Montage Wunderlich valbeugels op een R1200GS LC
Moderator: GVN
Montage Wunderlich valbeugels op een R1200GS LC
Hallo,
Heeft iemand hier ervaring met de montage van de Wunderlich valbeugels op een LC ?
Blijkbaar zijn er reeds 3 frame-uitvoeringen van het GS-frame : eentje met 1, 2 en 3 gaten links voor de montage bovenaan.
Ikzelf heb blijkbaar eentje met 3 gaatjes. Hebben jullie de spacers gebruikt voor de linkerzijde zoals voorgeschreven in de handleiding? Ik vind nl. dat de beugels links niet zo makkelijk konden gemonteerd als rechts ; rechts ging het als een fluitje van een cent, maar daar worden volgens de handleiding dus geen spacers voorgeschreven.
De beugels worden trouwens blijkbaar gemaakt door SW Motech.
Alvast bedankt,
Heeft iemand hier ervaring met de montage van de Wunderlich valbeugels op een LC ?
Blijkbaar zijn er reeds 3 frame-uitvoeringen van het GS-frame : eentje met 1, 2 en 3 gaten links voor de montage bovenaan.
Ikzelf heb blijkbaar eentje met 3 gaatjes. Hebben jullie de spacers gebruikt voor de linkerzijde zoals voorgeschreven in de handleiding? Ik vind nl. dat de beugels links niet zo makkelijk konden gemonteerd als rechts ; rechts ging het als een fluitje van een cent, maar daar worden volgens de handleiding dus geen spacers voorgeschreven.
De beugels worden trouwens blijkbaar gemaakt door SW Motech.
Alvast bedankt,
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
Re: Montage Wunderlich valbeugels op een R1200GS LC
Euh ik snap niet echt wat 't probleem is, als Wunderlich de beugels verkoopt en ze moet met afstandsbussen gemonteerd worden dan is er toch geen reden om dat niet te doen? verder is zo'n beugels plaatsen piece off cake he.
De vraag die je stelt is eigenlijk hoe hard heb jij gekloot om die beugels gemonteerd te krijgen of vergis ik mij?.?
De vraag die je stelt is eigenlijk hoe hard heb jij gekloot om die beugels gemonteerd te krijgen of vergis ik mij?.?

Nee, want rechts ging het vanzelf, alleen de linker helft ging wat moeilijk (links is dus de helft waar de spacers moeten gemonteerd worden en rechts niet).
In tegenstelling tot wat je misschien zou denken zijn beide helften niet mekaars spiegelbeeld.
Volgens de handleiding is het plaatsen van de spacers afhankelijk van het frame, maar zoals ik kan vaststellen zouden bij mij de spacers ertussen moeten, maar lijkt het toch wat te wringen.
In tegenstelling tot wat je misschien zou denken zijn beide helften niet mekaars spiegelbeeld.
Volgens de handleiding is het plaatsen van de spacers afhankelijk van het frame, maar zoals ik kan vaststellen zouden bij mij de spacers ertussen moeten, maar lijkt het toch wat te wringen.
is ook logisch want vergeet niet dat de cylinders van een boxer niet recht tegenover elkaar liggen he. De linkse ligt verder naar voor dan de rechtse. tov het frame zullen beide beugels dus ook anders van afmetingen moeten zijn.S-tijn schreef:In tegenstelling tot wat je misschien zou denken zijn beide helften niet mekaars spiegelbeeld.
ik heb de mijne door de dealer laten plaatsen
als je wilt neem ik morgen wat fotootjes ...
als je wilt neem ik morgen wat fotootjes ...
Thx dat zou fijn zijn ; vooral van de bevestiging van de linker beugel bovenaan 

Het gaat om de bovenste bevestiging > zitten er spacers tussen de bevestigingspunten op de kader en de valbeugels ? hoeveel gaatjes zitten er in de bevestigingspunten op de kader (1, 2 of 3)? De valbeugels worden steeds geleverd met 2 gaten.
Op het eerste zicht zit er bij jou geen ruimte tussen de beugels en de kader.
Bedankt alvast,
Foto's met tekst te samen lukte mij niet, gaf telkens een teveel aan pixels???
Dus zie foto's hierboven
Als je de juiste valbeugels hebt is het geen enkel probleem om deze zelf te plaatsen.
Ik had eerst wat problemen op de site van wunderlich omdat er 2 dezelfde valbeugels opstaan.
Maar de ene is voor productiejaar 2013 de andere voor 2014, dank zij danny
was dit snel opgelost.
Ik heb productiejaar 2014.
Dus zie foto's hierboven
Als je de juiste valbeugels hebt is het geen enkel probleem om deze zelf te plaatsen.
Ik had eerst wat problemen op de site van wunderlich omdat er 2 dezelfde valbeugels opstaan.
Maar de ene is voor productiejaar 2013 de andere voor 2014, dank zij danny

Ik heb productiejaar 2014.
United we conquer
Ha voilà sie nu heb ik wat ik moet hebben
Ne dikke merci
Blijkbaar zitten ze toch goed dan we kunnen weer gerust zijn 

Volgens de handleiding past de beugel op beide produktiejaren maar is het plaatsen van de spacers afhankelijk van welke kader je hebt...
Verder zijn de afbeeldingen op hun site niet 100% correct denk ik, want de middenste steun die beide helften verbindt wordt ook niet meer meegeleverd precies
Nog is bedankt!
Verder zijn de afbeeldingen op hun site niet 100% correct denk ik, want de middenste steun die beide helften verbindt wordt ook niet meer meegeleverd precies

Nog is bedankt!