BMW Navigator V
Moderator: GVN
-
Merlin
Re: BMW Navigator V
Waar en wanneer besteld?
-
GSrijder
- Contacteer:
Vrijdag 25/4 bij Kirsch ( staat trouwens paar reacties hoger te lezen )Merlin schreef:Waar en wanneer besteld?
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
Merlin
Thx, zal iets beter opletten in 't vervolg
Heb er ook ene besteld, vandaar de vraag. Heb dan bijna alles, nog just den GSA da'k besteld heb.
ad 1:GS-Walter schreef:Ik heb 2 vraagjes. Mogelijk werd er hier ergens al op geantwoord, maar vind het niet meteen terug.
1. Wanneer ik route rijd, en ik verlaat die (wegens omleiding of zo) en kom daarna terug op de route terecht (herberekenen staat 'uit'), dan krijg ik geen aanwijzingen meer. Ik moet de route dan stopzetten en terug opstarten, waarbij hij een punt vraagt waar ik naartoe wil (is volgende punt in de route). Maar hoe kan ik nu weten waar ik mij bevind, om het juiste punt in te geven om de route verder te rijden met begeleiding? Zelf heb ik al gezien dat de blauwe balk bovenaan een punt bevat . Is het dat punt (of het volgende) dat ik moet aanduiden?
2. Wanneer een route geladen wordt, en die wordt opgesplitst in 2 delen, waarom neemt de navigator deel 2 niet automatisch op? Of kan ik dat instellen zodat ie dat wel doet. Lijkt me toch niet meer dan normaal dat ie het 2e afgesplitste (en soms erg korte stukje) automatisch herkent dat dit bij het eerste deel hoort?
Twee mogelijkheden:
- danwel even geduld hebben; na één of twee afslagen krijg je weer aanwijzingen
- danwel je volgende via is vermoedelijk het startpunt; het is even wennen met de 3xx en 590.
ad2:
Heeft een relatie met 1: je hebt dan allemaal 'harde via-punten'. Daar kan het toestel er (veel) minder van aan, bovendien zijn ze verplicht te bezoeken.
Door met de rechtermuisknop op de via's te klikken kun je instellen op 'niet waarschuwen' (met shift-klik selecteer je een hele lijst). Ik zal zien of ik daar binnenkort een aparte video over kan maken.
Bekijk echter ondertussen echter deze en probeer dat eens uit. In mijn ervaring is dat véél makkelijker: http://youtu.be/AtS3UV5moCg" onclick="window.open(this.href);return false;
Oke Hans.
Ga volgende maal proberen een track te laden en de Nav V er een route van te laten maken. Dan zit ik niet me al die via-punten.
Om de tussenpunten 'zacht' te maken had ik reeds gevonden. Maar, zoals in de video, dan krijg je die nog steeds op je scherm wanneer je de route verlaat, afzet en terug op, en moet je dus het volgend via punt van je route kennen. Dat is dus opgelost wanneer ik een track laad en daar een route van maak.
Hopelijk heb ik het goed begrepen.
Thx.
Ga volgende maal proberen een track te laden en de Nav V er een route van te laten maken. Dan zit ik niet me al die via-punten.
Om de tussenpunten 'zacht' te maken had ik reeds gevonden. Maar, zoals in de video, dan krijg je die nog steeds op je scherm wanneer je de route verlaat, afzet en terug op, en moet je dus het volgend via punt van je route kennen. Dat is dus opgelost wanneer ik een track laad en daar een route van maak.
Hopelijk heb ik het goed begrepen.
Thx.
R1200GS Adventure LC
Voor de mensen die nog voordeel willen halen, die moeten vlug zijn. Kirsch is BMW Motorrad dealer af, en sluit de deuren op 30 juni 2014.GSrijder schreef:Vrijdag 25/4 bij Kirsch ( staat trouwens paar reacties hoger te lezen )Merlin schreef:Waar en wanneer besteld?
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
-
GSrijder
- Contacteer:
En door dit filmpje van Hans is me ook al veel duidelijk geworden waarom ik toch enige verschillen had in mijn route vandaag als ik de tracklog vergeleek met de originele route in Mapsource. Even opletten dus bij het heberekenen van mijn routes in Basecamp. Al de routes voor de komende 2 motorvakanties zijn al een tijdje geleden gemaakt in Mapsource. Basecamp biedt meer mogelijkheden maar het is toch wel wennen en wat verder zoeken.
https://www.youtube.com/watch?v=RnMrspRbCzA[/video]
Vandaag ook paar keer de route verlaten en meestal nam hij ze op nadat ik idd een afslag had genomen, 1 keer echter bleef hij de melding geven ga naar ...straat terwijl die al enkele kilometers achter me lag.
Een nadeel van de Navigator V is dat de aan/uit knop niet kan bediend worden eenmaal in de houder geplaatst.
Vandaag nog iets wijzer geworden ( denk ik toch ), Ik dacht dat het uitvallen van de muziek aan de Nav Iv lag maar heb het bij de V ook, conclusie is dat de Scala Q2pro die ik aankocht gelijk met de Nav IV wel eens de boosdoener zou kunnen zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=RnMrspRbCzA[/video]
Vandaag ook paar keer de route verlaten en meestal nam hij ze op nadat ik idd een afslag had genomen, 1 keer echter bleef hij de melding geven ga naar ...straat terwijl die al enkele kilometers achter me lag.
Een nadeel van de Navigator V is dat de aan/uit knop niet kan bediend worden eenmaal in de houder geplaatst.
Vandaag nog iets wijzer geworden ( denk ik toch ), Ik dacht dat het uitvallen van de muziek aan de Nav Iv lag maar heb het bij de V ook, conclusie is dat de Scala Q2pro die ik aankocht gelijk met de Nav IV wel eens de boosdoener zou kunnen zijn.
Ben je zeker dat dat specifieke punt waarheen hij je bleef sturen ook een zacht viapunt was ?GSrijder schreef:Vandaag ook paar keer de route verlaten en meestal nam hij ze op nadat ik idd een afslag had genomen, 1 keer echter bleef hij de melding geven ga naar ...straat terwijl die al enkele kilometers achter me lag.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
-
Man in Black
En er is een functie in de nav V "overslaan", zelf nog niet getest, maar ik vermoed dat je hiermee zo'n punt kan skippen.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
GSrijder
- Contacteer:
Ja p@trick, lag al een 1/2 dag achter ons.
Voor de rest vlekkeloos op enige verschillen na maar dat lag aan de wijze van herberekenen zoals hierboven aangegeven.
O ja, vandaag ook gemerkt, terwijl Lieke nog aan haar zin bezig was bvb: Binnen 300 m rotonde oprijden neem dan 2e links had ik soms voor dat de melding 2e links plots kwam als ze nog aan het zinnetje bezig was. Bij het naderen van een rotonde iets in de aard van: Binnen 300m roto 2e links. De 2e spraakopracht kwam te snel, Lieke 1 was nog niet uitgeklapt of haar tweelingzus Lieke 2 moeide haar er al mee.
Voor de rest vlekkeloos op enige verschillen na maar dat lag aan de wijze van herberekenen zoals hierboven aangegeven.
O ja, vandaag ook gemerkt, terwijl Lieke nog aan haar zin bezig was bvb: Binnen 300 m rotonde oprijden neem dan 2e links had ik soms voor dat de melding 2e links plots kwam als ze nog aan het zinnetje bezig was. Bij het naderen van een rotonde iets in de aard van: Binnen 300m roto 2e links. De 2e spraakopracht kwam te snel, Lieke 1 was nog niet uitgeklapt of haar tweelingzus Lieke 2 moeide haar er al mee.
Dat hebt ge nu eenmaal met vrouwenGSrijder schreef:Ja p@trick, lag al een 1/2 dag achter ons.
Greetz,
P@trick
P@trick
Via deze werkwijze wordt die vrouw een stuk minder eigenwijs: http://youtu.be/AtS3UV5moCg" onclick="window.open(this.href);return false;p@rick schreef: Dat hebt ge nu eenmaal met vrouwen
-
GSrijder
- Contacteer:
Het werken op basis van een track is best wel interessant om mijn routes te delen met vrienden die minder kaas hebben gegeten van Basecamp etc.
Freddie schreef:Voor de mensen die nog voordeel willen halen, die moeten vlug zijn. Kirsch is BMW Motorrad dealer af, en sluit de deuren op 30 juni 2014.GSrijder schreef:Vrijdag 25/4 bij Kirsch ( staat trouwens paar reacties hoger te lezen )Merlin schreef:Waar en wanneer besteld?
Hierover had mijn verkoper het al in februari toen ik mijn GSA bestelde, en wat hij toen zei blijkt dus te kloppen! (heb dat toen ook op het forum gezet).
Gelukkig heb ik toen onmiddellijk bij thuiskomst een Nav. V besteld bij Kirsch en ik heb er al enorm veel plezier aan gehad.
Grtz
Walter.
R1200GS Adventure LC
-
Merlin
Heb ook Nav V besteld bij Kirsch op 25/4, betaling was ok, echter nog altijd geen nieuws over mogelijke levering 
Normaal krijg je een werkdag of drie, vier na bestelling een eerste mailtje waar gemeld wordt dat de bestelling overgedragen werd aan de verzendafdeling. 's Anderendaags volgt dan de mail dat het pakket effectief verzonden wordt. In die laatste mail zit een link via dewelke je kan traceren waar je bestelling zich bevindt. In de regel : de tweede werkdag nadat het ginder de deur uit is mag je het hier verwachten (of een briefje in de bus als je niet thuis bent wanneer bpost aanbelt).Merlin schreef:Heb ook Nav V besteld bij Kirsch op 25/4, betaling was ok, echter nog altijd geen nieuws over mogelijke levering
Nu, als ik even kijk, 25 april was een vrijdag, derde werkdag is dan woensdag 30 april, vierde werkdag is vandaag 5 mei. Nog niet wanhopen dus, je zal 'm deze week wel in huis hebben.
Greetz,
P@trick
P@trick
Bij mij op 29/04 besteld...en vandaag aangekomenp@rick schreef:Normaal krijg je een werkdag of drie, vier na bestelling een eerste mailtje waar gemeld wordt dat de bestelling overgedragen werd aan de verzendafdeling. 's Anderendaags volgt dan de mail dat het pakket effectief verzonden wordt. In die laatste mail zit een link via dewelke je kan traceren waar je bestelling zich bevindt. In de regel : de tweede werkdag nadat het ginder de deur uit is mag je het hier verwachten (of een briefje in de bus als je niet thuis bent wanneer bpost aanbelt).Merlin schreef:Heb ook Nav V besteld bij Kirsch op 25/4, betaling was ok, echter nog altijd geen nieuws over mogelijke levering
Nu, als ik even kijk, 25 april was een vrijdag, derde werkdag is dan woensdag 30 april, vierde werkdag is vandaag 5 mei. Nog niet wanhopen dus, je zal 'm deze week wel in huis hebben.
Zoals p@rick al zij, je kan het zo volgen.
Mi, 30.04.2014 13:52 Uhr -- Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt.
Mi, 30.04.2014 15:04 Uhr Krefeld, Deutschland Die Auslands-Sendung wurde im Start-Paketzentrum bearbeitet.
Do, 01.05.2014 23:54 Uhr Köln, Deutschland Die Sendung wird ins Zielland transportiert und dort an die Zustellorganisation übergeben. (Homepage / Online Sendungsverfolgung: http://www.bpost.be/etr/light/showSearchPage.do" onclick="window.open(this.href);return false;)
Do, 01.05.2014 23:54 Uhr Köln, Deutschland Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.
Fr, 02.05.2014 11:24 Uhr Belgien Die Sendung ist im Zielland eingetroffen.
Fr, 02.05.2014 11:25 Uhr Belgien Die Sendung hat das Import-Paketzentrum im Zielland verlassen.
Fr, 02.05.2014 16:44 Uhr Belgien Die Sendung ist im Paketzentrum eingetroffen.
Mo, 05.05.2014 06:47 Uhr Belgien Die Sendung wird im Zustell-Depot für die Zustellung vorbereitet.
Mo, 05.05.2014 06:47 Uhr Belgien Die Sendung wurde in das Zustellfahrzeug geladen.
Mo, 05.05.2014 08:18 Uhr Belgien Die Sendung wurde erfolgreich zugestellt.
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
-
Merlin
Thx guys, niet wanhopen dus.....ben in blijde varwachting 
-
GSrijder
- Contacteer:
Strange, ook besteld op 25/4 en was vrijdag 2/5 reeds geleverd zodoende had ik er zaterdag al plezier van.
Bij Stropke was vrijdag ook niks geleverd, mss vandaag wel. We zullen het hem eens vragen: Stropke, joehoe waar zit je? Is de V al geleverd?
Bij Stropke was vrijdag ook niks geleverd, mss vandaag wel. We zullen het hem eens vragen: Stropke, joehoe waar zit je? Is de V al geleverd?
Er is misschien even een verschil in voorraad tussen de versies mét en zonder motosteun...GSrijder schreef:Strange, ook besteld op 25/4 en was vrijdag 2/5 reeds geleverd zodoende had ik er zaterdag al plezier van.
Greetz,
P@trick
P@trick
-
stropke
Neen nog niet geleverd
Is vandaag nog maar verstuurd , dus zal voor woensdag zijn
Komt misschien ook omdat ik een tanktas bij besteld heb
Groeten uit Gent
Stropke
Is vandaag nog maar verstuurd , dus zal voor woensdag zijn
Komt misschien ook omdat ik een tanktas bij besteld heb
Groeten uit Gent
Stropke
Fun....is not a straight line
-
Man in Black
Mijn bestelling is vandaag pas toegekomen, besteld en betaald op 17-04, zal daar wat hectisch zijn denk ik.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
Merlin
Nog altijd geen nieuws gehad van Kirsh over levering Nav V. Besteld en betaald 25/04
Nog effekes uitzitten zeker ?
Indien je er echt niet gerust in bent kan je altijd een vriendelijk mailtje (Duits/Engels) sturen naar shop@bmw-kirsch.de met vermelding van je bestelreferentie.Merlin schreef:Nog altijd geen nieuws gehad van Kirsh over levering Nav V. Besteld en betaald 25/04
Greetz,
P@trick
P@trick
-
stropke
De mijne is gisteren geleverd
Groeten uit Gent
Stropke
Groeten uit Gent
Stropke
Fun....is not a straight line