Beste,
In november heb ik de knoop doorgehakt om één van onze wagens te verkopen en een motor in de plaats van die wagen. Ik als dagelijks vervoer met de motor, de madam houdt haar wagen.
Bij D'Haese de perfecte motor gevonden binnen budget, een F800GS met amper 1400km op de teller.
Deze was perfect, want:
-zitpositie is goed (slechte rug)
-handelbaar, nog geen ervarings als dagelijks vervoermiddel
-mijn madam zat comfortabel (zeker met de topkoffer en steun) wat belangrijk is, want ze rijdt veel mee achterop
-ik kon er eventueel eens offroad mee gaan
-Bmw is een must (werkgerelateerd)
In de voorbije maanden is hij dan voorbereid voor reizen: K60 scout banden, touratech zijkoffers, gps ...
Echter stopte ik vorige week voor een rood licht en was de autobestuurder achter mij daar duidelijk niet mee akkoord... Met als gevolgd dat de F800GS = Totaal verlies.
Nu mag ik op zoek gaan naar een vervanger. Echter heb ik nu niet de luxe van er mijn tijd voor te nemen en doordat het seizoen net begonnen is, is het aanbod ook kleiner...
Nu heb ik al 2 motoren gevonden die mij aanstaan en binnen prijsklasse.
Een F800GS met ongeveer 8000km van 1 jaar oud en een R1200GSA met 20000km van 2009.
Nu begin ik te twijfelen voor eventueel een R1200GS te nemen, omdat ik ook al meer ervaring heb als dagelijks vervoer en vooral het hoger comfort.
Ik heb de voorbije maanden niks van offroad gedaan buiten wat grindpaden, de boxer lijkt mij betrouwbaarder, comfort is hoger (beter zadel en beter op hoge snelheden ivm wind), hoger rijbereik, ...
Een proefrit is leuk met de extra power die een boxer heeft, maar dit is is te kort voor een beslissing te nemen vind ik.
Moet ik schrik hebben van een iets oudere met iets meer km's en kiezen voor jonge motor die bekend is en vinnig.
Of kies ik toch voor het extra comfort dat een 1200 bied en neem ik het extra gewicht erbij?
keuze's maken
Moderator: GVN
-
Dirk Pauwels
Re: keuze's maken
Probeer een 1200 te huren voor enkele dagen?
Iedereen heeft andere voorkeuren, wie met een 800 rijdt zal een 800 aanraden, wie met een 1200 rijdt zal een 1200 aanraden...Keuzes moet je zelf maken in het leven....
Voor dagelijks gebruik enkel of vooral autostrade is een 800 niet zo geschikt, voor stadsverkeer is een 800 dan weer beter etc....
Iedereen heeft andere voorkeuren, wie met een 800 rijdt zal een 800 aanraden, wie met een 1200 rijdt zal een 1200 aanraden...Keuzes moet je zelf maken in het leven....
Voor dagelijks gebruik enkel of vooral autostrade is een 800 niet zo geschikt, voor stadsverkeer is een 800 dan weer beter etc....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ben het met Dirk helemaal eens.
Je zou die 1200 echt 'n paar dagen moeten kunnen gebruiken.
Weet bijna zeker dat je niet meer terug wil naar de 800.
mvg Nico
Je zou die 1200 echt 'n paar dagen moeten kunnen gebruiken.
Weet bijna zeker dat je niet meer terug wil naar de 800.
mvg Nico
MG Breva 850
-
GSrijder
- Contacteer:
Waarom een GSA? Je bent dan best ook al iets groter. Vond er mezelf met 1,76 m iets te klein voor, zeker omdat mijn benen in verhouding met mijn bovenlijf iets te kort zijn voor de zithoogte van de GSA
De gewone GS is lichter en handelbaarder. GSA heeft meer windbescherming en een grotere actieradius.
Feit is als de vrouw graag mee rijdt is de 1200 de betere keuze. Comfortabeler en koppel genoeg voor 2 personen.
Bwjr 2009 is kinderziektes vrij en is geen slechte keuze. Vanaf 2010 is het blok aangepast, rijdt iets soepeler nog maar heeft standaard al een redelijk rumoerige uitlaat.
Ga eens langs bij een dealer die beide 2e hands staan heeft en ga ermee proefrijden.
De gewone GS is lichter en handelbaarder. GSA heeft meer windbescherming en een grotere actieradius.
Feit is als de vrouw graag mee rijdt is de 1200 de betere keuze. Comfortabeler en koppel genoeg voor 2 personen.
Bwjr 2009 is kinderziektes vrij en is geen slechte keuze. Vanaf 2010 is het blok aangepast, rijdt iets soepeler nog maar heeft standaard al een redelijk rumoerige uitlaat.
Ga eens langs bij een dealer die beide 2e hands staan heeft en ga ermee proefrijden.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS