Welke configuratie of opties van GS LC

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door maxie »

Hoi aan iedereen, en hier komt mijn eerste vraag al.
Ik rij nu met v-strom 2012 abs, staat ondertussen te koop en ga overschakelen op de GS LC.
Ben al naar de dealer op boomsesteenweg geweest voor wat info en het samenstellen van de motor.
Van de 3packs lijkt er voor mij niks interessants bij, dus losse opties.
Wat ik er zekers ga bijnemen zijn de valbeugels, handkappen. De rest is voor later.
Maar dan zei hij dat de optie rijmodi pro 325€ zekers ook interessants was?
iIk heb ondertussen aan het rondlezen geweest wat deze optie was en dan kom ik uit op meer off-road rijden?
Als je van de 100% rijden misschien 10% off-road gaat rijden is deze optie dan wel nodig? of ben ik verkeerd.
Ledlicht 800€ kostelijke lamp, nodig? Als deze lamp stuk gaat kan je de led dan alleen vervangen of heel de behuizing?
Navi heb ik niet nodig, ook geen cruise controle, bagage komt er later op.
Wat ben ik vergeten? en stellen jullie nog voor als heel belangrijk.
Ik heb ook al wel vernomen dat de levertijd tussen de 6-8 weken is.
Morgen ga ik ook nog eens langs dealer sint-niklaas.
Thx voor jullie reacties
United we conquer
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door melis luc »

Ik heb enkel het "comfort pakket " er bij genomen omdat daar ook de kofferhouders bij waren ,verder heb ik nog de 2 zijkoffers bij gekocht ,en ik zat al aan +- 1500€ aan opties !! :cry: :-o Omdat ik nooit of te nooit off-road zal rijden en ook altijd alleen rij waren die andere opties voor mij overbodig !! en veel te duur ! Maar dat is mijn stelling é !!
Ps reken maar wat langer dan 6 a 8 weken !! ze hadden tegen mij ook gezegd 8 weken ,besteld op 11 Jan levering vermoedelijk rond 20 maart , maar het kan ook nog een week later zijn ! :cry: :cry:
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door Man in Black »

In de std versie is enkel de rijmodus rain en road aanwezig, met de rijmodi pro krijg je dynamic en enduro (+pro) erbij.
En de optie dynamic ESA lijkt mij ook zeer nuttig, zeker als je soms met duo en/of verschillende belading rijdt.
Betreft de LED-lamp, deze blijkt voorlopig nog niet in onderdelen te vervangen maar zou BMW wel mee bezig zijn.
Deze zit wel onder garantie, en zelfs langer dan de 2j, of ik heb dit verkeerd begrepen, zelf eens navragen.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Flat Twin Power

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door Flat Twin Power »

Ik zou toch nog eens nadenken over die cruise control. Zeker als je langer op de autosnelweg rijdt (bijvb op reis gaan) dan is dit uitermate handig.
Ook om te vermijden dat je geflitst wordt.
Ik gebruik de cruise control echt ganse dagen en ik vind het een optie die er altijd moet op staan.
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door ZWIEP 01 »

led koplamp vind ik ook te duur voor wat het is, wat niet wil zeggen dat het geen meerwaarde is, de led verlichting geeft wel heel wat meer licht, handkappen, esa en rijmodi vind ik dan weer een must, cruise control is ook heel handig als je lange ritten doet over de snelweg, ik heb me de full optie aangeschaft zonder de led lamp, en ik vind alle opties handig, van de extra rijmodi vind ik de dynamic heel plezant rijden
Joker
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 nov 2008, 23:25
Woonplaats: Westmalle
Locatie: Antwerpen

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door Joker »

Ik heb gsa besteld met alle pakketten omdat er wel altijd iets inzat dat de moeite waard was maar dat is ieder zijn eigen keuze. Alleen denk ik aan herverkoop en dan kan dit voor een potentiële koper een punt zijn! Ik hoop hem op de voorziene leverdatum te hebben ;-)


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
baha
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 okt 2013, 23:57
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Limburg

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door baha »

ZWIEP 01 schreef:van de extra rijmodi vind ik de dynamic heel plezant rijden
:bsstupid:
Suzuki GSR600 -> BMW R1200GS/LC
Vinny
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 dec 2007, 15:58
Locatie: Roeselare

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door Vinny »

Ik heb de mijne full option besteld. Normaal heb ik hem op 15/03. Koffers, valbeugels en Navigator V heb ik bij Kirsch.de besteld.
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door GSrijder »

Geen gezever, geen gezeik, full option en je bent de koning te rijk :lol:

Denk ook eens bij een eventuele verkoop wat de toekomstige koper het interessantste zou vinden.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Flat Twin Power

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door Flat Twin Power »

GSrijder schreef: Denk ook eens bij een eventuele verkoop wat de toekomstige koper het interessantste zou vinden.

Raar hoor, dat er mensen zijn die bij de aankoop van een nieuwe motor er al aan denken om hem te verkopen. Als je daaraan moet denken en alle opties moet nemen terwijl
je er maar twee gebruikt vind ik eigenlijk onnozel. Je kan je motor ook na twee jaar perte total rijden, wat heb je er dan aan dat je al denkt aan een doorverkoop.
Soit, iedereen doet natuurlijk wat hij wil, maar ik kan wel tegenspreken dat de motor minder snel verkocht zal geraken zonder deze of gene optie.
Mijn RT had bijvoorbeeld geen ESA en ik kreeg hier en daar te horen dat ik hem moeilijker verkocht zou krijgen, wel, binnen de week was hij weg.
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door Relax »

Da's een excuus gecreëerd voor moeder de vrouw.
I respect your opinion. But I don't give shit.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door GSrijder »

Relax schreef:Da's een excuus gecreëerd voor moeder de vrouw.
Door u ook gekend precies :-)
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door maxie »

Thx voor jullie reacties.
Tja ik moet hem nog kopen en moet al aan verkopen gaan denken :grin:
Als er niks onverwacht voorvalt met mij zal dit waarschijnlijk ook mijn laatste motor worden, en mag hij daarna me in de living komen staan :lol: .
Hoop hier een 10tal jaar me verder te toeren tot de leeftijd van 70jaar :mrgreen:
Bmw marketing steekt die packs precies zo ineen dat ik er geen enkel van interessant vind, of je zou ze natuurlijk alle 3 moeten nemen. :twisted:
Weer voor mij persoonlijk moet hetgeen ik erbij koop functioneel zijn, geen hebbedingen.
Cruise control, niet mijn ding, rij al ongeveer 30jaar met motor en ik mis dat niet, maar ieder zijn ding natuurlijk.
Autostrades mijd ik als de pest, heb een zee van tijd :grin:

Wat ik uit tekstverslagen versta doet rijmodi pro

"Wie meer modi ter beschikking wil hebben kan voor de optie ‘Pro’ kiezen. In dit pakket zitten de rijmodi ‘Dynamic’, ‘Enduro’ en ‘Enduro Pro’. Bovendien worden de ABS- en ASC-systeem in dit pakket met mekaar geharmoniseerd. Dit alles betekent wel dat de vijf bestaande rijmodi niet langer verkrijgbaar zijn als optie".
En zoals meerdere van jullie zal ik ook zelf mijn koffers en bevestigingen zelf plaatsen, alsook de navigatie.
Morgen rij ik eens langs bmw sint-niklaas en zal daar ook nog eens de leveringstijden vragen.
Maar toch alvast bedankt
United we conquer
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door melis luc »

GSrijder schreef:Geen gezever, geen gezeik, full option en je bent de koning te rijk :lol:

Denk ook eens bij een eventuele verkoop wat de toekomstige koper het interessantste zou vinden.
Je moet er dan ook meer van vragen , wat de verkoop dan ook weer al moeilijker maakt ! :idea:
Heb ik ergens deze week een 2é hands gs lc te koop zien staan van 2013 met goed 3000 km ,vraagprijs 18000 + € Dan ga ik liever voor een nieuwe met wat minder opties !! :roll:
Ieder zijn goesting natuurlijk !!
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
GS-Walter
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2013, 18:07
Woonplaats: 2360

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door GS-Walter »

Beste,
ik ben diegene die de BMW R1200GS LC van 27/08/2013 te koop heeft staan.
De vraagprijs is uiteraard bespreekbaar, en het lijkt mij logisch dat je net ietsje meer vraagt, dan dat je wil krijgen. Wij zijn toch gekend voor ons afdingen, dus....
Ik heb dinsdag een bestelbon getekend voor een GSA, doch die zal pas juli/augustus geleverd worden :-P . 't Is pas dan (zal de week van 07 juli 14 worden, na mijn tripje naar de Alpen) dat de GS LC de deur uit kan, en daarom heb ik hem van het forum gehaald. Indien er geen interesse is, zal ik hem tegen dan wel hier terug te koop aanbieden.
Begin juli zal er ongeveer 12500 km op de teller staan (weekje Zwarte Woud en weekje Alpen), en de prijs zal dus zeker nog zakken. Ook de Akrapovic neem ik mee naar de GSA, zodat de prijs zo wie zo al naar beneden zou gaan .

De verkoopprijs die ik dan voor ogen heb, zal zeker voordeliger zijn dan de nieuwprijs voor een nieuwe, ook al is die zo goed als basic zonder opties, maar je neemt wel een full option, met alle koffers en binnentassen EN nog een jaar fabrieksgarantie EN 2 jaar extra waarborg mee naar huis..... :shock:

Voor diegene die interesse heeft, en ook nog enkele maandjes geduld kan oefenen (sparen maw :wink: ) is dit dus een superkans.

Mvg.
GS-Walter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
R1200GS Adventure LC
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door melis luc »

Beste Walter
Ik breek uw motor zeker niet af, en hij zal misschien wel die prijs waard zijn ,"MAAR" voor mij blijft het een 2é hands !
Ik wens u in ieder geval heel veel plezier tijdens uw reizen , wees voorzichtig en veel suc6 met de verkoop van uw (prachtige)motor !! :wink:
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
SUYKIE
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:40
Woonplaats: Houthulst
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door SUYKIE »

Die van mij heeft alle opties, met uitzondering van de spaakwielen en het alarmsysteem.
Eens nakijken op http://www.bmw-motorrad.de" onclick="window.open(this.href);return false; en je zal zien dat je voor 15000 euro een volledig uitgeruste jonge tweedehandse GS kan kopen.
Enkel afhalen en bij de douane langs en je kan hem in België inschrijven.
Esa/besturing gps/kofferhouders/cruisecontrol zou ik zeker bijnemen. Bij aankoop al nadenken over de restwaarde van de motorfiets vind ik geen slechte zaak. Je zal niet alleen een hogere vraagprijs kunnen hanteren, maar ook meer kans maken dat de motorfiets vlot verkocht kan worden.
GS-Walter
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2013, 18:07
Woonplaats: 2360

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door GS-Walter »

Beste,
gelieve appelen met appelen en peren met peren te vergelijken. Een moto zoals ik die te koop aanbied, vind je in Duitsland ook niet voor 15000 euro.
Om dit te staven, heb ik de meeste opties die de mijne heeft, ingegeven, en de datum van 1e inschrijving vergeleken. Zonder koffers betaal je exact hetgeen ik in gedachte heb, en dat is zeker geen 15000 euro!!!!.
En dan moet je nog de invoer en de verplaatsingkosten rekenen (of je moest met blind vertrouwen kopen - wat ik zeker nooit zou doen met een 2e hands in een ander land zonder dat ik de moto zag, en de moto zou zonder kosten naar België moeten vervoerd kunnen worden, hetgeen ook niet mogelijk is vrees ik).
En dan gaan we het nog niet hebben mocht er een probleem opduiken. Wat ga je dan doen? Naar een Belgische dealer die je te duur vond maar die wel de herstelling mag doen van een moto die hij niet verkocht aan jou, of de garantie claimen bij de Duitse dealer waar je de moto kocht en de moto terug naar Duitsland rijden voor herstelling :roll: ?

GrTz
GS-Walter.
R1200GS Adventure LC
SUYKIE
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:40
Woonplaats: Houthulst
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door SUYKIE »

GS Walter,

dit is geen reactie die betrekking heeft op jouw motorfiets, maar een tip voor de vraagsteller. Het onderwerp is welke configuratie of opties van GS LC en ging volgens mij niet over jouw beemer,die trouwens een zeer mooi exemplaar is. Ikzelf heb mijn beemer via de bmw site gekocht, inclusief de drie koffers en alle opties. Velen op het forum kopen hier ook hun accessoires via Duitse dealers, waarom zou men dan geen motorfiets invoeren. Dat je voor het onderhoud naar een Belgische dealer moet, daar zie ik geen probleem in en de garantie is fabrieksgarantie...

Trouwens wanneer iemand een tweedehands beemer koopt van een particulier in België dan moet die ook voor het onderhoud bij een dealer waarbij hijzelf de motorfiets niet kocht.
GS-Walter
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2013, 18:07
Woonplaats: 2360

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door GS-Walter »

Beste,
ik heb mijn moto als voorbeeld genomen, omdat ik dat het beste kon vergelijken, maar ik voel me niet aangesproken hoor :-) .

Toch blijf ik bedenkingen hebben bij het feit dat je een 2e hands moto in Duitsland koopt en invoert, terwijl jouw dealer mss net eenzelfde exemplaar heeft staan, maar die je niet neemt omdat ie 1000 - 1500 euro duurder is. Maar dan wel met de Duitse moto bij hem aan komt voor het onderhoud. Het lijkt me heel logisch dat er dan een 'spanning' ontstaat.

Koop je in België 2e hands die bij off. dealer onderhouden is, dan zal je idd geen problemen hebben of je in West Vlaanderen of in Limburg gaat voor het verdere onderhoud. Men kan namelijk heel makkelijk zien dat de moto onderhouden is zoals het hoort, en in het onderhoudsboekje waar dat gebeurde. Uiteraard kan dat ook met een moto gekocht in Duitsland, maar ik weet uit zeer slechte ervaring dat je daar heel goed moet uitzien wat je koopt.

Wat betreft kledij, navi, koffers, motorpakken ... die men online aankoopt in Duitsland is hier eerder al discussie over gevoerd. Ik vernam zeer recent dat dit kortelings niet meer zou kunnen voor bepaalde dingen, om concurrentievervalsing (behoud prijzenstrategie BMW) tegen te gaan. Ik zie bijv. dat de BMW Nav V zonder 'craddle' niet (meer) leverbaar is bij Kirsch. Zou dus wel eens kunnen kloppen.

GrTz
GS-Walter
Laatst gewijzigd door GS-Walter op 02 mar 2014, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200GS Adventure LC
Vinny
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 dec 2007, 15:58
Locatie: Roeselare

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door Vinny »

Alles is nog steeds te koop bij Kirsch hoor en we leven nog altijd in "vrij verkeer van handelen". Iedereen koopt zelf waar hij wil hé!
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door Man in Black »

Wat belet een Belgische dealer om een online shop te openen? Ik steun ook liever eigen land of eigen streek, maar soms is het verschil wel erg groot.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
SUYKIE
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:40
Woonplaats: Houthulst
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door SUYKIE »

is zeker nog mogelijk om navigator V te kopen zonder cradle. Heb de mijne deze week ontvangen.
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door maxie »

Thanks mensen voor raad, :drunken:
dinsdag testrit bij Ludwig.
Daarna neem ik de beslissing wat erbij moet.
Laat hier wel weten wat het geworden is.
United we conquer
GS-Walter
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2013, 18:07
Woonplaats: 2360

Re: Welke configuratie of opties van GS LC

Bericht door GS-Walter »

Beste:
dit kopieer ik vandaag 03/03/14 bij Kirsch.

BMW Motorrad Navigator V inkl. Lifetime-Update ohne Mount Cradle
BMW Motorrad Navigator V inkl. Lifetime-Update ohne Mount Cradle
Statt 675,00 EUR
Nur 599,00 EUR
incl. 19 % UST zzgl. 4,90 EUR Versandkosten
Art.Nr.:77528536777
Lieferzeit: Nicht lieferbar
R1200GS Adventure LC
Plaats reactie