go rider II biker gps

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Walter k75rt

go rider II biker gps

Bericht door Walter k75rt »

Hallo beemers
Iemand ervaring met die nieuwere go rider II biker gps ?
Is dat een Tom Tom ?
Kosten in Nederland 179 € met alles erop en erbij ziet er veel belovend uit volgens mij.
heeft er iemand al zo een ding in gebruikt ?
laat eens iets horen over hoe het gaat zag al twee versie's eentje met een 450 mhz en een 500 mhz klok snelheid van de computer.
Mvg Walter
aantzeetje

Re: go rider II biker gps

Bericht door aantzeetje »

Is dat van TT? Nee dus, van GoRiderGPS.

http://www.goridergps.com/?page_id=558

Ken het verder niet.

Kaartupdates kosten 39€ per update
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
ronnyb

Bericht door ronnyb »

aantzeetje schreef:Is dat van TT? Nee dus, van GoRiderGPS.

http://www.goridergps.com/?page_id=558

Ken het verder niet.

Kaartupdates kosten 39€ per update
ziet er mij zeer tt uit.
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
alfa

Bericht door alfa »

http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... -II-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.testmotor.nl/2013/test-gorid ... tiesysteem" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motomoto.nl/motomoto/product ... tAod8hIABA" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW R1100R zonder KFR
baha

Bericht door baha »

Ik heb dit toestel een aantal weken kunnen testen, hier een korte samenvatting:

PLUS:
Navigatie
- routeberekening: de berekening van de roetes is goed. Ik had hem naast mijn Zumo 660 opgesteld. Bij dezelfde instellingen berekent hij exact dezelfde route!
- routeplanning: snel, groen, kortste en gemakkelijk.
- voertuig: motorcycle, auto, voetganger, fiets, nood, bus, taxi en vrachtwagen. Je kan ook zelf nog profielen toevoegen. (Uiteraard heb ik enkel motorcycle getest).
- weergave: voor de weergave heb je de keuze tussen platte kaart en hemelsbreed (3D). Je kan er ook voor kiezen om gebouwen op de kaart weer te geven.
- wegtypes: snelwegen, periodebetaling, betaling per keer (payage), veerboten, carpool, onverharde wegen, groene route, wegen waar en rijbewijs is vereist. Wel opletten: het is niet 'te vermijden wegen', maar 'te bereiden wegen', net andersom dus.
- routelogs kunnen worden opgeslaan in het toestel
- mogelijkheid om bepaalde regio's en/of bepaalde straten te vermijden

Informatie
- snelheidsaanduiding: Op de kaart toont hij permanent hoe snel je mag rijden, en wanneer je sneller rijdt dan toegelaten, begint die aanduiding de knipperen. Ik denk dat het toestel ook uitspreekt dat je te snel rijdt, maar dat moet ik nog verder testen- landinformatie: bij het overschrijden van een landsgrens vraagt het toestel of je landinformatie wil zien. Hij toont dan de snelheden die je op de verschillende wegtypes mag rijden. Verder geeft hij aan of een fluo hesje verplicht is, landcode telefoon, noodnummer, max toegelaten alcoholgehalte, enz.
- verkeersborden: anders dan bij de Zumo geeft het toestel ook verkeersborden weer: inhaalverbod, stop-bord, scherpe bocht, ....
- kleurenpalet: je kan hier zelf kiezen met welke kleuren de kaart wordt ingekleurd. Keuze tussen: Standaard, Gemakkelijk, Jove, Minimaal Guri, Old school, Silver en Topografische hoogtekleuren, en dan telkens dag en nacht. Wisselen tussen dag en nacht kan handmatig of automatisch
- voortgang: aan de linkerkant van de kaart zit een soort scrollbar, of beter, een voortgang-indicator. Hier kan je zien hoever je al bent gevorderd op de ingestelde route.
- extra info: na het berekenen van een route krijg je een overzicht met duurtijd, aankomsttijd, afstand tot eindpunt, co2 uitstoot

Hardware
Het toestel heeft een zeer goede ontvangst. Ook in huis werkt het toestel net zoals buiten. Dit is wel anders bij mijn Garmin.

Software
Je kan eender welk routeplanning pakket gebruiken zoals Basecamp of Tyre. De route moet je dan exporteren als .kml bestand en via USB in een bepaalde folder op het toestel plaatsen. Dit heb ik getest en werkt goed

MIN:
Informatie
- snelheidsaanduiding: Je kan je huidige snelheid nergens zien (althans, ik heb het nog nergens gevonden).

Hardware
Het blijft een low-budget toestel.
Aan de software is dat niet te merken, aan de hardware wel een beetje. Maar het is niet echt storend.
Je merkt het bijvoorbeeld aan de manier waarop je het toestel uit de gps-houder moet halen. Dat is niet erg handig.
Als ik echt iets moet opmerken, dan is het dat het toestel de bij het opstarten vrij veel tijd nodig heeft. Echter niet altijd, soms gaat het wel snel

Software
Er zit geen routeplanning software bij het toestel.

NOG NIET GETEST:
Geluid
Dit heb ik nog niet getest.
Er zit geen audio jack aan, maar wel bluetooth.
Je hebt de keuze tussen een Vlaamse Nicole of Jan en een Nederlandse Saskia of Willem. Andere talen zijn ook beschikbaar en standaard op het toestel aanwezig.

Extra functies
Er zitten heel wat extra functies in, zoals conversietabellen voor (motor)kleding.
Ik moet al die extra's nog eens in detail bekijken.

De zwaardere versie (Excalibur) heeft doorgaans dezelfde functies, maar is iets uitgebreider en heb ik niet kunnen testen.

Is niet van TT (TomTom noch Touratech), maar is een ontwikkeling van een Nederlandse firma (zoals hierboven reeds aangehaald).
In België kan je hem hier vinden (http://partsonweb.be/gorider-2-zonder-headset" onclick="window.open(this.href);return false;) en binnenkort ook via de meeste dealers.

Hope this helps.

EDIT: nog even een toevoeging wat betreft updates van het kaartmateriaal.
De toestellen worden geleverd met de meest recente kaart. Die worden vlak voor shipment nog ge-update.
De eerste update die je zelf doet is gratis. Dus dan ben je al voor een jaar of 2 goed. Vanaf dan moet je inderdaad betalen, maar die prijzen lijken me wel mee te vallen.
Suzuki GSR600 -> BMW R1200GS/LC
MrGPS

Bericht door MrGPS »

baha schreef: Is niet van TT (TomTom noch Touratech), maar is een ontwikkeling van een Nederlandse firma (zoals hierboven reeds aangehaald).
Nou... ontwikkeling... Het is een Nederlandse firma die in China een kastje koopt en daar een merk op zet. Draait op windows CE en IGO software. Niets mis mee, maar het is geen 'Dutch design' oid.

Voor de 'software-hobbyist' valt hier veel mee te doen en heb je zo een goedkoop systeem op de motor.

Advies:
- gaat het je alleen om het vinden van een adres: prima
- gaat het je om het rijden van routes: alleen doen als je er hobby in hebt eea softwarematig uit te prutsen en bereid bent ook onderweg wat te improviseren

Twee tips:
- voor een dikke 100 euro meer koop je een zumo340LM, da's inclusief lifetimeupdate die normaal 89 euro kost
- nu de zumo590 is uitgekomen is zal het occasionaanbod van de 550 en 660 beslist gaan toenemen. Dat effect zie je nu al op marktplaats.

Met alle respect voor de gorider: als het je gaat om routes zou ik persoonlijk voor dat geld liever een occasion Zumo kopen.
Walter k75rt

Bericht door Walter k75rt »

Hallo bedankt allemaal voor jullie reacties hier zo en zeker BAHA en MrGPS
Prachtig gedaan die hele uitleg van jou BAHA en MrGPS noglmaals bedankt.
Ben toch over gegaan om zoeen toestel te bestellen , en is ook al na 3 dagen netjes thuis afgeleverd.
Heb wel een verkeerde bleutooht headset er bij geleverd gekregen op de side was deze met een zwanehals mic voorzien is voor op een klaphelm te plaatsen .
De mee geleverde hopa headset is met een kabeltjes microfoontje das jammer moet ik retoer sturen .
Voor de rest heb ik ook al het probleem in de bleutooht pairing retoer knopje ontdekt moest enkele keren zelfs lang op de uitknop duwen voordat de gps reageerde en uit ging .
voor de rest is het nog uit zoeken maar zal zeker beter zijn dan mij 9 jaar oude bleutech gps he .
enkel jammer dat deze gps geen inwendige luidspreker heeft en dus alles via bleutooht moet gaan he of zou dit ombouw baar zijn door een externe aansluitings mogelijkheid te maken bv met een lijnuitgang naar een versterkertje voor enkele watts op een paar luisprekers die ik in mijn kuip heb zitten ?
iemand een idee daarover?
of ergens een schema te vinden van de gps met de bleutooht gegevens ?
is altijd wel ergens plaats om een micro stekkertje te plaatsen in de behuizing of niet?
Mvg Walter
baha

Bericht door baha »

Hoi Walter, veel succes met je aankoop.
De Gorider II heeft geen voorziening voor audio uitgang.
Wil je die er zelf inbouwen dan? Ik zou niet weten hoe dat moet hoor, en ik zou al zeker wachten tot de garantieperiode voorbij is.

Ben je niet te vinden voor Bluetooth? Binnenkort heb je toch een geschikte headset?
Suzuki GSR600 -> BMW R1200GS/LC
Plaats reactie