Merci DannyDanny schreef:Ik denk dat ik die ook gebruik maar iets meer betaal
moeilijk schakelen bij koude motor
Moderator: GVN
Re: moeilijk schakelen bij koude motor
-
dr.trimble
ondertussen is de koppelingsvloeistof vervangen maar het probleem is er nog steeds.
Het komt er eigenlijk op neer dat wanneer de motor koud is ik net niet genoeg kan ontkoppelen om de motor in een andere versnelling of neutraal te gooien. Schakelen naar 2de gaat heel moeilijk en terug naar neutraal bijna niet.
Als ik trouwens in 1ste versnelling sta, met de koppeling ingetrokken en lichtjes gas geef, dan heeft de motor zin om al iets vooruit te gaan. Pas als de motor warm heeft, dan heb ik er helemaal geen last meer van. Raar.
Denk dat ik best ff naar een technieker zal gaan want ik weet niet meer waar te zoeken.
Het komt er eigenlijk op neer dat wanneer de motor koud is ik net niet genoeg kan ontkoppelen om de motor in een andere versnelling of neutraal te gooien. Schakelen naar 2de gaat heel moeilijk en terug naar neutraal bijna niet.
Als ik trouwens in 1ste versnelling sta, met de koppeling ingetrokken en lichtjes gas geef, dan heeft de motor zin om al iets vooruit te gaan. Pas als de motor warm heeft, dan heb ik er helemaal geen last meer van. Raar.
Denk dat ik best ff naar een technieker zal gaan want ik weet niet meer waar te zoeken.
K1200 GT 06'
-
Dirk Pauwels
Veel natte koppelingen hebben daar last van, noemt stick slip of zoiets. De olie is te dik bij koude motor, waardoor de platen nog wat plakken. Eens warm is het probleem opgelost.dr.trimble schreef:ondertussen is de koppelingsvloeistof vervangen maar het probleem is er nog steeds.
Het komt er eigenlijk op neer dat wanneer de motor koud is ik net niet genoeg kan ontkoppelen om de motor in een andere versnelling of neutraal te gooien. Schakelen naar 2de gaat heel moeilijk en terug naar neutraal bijna niet./quote]
Aangezien de boite gewoon met de motorolie gesmeerd wordt, zou het mss tijdelijk helpen om de moto even te laten warmdraaien alvorens te vertrekkendr.trimble schreef: Als ik trouwens in 1ste versnelling sta, met de koppeling ingetrokken en lichtjes gas geef, dan heeft de motor zin om al iets vooruit te gaan. Pas als de motor warm heeft, dan heb ik er helemaal geen last meer van. Raar.
.
Er zijn geen olie additieven of gewoon ander merk olie ingedaan voor het probleem begon? Je koppeling slipt niet door als je bv aan 120-130 stevig gas geeft?
Ik vrees dat de enige definitieve oplossing zal zijn om de bak te demonteren. Mss dat er aan de schakelwals iets gevonden wordt (braampje?, ergens toch te weinig inbouw speling?), in ieder geval doet hij het blijkbaar prima als hij warm is, (lees goed gesmeerd wordt), dus heel erg kan het niet zijn.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
dr.trimble
Ik heb het probleem ook eens voorgelegd aan de dealer. Volgens de technieker zouden de lamellen van de koppeling lichtjes gekromd zijn. Dit kan eventueel verholpen worden door de lamellen een uurtje in een bad met olie te leggen. Zoniet, dan moeten ze vervangen worden.
Volgende week moet de motor binnen voor een terugroepactie en ik zal dit dan meteen eens laten proberen, baat het niet, dan schaadt het niet. T'is te proberen, hé
Volgende week moet de motor binnen voor een terugroepactie en ik zal dit dan meteen eens laten proberen, baat het niet, dan schaadt het niet. T'is te proberen, hé
K1200 GT 06'
-
tweecilinderke
Volgens de technieker zouden de lamellen van de koppeling lichtjes gekromd zijn. Dit kan eventueel verholpen worden door de lamellen een uurtje in een bad met olie te leggen.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid