bmw lease
Moderator: GVN
bmw lease
hello beste leden,
ik ben hier nieuw,,
en ik overweeg een bmw te leasen,, zijn er nog mensen dien dat doen,en is dit interessant?
ik gebruik mijn motor voor woon werkverker,ken wel iemand die zo een 1000rr leaset, en die me zie dat het een nul operatie was, via de belastingen, je betaald een garantie dan zijn er ieder maand premies, en na een periode koop je die terug of neem je een andere motor.
wat zijn jullie reacties op dit systeem van bmw?
THX
en groetjes steve
ik ben hier nieuw,,
en ik overweeg een bmw te leasen,, zijn er nog mensen dien dat doen,en is dit interessant?
ik gebruik mijn motor voor woon werkverker,ken wel iemand die zo een 1000rr leaset, en die me zie dat het een nul operatie was, via de belastingen, je betaald een garantie dan zijn er ieder maand premies, en na een periode koop je die terug of neem je een andere motor.
wat zijn jullie reacties op dit systeem van bmw?
THX
en groetjes steve
-
hla
- Contacteer:
Re: bmw lease
Ik heb hier geen ervaring mee, nog nooit tegen gekomen.
Maar ik vermoed dat dit gelijk is aan een lening voor aankoop.
Je moet je betaalde lease kosten gaan opsplitsen in betaald kapitaal en openstaande intresten.
De intresten zijn aftrekbaar.
Het kapitaal moet afgeschreven worden, en kan verder op de normale manier ingebracht worden.
Dat wil dan eigenlijk zeggen dat je het eerste jaar bijna geen kapitaal hebt om af te schrijven, terwijl het ieder jaar meer en meer wordt.
En op alles natuurlijk de beroepsverhouding toepassen.
Dit is wat ik DENK, maar ik weet het op dit ogenblik niet 100% zeker.
Ik vergelijk gewoon met wat een lease auto moet doen.
http://minfin.fgov.be/portail2/nl/theme ... -use.htm#F
Maar ik vermoed dat dit gelijk is aan een lening voor aankoop.
Je moet je betaalde lease kosten gaan opsplitsen in betaald kapitaal en openstaande intresten.
De intresten zijn aftrekbaar.
Het kapitaal moet afgeschreven worden, en kan verder op de normale manier ingebracht worden.
Dat wil dan eigenlijk zeggen dat je het eerste jaar bijna geen kapitaal hebt om af te schrijven, terwijl het ieder jaar meer en meer wordt.
En op alles natuurlijk de beroepsverhouding toepassen.
Dit is wat ik DENK, maar ik weet het op dit ogenblik niet 100% zeker.
Ik vergelijk gewoon met wat een lease auto moet doen.
http://minfin.fgov.be/portail2/nl/theme ... -use.htm#F
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
ok thx, er zijn hier misschien nog mensen die dat hier doen?
Ik heb een finaciële renting op de mijne. Dat komt overeen met een leasing, alleen is de hoogte van het restbedrag anders.
Bij mij komt de factuur maandelijks als KOST in de boekhouding, dus niet zoals hla het beschrijft als afschrijving.
Let wel op, BMW vraagt dat je voor de looptijd van het contract een full omnium verzekering hebt. Dat kaan hoog oplopen, zeker als je je motorrijbewijs nog niet zo lang hebt zoals ik.
Ik betaal me blauw aan verzekering. Hij is dan wel goed verzekerd
Bij mij komt de factuur maandelijks als KOST in de boekhouding, dus niet zoals hla het beschrijft als afschrijving.
Let wel op, BMW vraagt dat je voor de looptijd van het contract een full omnium verzekering hebt. Dat kaan hoog oplopen, zeker als je je motorrijbewijs nog niet zo lang hebt zoals ik.
Suzuki GSR600 -> BMW R1200GS/LC
-
Man in Black
De mijne wordt de tweede op Financiële renting, inderdaad enkel als maandelijkse huur in de boekhouding. Je hebt wel een verkoopverplichting op einde contract, ik neem ook weer omnium maar dat het verplicht was dacht ik niet, maar ik kan mis zijn. Particulier heb ik er geen ervaring mee.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
hla
- Contacteer:
En in welke boekhouding steek je dan die KOST?baha schreef:Ik heb een finaciële renting op de mijne. Dat komt overeen met een leasing, alleen is de hoogte van het restbedrag anders.
R1200RT
R1200RT
maar is dat systeem interessant,?
moet je natuurlijk niet direct een groot bedrag betalen voor een nieuwe motor;
moet je natuurlijk niet direct een groot bedrag betalen voor een nieuwe motor;
-
Man in Black
Of je spaart iedere maand tot je genoeg hebt, of je leent of least en je kan onmiddellijk rijden.
Bij leasing zit je met een te betalen eindbedrag, bij lening vaak met een te betalen begin bedrag.
Voor mij (met BVBA) is renting interessantste mijn mening.
Bij leasing zit je met een te betalen eindbedrag, bij lening vaak met een te betalen begin bedrag.
Voor mij (met BVBA) is renting interessantste mijn mening.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
hla
- Contacteer:
Ik denk dat het juist HET probleem is, dat je geen groot bedrag in één keer moet betalen.
Want hoe doe je dan aan afschrijving?
We spreken hier ten slotte over privé mensen en geen bedrijf die de maandelijkse betaling als kost in zijn boekhouding kan inbrengen.
Voor een bedrijf speelt dat dus geen rol.
Maar een privé-persoon moet afschrijven op bv 5 jaar.
En wat heb je dan betaald het eerste jaar? Eigenlijk zowat niets.
Dus die verdelen op 5 jaar, dan heb je nog minder dan niets.
En kom je niet boven Uw forfait!
Ik vermoed dus dan lenen veel beter is dan leasen voor een privé-persoon.
Uiteindelijk is dat voor U toch hetzelfde?
Je betaald maandelijks een "klein" bedrag, en inbrengen is helemaal geen probleem en perfect gekende materie.
Leasen is ongekende materie, en dus vraagtekens!
Want hoe doe je dan aan afschrijving?
We spreken hier ten slotte over privé mensen en geen bedrijf die de maandelijkse betaling als kost in zijn boekhouding kan inbrengen.
Voor een bedrijf speelt dat dus geen rol.
Maar een privé-persoon moet afschrijven op bv 5 jaar.
En wat heb je dan betaald het eerste jaar? Eigenlijk zowat niets.
Dus die verdelen op 5 jaar, dan heb je nog minder dan niets.
En kom je niet boven Uw forfait!
Ik vermoed dus dan lenen veel beter is dan leasen voor een privé-persoon.
Uiteindelijk is dat voor U toch hetzelfde?
Je betaald maandelijks een "klein" bedrag, en inbrengen is helemaal geen probleem en perfect gekende materie.
Leasen is ongekende materie, en dus vraagtekens!
R1200RT
R1200RT
Dat hangt er vanaf voor wie héhla schreef:Leasen is ongekende materie, en dus vraagtekens!
Is dat niet net hetzelfde als een auto leasen?
Toelichting : ik heb een eenmanszaak en hij wordt gebruikt voor woon-werk verkeer.
Uiteraard is er wel een verhouding prive/werk dat wordt toegepast, maar dat laat ik aan mijn boekhouder over.
-
hla
- Contacteer:
Weerom komen we op hetzelfde uit: een eenmanszaak is een bedrijf en dus zijn het kosten die je gewoon inbrengt.baha schreef:Dat hangt er vanaf voor wie héhla schreef:Leasen is ongekende materie, en dus vraagtekens!
Is dat niet net hetzelfde als een auto leasen?
Toelichting : ik heb een eenmanszaak en hij wordt gebruikt voor woon-werk verkeer.
Uiteraard is er wel een verhouding prive/werk dat wordt toegepast, maar dat laat ik aan mijn boekhouder over.
Einde van de zaak.
Als privé-persoon kun je een auto leasen en inbrengen.
Maar wel zoals ik beschreven heb: splitsing maken tussen rente en kapitaal. Betaalde rente inbrengen als een kost en het kapitaal inbrengen aan 0,15€/km.
Dus dan kom je niet ver.
Maar aangezien een moto niet met de 0,15€/km moet werken maar mag werken met de echte kosten, dan zit je met een andere situatie.
Het probleem is echter dat om echte kosten in te brengen je dus kapitaal moet inbrengen door afschrijving.
En hoe ga je dat doen via leasing? Zolang je niet betaald hebt, hoe gaat dat dan?
Ik zie maar 2 mogelijkheden:
*) ofwel mag je het vergeten, te laag effectief betaald en dus onder de forfait.
*) ofwel mag je doen zoals bij een lening: het totaal leaseinvesteringsbedrag afschrijven van in het begin, wel via afschrijving op x-jaar.
Als je een vast contract heb met verplichte overname aan een vast bedrag, dan kan dit werken.
Als je echter nog niet beslist hebt om wel of niet de moto over te nemen voor het eindbedrag, hoe kun je dan afschrijvingen aanrekenen? Je kent de totaalkost niet!
Het is dus niet zo eenvoudig voor particulieren, terwijl het voor zelfstandigen en bedrijven geen enkel probleem is.
R1200RT
R1200RT
Zit er bij een leasing ook het onderhoud van de motor niet bij?
Leven is het meervoud van lef...
-
hla
- Contacteer:
In princype wel.Mil schreef:Zit er bij een leasing ook het onderhoud van de motor niet bij?
En al de andere kosten ook.
Dus blijft er niet veel over om op een logische manier af te schrijven.
Je zult dus een volledige splitsing moeten hebben tussen kapitaal, intrest daarop en alle andere kosten.
Ik heb geen idee of een leasemaatschappij dat wel zal willen opgeven.
Maar het probleem blijft identiek: hoe doe je afschrijving van het kapitaal?
R1200RT
R1200RT
-
Man in Black
je kan (ik tenminste toch bij BMW) zelf kiezen welke kosten in de leasing zitten, de eerste keer had ik inschrijving op BMW-finance en de BIV en wegentaks in de leaseprijs zitten, verder niets.
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Nog een aandachtspuntje: laat de motor op je eigen naam inschrijven, en niet op die van de lease-maatschappij ( BMW Finance).
De eerste eigenaar krijgt nl een servicekaart, maar die vervalt wanneer de motor van eigenaar veranderd.
Dus op het moment dat jij dan de motor overneemt, is die kaart niet meer geldig!
De eerste eigenaar krijgt nl een servicekaart, maar die vervalt wanneer de motor van eigenaar veranderd.
Dus op het moment dat jij dan de motor overneemt, is die kaart niet meer geldig!
Je kan inderdaad kiezen welke kosten in de lease zitten: onderhoud, inschrijving, zelfs banden dacht ik.Man in Black schreef:je kan (ik tenminste toch bij BMW) zelf kiezen welke kosten in de leasing zitten, de eerste keer had ik inschrijving op BMW-finance en de BIV en wegentaks in de leaseprijs zitten, verder niets.
Het kostenplaatje is navenant...
Het contract wordt dan opgesteld voor een bepaald aantal km per jaar. Als blijkt dat je daar over gaat, kan er een meerkost worden aangerekend.
Bij een financiële renting is er niets inbegrepen, behalve de inschrijving, dacht ik.
-
Man in Black
Je kan ook bij renting vanalles kiezen.
Deze keer doe ik ook de inschrijving op eigen naam, de vorige keer heb ik 3 weken moeten wachten tot die pipo's de inschrijving in orde gemaakt hadden.
Deze keer doe ik ook de inschrijving op eigen naam, de vorige keer heb ik 3 weken moeten wachten tot die pipo's de inschrijving in orde gemaakt hadden.
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Graag zou ik hier toch het een en ander willen verduidelijken, want er worden hier wel enkele zaken door elkaar gehaald :
- Leasing is enkel mogelijk wanneer de aanvrager over een BTW nummer beschikt. Particulieren kunnen dus nooit een leasing afsluiten. Niet voor een auto, motor etc.
Boekhoudkundig schrijf je kapitaal af en neem je intresten in kost en je respecteert de fiscale levenduur van het voorwerp. Auto = 4 à 5 jaar. Een leasingcontact voor een auto op 2 jaar zal maw nooit worden aanvaard door uw belastingscontroleur
Bij leasing streeft men meestal naar een zo laag mogelijke residuwaarde (aankoopprijs op het einde van het contract 5% à 10% zijn de meest gebruikelijke contracten).
Je hebt het voorrecht tot aankoop op het einde van het contract, maar dit is geen verplichting. Je kan perfect het geleasde materiaal terug inleveren of doorverkopen.
We spreken over een financiele leasing als het zuiver gaat om de aankoopprijs (+ eventueel BIV, nrplaat) te leasen
We spreken over een full leasing als er zaken zoals : onderhoud, verzekering, BIV, autotaks, etc worden meegeleased. Dit is interressant voor bedrijven die een "wagenpark" hebben. Voor één auto of moto is dit duur.
Dan heb je ook nog een cross-border-leasing. Dwz de leasingmij is gevestigd in het buitenland. Luxemburg is hier zeer gekend/aktief voor.
- Renting is een zuiver huurcontract voor particulieren/zelfstandigen en vennootschappen. Je moet hiervoor geen BTW nummer hebben.
Boekhoudkundig gaat alles volledig in kost = d.i . zuivere huur! (geen afschrijving) Daar er geen afschrijving is maar een huur, is er geen economisch/fiskale levensduur die de periode van het contract gaan bepalen/beinvloeden
Dit systeem is dus perfect voor voertuigen die veel km's maken en alzo de duurtijd van het contract korter kunnen maken.
Hier werkt met meestal met een hogere residuwaarde, nl 16% en meer.
Het contract wordt altijd opgesteld tussen 3 partijen! Je hebt namelijk niet meer de voorkeur tot inkoop uw renting. Integendeel! Meestal zal de 3de partij een garage of dealer zijn die zich verbindt om het voorwerp terug in te kopen tegen de vastgestelde prijs = 16%
Dit is een zeer interressante formule voor mensen die veel km's maken en zeker zijn dat ze de wagen/moto niet gaan overnemen.
voor zover mijn bijdrage over de formule Leasing versus Renting
ps : deze theorie geld enkel voor Belgie
ik ben niet op de hoogte van de regels over de grenzen (nederland, duitsland, frankrijk, ......)
- Leasing is enkel mogelijk wanneer de aanvrager over een BTW nummer beschikt. Particulieren kunnen dus nooit een leasing afsluiten. Niet voor een auto, motor etc.
Boekhoudkundig schrijf je kapitaal af en neem je intresten in kost en je respecteert de fiscale levenduur van het voorwerp. Auto = 4 à 5 jaar. Een leasingcontact voor een auto op 2 jaar zal maw nooit worden aanvaard door uw belastingscontroleur
Bij leasing streeft men meestal naar een zo laag mogelijke residuwaarde (aankoopprijs op het einde van het contract 5% à 10% zijn de meest gebruikelijke contracten).
Je hebt het voorrecht tot aankoop op het einde van het contract, maar dit is geen verplichting. Je kan perfect het geleasde materiaal terug inleveren of doorverkopen.
We spreken over een financiele leasing als het zuiver gaat om de aankoopprijs (+ eventueel BIV, nrplaat) te leasen
We spreken over een full leasing als er zaken zoals : onderhoud, verzekering, BIV, autotaks, etc worden meegeleased. Dit is interressant voor bedrijven die een "wagenpark" hebben. Voor één auto of moto is dit duur.
Dan heb je ook nog een cross-border-leasing. Dwz de leasingmij is gevestigd in het buitenland. Luxemburg is hier zeer gekend/aktief voor.
- Renting is een zuiver huurcontract voor particulieren/zelfstandigen en vennootschappen. Je moet hiervoor geen BTW nummer hebben.
Boekhoudkundig gaat alles volledig in kost = d.i . zuivere huur! (geen afschrijving) Daar er geen afschrijving is maar een huur, is er geen economisch/fiskale levensduur die de periode van het contract gaan bepalen/beinvloeden
Dit systeem is dus perfect voor voertuigen die veel km's maken en alzo de duurtijd van het contract korter kunnen maken.
Het contract wordt altijd opgesteld tussen 3 partijen! Je hebt namelijk niet meer de voorkeur tot inkoop uw renting. Integendeel! Meestal zal de 3de partij een garage of dealer zijn die zich verbindt om het voorwerp terug in te kopen tegen de vastgestelde prijs = 16%
Dit is een zeer interressante formule voor mensen die veel km's maken en zeker zijn dat ze de wagen/moto niet gaan overnemen.
ik ben niet op de hoogte van de regels over de grenzen (nederland, duitsland, frankrijk, ......)
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Zeppe schreef:Graag zou ik hier toch het een en ander willen verduidelijken, want er worden hier wel enkele zaken door elkaar gehaald :
-
Man in Black
Dat bedoelden wij ook he baha 
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
jaja, absoluutMan in Black schreef:Dat bedoelden wij ook he baha