verlichting R1150RT
Moderator: GVN
verlichting R1150RT
Hallo,
Ik heb een R1150RT van 2001 gekocht. Wat me opvalt is dat ik naar mijn idee heel slecht dimrijlicht heb. Er is geen focus in de lichtbundel.
De handelaar waar ik de motor heb gekocht stelt dat alles goed is afgesteld?!
Wat zijn de ervaringen met het licht bij andere 1150RT rijders?
m.v.g.
Herman Vanlier
Ik heb een R1150RT van 2001 gekocht. Wat me opvalt is dat ik naar mijn idee heel slecht dimrijlicht heb. Er is geen focus in de lichtbundel.
De handelaar waar ik de motor heb gekocht stelt dat alles goed is afgesteld?!
Wat zijn de ervaringen met het licht bij andere 1150RT rijders?
m.v.g.
Herman Vanlier
enthousiaste R1150RT rijder
moeilijk in te schatten zo. Ik vind de verlichting op de mijne goed tot heel goed vergeleken bij andere modellen (behalve de nieuwere misschien).
Staat de lichtbundel niet helemaal omhoog ofzo ? Grote knop rechts op het dashbord eens verdraaien.
Hoeveel km heeft de machine ? Ik heb op 46.000km mijn dimlicht moeten vervangen en blijkbaar gaat die kwaliteit met de km wel achteruit. Het verschil is groot met het nieuwe lampje.
Ik heb er nu wel zo'n extreme white toestand ding inzitten. Een gewone H7 die dus lichtblauw glas heeft en dat geeft ook al wat beter heb ik de indruk ...
Kost 12€ of zoiets
Staat de lichtbundel niet helemaal omhoog ofzo ? Grote knop rechts op het dashbord eens verdraaien.
Hoeveel km heeft de machine ? Ik heb op 46.000km mijn dimlicht moeten vervangen en blijkbaar gaat die kwaliteit met de km wel achteruit. Het verschil is groot met het nieuwe lampje.
Ik heb er nu wel zo'n extreme white toestand ding inzitten. Een gewone H7 die dus lichtblauw glas heeft en dat geeft ook al wat beter heb ik de indruk ...
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
Ik heb ondertussen 72.000km op mijn RT en nog steeds de originele lampen erin zitten. Ik vind dat deze nog steeds goed licht geven.
Ik heb ook de indruk dat ik goed opval als ik tussen de file doorrijd, dus lichtsterkte zal nog wel voldoende zijn.
Indien ik een lamp moet vervangen zal het waarschijnlijk wel een zijn dat meer geeft (zoals Xa4, een extrme white toestand).
Ik heb ook de indruk dat ik goed opval als ik tussen de file doorrijd, dus lichtsterkte zal nog wel voldoende zijn.
Indien ik een lamp moet vervangen zal het waarschijnlijk wel een zijn dat meer geeft (zoals Xa4, een extrme white toestand).
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Mijn lamp op mijn privé RT heeft het over enkele weken begeven.
Dit na 20.000Km.
Ik heb er ook zo'n extra wit/blauw spul ingestopt.+ 50%extra power
Kostprijs 25€
Zorg wel dat je licht voldoende naar beneden is gedraaid, zoals Xa4 al heeft beschreven.
Zoniet schijnt je licht Véééééééééél te hoog en heb je uiteraard geen lichtbundel die de baan verlicht

Dit na 20.000Km.
Ik heb er ook zo'n extra wit/blauw spul ingestopt.+ 50%extra power
Kostprijs 25€
Zoniet schijnt je licht Véééééééééél te hoog en heb je uiteraard geen lichtbundel die de baan verlicht
Let er op, bij het plaatsen van << zo'n wit/blauw licht >> dat je er een lampje plaatst van het type "PREMIUIM" dat steeds duidelijk op de verpakking staat. vb. : "OSRAM - PREMIUM" of "PHILIPS -PREMIUM" om maar luk-raak een 2-tal merken te noemen.
Ik zeg het maar omdat in de meeste doe-het-zelf zaken enkel ongekende goedkope types worden verkocht waarvan de verpakking wel verwijzen naar de blauw-witte schijn maar alles doen behalve een feller witter licht afgeven.
"PREMIUM" op de verpakking dus !!!
peter.
Ik zeg het maar omdat in de meeste doe-het-zelf zaken enkel ongekende goedkope types worden verkocht waarvan de verpakking wel verwijzen naar de blauw-witte schijn maar alles doen behalve een feller witter licht afgeven.
"PREMIUM" op de verpakking dus !!!
peter.
R 1100 R
koplampen
Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik had al een nieuwe lamp Philips H7 Premium geplaatst en het licht staan niet te ver naar boven en naar beneden. Echter in het midden van het wegdek heb ik geen lichtbundel, net alsof de plaats van het groot licht ervoor zit geprojecteerd. Zalf al ik de richting wijzer aandoe komt het knipper licht indirect via de kuip sterker geprojecteerd op de weg dan het licht van het dimlicht.SilverRT schreef:Ik heb ondertussen 72.000km op mijn RT en nog steeds de originele lampen erin zitten. Ik vind dat deze nog steeds goed licht geven.
Ik weet nu in ieder geval dat ik terug kan naar de handelaar met de eis dat de koplamp opnieuw afgesteld moet worden. (Ik ken tenslotte de historie niet omdat ik de motor pasgeleden heb gekocht.)
Herman
enthousiaste R1150RT rijder
Hi all,
Ben eigenlijk ook niet compleet tevreden met de standaardverlichting. Op pikdonkere bochtige trajecten tijdens mijn vakantie was het niet altijd even aangenaam om de bocht in te duiken. De lichtbundel was verre van stabiel en breed tijdens het afremmen en acceleren. Ik denk aan één of andere extra set van stralers die een breder zichtsveld geven. Het viel mij op dat autos veel minder problemen hadden omdat hun lichtbundels veel minder dansten.
@Harald,
Ben je niet iets vergeten? Link met verlichtingsvoorbeelden op RT of zoiets.
Ben eigenlijk ook niet compleet tevreden met de standaardverlichting. Op pikdonkere bochtige trajecten tijdens mijn vakantie was het niet altijd even aangenaam om de bocht in te duiken. De lichtbundel was verre van stabiel en breed tijdens het afremmen en acceleren. Ik denk aan één of andere extra set van stralers die een breder zichtsveld geven. Het viel mij op dat autos veel minder problemen hadden omdat hun lichtbundels veel minder dansten.
@Harald,
Ben je niet iets vergeten? Link met verlichtingsvoorbeelden op RT of zoiets.
Xavier , kijk hier effe
http://jeff.dean.home.att.net/drivelights.htm

en hier nog wat zoekplezier http://bmwdean.home.att.net/accessory.htm
http://jeff.dean.home.att.net/drivelights.htm
en hier nog wat zoekplezier http://bmwdean.home.att.net/accessory.htm