Merlin schreef:Nog altijd geen nieuws gehad van Kirsh over levering Nav V. Besteld en betaald 25/04
Nog effekes uitzitten zeker ?
Indien je er echt niet gerust in bent kan je altijd een vriendelijk mailtje (Duits/Engels) sturen naar shop@bmw-kirsch.de met vermelding van je bestelreferentie.
Idd vanmorgen heel vriendelijk mailtje gestuurd om 0800 hr.
Antwoord ontvangen om 0824 hr .....sorry, verzending vandaag.
Om 0826 hr order status veranderd......ready for shipment.
Klein beetje uit het oog verloren denk ik, maar komt in orde.
Zal daar wel iet of wa druk zijn nu vermoed ik.
Merlin schreef:Nog altijd geen nieuws gehad van Kirsh over levering Nav V. Besteld en betaald 25/04
Nog effekes uitzitten zeker ?
Indien je er echt niet gerust in bent kan je altijd een vriendelijk mailtje (Duits/Engels) sturen naar shop@bmw-kirsch.de met vermelding van je bestelreferentie.
Idd vanmorgen heel vriendelijk mailtje gestuurd om 0800 hr.
Antwoord ontvangen om 0824 hr .....sorry, verzending vandaag.
Om 0826 hr order status veranderd......ready for shipment.
Klein beetje uit het oog verloren denk ik, maar komt in orde.
Zal daar wel iet of wa druk zijn nu vermoed ik.
Nog drie of vier nachtjes slapen
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
stropke schreef:Hoe kan ik de nav V opladen ? , via het stopcontact lukt het niet
Groeten uit Gent
Stropke
Hoe dat lukt niet? ik heb het toch al gedaan.
Ik ook, en ik denk op Stropke na ook ieder andere Navi V gebruiker
Greetz,
P@trick
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN. BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen ex K1600GT-2014 RIJDER ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Heb hem gisteren aan het stopcontact aangesloten met de lader van mijn gsm
Heb hem in standby gezet : laad niet op , uit gezet laad niet op
Nu aan het proberen met de lader van de cardo en gewoon laten aanliggen en denk dat hij nu oplaad
Weet iemand raad met volgende: Ik heb van woensdag mijn nieuwe Rt met radio enz... de GPS NAVI V werkt uitstekend behalve, dat ik geen geluid krijg via de boxen van de radio . Is dit normaal? Functioneert dat enkel via bluetouth systeem?
luc.w schreef:Weet iemand raad met volgende: Ik heb van woensdag mijn nieuwe Rt met radio enz... de GPS NAVI V werkt uitstekend behalve, dat ik geen geluid krijg via de boxen van de radio . Is dit normaal? Functioneert dat enkel via bluetouth systeem?
Graag wat raad.Alvast bedankt.
Groeten,
Luc
Je moet via de topjes de aux-functie kiezen. Werkt oorverdovend perfect
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
luc.w schreef:Weet iemand raad met volgende: Ik heb van woensdag mijn nieuwe Rt met radio enz... de GPS NAVI V werkt uitstekend behalve, dat ik geen geluid krijg via de boxen van de radio . Is dit normaal? Functioneert dat enkel via bluetouth systeem?
Graag wat raad.Alvast bedankt.
Groeten,
Luc
Je moet via de topjes de aux-functie kiezen. Werkt oorverdovend perfect
Thanks voor de info moderator Ik ga dat meteen proberen.
Firmware update 2.90 beschikbaar.
Hopelijk een oplossing. Op recente reizen al te dikwijls moeten vaststellen dat in bergen en passen, bij veel bochtjes en up-tempo speed mijn voertuig steevast behoorlijk off-road ging of zelfs van de routekaart 'verdween'.
Changes made from version 2.80 to 2.90:
Improved satellite re-acquisition speed in mountainous areas with poor reception. This results in improved positional accuracy, which corrects an issue where the vehicle icon could be displayed off of the road.
PeterGT schreef:Firmware update 2.90 beschikbaar.
Hopelijk een oplossing. Op recente reizen al te dikwijls moeten vaststellen dat in bergen en passen, bij veel bochtjes en up-tempo speed mijn voertuig steevast behoorlijk off-road ging of zelfs van de routekaart 'verdween'.
Changes made from version 2.80 to 2.90:
Improved satellite re-acquisition speed in mountainous areas with poor reception. This results in improved positional accuracy, which corrects an issue where the vehicle icon could be displayed off of the road.
@PeterGT
Wij zitten momenteel in Les Gets (Fr), niet ver van Morzine. Op sommige banen is het echt een ramp... We rijden regelmatig af de route volgens de GPS, in sommige gevallen is hij helemaal het noorden kwijt... Enkele malen hadden we alleen grijze vlakken...
Hebben nu de update gedaan en zullen het morgen eens testen...
Groeten, Dirk
Laat ons hopen
Binnen veertien dagen opnieuw een trip naar de bergen in het vooruitzicht dus zal het goed kunnen gebruiken.
Zelfs hier in onze aAdennen liet de Nav 5 al regelmatig steken vallen. Als je hem dan volledig opnieuw opstart was het meestal wat beter en vond hij de weg toch
Zeer benieuwd naar de resultaten dus
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN. BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen ex K1600GT-2014 RIJDER ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Vanavond nieuwe software 2.90 BMW nav V http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=5969" onclick="window.open(this.href);return false; zou nu beter ontvangst hebben in de bergen.
Ook nieuwe kaart versie 2015.2
Nu staat er NTU2014 op totaal ±3.35Gb, de nieuwe kaart 2015.2 wordt aangegeven als 5.5GB.
Ik heb echter nog maar ±950Mb vrij op de nav V, wil dat zeggen dat ik een probleem ga krijgen met updaten ?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS Lid BMW MC VL.
Man in Black schreef:Nu staat er NTU2014 op totaal ±3.35Gb, de nieuwe kaart 2015.2 wordt aangegeven als 5.5GB.
Ik heb echter nog maar ±950Mb vrij op de nav V, wil dat zeggen dat ik een probleem ga krijgen met updaten ?
Aangezien de Nav V 8GB intern geheugen heeft, moeten daar dus bestanden staan die onnodig ruimte innemen.
Ik ga me daar eens aan moeten wijden, maar alleszins bij mij verwijdert Garmin Express niet de oude bestanden in de verborgen folder, dus heeft ie altijd te weinig ruimte om de nieuwe bestanden erop te krijgen. Dus moet ik altijd eerst de oude bestanden verwijderen alvorens ik een update kan doen.
Volgens mij heb ik al alle onnodige taalbestanden, stemmen en voertuigen verwijderd met JAVAWA en staat er niks onnodig meer op.
Express moet die oude kaartbestanden logischer wijze toch verwijderen? anders kan je geen enkele kaart updaten toch?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS Lid BMW MC VL.
Voor zover ik weet worden bij een update in het toestel de bestaande kaarten altijd overschreven. Ik heb noch op mijn allereerste Garmin (2610) noch op mijn latere toestellen (Zumo 550, Zumo 660, Navi IV, Navi V) vooraf ooit een geinstalleerde kaart moeten verwijderen. Vanaf een bepaalde update ben ik op de Navi IV wel een sd-kaartje moeten gaan gebruiken omdat dat de enige manier was om volledig Europa te kunnen installeren.
Garmin Express bewaart tijdens de updateprocedure inderdaad de kaartinstallatiebestanden in een inderdaad goed verborgen folder, maar dat is op je computer, niét in je gps-toestel. Je kan bij het opstarten van de update ergens aanvinken of je wel of niet wil dat die bestanden bewaard worden op je computer.
Overigens, het lijkt erop dat Garmin bij de ontwikkeling van de Zumo 590 alweer wat meer vooruitziend was dan bij de Navigator V. Daar waar de Navi V met z'n 8GB al een pak meer geheugen heeft dan de Navi IV, is de Zumo 590 rijkelijk voorzien met 16GB.
Voor mezelf is de update naar 2015.20 niet echt dringend vermits ik voor de rest van dit jaar toch geen grote plannen meer heb waarin de Navi V een belangrijke rol zou kunnen spelen, maar moest ik er een van de komende dagen of weken toch aan beginnen dan verwacht ik eerlijk gezegd toch geen noemenswaardige problemen om geheel Europa nog in de Navi V te krijgen (in het toestel zelf, niet op SD).
Wat ik sinds enkele updates geleden voorzichtigheidshalve wél altijd doe : SD eruit halen, en dan met JaVaWa eerst een volledige backup maken van de gps alvorens de updateprocedure te starten. Moet er wel bijzeggen : ik heb nog nooit zo'n backup moeten terugzetten, wat voor mij dus een bewijs is dat het updaten via Garmin Express behoorlijk goed werkt.
Greetz,
P@trick
Patrick, wat dan met de grootte van de kaarten, nu staat er NTU2014 op totaal ±3.35Gb, de nieuwe kaart 2015.2 wordt aangegeven als 5.5GB.
Je zal waarschijnlijk verschillende versies van bv Junction View kaarten hebben. Als je die oudere versies verwijdert, krijg je voldoende plaats om de nieuwe kaart op je toestel te krijgen. Zoals iemand in dat andere topic zei "en gelukkig geen achtergebleven of dubbele bestanden in de sid of jcv"
Man in Black schreef:Patrick, wat dan met de grootte van de kaarten, nu staat er NTU2014 op totaal ±3.35Gb, de nieuwe kaart 2015.2 wordt aangegeven als 5.5GB.
Ik kan me absoluut niet inbeelden dat het kaartmateriaal ineens 64% groter geworden zou zijn, vandaar dat ik er voorlopig nog redelijk gerust in ben.
Misschien - ik denk nu even luidop - dat standaard ineens ook nog eens de actuele versie van Basecamp wordt gedownload ?
Ge hebt me verdorie weer overtuigd om de update sneller uit te voeren dan ik eigenlijk zelf dacht te doen. Ik zal 'm vanavond of morgen eens aan de computer hangen en kijken wat ie bij mij doet. Eerst ff backupen met JaVaWa
Greetz,
P@trick