vering R1150GS versus R1150GSA (2002)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
erik6
Contacteer:

vering R1150GS versus R1150GSA (2002)

Bericht door erik6 »

Kun je probleemloos de vering van de 1150GSA op de 1150GS plaatsen.
Kwestie van de moto iets hoger te plaatsen waardoor ik dan het zadel weer iets lager kan zetten.
Volgens bepaalde bronnen is er geen verschil. Maar klopt dat wel ?
http://www.motorbikes.be/nl/compare/2781/2450/
Welkom op mijn fotosite :
http://fotoalbum.godderis.be
Dirk Pauwels

Re: vering R1150GS versus R1150GSA (2002)

Bericht door Dirk Pauwels »

Je zal je zijpikkel en je middenbok moeten aanpassen of 2dehandsjes kopen van een GSA.
Veerweg is 2cm langer. mijn middenbok is ongeveer 3.5 cm verlengd. zijpikkel zit een blokje onder
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
erik6
Contacteer:

Bericht door erik6 »

Dirk Pauwels schreef:Je zal je zijpikkel en je middenbok moeten aanpassen of 2dehandsjes kopen van een GSA.
Veerweg is 2cm langer. mijn middenbok is ongeveer 3.5 cm verlengd. zijpikkel zit een blokje onder
Ok, maar technisch gezien is het dus mogelijk. Dat is goed nieuws.
Danny

Bericht door Danny »

Wat win je bij de motor een weinig hoger te zetten en 't zadel lager??
als 't voor enkel op de weg te rijden is dan is gewoon zinloos :mrgreen:
erik6
Contacteer:

Bericht door erik6 »

Danny schreef:Wat win je bij de motor een weinig hoger te zetten en 't zadel lager??
als 't voor enkel op de weg te rijden is dan is gewoon zinloos :mrgreen:
Kwestie van wat dieper achter mijn scherm te zitten.
Maar ik ben er al achter gekomen dat bij montage van Wilbers of Ohlins de hoogte beter te regelen is als bij de originele vering.
Dus misschien ga ik toch voor het GS model
tommeken

Bericht door tommeken »

Heb nog een Wilbers achtervering te koop liggen voor een 1150 GS. HINT HINT :grin:
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
Danny

Bericht door Danny »

Om 2 centimeter dieper achter 't scherm te zitten veerpoten vervangen, ander bok, jiffy lijkt me een hele investering met een minimum aan rendement.
't verschil is peanuts dus daar deed ik 't nooit voor.
een supergoeie flip up kost je geen 100€ en dan win je achter de ruit zeker 7 tot 9centimeter tegenover de luttele afstand die hebt met je zadel een klikske lager te zetten... :wink:
erik6
Contacteer:

Bericht door erik6 »

Danny schreef:Om 2 centimeter dieper achter 't scherm te zitten veerpoten vervangen, ander bok, jiffy lijkt me een hele investering met een minimum aan rendement.
een supergoeie flip up kost je geen 100€ en dan win je achter de ruit zeker 7 tot 9centimeter tegenover de luttele afstand die hebt met je zadel een klikske lager te zetten... :wink:
Mijn vering moet sowieso vervangen worden. Maar ondertussen dus vernomen dat bij de Wilbers (Bij Ohlins ook, maar deze zijn een stuk duurder) vering een optie bestaat om de hoogte te regelen. Voor en Achter.
De vering van GSA op GS was GEEN goed idee.
Danny

Bericht door Danny »

Er bestaat vering gezien vanalles op de markt maar de prijzen zijn er ook naar :roll:

Zie 't als een investering en eentje die je echt wel voelt, alles hangt er vanaf wat je nog zinnens bent met die moto, volgend jaar verkopen of nog wat km's mee afmalen... Wilbers, hyperpro, Öhlins, white power, ISS, Showa, sachs, Koni...'t is maar een greep uit het erg ruime assormtiment dat op de markt is.

als je voor tweedehands gaat en vooral voor de duurdere merken hou dan rekening met toch wel een redelijk bedrag als jaarlijkse (hangt wat van je km's af) twee jaarlijkse -onderhouds- revisie. Als je die dingen optimaal wil houden...

zoeken maar en sucses ermee!
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

erik6 schreef:
Danny schreef:Om 2 centimeter dieper achter 't scherm te zitten veerpoten vervangen, ander bok, jiffy lijkt me een hele investering met een minimum aan rendement.
Mijn vering moet sowieso vervangen worden. Maar ondertussen dus vernomen dat bij de Wilbers (Bij Ohlins ook, maar deze zijn een stuk duurder) vering een optie bestaat om de hoogte te regelen. Voor en Achter.
Ik vind eerlijk gezegd de moto verhogen enkel om zelf lager te kunnen zitten en zo minder wind/turbulentie te hebben ook een beetje een rare denkpiste.
De hoogte regeling bij Wilbers is maximum 1cm. Het is geen dure optie, maar hou er rekening mee dat je ook vooraan die hoogteregeling moet hebben, tenzij je de moto op de kop wil zetten, dat stuurt merkbaar anders...
En zadel op de laagste positive heeft nog een groot nadeel, nl dat de kniehoek kleiner wordt, op lange afstand is dit vrij oncomfortabel als je lange benen hebt.
Ik zou toch ook maar opteren voor een spoilerke op je ruit. :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
erik6
Contacteer:

Bericht door erik6 »

Dirk Pauwels schreef:
erik6 schreef:
Ik vind eerlijk gezegd de moto verhogen enkel om zelf lager te kunnen zitten en zo minder wind/turbulentie te hebben ook een beetje een rare denkpiste.
De hoogte regeling bij Wilbers is maximum 1cm. Het is geen dure optie, maar hou er rekening mee dat je ook vooraan die hoogteregeling moet hebben, tenzij je de moto op de kop wil zetten, dat stuurt merkbaar anders...
En zadel op de laagste positive heeft nog een groot nadeel, nl dat de kniehoek kleiner wordt, op lange afstand is dit vrij oncomfortabel als je lange benen hebt.
Ik zou toch ook maar opteren voor een spoilerke op je ruit. :mrgreen:
Zoals ik vermelde, de vering moet sowieso vervangen worden. En daarbij is het meegenomen om de hoogte te kunnen instellen met de vering.
tommeken

Bericht door tommeken »

[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
Plaats reactie