Mapsource 6.9.0.0
Moderator: GVN
Ik ben het nu een kleine week aan het testen en totnogtoe geen problemen, je kan ook altijd terugstappen naar 6.8 mocht het toch tegenvallen.
In elk geval verwachten we binnen een paar weken de definitieve 6.9.
Google earth is wel een heeeeeel leuk speeltje. Je kan gewoon je tracks narijden op satellietbeelden.
De ritten zullen nog mooier worden denk ik.
Fluppie
In elk geval verwachten we binnen een paar weken de definitieve 6.9.
Google earth is wel een heeeeeel leuk speeltje. Je kan gewoon je tracks narijden op satellietbeelden.
De ritten zullen nog mooier worden denk ik.
Fluppie
er is nu een nieuwe bijgewerkte versie 6.9.0.1, opgelet blijft een beta-versie
http://www.garmin.com/support/agree.jsp?id=998
fluppie
http://www.garmin.com/support/agree.jsp?id=998
fluppie
Niet te vlug van stapel lopen want probeer eens een gemaakte route te herbereken in deze nieuwe versie.
Een drietal routes die ik met navigate 6.8 gemaakt heb heb ik met de versie 6.9.0.1 laten heberekenen. Alle vinkjes die je maar kunt bedenken had ik uitgezet. Aangezien er een nieuwere versie werd geïntroduceerd heb ik 6.9.0.1 gedownload en geïnstalleerd.
De instellingen heb ik in 6.9 gezet op snelste route, snelwegschuif naar links, kleine wegen naar links en provinciale wegen naar rechts.
Toen ik de routes in 6.9 narekende kreeg ik totaal andere routes.
route 1 werd van 282 km ineens 346 km.
route 2 ging van 330 km naar ..... dat duurde ongeveer een kwartier en toen heb ik de herberekening maar afgebroken
route 3 ging van 276 km naar 311 km
ik heb toen de schuif van kleine weggetjes in mapsource 1 positie naar rechts verplaatst (in het midden), toen kreeg ik:
cccheen ging van 282 km naar 329 km.
cccterug ging van 330 km naar 364km
rondje harz ging van 276 km naar 291km
vervolgens heb ik de schuif van de kleine weggetjes in mapsource helemaal naar rechts verplaatst:
cccheen ging van 282 km naar 308 km.
cccterug ging van 330 km naar 343 km
rondje harz ging van 276 km naar 277 km
op de 2610 werden de volgende berekeningen gemaakt:
cccheen werd 281 km
cccterug werd 334 km
rondje harz werd ... 276 km....
Ik heb zelfs routes die nu plots 8 dagen lang zijn ?
het is derhalve vreemd dat de instellingen in mapsource en in de 2610 hetzelfde zijn, maar dat er absoluut niet mee gerekend kan worden.
Ik heb dan maar 6.8 onmiddellijk terug gezet
Een drietal routes die ik met navigate 6.8 gemaakt heb heb ik met de versie 6.9.0.1 laten heberekenen. Alle vinkjes die je maar kunt bedenken had ik uitgezet. Aangezien er een nieuwere versie werd geïntroduceerd heb ik 6.9.0.1 gedownload en geïnstalleerd.
De instellingen heb ik in 6.9 gezet op snelste route, snelwegschuif naar links, kleine wegen naar links en provinciale wegen naar rechts.
Toen ik de routes in 6.9 narekende kreeg ik totaal andere routes.
route 1 werd van 282 km ineens 346 km.
route 2 ging van 330 km naar ..... dat duurde ongeveer een kwartier en toen heb ik de herberekening maar afgebroken
route 3 ging van 276 km naar 311 km
ik heb toen de schuif van kleine weggetjes in mapsource 1 positie naar rechts verplaatst (in het midden), toen kreeg ik:
cccheen ging van 282 km naar 329 km.
cccterug ging van 330 km naar 364km
rondje harz ging van 276 km naar 291km
vervolgens heb ik de schuif van de kleine weggetjes in mapsource helemaal naar rechts verplaatst:
cccheen ging van 282 km naar 308 km.
cccterug ging van 330 km naar 343 km
rondje harz ging van 276 km naar 277 km
op de 2610 werden de volgende berekeningen gemaakt:
cccheen werd 281 km
cccterug werd 334 km
rondje harz werd ... 276 km....
Ik heb zelfs routes die nu plots 8 dagen lang zijn ?
het is derhalve vreemd dat de instellingen in mapsource en in de 2610 hetzelfde zijn, maar dat er absoluut niet mee gerekend kan worden.
Ik heb dan maar 6.8 onmiddellijk terug gezet
Willy
Het bovenstaande probleem is correct. Ik heb het ook doorgestuurd naar Formar, hun reaktie hieronder
Gezien het gaat om een BETA versie is dit volledig normaal!
Er zitten inderdaad nog een heel aantal bugs in!
Maar dat kan u ook lezen op de donwloadpagina zelf
toch bedankt voor het signaleren!!!!
FORMAR Electronics
Gezien het gaat om een BETA versie is dit volledig normaal!
Er zitten inderdaad nog een heel aantal bugs in!
Maar dat kan u ook lezen op de donwloadpagina zelf
toch bedankt voor het signaleren!!!!
FORMAR Electronics
-
GSPeP
- Contacteer:
Ondertussen is er al versie 6.9.0.2 Beta
http://www.garmin.com/support/download_ ... jsp?id=997
Changes made from version 6.9.0.1 Beta to 6.9.0.2 Beta:
* Fixed issue with the driving directions for some route legs resulting in a very long duration.
* Fixed issue with not splitting the active track into separate track segments when uploaded from a GPS.
* Restored the driving speeds to the route preferences. The driving speeds are only used in the ETA calculations, not for road selection.
* Fixed issue with the 'Find Places' dialog showing incorrect feature categories and/or subcategories.
* Fixed issue with road avoidances not being used.
* Fixed issue with finding certain features in the 'Find Places' dialog, such as lakes in some map products.
* Changed the string 'Major Roads' to 'Highways' on the route preferences page.
* Fixed issue with removing the last track point in the 'Track' dialog.
* Fixed 'Find Places' dialog to correctly handle states that occur in multiple countries.
* Fixed issue with route calculation looping indefinitely on a route with more than 2 via points.
http://www.garmin.com/support/download_ ... jsp?id=997
Changes made from version 6.9.0.1 Beta to 6.9.0.2 Beta:
* Fixed issue with the driving directions for some route legs resulting in a very long duration.
* Fixed issue with not splitting the active track into separate track segments when uploaded from a GPS.
* Restored the driving speeds to the route preferences. The driving speeds are only used in the ETA calculations, not for road selection.
* Fixed issue with the 'Find Places' dialog showing incorrect feature categories and/or subcategories.
* Fixed issue with road avoidances not being used.
* Fixed issue with finding certain features in the 'Find Places' dialog, such as lakes in some map products.
* Changed the string 'Major Roads' to 'Highways' on the route preferences page.
* Fixed issue with removing the last track point in the 'Track' dialog.
* Fixed 'Find Places' dialog to correctly handle states that occur in multiple countries.
* Fixed issue with route calculation looping indefinitely on a route with more than 2 via points.
en hier een voorbeeld:
Greetz,
Peter
[img]http://storage.msn.com/x1pqP5noGPWAA6QQ ... fjpFw5v7GQ[/img]
Greetz,
Peter
[img]http://storage.msn.com/x1pqP5noGPWAA6QQ ... fjpFw5v7GQ[/img]
Laatst gewijzigd door Tetsu Uma op 17 okt 2005, 21:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Who dares win
BMW R1200RT

BMW R1200RT

Ik heb net de versie 6.9.0.1 vervangen door 6.9.0.2 en deze werkt nauwkeuriger. Waarom? Geen idee. Misschien heeft het iets met de driving speeds te maken die er tussenuit gevallen waren in de eerste betaversie. Het viel me plots op dat voor bepaalde routes ik 1600 dagen onderweg zou zijn, en toen kwam ik er bij uit dat je de snelheden niet meer kon instellen. Die stonden bij mij erg laag,voor de fiets, en zo begon mapsource rare dingen te doen.
Nu schijnt alles dus goed te werken.
Nu schijnt alles dus goed te werken.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS

K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS