Ik kan voor een prijsje(+- 250 euro) een BMW R80RT kopen met 15.000 km op de teller.
Nu was mijn vraag of er veel kosten aan zijn om van deze motor een café racer of sportievere motor van te maken zoals op de foto's ?
Zo te koop;
Hangt er vanaf hoe handig je zelf bent. Als je zelf alles kunt kan dat niet gek duur zijn. Met veel geduld de juiste onderdelen bij elkaar zoeken helpt ook. sommige dingen zijn dikwijls te duur geprijst. Tot ge ze op de goeie moment op de kop kunt tikken voor ne redelijke prijs.
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
je kan dat zo duur maken als je zelf wil.
ik heb een racer gebouwd van een RT basis en dat heeft me ongeveer een 1.000 euro onderdelen gekost en vele uren bloed zweet en tranen.
belangrijkste is dat de basis technisch in orde is anders mag je nog een veelvoud van het vorig bedrag rekenen.
Als je twijfelt , en je wil iets verdienen aan een R80RT geef maar een seintje
Als de basis ok is ga je niet zo gek veel moeten uitgeven. Er is heeeeeel veel te koop voor die 2v qua caferacer parts.... Ne 4v ombouwen naar caferacer, da's pas een uitdaging
Als de moto lang stilgestaan heeft reken dan toch ook maar wat kosten om gewoon de boel mechanisch in orde te zetten. Maar aan 250€ ga je nooit gekloot zijn.
Staat er geen meer maar er duikt een ander probleem op.
Daar het hier om een motor van het leger gaat zou men deze in België niet kunnen inschrijven vanwege de euro3 norm.
Benny01 schreef:Staat er geen meer maar er duikt een ander probleem op.
Daar het hier om een motor van het leger gaat zou men deze in België niet kunnen inschrijven vanwege de euro3 norm.
Weet iemand hier meer over ?
Ik ga me eens informeren, er zouden toch mogelijkheden moeten zijn voor een voertuig dat reeds ingeschreven geweest is.
Benny01 schreef:Staat er geen meer maar er duikt een ander probleem op.
Daar het hier om een motor van het leger gaat zou men deze in België niet kunnen inschrijven vanwege de euro3 norm.
Weet iemand hier meer over ?
Ik ga me eens informeren, er zouden toch mogelijkheden moeten zijn voor een voertuig dat reeds ingeschreven geweest is.
Blijkbaar worden legervoertuigen niet bij het DIV ingeschreven vandaar is deze nog nooit ingeschreven.
Benny01 schreef:Blijkbaar worden legervoertuigen niet bij het DIV ingeschreven vandaar is deze nog nooit ingeschreven.
Dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat het niet meer kan lukken. Voor auto's die onder het oldtimer reglement vallen bestaat er een procedure om die alsnog ingeschreven te krijgen. Steek uw licht eens op in een keuringcentrum in de buurt. In Stekene doen ze gelijkvormigheidsprocedures voor moto's, daar gaan ze meer weten.
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
Benny01 schreef:Staat er geen meer maar er duikt een ander probleem op.
Daar het hier om een motor van het leger gaat zou men deze in België niet kunnen inschrijven vanwege de euro3 norm.
Weet iemand hier meer over ?
Op 25/10/2012 postte ik een foto van een gelijkaardige moto in 'vandaag kwam ik tegen'.
Dus die kerel is er wel in geslaagd hem in te schrijven.
Ik geloof dat Tweecilinderke hem kent.
Succes.
Kopen die handel!
Zo weinig geld, daar kan je niet voor sukkelen!
Veel geld hoeft het idd niet te kosten,
Maar het moet ook niet op een vluggertje omgebouwd worden toch?
Werk naar jouw budget, en ik ben er zeker van dat je er iets moois van maakt!
Ik en vele anderen zijn benieuwd naar het resultaat.
wat ge allemaal kunt doen met iets van de belgische staat (Ex zwaantjes brommer) http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 75#p421426
Ben er 3 jaar aan bezig geweest (1 jaarke inactief door een fietsongeval)
Praktisch alles zelf gedaan en eigenlijk met no budget.
Ik heb op een moment wel geluk gehad om een afbraakmoto te kunnen bij kopen en daarvan alles wat ik niet nodig had verkocht.
totaal kostprijs van dit projectje is 250 euro en veel werk.
Groeten
Koen
2 klepper enkel nog voor plezier ritjes
R80RT (verkocht)
R100GS in biekes kleuren (verkocht)
R80TIC project
R100GS PD
Bij schreef:wat ge allemaal kunt doen met iets van de belgische staat (Ex zwaantjes brommer) http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 75#p421426
Ben er 3 jaar aan bezig geweest (1 jaarke inactief door een fietsongeval)
Praktisch alles zelf gedaan en eigenlijk met no budget.
Ik heb op een moment wel geluk gehad om een afbraakmoto te kunnen bij kopen en daarvan alles wat ik niet nodig had verkocht.
totaal kostprijs van dit projectje is 250 euro en veel werk.
Groeten
Koen
Er is wel degelijk een verschil tussen een voertuig van de rijkswacht en eentje van defensie.
Defensie heeft zijn eigen inschrijvingsdienst terwijl de voertuigen van de federale gewoon ingeschreven zijn (cfr de modellen van de nummerplaten )
Dus een politie of rijkswacht moto is zonder meer in te schrijven omdat die in het regulier circuit is geregistreerd.