Verschil USB - ipod

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
KimG

Verschil USB - ipod

Bericht door KimG »

Beste forumleden,

Weet er iemand of er een verschil is tussen het gebruik van een USB-stick en een ipod op het BMW audio-systeem. Kan je ze beiden op dezelfde manier gebruiken of heeft het aansluiten van een ipod bepaalde voordelen ?

Hartelijk dank bij voorbaat,

Kim
®win
Contacteer:

Re: Verschil USB - ipod

Bericht door ®win »

Van een K1600 neem ik aan?

Geluid van de iPod is iets harder dan van een USB-stick. Dat is bij een iPod wat prettiger als je ook geluid van een GPS in de helm hebt; er is dan weinig verschil in geluidssterkte. Voor de rest is bediening vergelijkbaar, mits je de mp3's op de USB-stick netjes in mappen 'bmw1', 'bmw2', ... hebt.

De USB-stick past zo in de poort, voor een iPod heb je een extra adapterkabeltje nodig.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
st1100

Verschil USB - ipod

Bericht door st1100 »

Ik heb geen bmw audio systeem. Maar in m'n auto start de 'shuffle' altijd terug vanaf 0 telkens het contact afgaat. Als je een iPod gebruikt speelt die gewoon door waar je voorheen stopte. Ook kan je met een iPod makkelijker een bepaald nummer vinden en playlisten maken. Ook kan het inlezen van de mappen van een usb stick 'lang' duren , zeker als er behoorlijk wat nummers opstaan.
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

En je kan ook een iPhone aansluiten. Handig omdat je dat spel sowieso altijd al mee hebt.

En in combinatie met iTunes Match (waarbij je hele muziekbibliotheek beschikbaar wordt in de 'cloud') moet ik zelfs niets meer syncen, maar kan ik eender waar ik een dataverbinding heb mijn muziek afspelen.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Er worden tot max 1000 nummers gevonden door het audiosysteem. Een USB-stick laat je gewoon zitten, terwijl je een iPod toch iedere keer loshaalt en meeneemt.

Daarnaast wordt het best warm in dat vakje rechtsonder. Temperatuur kan zelfs zo oplopen dat de iPod werk staakt ...

... en een iPhone kan inderdaad, maar je verliest de telefoonfunctie ervan zodra aangesloten.
Groet,
Erwin

KimG

Bericht door KimG »

®win schreef:Er worden tot max 1000 nummers gevonden door het audiosysteem.
Wil dat zeggen dat je maximum 1000 nummers op de USB stick kan zetten ? Dus een stick van 64Gb heeft dan geen nut ??
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Je kunt er veeeeeeeel meer op zetten, alleen ziet je audiosysteem die niet ....

64 GB is dan ook een beetje overkill.

Oplossing: meerdere USB- sticks mee, elk met een eigen genre muziek ...
Groet,
Erwin

wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

®win schreef:... en een iPhone kan inderdaad, maar je verliest de telefoonfunctie ervan zodra aangesloten.
Helemaal niet.

Misschien met de modellen voor 2010, maar mijn motorfiets van modeljaar 2011 kan ik perfect bellen en muziek luisteren.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

wooter schreef:
®win schreef:... en een iPhone kan inderdaad, maar je verliest de telefoonfunctie ervan zodra aangesloten.
Helemaal niet.

Misschien met de modellen voor 2010, maar mijn motorfiets van modeljaar 2011 kan ik perfect bellen en muziek luisteren.

Ah, wellicht is er een software-update geweest die die dit probleem heeft opgelost....

.... of heb jij de iPhone niet gekoppeld aan je Navi? Ik heb het over de setup van BMW audio, BMW Navigator IV, BMW Comm. Systeem in helm en iPhone (4).
Groet,
Erwin

wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Dat bolde allemaal. Enige wat ik niet heb is de BMW communicatie in mijn helm, ik heb daar een Sena voor. Maar dan nog zou dat probleemloos moeten werken. Muziek gaat via de connector via USB in je radio, terwijl bellen via je Navigator via bluetooth gaat, en via bluetooth naar je headset.

Tot 2010 moest je nog BMW1 tot BMW9 playlists maken in iTunes om muziek te luisteren op je RT, maar vanaf modeljaar 2011 kregen alle RT's een nieuw systeem waar je op basis van artiest, album, ... etc kon kiezen via het iDrive wieltje. Maar voor bellen heb je wel een bluetooth headset en optioneel navigator nodig.
KimG

Bericht door KimG »

Vind het audiosysteem bij gebruik van een iphone dan ook slechts 1000 nummers ?
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Ik ben ze nog niet gaan tellen. Heb ook nog geen nummer gevonden waarvan ik wist dat ik ze had, maar ze niet kon vinden. Zover ik kan zien doet de USB aansluiting enkel de aansturing, en gaat de navigatie doorheen de nummers op niveau van de iPhone.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

®win schreef:Er worden tot max 1000 nummers gevonden door het audiosysteem.

Ik denk dat ik hierop moet terugkomen. :oops: Ik heb de USB / iPod + K1600 audio door de war gehaald met de Zumo 660 / Navigator 4. Die laatste hebben een max van 1000 nummers.

Blijft echter het probleem van de temperatuur in het vakje rechtsonder die zo hoog kan oplopen dat de iPod / iPhone ermee ophoudt.
Groet,
Erwin

KimG

Bericht door KimG »

Erwin

Geen probleem. In ieder geval bedankt voor de nuttige info.

Mvg

Kim
Plaats reactie