, daarna info via een keten (Logis de France, Premier Class...) en is dan makkelijk te boeken tot na 19 uur. Gewoon een gids vragen in het eerste hotel en daarna via smartphone, PC of dergelijke zelf zoeken en vastleggen...

Veel rijgenot in motorland :wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
R erik RT
Berichten: 148
Lid geworden op: 16 mar 2008, 22:54
Woonplaats: lommel
Locatie: limburg

Re: Overnachten.

Bericht door R erik RT »

WILBIKE schreef:Hangt inderdaad veel af van de periode dat je er naartoe wil...
Indien de 'Bonette' (col tussen Jausiers en St Etienne de Tinée) in je reisdoel zit zeker bellen naar de toeristische dienst van Isola 2000 die je kan zeggen of deze al dan niet open is, voor 15/6 normaal nooit.
Normaal kan je op de 'Turini' gratis overnachten indien je als motard het diner neemt in het hotel op deze col (is enkel voor motards voorzien :grin: ).

Ook ik reserveerde steevast het eerste hotel, daarna info via een keten (Logis de France, Premier Class...) en is dan makkelijk te boeken tot na 19 uur. Gewoon een gids vragen in het eerste hotel en daarna via smartphone, PC of dergelijke zelf zoeken en vastleggen...

Veel rijgenot in motorland :wink:
Het zal voor begin augustus zijn. Via de Vogezen , Zwarte woud, Swiss , N- Italië, Oostenrijk en Duitsland.
Als je je kont verbrandt heb je geluk dat je niet andersom stond!
Vinny
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 dec 2007, 15:58
Locatie: Roeselare

Re: Overnachten.

Bericht door Vinny »

Ik gebruik steeds booking.com dan kan je meestal nog annuleren tot 1 dag voordien zonder kosten. Heel gemakkelijk en goeie prijzen! :wink:
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Overnachten.

Bericht door WILBIKE »

Begin augustus is normaal nergens een probleem betreffende de cols. Let echter wel dat in Frankrijk de regio Parijs dan met verlof is en de hotelbezetting wel goed gevuld kan zijn... zeker omgeving Jura, Savoy, Côte d'Azur...
Booking.com is inderdaad een erg goede manier van reserveren doordat je dikwijls tot de dag voor aankomst kosteloos kan annuleren. Ik had echter goede ervaringen met 'Logis de France' wanneer ik liet reserveren door het hotel waar ik dan de vorige dag verbleef. Dikwijls kreeg je een kleine korting maar wat we meermaals ervoeren dat was wanneer het beoogde hotel volzet was je niettemin toch een kamer kon bemachtigen... uiteraard kan dit maar tot maximum 2 personen! :wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
R erik RT
Berichten: 148
Lid geworden op: 16 mar 2008, 22:54
Woonplaats: lommel
Locatie: limburg

Re: Overnachten.

Bericht door R erik RT »

Oké, bedankt voor de info!
Als je je kont verbrandt heb je geluk dat je niet andersom stond!
GSluckie
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jan 2013, 22:56

Re: Overnachten.

Bericht door GSluckie »

Ik heb in september verleden jaar de franse alpen (met een kleine oversteek naar Italië) doorkruist.
De 1e overnachting had ik voorzien in Les Fourgs (onder Pontarlier) in een B&B Le Montagnon : heel vriendelijke eigenaars, geweldige gourmet, veilige parkeermogelijkheden en schappelijke prijs (ik dacht zo'n 50 euro, avondmaal inbegrepen).
De route naar Les Fourgs verliep via de snelweg tot Nancy en van daaruit via de nationals. Afstand ongeveer 650 km. Rustig doenbaar.
Dag 2 liep langs het meer van en verder door Genève (juist doenbaar in september) en dan verder door via La Clusaz, Col de l'Iseran tot in Aussois, een klein gezellig bergdorpje nog een stuk voor de Galibier. De naam van de B&B ben ik kwijt, maar zovele zijn er niet te vinden in Aussois. Moto in de garage.
Vanaf dag 3 het leukere werk in de Alpen (Telegraphe, Galibier, Isoard, stukje Italië, Cime de la Bonette (fantastisch om 18.00) en overnachting in Barcelonnette (veel overnachtingsmogelijkheden in het centrum, zelfs nog bij onze aankomst rond 19.00)
Dag 4 verder zuidwaarts maar omdat we zo goed vorderden, hebben we beslist om op het laagste punt van de route (meest zuidelijk) effe door te steken naar de Ventoux (ongeveer 200 km) om daar te overnachten in Bedoin.
Vanaf dag 5 terug naar de Alpen via Sisteron en terug naar boven onze Alpenroute verder zetten. Overnachting moet ik eens nakijken.
Voorlaatste dag via Annecy terug tot Les Fourgs (omdat het daar zo goed was :grin: )
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: Overnachten.

Bericht door melis luc »

GSluckie schreef:Ik heb in september verleden jaar de franse alpen (met een kleine oversteek naar Italië) doorkruist.
De 1e overnachting had ik voorzien in Les Fourgs (onder Pontarlier) in een B&B Le Montagnon : heel vriendelijke eigenaars, geweldige gourmet, veilige parkeermogelijkheden en schappelijke prijs (ik dacht zo'n 50 euro, avondmaal inbegrepen).
De route naar Les Fourgs verliep via de snelweg tot Nancy en van daaruit via de nationals. Afstand ongeveer 650 km. Rustig doenbaar.
Dag 2 liep langs het meer van en verder door Genève (juist doenbaar in september) en dan verder door via La Clusaz, Col de l'Iseran tot in Aussois, een klein gezellig bergdorpje nog een stuk voor de Galibier. De naam van de B&B ben ik kwijt, maar zovele zijn er niet te vinden in Aussois. Moto in de garage.
Vanaf dag 3 het leukere werk in de Alpen (Telegraphe, Galibier, Isoard, stukje Italië, Cime de la Bonette (fantastisch om 18.00) en overnachting in Barcelonnette (veel overnachtingsmogelijkheden in het centrum, zelfs nog bij onze aankomst rond 19.00)
Dag 4 verder zuidwaarts maar omdat we zo goed vorderden, hebben we beslist om op het laagste punt van de route (meest zuidelijk) effe door te steken naar de Ventoux (ongeveer 200 km) om daar te overnachten in Bedoin.
Vanaf dag 5 terug naar de Alpen via Sisteron en terug naar boven onze Alpenroute verder zetten. Overnachting moet ik eens nakijken.
Voorlaatste dag via Annecy terug tot Les Fourgs (omdat het daar zo goed was :grin: )
Hmmm Je doet me goesting krijgen !! :lol: :lol: :lol:
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Overnachten.

Bericht door alfa »

http://members.home.nl/motortrip/grandesalpes/" onclick="window.open(this.href);return false;
10 dagen Provence eind juni
Hebben twee overnachtingen geboekt en gezien de uiteenlopende prijzen!! toch aangeraden.
Kan je beter uw goesting vinden (met sauna ) beetje luxe kan geen kwaad.
Moeten op terugweg nog twee zoeken(die rit ligt nog niet vast)
BMW R1100R zonder KFR
Plaats reactie