En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Maud
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:19
Woonplaats: Gent

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door Maud »

Ik ga na mij het na mijn val vorig jaar op reis in de Pyreneeën iets vlakker houden, Nederland een weekje! Hopelijk niet te veel wind, en lekker door alle polderwegen rijden.
Aan iedereen veel reisplezier!
Je bent wijs als je weet dat je van iedereen kan leren.
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door Den Woesten »

Maud schreef:Ik ga na mij het na mijn val vorig jaar op reis in de Pyreneeën iets vlakker houden, Nederland een weekje! Hopelijk niet te veel wind, en lekker door alle polderwegen rijden.
Aan iedereen veel reisplezier!
opgelet van je snelheid !!!
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door Petrik »

Ik dacht in het voorjaar naar het Lake District te gaan in Groot-Brittanië. Iemand ervaringen of routes? Ik verneem het graag.
Patrick
danielGS
Berichten: 617
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:25
Locatie: Zuienkerke

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door danielGS »

Petrik schreef:Ik dacht in het voorjaar naar het Lake District te gaan in Groot-Brittanië. Iemand ervaringen of routes? Ik verneem het graag.
Patrick
als je via Hull gaat moet je er de the Yorkshire dales zeker bijnemen :wink:
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
wdc17117
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 nov 2008, 12:14

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door wdc17117 »

Wij rijden in juli (11 dagen) naar Noord Spanje, naar Baskenland (KTM Adventure 990, Gsa en Gs) en de vrouwtjes gaan mee; de eerste overnachting in BORDEAUX en de tweede dag de grens over, Ochagavia (prachtig dorp), en verder via pittoreske secundaire stuurwegen naar de De Picos de Europa, ook naar Comilas (vamos alla playa), en naar COVADONGA. In 1992 zijn we er ook geweest; dat was ook een onvergetelijke reis. Ik heb wel de indruk dat er weinigen naar ginder toeren (nochtans prachtige streken CANTABRIA en ASTURIAS) en ver weg van de overbevolkte Costas in het oosten.
Groetjes
wdc17117
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door lucsa »

Petrik schreef:Ik dacht in het voorjaar naar het Lake District te gaan in Groot-Brittanië. Iemand ervaringen of routes? Ik verneem het graag.
Patrick
In 2008 tijdens de terugreis vanuit Schotland 2 nachten verbleven in Keswick.
Van daaruit een dagtrip gemaakt via diverse passen in het Lake Districkt.
Enkele foto's en de GPS-route vind je hier.
Veel plezier ginder.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door maxie »

Als ik mijn nieuwe GS LC op tijd krijg en ingereden is, Portugal.
Ongeveer 8000km geen autostrade, ongeveer een maand weg.
Vorig jaar op 59j nog op brugpensioen kunnen gaan :lol:
United we conquer
Tommeke
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:09
Locatie: Kluisbergen

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door Tommeke »

Zie ook volgend topic: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 13&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ondertussen kan ik ook al iets concreter zijn aangaande de route. Ik moet dit voorlopig wel nog onder voorbehoud plaatsen gezien ik er nog de meest recente versie van onze route moet op nagaan.
Het zal jullie misschien opvallen dat we er momenteel voor gekozen hebben om de alpen in de eerste dagen van onze vakantie aan te doen. Dit komt omdat we liever zo weinig mogelijk autosnelwegkilometers rijden bij het begin van de vakantie. Indien nodig kan de hele route omgekeerd worden, doch gezien de zachte winter tot op heden, durven we momenteel de gok te maken dat de alpencols wel bereidbaar zullen zijn.

De eerste dag zouden we via de autosnelweg tot aan de vogezen rijden, om daar dan binnendoor tot in Belfort te geraken. Een dagje van 733km, waarvan een goede 250km binnendoor. Voorlopig staat de overnachting gepland in een hotel van de B&B-keten in Frankrijk, gezien het ongetwijfeld een lange dag wordt en zo'n hotelletje dan wel gemakkelijk is. Indien er nog tips zijn voor een overnachting in Belfort of Mulhouse, laat maar weten.

Indien de weersomstandigheden het toelaten, rijden we dan op dag twee binnendoor van Belfort naar Thonon-les-bains aan het meer van Genève teneinde daar op dag drie de route des grandes alpes te kunnen starten. Een dagje van 345km, praktisch alles binnendoor. In Thonon-les-bains staat voorlopig een Formule-1 hotel aangestipt, maar ook hier zijn andere voorstellen zeker nog welkom.
(Zijn de weersomstandigheden niet goed genoeg, dan rijden we van Belfort ofwel rechtstreeks naar het meer van Serre-Ponçon, of als het echt nodig lijkt, blijven we nog enkele dagen in de vogezen/zwarte woud om dan rechtstreeks naar Millau door te steken)

Op dag drie dan de route des grandes alpes tot het meer van Serre-Ponçon; zo'n 450km, maar met de mogelijkheid om stukken af te snijden indien nodig. Aan het meer van Serre-Ponçon zouden we dan drie nachten blijven slapen op de camping Le petit Liou in Embrun.

Dag vier kan dan een rustdag worden, eventueel gevuld met een wildwateractiviteit, of een route van 300km over enkele cols, waarvan de Col de la Couillole de meest zuidelijke is.

Dag vijf gebruiken we dan om een serieuze verbindingsrit van 462km te maken van Embrun, over de Mont Ventoux, naar Millau. Daar verblijven we dan op een luxe-camping waar ik reeds enkele keren geweest ben en waar het goed vertoeven is. Daar zouden we zeker 5 nachten verblijven, waarbij er voor iedere dag een serieuze motortrip voorzien is, doch deze zijn facultatief. Er zijn namelijk nog genoeg andere dingen te zien en te doen in Millau.

Op dag 9 rijden we dan sowieso vanuit Millau richting het vulkaangebied rond Clermont-Ferrant, waar we vier overnachtingen zouden doen. Ook daar zijn er twee motortrips voorzien, maar ook deze zijn facultatief. Daar hebben we een bed en breakfast op het oog in de buurt van Issoire, maar andere voorstellen zijn zeker welkom, liefst langs de as Riom-Issoire.

De laatste dag van de vakantie rijden we dan eerst nog binnendoor tot Montluçon, waar we dan de autosnelweg huiswaarts nemen.

Dit zijn de plannen zoals ze er nu ongeveer voorstaan. Best ambitieus, daar zijn we ons bewust van, doch we mogen van onszelf gerust zeggen dat we op dat vlak niet aan ons proefstuk toe zijn :lol:
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
MidlifeCruise
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 mar 2011, 18:03
Locatie: Hulshout

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door MidlifeCruise »

1e reiske van mijn lustrum Abraham jaar, stageke met twin beenpower in het trainingsgebied van de echte pro's (350km en 5150hm in 4 dagen)
Als ge u afvraagt waarom renners soms zonder enige aanleiding onderuitgaan...?
Ik heb dat meegemaakt op een rotonde in Calpe, spiegelglad zijn die dingen. Daar gaat mijn vertrouwen mbt grip :-|
Afbeelding
Just call me Luc
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door Relax »

Ik krijg al pijn van naar dat zadel te kijken.
I respect your opinion. But I don't give shit.
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door patrick k100 »

ik twee jaar geleden op een rondpunt onderuit gewaaid tijdens een mistralke in alés doe gene deugd he
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
vak m rat
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 feb 2009, 16:42

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door vak m rat »

met de madam nor Turkije maar het allerbelangrijkste met de brabo boatmen on tour groep naar Oostenrijk . Een weekje brommeren ! Enkel hopen op wat degelijk weer binnen een maand .

Grtz

vak m rat
every day a new GS moment

my travelpics at smug mug - larstravelpics -

R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
Pollt
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 dec 2007, 21:27
Locatie: Eksaarde

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door Pollt »

Portugal
Bruvex01
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 okt 2011, 20:46
Locatie: Lovendegem

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door Bruvex01 »

Noorwegen (VIM16 Honda Varadero International Meeting). Kwestie van mijn vorige moto nog eens terug te zien :)
MVG
Bruvex

GS'09 Mat Grijs, ESA
bruno 65
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2014, 20:10
Woonplaats: zulte
Locatie: ovl zulte

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door bruno 65 »

naar france alpen,kandidaten om mee te gaan ???? heb die reis gewonnen op de muco rit en is voor 2 personen grts :wink:
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door WernerVS »

Na mijn recente aankoop van de 1150GSA ga ik dit jaar eens richting Alpen en Dolomieten trekken
Vertrekdag is gepland op 14 augustus en terugkomen (normaal gezien) ten laatste op 1 september.
De bedoeling is dag 1 , na nog een paar uurtjes gewerkt te hebben , autostrade te bollen tot in Nancy . Van daaruit nog een goede 100 km départementallekes plat bollen tot aan de eerste camping in de Vogezen .
Dag 2 heb ik een hotelleke geboekt iets voorbij Thonon-Les-Bains.
Wat daarna komt is eigenlijk allemaal al gepland , maar veel zal afhangen van al het moois , en nog beter , hoeveel ik overal ga blijven plakken. Want genieten is mijn hoofddoel.
Dan is het de bedoeling de Routes des Grandes Alpes (RDGA) te volgen tot in Briançon. Van daaruit duikel ik Italië in via Saint-Véran om dan de Col Agnel , Col di Cuneo ,Col Fauniera en Col de Lombarda te trotseren om zo via Isola2000 tot in Isola te komen.
Dan via de Col en Cim de la Bonette terug aanpikken op de RDGA.
In Guillaumes wijk ik nog even af naar beneden om enkele Gorges meet te pikken.
Eens aangekomen aan de mondaine kusstreek neem ik een stuk autostrade tot voorbij Milaan om daar al kronkelend via de Gavia Pas ,de Stelvio , de Giau pas Oostenrijk in te duiken en de Groblockner Hochalpenstrasse mee te pikken.
Dan is het via Duitsland waar ik de Alpenstrasse volg tot aan de Bodensee.
En dan .......terug huiswaarts
Alvast , dat is de bedoeling . Want voor hetzelfde geld blijf ik in Frankrijk hangen . Niets moet , alles mag :grin:

Bedoeling is ook van in Frankrijk enkele offroad passen mee te pikken.
Staan zeker op het programma : Col De Sommeiller , Col de Tende en de Col du Parpaillon .
De eerste ga ik zonder pardon rijden . Den andere 2 zal wat afhangen van hoe die eerste mij is bekomen :groteglimlach:
Ik ga zoveel mogelijk wildkamperen. Al zal dit allemaal wat van het weer afhangen .
R1150GSA
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door Lukas »

Klinkt alvast fantastisch.
Ooit doe ik dat ook.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door Relax »

Ik heb één week vrij in juli en k weet begot ni wat ik ga doen. Luxeprobleem, maar toch...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door Stelo »

Hoi,

Morgenochtend met mijn broer voor een weekje weg:
Zwarte woud, Bayern, Oostenrijk, Zwitserland en via Zwarte Woud terug.

Alles samen goed voor 3400 km rijplezier!

Grts,
Stelo
R1200RT
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door V »

Relax schreef:Ik heb één week vrij in juli en k weet begot ni wat ik ga doen. Luxeprobleem, maar toch...
Motor poetsen.... :idea:
Grtz V
Afbeelding
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door janneman »

Binnen 2 weken vertrekken voor 9 dagen Polen en Tsjechië.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
sergeGS
Berichten: 113
Lid geworden op: 23 apr 2011, 15:13
Woonplaats: Waasland
Locatie: Sint Niklaas

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door sergeGS »

Nu zit ik in het zuiden van Spanje, en september is Portugal aan de beurt voor een 12-tal dagen ;)
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door J »

De Savoi Les Huches Franse Alpen (meer aan het drielandenpunt) Weet nog niet met welke moto of K1300Gt of Pan.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door V »

Pyreneeën, als men plak tenminste op tijd komt. :roll:
Grtz V
Afbeelding
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: En waar gaan we in 2014 allemaal op reis?

Bericht door Relax »

'k Hoop van ni.


Neh, da zal u leren.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie