Controle motorrijders
Moderator: GVN
Re: Controle motorrijders
Klinkt goed, ttz hoe de helm zich gedragen heeft.
ik draag zelf een J1, vandaar mijn belangstelling.
Het ware uiteraard beter geweest dat het niet gebeurd was!
ik draag zelf een J1, vandaar mijn belangstelling.
Het ware uiteraard beter geweest dat het niet gebeurd was!
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Controle motorrijders
Zolang er geen fatsoenlijke kledij verplicht wordt, maak ik niks, behalve voor de idioten die hun kinderen onbeschermd meenemen.Flat Twin Power schreef: Dus, rij maar an gastjes, voor mijn part in jullie zwembroek. Ik geef je met plezier een boete, meer nog, van mij mag je uw motor aan de kant laten staan en te voet achter beschermende kledij stappen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Controle motorrijders
meer dan gelijk Relax, en dit zowel op de motor maar ook op de achterbank van de auto. ik kan mij daar zo druk in maken als die (soms rokende) ouders hun gastjes achteraan in de auto laten rechtstaan of rondkruipen. krijg daar echt de kriebels vanRelax schreef:Zolang er geen fatsoenlijke kledij verplicht wordt, maak ik niks, behalve voor de idioten die hun kinderen onbeschermd meenemen.Flat Twin Power schreef: Dus, rij maar an gastjes, voor mijn part in jullie zwembroek. Ik geef je met plezier een boete, meer nog, van mij mag je uw motor aan de kant laten staan en te voet achter beschermende kledij stappen.
Re: Controle motorrijders
of 2 kinderen in de koffer van een smart for2 op de R0GSA-erke schreef:meer dan gelijk Relax, en dit zowel op de motor maar ook op de achterbank van de auto. ik kan mij daar zo druk in maken als die (soms rokende) ouders hun gastjes achteraan in de auto laten rechtstaan of rondkruipen. krijg daar echt de kriebels vanRelax schreef:Zolang er geen fatsoenlijke kledij verplicht wordt, maak ik niks, behalve voor de idioten die hun kinderen onbeschermd meenemen.Flat Twin Power schreef: Dus, rij maar an gastjes, voor mijn part in jullie zwembroek. Ik geef je met plezier een boete, meer nog, van mij mag je uw motor aan de kant laten staan en te voet achter beschermende kledij stappen.
Re: Controle motorrijders
Ik zou eens graag de reacties lezen van de verplichtingen ridders, wanneer ze verplicht worden om bv bij hun fietstochtjes,
of eender welke andere hobby's z'n beschermkledij te dragen.
of eender welke andere hobby's z'n beschermkledij te dragen.
Re: Controle motorrijders
Het niet dragen van beschermende kledij, komt neer op een zeker disrespect tegenover zijn naasten.
Hetgeen je jezelf aandoet is voor je eigen rekening, maar de naaste familie zit ook met jouw miserie.
Ik ben, op een tijdspanne van drie weken, tweemaal achteraan aangereden.
De eerste maal tijdens het rechts afslaan.
Gevolg: een schuiver van een meter of tien op asfalt.
Lichamelijk letsel: nihil, behalve 's anderendaags precies vertrappeld door een kudde wilde olifanten
De tweede maal vanuit stilstand achter drie wagens, waarvan de eerste wagen linksaf moest en wachtte tot de rijbaan vrij was van tegemoetkomend verkeer.
Door de impact ben ik tegen de laatste wagen gekatapulteerd en ben OVER (1200 GSA ) mijn scherm gevlogen op de achterruit van de van deze wagen.
Lichamelijk letsel: nihil buiten een wat pijnlijke schouder en 's anderendaags precies vertrappeld door een stampede van twee kuddes wilde olifanten
Hier heeft die kledij zeer zeker haar werk gedaan en vooral bij die schuiver, en ik was blij ( lees zeer blij) dat ik ze toen aan had (altijd trouwens).
Al die uitvluchten zoals 'ik pas op', 'ik rij defensief', 'het is maar tot bij de bakker' zijn een maat voor niets als ze op jou knallen.
Uiteraard doet iedereen wat hij/zij wilt, binnen het wettelijk kader, maar een beetje verantwoordelijkheidzin zou toch mogen.
Hetgeen je jezelf aandoet is voor je eigen rekening, maar de naaste familie zit ook met jouw miserie.
Ik ben, op een tijdspanne van drie weken, tweemaal achteraan aangereden.
De eerste maal tijdens het rechts afslaan.
Gevolg: een schuiver van een meter of tien op asfalt.
Lichamelijk letsel: nihil, behalve 's anderendaags precies vertrappeld door een kudde wilde olifanten
De tweede maal vanuit stilstand achter drie wagens, waarvan de eerste wagen linksaf moest en wachtte tot de rijbaan vrij was van tegemoetkomend verkeer.
Door de impact ben ik tegen de laatste wagen gekatapulteerd en ben OVER (1200 GSA ) mijn scherm gevlogen op de achterruit van de van deze wagen.
Lichamelijk letsel: nihil buiten een wat pijnlijke schouder en 's anderendaags precies vertrappeld door een stampede van twee kuddes wilde olifanten
Hier heeft die kledij zeer zeker haar werk gedaan en vooral bij die schuiver, en ik was blij ( lees zeer blij) dat ik ze toen aan had (altijd trouwens).
Al die uitvluchten zoals 'ik pas op', 'ik rij defensief', 'het is maar tot bij de bakker' zijn een maat voor niets als ze op jou knallen.
Uiteraard doet iedereen wat hij/zij wilt, binnen het wettelijk kader, maar een beetje verantwoordelijkheidzin zou toch mogen.
Leven is het meervoud van lef...
Re: Controle motorrijders
Mee eens, maar fietsen vraagt nogal wat bewegingsvrijheid waardoor bescherming niet zoverRBee schreef:Ik zou eens graag de reacties lezen van de verplichtingen ridders, wanneer ze verplicht worden om bv bij hun fietstochtjes,
of eender welke andere hobby's z'n beschermkledij te dragen.
kan gaan als op een motorfiets. Verstandige fietsers dragen wel enige bescherming.
Re: Controle motorrijders
Jaren geleden keert de vader van een goeie vriend van me met zijn moto terug van de carwash.
Hij had een simpel jethelmpje aan.
Plots komt een fransman zonder boe of ba uit een zijstraat.
Gevolg: de man vliegt pardoes met zijn gezicht tegen het windscherm en over de auto.
Tot op de dag vandaag is die man nu blind...
Mijn onderschrift staat er niet voor niets.
Tijdens mijn eerste motorreis ging ik onderuit omdat ik een bocht verkeerd had ingeschat.
De moto was perte total. Ik daarentegen moest enkel wat stof afkloppen, dankzij een degelijke uitrusting (en ferm veel chance...).
Hij had een simpel jethelmpje aan.
Plots komt een fransman zonder boe of ba uit een zijstraat.
Gevolg: de man vliegt pardoes met zijn gezicht tegen het windscherm en over de auto.
Tot op de dag vandaag is die man nu blind...
Mijn onderschrift staat er niet voor niets.
Tijdens mijn eerste motorreis ging ik onderuit omdat ik een bocht verkeerd had ingeschat.
De moto was perte total. Ik daarentegen moest enkel wat stof afkloppen, dankzij een degelijke uitrusting (en ferm veel chance...).
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
-
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
- Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Controle motorrijders
Proficiat das gesproken seRelax schreef:Flat Twin Power schreef: Dus, rij maar an gastjes, voor mijn part in jullie zwembroek. Ik geef je met plezier een boete, meer nog, van mij mag je uw motor aan de kant laten staan en te voet achter beschermende kledij stappen.
Re: Controle motorrijders
Dragen van deftige motokledij is als stoppen met roken zeker? Ge moet er eerst zelf 100% achter staan.
Bon, wat mij betreft: al lang gestopt met roken en altijd deftige kledij aan (en heb daarvan ook al de voordelen ondervonden).
Misschien is het niet slecht om wa fotookes van brand- en schaafwonden te tonen aan mensen die er niet echt van overtuigd zijn.
Een boete geven aan de zomerse dresscode-rijders is volgens mij niet afdoend...
Bon, wat mij betreft: al lang gestopt met roken en altijd deftige kledij aan (en heb daarvan ook al de voordelen ondervonden).
Misschien is het niet slecht om wa fotookes van brand- en schaafwonden te tonen aan mensen die er niet echt van overtuigd zijn.
Een boete geven aan de zomerse dresscode-rijders is volgens mij niet afdoend...
R 1150 GS - Honda XT 1000 Varadero - R 1200 RT - R 1200 GSA
Re: Controle motorrijders
Wie geen degelijk kledij wil dragen, moet weten wat de gevolgen kunnen zijn.
Op onderstaande foto kan je een voorbeeld vinden van rijden met ( vermoedelijk ) teenslippers.....
Op onderstaande foto kan je een voorbeeld vinden van rijden met ( vermoedelijk ) teenslippers.....
-
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
- Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
- Locatie: 't Stad
Re: Controle motorrijders
Amai mijn voeten
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: Controle motorrijders
Ik heb vroeger ook eens ene "geschilt" langs de autoweg zien liggen, sindsdien nooit meer zonder pak gereden
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Re: Controle motorrijders
heb een aantal jaar geleden een ongeval gehad met de motor (1150GS) en mijne maat die achter mij reed zei nadien dat hij mij had zien op de beton stuiken met mijn hoofd eerst van ong. 3m hoog, ik was bij impact over het stuur gevlogen. ik kwam terug bij mijn positieven toen de ambulanciers (heli in Luxemburg) zeiden "we moeten dat doorknippen anders krijgen we dat nooit uit" waar ik op reageerde " ge zijt niç goe zeker weete gij wat da kost" . ik had een BMW system 4 op die voor de vuilbak was en een compleet pak idem dito, inclusief de handschoenen.
ik had een gebroken sleutelbeen en 4 gebroken ribben. vóór ik mijn e moto had hersteld had ik al een nieuwe system 4 gekocht, ik weet waarom...
ik had een gebroken sleutelbeen en 4 gebroken ribben. vóór ik mijn e moto had hersteld had ik al een nieuwe system 4 gekocht, ik weet waarom...
The road goes ever on...
Re: Controle motorrijders
Als ik me niet vergis dan is de gemiddelde kostprijs aan vlees van een schuiver zonder
degelijke bescherming redelijk goed gekend, namelijk 500gr per schuivende meter.
degelijke bescherming redelijk goed gekend, namelijk 500gr per schuivende meter.
Re: Controle motorrijders
willy schreef:.... gemiddelde kostprijs aan vlees van een schuiver......., namelijk 500gr per schuivende meter.
Re: Controle motorrijders
Hela,
ik ben blij dat er mensen zijn die ook eens zeggen dat ze een vriendelijke inspecteur tegen kwamen.... Dus Chris, thx hiervoor, want die persoon was ik namelijk.
Ik rij buiten mijn eigen persoonlijke moto, ook met eentje met toeters en bellen (neen, die dag niet), en ik vind het vooral fijn om te lezen dat de meesten het eens zijn dat beschermende kledij een must is. Ik klets ook niet uit mijn nek, want na 25 jaar ervaring, heb ik al één en ander gezien. Motorrijders liggen me nauw aan het hart, maar ik deel wel de stelling van Flat Twn Power.
En spijtig genoeg zijn er nog teveel 'koppigaards' die het niet willen begrijpen. Zij kiezen dus bewust, net als diegenen die het nut van bijv. een veiligheidsgordel blijven ontkennen, voor een 'ticketje'.
Grtz
ik ben blij dat er mensen zijn die ook eens zeggen dat ze een vriendelijke inspecteur tegen kwamen.... Dus Chris, thx hiervoor, want die persoon was ik namelijk.
Ik rij buiten mijn eigen persoonlijke moto, ook met eentje met toeters en bellen (neen, die dag niet), en ik vind het vooral fijn om te lezen dat de meesten het eens zijn dat beschermende kledij een must is. Ik klets ook niet uit mijn nek, want na 25 jaar ervaring, heb ik al één en ander gezien. Motorrijders liggen me nauw aan het hart, maar ik deel wel de stelling van Flat Twn Power.
En spijtig genoeg zijn er nog teveel 'koppigaards' die het niet willen begrijpen. Zij kiezen dus bewust, net als diegenen die het nut van bijv. een veiligheidsgordel blijven ontkennen, voor een 'ticketje'.
Grtz
R1200GS Adventure LC
Re: Controle motorrijders
Ik zorg steevast dat ik steeds in orde ben!
De juiste kledij op de moto, handschoenen incluis. Bij zeer warm weer een gepaste en beschermende zomerkledij, handschoenen incluis.
Bij het fietsen altijd een fietshelm. Gordel in de Auto altijd om. En als ik dan al eens opgebeld wordt, enkel handenvrij bellen.
Dat is eerder een vorm van discipline tegenover jezelf en in uw eigen voordeel.
Een schuiver zonder beschermende kleding kan voor mijn part niet genoeg pijn hebben.
En de boetes voor niet handenvrij bellen kunnen niet hoog genoeg zijn. En de reden "die gordel hindert mijn bewegingsvrijheid" is de grootste drogreden die er bestaat. Alsof je zonder gordel meer kan bewegen achter het stuur.
De juiste kledij op de moto, handschoenen incluis. Bij zeer warm weer een gepaste en beschermende zomerkledij, handschoenen incluis.
Bij het fietsen altijd een fietshelm. Gordel in de Auto altijd om. En als ik dan al eens opgebeld wordt, enkel handenvrij bellen.
Dat is eerder een vorm van discipline tegenover jezelf en in uw eigen voordeel.
Een schuiver zonder beschermende kleding kan voor mijn part niet genoeg pijn hebben.
En de boetes voor niet handenvrij bellen kunnen niet hoog genoeg zijn. En de reden "die gordel hindert mijn bewegingsvrijheid" is de grootste drogreden die er bestaat. Alsof je zonder gordel meer kan bewegen achter het stuur.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Re: Controle motorrijders
Ach ja, vroeger hé
Kan me nog goed herrineren dat me vader eind jaren 50 begin jaren 60 ook met de motor reed.
Hij had in die tijd 'n leren badmuts en watjes in z'n oren als bescherming.
Voor in de winter had hij dan wel handschoenen met kappen aan
De tijd veranderd, je moet nu als astronaut op de moter kunnen vliegen.
mvg Nico
Kan me nog goed herrineren dat me vader eind jaren 50 begin jaren 60 ook met de motor reed.
Hij had in die tijd 'n leren badmuts en watjes in z'n oren als bescherming.
Voor in de winter had hij dan wel handschoenen met kappen aan
De tijd veranderd, je moet nu als astronaut op de moter kunnen vliegen.
mvg Nico
MG Breva 850
Re: Controle motorrijders
Handenvrij bellen is ook niet veilig. Wie echt veilig wil rijden belt niet terwijl hij of zij rijdt.jakke schreef:En de boetes voor niet handenvrij bellen kunnen niet hoog genoeg zijn.
Re: Controle motorrijders
Het komt me voor dat sommige mensen eenvoudigweg niet kunnen verdragen dat anderen voor hen bepalenGS-Walter schreef:En spijtig genoeg zijn er nog teveel 'koppigaards' die het niet willen begrijpen.
wat ze wel of niet mogen of moeten doen, ook al moeten ze daarvoor hun eigen veiligheid op het spel zetten.
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Controle motorrijders
Klopt, maar regelneverij hoeft nu ook weer niet.
En als je dan als overheid wetgeving meent te moeten schrijven, raadpleeg dan specialisten en maak wat fatsoenlijks, ipv dat halfslachtige geneuzel ivm verplichte kledij voor op de motor. Net of je een valschermspringer verplicht om een draagtas van Delhaize mee naar boven te nemen...
En als je dan als overheid wetgeving meent te moeten schrijven, raadpleeg dan specialisten en maak wat fatsoenlijks, ipv dat halfslachtige geneuzel ivm verplichte kledij voor op de motor. Net of je een valschermspringer verplicht om een draagtas van Delhaize mee naar boven te nemen...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Controle motorrijders
Yep, net 102.000km in 6jaar gereden waarvan 2.000 met allemaal die storende rommel aan.Relax schreef: Net of je een valschermspringer verplicht om een draagtas van Delhaize mee naar boven te nemen...
Je let dan meer op je spullen als op het verkeer.
Ook vraag je je af waar je eventueel zou kunnen vallen, idioot toch, ik wil helemaal niet vallen.
Die rondpunten ook zoiets, iedereen vliegt erop af, ze gaan zelfs bumperkleven voor ze erop kunnen.
Maak al zeker 200meter voor dat spel ruimte met voorgangers, gewoon ff gas las, ruimte komt vanzelf.
Super vaak is dan het rondpunt vrij en kan ik zo oversteken, er is dan niemand te zien, soms wel grappig.
Sorry ben geen voorbeeld, zeker niet, maar wel alweer 4.000km dit jaar, met plezier en wil dat zo houden.
mvg Nico
MG Breva 850
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Controle motorrijders
Dit is nonsens.Wiedewa schreef:Yep, net 102.000km in 6jaar gereden waarvan 2.000 met allemaal die storende rommel aan.Relax schreef: Net of je een valschermspringer verplicht om een draagtas van Delhaize mee naar boven te nemen...
Je let dan meer op je spullen als op het verkeer.
En als jij de noodzaak van beschermende kledij niet ziet, als zelfverklaard ervaren rijder, dan mis je ergens wat.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Controle motorrijders
Tuurlijk, de badmuts en watjes van me vader.Relax schreef:En als jij de noodzaak van beschermende kledij niet ziet, als zelfverklaard ervaren rijder, dan mis je ergens wat.
Groetjes
MG Breva 850