gsa 1200 bj 2006 met rare kuren
Moderator: GVN
gsa 1200 bj 2006 met rare kuren
De laatste 2 tankbeurten maar 430km kunnen rijden en plots zonder benzine, aangezien ik steeds op dagteller rijd en op + - 500km ga tanken en dan ongeveer 30L kan tanken lijkt me dit abnormaal , gemiddeld verbruik is niet gestegen sinds lange tijd (6.3 L ) eerste idee was ontluchting waarschijnlijk verstopt en vacum getrokken
Tank gedemonteerd , benzinepomp, aanzuigpomp,vulmond,meetlint alles gedemonteerd maar niks abnormaal opgemerkt ontluchting doorgeblazen alles ok
Na 1ste maal stil gevallen ongeveer 1L benzine bijgevuld en start direct , thuisgekomen alles gedemonteerd en er is ongeveer nog een 5 tal L benzine in de tank
Heeft hier iemand ervaring mee.
Tank gedemonteerd , benzinepomp, aanzuigpomp,vulmond,meetlint alles gedemonteerd maar niks abnormaal opgemerkt ontluchting doorgeblazen alles ok
Na 1ste maal stil gevallen ongeveer 1L benzine bijgevuld en start direct , thuisgekomen alles gedemonteerd en er is ongeveer nog een 5 tal L benzine in de tank
Heeft hier iemand ervaring mee.
-
Dirk Pauwels
Re: gsa 1200 bj 2006 met rare kuren
Geen ervaring mee, zit wel te denken aan bv 1 vd tankwangen die je niet meer leeg krijgt. Bij de 1150 GSA zit er een verbindingsleiding tussen beide wangen, bij de 1200 niet denk ik, heb nog geen 1200GSA gehad om aan te sleutelen.
Zuigmond verdraaid, niet op het laagste punt zou ook kunnen, maar denk niet dat dit vanzelf voorvalt...
Nochtans klinkt het wel in die richting, als je 1 l bijvult start hij terug, tot die liter ook op is wss? Probeer volgende keer eens de moto over te hellen naar de richting zuigmond, als het dan wel lukt om verder te rijden heb je een probleem om 1 vd wangen leeg te krijgen.
Zuigmond verdraaid, niet op het laagste punt zou ook kunnen, maar denk niet dat dit vanzelf voorvalt...
Nochtans klinkt het wel in die richting, als je 1 l bijvult start hij terug, tot die liter ook op is wss? Probeer volgende keer eens de moto over te hellen naar de richting zuigmond, als het dan wel lukt om verder te rijden heb je een probleem om 1 vd wangen leeg te krijgen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
zelf zat ik ook al in die richting te denken,bij montage van benzinepomp en dergelijke heb ik er speciaal op gelet dat de verbindingsleiding van linker naar rechterwang van benzinetank effectief helemaal tot onder loopt ( bij gsa 1200 zit dit binnenin de tank ) het enige wat ik nog kan verzinnen is dat de aanzuigpomp van linkerwang defect is hoewel deze niet aangestuurd wordt door middel van stroom ( werkt volgens mij via onderdruk of vacum denk ik ) ik zal even informeren bij dealer of dit de oorzaak zou kunnen zijn, ik hou jullie hiervan op de hoogte.
alvast bedankt voor het meedenken en de tips.
alvast bedankt voor het meedenken en de tips.
Denk dat je in die richting moet zoeken...
Enne is t opgelost?
Zit met hetzelfde probleem, dealer al 2 jaar aan t zoeken...
Zit met hetzelfde probleem, dealer al 2 jaar aan t zoeken...
-
Dirk Pauwels
en wat is er allemaal al vervangen dan? Ik zou ondertussen toch es nen andere dealer laten zoeken... 
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Zelfde probleem met mijn GSA bj.2010 ,de laatste +- 6liter benzine pomp hij niet niet meer van de rechter naar de linker kant van de tank,heb nu een nieuwe jetpomp (78.32€) geplaatst,volgende week ga ik het eens uittesten of het probleem daarmee is opgelost.
Denk wel dat de benzinetank van Gsa 2006 anders is dan deze van bj.2010
Hou je op de hoogte.
Jos.gs
Denk wel dat de benzinetank van Gsa 2006 anders is dan deze van bj.2010
Hou je op de hoogte.
Jos.gs
meestal is de oorzaak de venturi pomp In de rechterwang, een niet goed werkende pomp zorgt voor slechte heveling van rechts naar links.
je kan sowieso de retour leiding al eens in een jerrycan hangen en de motor starten om te zien of de retour wel naar behoren werkt (spuit, wees voorbereid) koppeling moet ingedrukt worden om open te gaan!
indien niet dan moet je die snelkoppeling evt eens bekijken op goed opengaan en doorlaten.
aan de venturi is visueel vaak niks te zien en toch werken ze niet, de grote kost is het niet als het je een pak ergernis kan besparen
je kan sowieso de retour leiding al eens in een jerrycan hangen en de motor starten om te zien of de retour wel naar behoren werkt (spuit, wees voorbereid) koppeling moet ingedrukt worden om open te gaan!
indien niet dan moet je die snelkoppeling evt eens bekijken op goed opengaan en doorlaten.
aan de venturi is visueel vaak niks te zien en toch werken ze niet, de grote kost is het niet als het je een pak ergernis kan besparen
Probleem is nog niet opgelost ondanks het vervangen van de jetpomp, dit was bij mijne GSA dus niet de oorzaak.
Voorlopig dus nog tanken bij +-450km .
Jos.gs
Voorlopig dus nog tanken bij +-450km .
Jos.gs