Zadel rt
Moderator: GVN
-
Patrick H
Zadel rt
Hallo allemaal,
Ik bezit een r1200rt van 2011, de laatste tijd vind ik dat de zit niet zo confortabel meer is, na 3jaar toch een beetje raar, ook omdat ik op mijn vorige r1150 rt geen problemen had, ook niet na ritten van 400 a 500km en deze heb ik dan toch10 jaar gehad.
Zelf ben ik 1,91meter groot
Mijn vraag zijn er hier mensen die ervaring hebben met andere after market geplaatste zadels zoals bv Corbin, topsellerie, Touratech, enz.... dan had ik graag uw menig en ervaring vernomen.
Groeten Patrick
Ik bezit een r1200rt van 2011, de laatste tijd vind ik dat de zit niet zo confortabel meer is, na 3jaar toch een beetje raar, ook omdat ik op mijn vorige r1150 rt geen problemen had, ook niet na ritten van 400 a 500km en deze heb ik dan toch10 jaar gehad.
Zelf ben ik 1,91meter groot
Mijn vraag zijn er hier mensen die ervaring hebben met andere after market geplaatste zadels zoals bv Corbin, topsellerie, Touratech, enz.... dan had ik graag uw menig en ervaring vernomen.
Groeten Patrick
Nothing on my bike is sponsored by my wife!
R1200RT
yamaha RD50,
kawasaki drifter,
yamaha DT50m1980,
Bmw R100/7 1978
R80gs
R1150rt silver
R1200RT
yamaha RD50,
kawasaki drifter,
yamaha DT50m1980,
Bmw R100/7 1978
R80gs
R1150rt silver
Re: Zadel rt
Hallo Patrick,
Ik rijd met een 1150RT van 2003.Had ook reeds een tijdje last van zadelpijn. De standaardzadels zijn ook niet de beste.
Ik heb reeds een half jaar eentje van TopSellerie en dit is absoluut een aanrader.Nooit geen zadelpijn meer en worden een beetje ontworpen volgens lichaamslengte en gewicht.
Ook het ingebouwde ruggesteuntje is een zaligheid.
Ik rijd met een 1150RT van 2003.Had ook reeds een tijdje last van zadelpijn. De standaardzadels zijn ook niet de beste.
Ik heb reeds een half jaar eentje van TopSellerie en dit is absoluut een aanrader.Nooit geen zadelpijn meer en worden een beetje ontworpen volgens lichaamslengte en gewicht.
Ook het ingebouwde ruggesteuntje is een zaligheid.
-
Herman1200RT
Ik rijd sinds enkele jaren met een comfortzadel van Baehr waarvan ik zeer tevreden ben. Zelfs na een rit van 900km geen pijn aan het zitvlak. Dit is eigenlijk het originele zadel dat hermaakt word, kost iets van een 300€. Je kan hier wat meer informatie vinden.
http://www.baehr.net/komfortsitze/produkte.htm#" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.baehr.net/komfortsitze/produkte.htm#" onclick="window.open(this.href);return false;

-
Patrick H
Dank u voor de reactie,Herman1200RT schreef:Ik rijd sinds enkele jaren met een comfortzadel van Baehr waarvan ik zeer tevreden ben. Zelfs na een rit van 900km geen pijn aan het zitvlak. Dit is eigenlijk het originele zadel dat hermaakt word, kost iets van een 300€. Je kan hier wat meer informatie vinden.
de zadel van" BAEHR" hier had ik nog niet aan gedacht, lijkt mij ook een goede oplossing. Is deze verlaagd ?
Die van topsellerie zou ik waarschijnlijk eens van korter kunnen bekijken , er is iemand van het forum die niet zo ver van mij woont.
R1200RT
yamaha RD50,
kawasaki drifter,
yamaha DT50m1980,
Bmw R100/7 1978
R80gs
R1150rt silver
R1200RT
yamaha RD50,
kawasaki drifter,
yamaha DT50m1980,
Bmw R100/7 1978
R80gs
R1150rt silver
-
aantzeetje
Er staat een Corbin zadel te koop op het NL forum, tevens ook op marktplaats
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... ousPage=lr
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Als je een zadel van touratech (kahedo) zou kopen, verwacht u dan maar aan een lange wachttijd.
Sinds die spullen via Zottegem moeten passeren loopt het grondig in 't honderd.
Eigenlijk is het te zot voor woorden...spullen worden van Duitsland naar Zottegem verzonden en dan naar de bestemmeling in België. Waarom niet rechtstreeks
Eigenlijk is het te zot voor woorden...spullen worden van Duitsland naar Zottegem verzonden en dan naar de bestemmeling in België. Waarom niet rechtstreeks
Leven is het meervoud van lef...
-
Patrick H
Volgens de website van Touratech zou er een dealer in Aken zijn en niet Aken is niet zover,Mil schreef:Als je een zadel van touratech (kahedo) zou kopen, verwacht u dan maar aan een lange wachttijd.
R1200RT
yamaha RD50,
kawasaki drifter,
yamaha DT50m1980,
Bmw R100/7 1978
R80gs
R1150rt silver
R1200RT
yamaha RD50,
kawasaki drifter,
yamaha DT50m1980,
Bmw R100/7 1978
R80gs
R1150rt silver
Zelfs nen hele grote patrick
Maar als je daar staat en ze hebben het niet op stock, sta je daar toch mooi bruin getrokken
Maar ik ga, de volgende keer, toch eens proberen om het daar te bestellen.
Is trouwens ook nog eens goedkoper ook.
Maar als je daar staat en ze hebben het niet op stock, sta je daar toch mooi bruin getrokken
Maar ik ga, de volgende keer, toch eens proberen om het daar te bestellen.
Is trouwens ook nog eens goedkoper ook.
Leven is het meervoud van lef...
Ik rij met het comfort zadel van BMW en ben zeer tevreden