A.B.S. pomp vervangen R1100RT
Moderator: GVN
-
arnodoomen
- Contacteer:
A.B.S. pomp vervangen R1100RT
Hallo, Vraagje, Mijn ABS pomp is defect . Ik kan nu een ABS pomp kopen die al enkele jaren op de plank in de garage ligt,wel goed afgedopt.Is deze nog bruikbaar of kan door het stil liggen de pomp van binnen vast gaan zitten of rubbertjes oplossen. Hoe denken jullie hier over. Groetjes Arnold.
Laatst gewijzigd door arnodoomen op 21 mar 2014, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
frits-motaar
Re: A.B.S. pomp vervangen R1100RT
die kan je zeker nog installeren!
alleen moet je zeker zijn dat het van dezelfde motor komt en hetzelfde bouwjaar.
anders kan je naar "herr bmw" om de pomp te laten 'herprogrammeren'.
want van 'hardware' zijn die pompen van eenR850-1100-R-RT-RS-S-GS allemaal hetzelfde,maar 'softwarematig' niet.
succes!
alleen moet je zeker zijn dat het van dezelfde motor komt en hetzelfde bouwjaar.
anders kan je naar "herr bmw" om de pomp te laten 'herprogrammeren'.
want van 'hardware' zijn die pompen van eenR850-1100-R-RT-RS-S-GS allemaal hetzelfde,maar 'softwarematig' niet.
succes!
Ik ben daar toch niet zooo gerust in, als de verkoper een beetje eerlijk is dan laat hij ze monteren en als ze werkt hou je ze en doet ze 't niet dan is 't er weer uit.
-
alfa
Wat is er kapot , motortje of unit?
Als het motortje is kan je die laten reviseren .
software is een paar andere mouwen .
Zet rechtstreeks stroom op motortje om te kijken dat die nog werkt, als je uw remhengel gelijktijdig hard intrekt en er zit geen vibratie op ,zitten stiftjes vast.
Draai de 2 nippels op ABS eraf en duw met iets smal op de kogeltjes die op de stiftjes zitten (mogelijk zitten die vast)
Als je wel vibratie voelt in remhengel werkt pomp en is het een software probleem.
Als het motortje is kan je die laten reviseren .
software is een paar andere mouwen .
Zet rechtstreeks stroom op motortje om te kijken dat die nog werkt, als je uw remhengel gelijktijdig hard intrekt en er zit geen vibratie op ,zitten stiftjes vast.
Draai de 2 nippels op ABS eraf en duw met iets smal op de kogeltjes die op de stiftjes zitten (mogelijk zitten die vast)
Als je wel vibratie voelt in remhengel werkt pomp en is het een software probleem.
BMW R1100R zonder KFR
-
arnodoomen
- Contacteer:
De pomp is compleet met de electronica er naast aan vast dit type heeft toch nog geen software. .
-
frits-motaar
géén software,oh jawel hoor,de ecu hangt aan de pomp zelf!
ik heb ook een r1100rt van 2000,en heb 3j terug een pomp gestoken van een r1100s,deze is toen geherprogrammeerd naar een r1100rt en ze werkte!
deze abs-modulator was ook gekocht als zijnde van een RT,maar dat klopte niet maar dat is géén probleem hoor echt niet!
Onlangs hebben we op t'werk nog zo'n ocassie pomp gestoken in een 1150gs,(1ste jaargang-zonder electr.servo))dat was toen eentje van een 1100RT en ook deze werkte na herprogrammatie!
ik heb ook een r1100rt van 2000,en heb 3j terug een pomp gestoken van een r1100s,deze is toen geherprogrammeerd naar een r1100rt en ze werkte!
deze abs-modulator was ook gekocht als zijnde van een RT,maar dat klopte niet maar dat is géén probleem hoor echt niet!
Onlangs hebben we op t'werk nog zo'n ocassie pomp gestoken in een 1150gs,(1ste jaargang-zonder electr.servo))dat was toen eentje van een 1100RT en ook deze werkte na herprogrammatie!
-
arnodoomen
- Contacteer:
Dus die van mij is een R1100RT van10 e maand 2001 en de pomp een R 1100RT van 1996 of 1997 .Moet ik dan opnieuw laten her programmeren.
-
frits-motaar
yub,
nu is het wel zo,dat die abs-modulatoren van '96-'97 veel gevoeliger waren dan de 2000 modellen,ik bedoel dat ze sneller in werking treden,dat werd vroeger zo gezegd of het waar is weet ik niet
nu is het wel zo,dat die abs-modulatoren van '96-'97 veel gevoeliger waren dan de 2000 modellen,ik bedoel dat ze sneller in werking treden,dat werd vroeger zo gezegd of het waar is weet ik niet
-
arnodoomen
- Contacteer:
Ik heb een twee bmw verdelers gecontacteerd hierover en deze raden mij het af en wisten niet of herprogrameren kon . Dus heb ik besloten nog maar even verder te zoeken tot ik een pomp heb die bij het bouwjaar past . En zoals Danny zegt , er ook voor instaat . Dank voor het advies . Als iemand iets weet .m.v.g.
Als je leest en volgt wat er aan problemen opduikt, en wat het kost, zou je zeggen koop forum-collectief een occasion en verdeel/verkoop de onderdelen naar daar waar gewenst.
De laatste glijpartij kostte €3200,00 (R1150RT) - betaald door verzekering. Voor dat bedrag (ietsje meer) koop je een occasion en heb je alle onderdelen op de plank. Voorzover het mij betreft, ben tevreden met de huidige machine en prestaties dus komt er eerder een kist dan een andere motor.
Over dat glijden, de Dunlops RS2 zijn er prematuur (5000km) af want zoals een medeforumlid ook ervaarde, op vettige wegen, en dan vooral op europese zuiderlijke hete wegen zonder deftig asfalt, lig je zomaar op je snuffert.
Nu voor een PR3 (vanwege meer zijdelings profiel) en achter een PR4GT.
De laatste glijpartij kostte €3200,00 (R1150RT) - betaald door verzekering. Voor dat bedrag (ietsje meer) koop je een occasion en heb je alle onderdelen op de plank. Voorzover het mij betreft, ben tevreden met de huidige machine en prestaties dus komt er eerder een kist dan een andere motor.
Over dat glijden, de Dunlops RS2 zijn er prematuur (5000km) af want zoals een medeforumlid ook ervaarde, op vettige wegen, en dan vooral op europese zuiderlijke hete wegen zonder deftig asfalt, lig je zomaar op je snuffert.
Nu voor een PR3 (vanwege meer zijdelings profiel) en achter een PR4GT.
Laatst gewijzigd door lekkerweg op 22 mar 2014, 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.
-
frits-motaar
@ arnodoomen:ik weet niet bij welke dealers je nagevraagd hebt, maar ga je licht eens opsteken bij Motocare te Tieltwinge,daar zullen ze wel bevestigen wat ik hier vertel.
-
arnodoomen
- Contacteer:
O.K. Ik zal daar zeker navraag doen want ik wil toch dat mijn abs werkt .Bedankt voor je reactie.
Frits heeft gelijk hoor dat herprogrammeren gaat vanzelf, de foutmelding is dat de module het wiringharnas niet niet herkend, kost hun 10 minuten... 
-
frits-motaar
-
frits-motaar
En,is de pomp al vv?
-
alfa
Betreft ABS II
Als motor word gestart is ABS standby en word pas actief als voorste en achterste sensors een ingestelde minimale puls snelheid krijgen door omwenteling van wielen.
Bij actieve werking van voorste en achterste sensor zal ABS in werking treden als contact van hand en voetrem is geactiveerd (remmen)en de puls omwenteling van één of twee wielen is herleid tot nul.
De rem contacten (ook van remlichten ) zijn ook een parameter in systeem van ABS, anders zou ABS opspringen bij zwaar remmen op motor met geblokkeerd achterwiel.
Dit is de hard- en software voor werking van ABS II
Voor het uitlezen van ABS II unit zitten er nog andere parameters op maar zijn niet van nut van uitwerking.
Gewoon resetten en opstarten bij zelfde opstelling van ABS II
Betreft ABS II
Als motor word gestart is ABS standby en word pas actief als voorste en achterste sensors een ingestelde minimale puls snelheid krijgen door omwenteling van wielen.
Bij actieve werking van voorste en achterste sensor zal ABS in werking treden als contact van hand en voetrem is geactiveerd (remmen)en de puls omwenteling van één of twee wielen is herleid tot nul.
De rem contacten (ook van remlichten ) zijn ook een parameter in systeem van ABS, anders zou ABS opspringen bij zwaar remmen op motor met geblokkeerd achterwiel.
Dit is de hard- en software voor werking van ABS II
Voor het uitlezen van ABS II unit zitten er nog andere parameters op maar zijn niet van nut van uitwerking.
Gewoon resetten en opstarten bij zelfde opstelling van ABS II
BMW R1100R zonder KFR
-
frits-motaar
wtf, en nu in't schoon Nederlands......??? 
-
alfa
Dat ABS II van dit type altijd werkt , is de simpelste ABS .
ABS II unit berekend enkel de actieve contacten + pulsberekening om te actieveren.
Wat wel een nadeel is dat uitleesparameters deze actieve werking kunnen blokkeren.
Met dezelfde opstelling van andere ABS II is gewoon resetten genoeg.
ABS II unit berekend enkel de actieve contacten + pulsberekening om te actieveren.
Wat wel een nadeel is dat uitleesparameters deze actieve werking kunnen blokkeren.
Met dezelfde opstelling van andere ABS II is gewoon resetten genoeg.
BMW R1100R zonder KFR
-
frits-motaar
noop,alleen resetten doet het niet,je krijgt steeds code10 ttz 'uitwendige fout', ik heb het zelf meegemaakt.
Enkel een "herprogrammering bij Herr BMW" klaarde de klus!
Enkel een "herprogrammering bij Herr BMW" klaarde de klus!
-
arnodoomen
- Contacteer:
Ik heb nu informatie opgevraagd bij motor care .Hier word gezegd dat de pomp wisselen wel kan maar dat hij dan software matig moet aangepast worden .Ik moet daarvoor dan bij een bmw dealer zijn .Nu is het de vraag of een bmw dealer de pomp aan wil passen die ze zelf niet gemonteerd hebben .Ik heb dus nog geen pomp gekocht wil eerst weten of ik een adres kan vinden die hem aanpast.
-
alfa
http://www.bmwgsclub.nl/abs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ABS II weet toch niet of die in GS of R steekt?
Is dit geen autonoom systeem?
TIP ABS II resetten met beide rem contacten aan.
Is al gebeurd en HERR BMW heeft geen enkel euro verdiend.
ABS II weet toch niet of die in GS of R steekt?
Is dit geen autonoom systeem?
TIP ABS II resetten met beide rem contacten aan.
Is al gebeurd en HERR BMW heeft geen enkel euro verdiend.
BMW R1100R zonder KFR
-
arnodoomen
- Contacteer:
Ik heb via kapaza een defecte pomp gekocht die had als storing drukmodulator werkt niet en daarvan de de moduul op mijn pomp gezet uit gelezen en alles werkt . Bedankt voor het meedenken .Groetjes.