BMW navigator v
Moderator: GVN
Re: BMW navigator v
Iedereen bedankt voor de nuttige info.
Maar, ik lees hier nu wel de de oplossingen, maar ik ben eigenlijk toch niet helemaal mee hoor. Garmin komt met een nieuw systeem dat mijn inziens toch geen stap vooruit is. Ik heb met de Zumo 660 eigenlijk nooit echt problemen gehad. Ik laadde thuis een route in, paste deze een beetje aan in Basecamp, stuurde deze naar de Zumo 660 en ik kon de route perfect rijden zoals ik ze thuis had uitgestippeld. Reed ik onderweg eens verkeerd, geen probleem, hij herberekende even en ik zat terug op de route. Simpel. Nu met de Nav V moet je een aantal trucjes toepassen om een route op de juiste manier op de GPS te krijgen en ook zo te kunnen rijden. Maar door het toepassen van die trucjes, verlies je in mijn ogen wel de basis van het navigeren. Dwz als ik de track in de GPS laat omzetten naar een reis (hetgeen ik al redelijk omslachtig vind als je bv op reis wil gaan en verschillende routes hebt gemaakt) heb je geen enkel tussenpunt (zgn harde waypoints), waardoor als je van de route afwijkt, je het toestel niet kan laten herberekenen. Dus wil je terug naar de route, moet je de track al zichtbaar gemaakt hebben en moet je zelf terug naar de route zien te geraken. Ik wil dat wel eens zien gebeuren in een grote stad, met enkelrichting straten en dergelijke. Ik denk dat je op de lange duur ergens helemaal anders uitkomt en hoe verder je afwijkt, hoe verder je moet uitzoomen en hoe moeilijker het zal worden terug op de route te geraken. En volgens mij dient daar toch ook een GPS voor, dat als je verkeerd zit, da spel u terug op de juiste weg zit.
Ik heb van Hans Vaesen (Mr GPS) op youtube de eerste review bekeken van de Nav 5. En dit is echt geen kritiek op Hans, want ik apprecieer enorm hetgeen deze man al aan tijd en moeite heeft gedaan op de verschillende fora, om de mensen te helpen, nog maar gezwegen van alle Youtube-filmpjes waar enorm veel tijd zal ingestoken zijn. Daarom dat ik ook de Video-DVD van hem gekocht hebt. Dus, volgens Hans, Groot voordeel !! Je kan nu tot, ik dacht iets van een 3600, via punten in 1 route steken (29 harde waypoints, waartussen je 125 zachte waypoints kan maken). Op de manier waarop ze het nu uitleggen is dat voordeel dus volledig weg, want de Nav 5 kan dus niet met die harde waypoints overweg.
Maar misschien is dit alles wat kort door de bocht (Ik hoop het ) en zie ik een aantal dingen over het hoofd. Maar voor mij is het grote nadeel nu, toch wel het niet kunnen gebruiken van harde waypoints ivm het herbereken. Misschien is daar toch nog wel een oplossing voor ?
Nog een vraagje. Is er een verschil tussen het laten omzetten van een track (Spoor) naar een reis in Basecamp of op de GPS zelf ?
mvg
Kim
Maar, ik lees hier nu wel de de oplossingen, maar ik ben eigenlijk toch niet helemaal mee hoor. Garmin komt met een nieuw systeem dat mijn inziens toch geen stap vooruit is. Ik heb met de Zumo 660 eigenlijk nooit echt problemen gehad. Ik laadde thuis een route in, paste deze een beetje aan in Basecamp, stuurde deze naar de Zumo 660 en ik kon de route perfect rijden zoals ik ze thuis had uitgestippeld. Reed ik onderweg eens verkeerd, geen probleem, hij herberekende even en ik zat terug op de route. Simpel. Nu met de Nav V moet je een aantal trucjes toepassen om een route op de juiste manier op de GPS te krijgen en ook zo te kunnen rijden. Maar door het toepassen van die trucjes, verlies je in mijn ogen wel de basis van het navigeren. Dwz als ik de track in de GPS laat omzetten naar een reis (hetgeen ik al redelijk omslachtig vind als je bv op reis wil gaan en verschillende routes hebt gemaakt) heb je geen enkel tussenpunt (zgn harde waypoints), waardoor als je van de route afwijkt, je het toestel niet kan laten herberekenen. Dus wil je terug naar de route, moet je de track al zichtbaar gemaakt hebben en moet je zelf terug naar de route zien te geraken. Ik wil dat wel eens zien gebeuren in een grote stad, met enkelrichting straten en dergelijke. Ik denk dat je op de lange duur ergens helemaal anders uitkomt en hoe verder je afwijkt, hoe verder je moet uitzoomen en hoe moeilijker het zal worden terug op de route te geraken. En volgens mij dient daar toch ook een GPS voor, dat als je verkeerd zit, da spel u terug op de juiste weg zit.
Ik heb van Hans Vaesen (Mr GPS) op youtube de eerste review bekeken van de Nav 5. En dit is echt geen kritiek op Hans, want ik apprecieer enorm hetgeen deze man al aan tijd en moeite heeft gedaan op de verschillende fora, om de mensen te helpen, nog maar gezwegen van alle Youtube-filmpjes waar enorm veel tijd zal ingestoken zijn. Daarom dat ik ook de Video-DVD van hem gekocht hebt. Dus, volgens Hans, Groot voordeel !! Je kan nu tot, ik dacht iets van een 3600, via punten in 1 route steken (29 harde waypoints, waartussen je 125 zachte waypoints kan maken). Op de manier waarop ze het nu uitleggen is dat voordeel dus volledig weg, want de Nav 5 kan dus niet met die harde waypoints overweg.
Maar misschien is dit alles wat kort door de bocht (Ik hoop het ) en zie ik een aantal dingen over het hoofd. Maar voor mij is het grote nadeel nu, toch wel het niet kunnen gebruiken van harde waypoints ivm het herbereken. Misschien is daar toch nog wel een oplossing voor ?
Nog een vraagje. Is er een verschil tussen het laten omzetten van een track (Spoor) naar een reis in Basecamp of op de GPS zelf ?
mvg
Kim
Bij de 660 had je het grote nadeel dat alle viapunten onderweg uitgeproken werden. En dat je bij een viapunt vlak voor een afslag makkelijk die afslag kon missen. Elke methode heeft zo z'n voor en nadelen. En dan kon je die route met wat trucjes wel 'ontvlaggen' en zo; maar het 'soft' maken van viapunten is een stuk sneller en makkelijker dan het ontvlaggen.KimG schreef:Garmin komt met een nieuw systeem dat mijn inziens toch geen stap vooruit is. Ik heb met de Zumo 660 eigenlijk nooit echt problemen gehad. Ik laadde thuis een route in, paste deze een beetje aan in Basecamp, stuurde deze naar de Zumo 660 en ik kon de route perfect rijden zoals ik ze thuis had uitgestippeld. Reed ik onderweg eens verkeerd, geen probleem, hij herberekende even en ik zat terug op de route.
In basis heb je twee mogelijkheden om optimaal en betrouwbaar een route te rijden: danwel de track als routebasis; danwel de route converteren naar een track.
Daartussen is een groot verschil. Basecamp zal de route converteren naar een x-tal viapunten; het toestel concerteert het naar een lijn; feitelijk zonder viapunten. Die lijn kun je bovendien ook als 'stempel' op de kaart in je toestel in beeld houden. Maar bovendien: waarom zou je van een route een track maken en daar vervolgens weer een route van maken?KimG schreef: Nog een vraagje. Is er een verschil tussen het laten omzetten van een track (Spoor) naar een reis in Basecamp of op de GPS zelf ?
Advies: bekijk niet alleen de films, maar probeer de methodes ook in de praktijk daadwerkelijk uit.
Hans
Waarom ik van de route een track zou maken en vervolgens van de track een route ? Omdat dat is wat ik uit uw Youtube-filmpje geleerd heb. Uw voorbeeld de Henegouwse Laars, Route downloaden, converteren naar een track, uploaden naar GPS en in de GPS van de track een reis maken.
Maar ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord op het belangrijkste nadeel. Dat je op de manieren die jullie hier nu uitleggen, zoals ik het tenminste begrijp
, tijdens het rijden van een route, de GPS geen herberekening kan doen als je van de route afwijkt. Ofwel ben ik mis, maar dat is nu juist het grote voordeel en de bedoeling van een GPS. Dat de waypoints in de Zumo 660 werden uitgesproken, was dat dan zo'n nadeel tov de Nav 5 waar je géén waypoints kan gebruiken ?
Uw advies om niet alleen de filmpjes te bekijken is zeer waardevol, maar de reden van mijn post hier op het forum is wel naar aanleiding van de dingen die ik in de praktijk heb ondervonden.
mvg
Kim
Waarom ik van de route een track zou maken en vervolgens van de track een route ? Omdat dat is wat ik uit uw Youtube-filmpje geleerd heb. Uw voorbeeld de Henegouwse Laars, Route downloaden, converteren naar een track, uploaden naar GPS en in de GPS van de track een reis maken.
Maar ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord op het belangrijkste nadeel. Dat je op de manieren die jullie hier nu uitleggen, zoals ik het tenminste begrijp
Uw advies om niet alleen de filmpjes te bekijken is zeer waardevol, maar de reden van mijn post hier op het forum is wel naar aanleiding van de dingen die ik in de praktijk heb ondervonden.
mvg
Kim
Ondertussen is m'n probleem dankzij Wooter van het forum opgelost. Ipv het omzetten van de track naar een route, is het dus beter de tussenpunten allemaal zacht te zetten. Vervolgens de route naar GPS te uploaden. Zo kan er toch herberekent worden. Was me niet volledig duidelijk. M'n excuses dat ik het niet meteen begreep.
Maar dat wil dus wel zeggen dat als er toch harde waypoints in de route zitten en je vervolgens de route op de GPS wil starten, je zeker niet naar het eindpunt mag navigeren, maar wel naar uw eerste harde waypoint. Klopt dat ?
Nogmaals dank aan iedereen voor jullie hulp en geduld
Mvg
Kim
Maar dat wil dus wel zeggen dat als er toch harde waypoints in de route zitten en je vervolgens de route op de GPS wil starten, je zeker niet naar het eindpunt mag navigeren, maar wel naar uw eerste harde waypoint. Klopt dat ?
Nogmaals dank aan iedereen voor jullie hulp en geduld
Mvg
Kim
Dat is me inderdaad nog niet duidelijk, maar de tijd ontbreekt me om het uit te testen dit weekendKimG schreef:Maar dat wil dus wel zeggen dat als er toch harde waypoints in de route zitten en je vervolgens de route op de GPS wil starten, je zeker niet naar het eindpunt mag navigeren, maar wel naar uw eerste harde waypoint. Klopt dat ?
Zover ik het momenteel begrijp, maak je met de Trip Planner in je BaseCamp een trip van meerdere dagen. Elke dag heb je 1 route met een aantal vaste punten (vertrekpunt, lunch, avondeten, overnachting, ...) en daartussen kan je een aantal shaping points maken om je langs de leukste plekjes te sturen. Als je dan van de middagpauze terug wil vertrekken, laad je via je Trip Planner op je Navigator dezelfde route als 's ochtends in, maar kies je dan om naar het harde viapunt van de avondstop te navigeren.
-
Man in Black
Klopt, ik heb het vandaag getest, als je direct naar het eindpunt gaat, wordt er gewoon een route berekend naar het eindpunt en helemaal niet meer volgens de bedoelde route.KimG schreef:!..Maar dat wil dus wel zeggen dat als er toch harde waypoints in de route zitten en je vervolgens de route op de GPS wil starten, je zeker niet naar het eindpunt mag navigeren, maar wel naar uw eerste harde waypoint. Klopt dat ?
...
Mvg
Kim
Als je even naar de kaart kijkt, dan zie je wel waar je ergens zit nabij het volgende viapunt, zo kun je het juiste punt kiezen.
Maar waarom zou je dat willen? Softe punten is zoveel makkelijker, en worden niet om de haverklap onnodig uitgesproken.
Nog even over het herberekenen: als je van À naar B navigeerd, is het inderdaad handig om te laten herberekenen want het maakt waarschijnlijk niet veel uit hoe je tot B geraakt.
Als je echter een zelf gemaakte of gekregen route rijdt, wil je graag de origineel bedoelde route rijden toch? Als je echter laat herberekenen als je fout rijdt of moet omrijden, dan wordt er herberekend met heel waarschijnlijk andere instellingen dan waarmee de route gemaakt is, en dan zal het vervolg nooit meer hetzelfde zijn als bedoeld is.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
Man in Black
De bedoelde test vandaag was eigenlijk het "overslaan" van een hard viapunt.
Dus bewust een hard viapunt omzeild, GPS probeerde uiteraard terug naar dat punt te gaan, gewoon op "overslaan" drukken en het eerstvolgende viapunt wordt weer gevolgd. Ook gemakkelijk bij harde punten die in een veld blijken te liggen, gewoon overslaan drukken en opgelost.
Dus bewust een hard viapunt omzeild, GPS probeerde uiteraard terug naar dat punt te gaan, gewoon op "overslaan" drukken en het eerstvolgende viapunt wordt weer gevolgd. Ook gemakkelijk bij harde punten die in een veld blijken te liggen, gewoon overslaan drukken en opgelost.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
aantzeetje
Hans heeft het nochtans uitgelegd. Als je van de track IN de gps een route maakt hebt je dus geen via (tussen)punten. Je hebt 2 vaste punten: begin en eind. De door de gps gemaakte route is dus één lijn tussen die 2 harde punten die "perfect" overeenstemt met de track. Staat je herberekenen aan, en wijk je van de route af, gaat de gps dus herberekenen en aangezien deze op dat moment enkel nog het einde kent, zal hij je dus een route naar het einde berekenen die totaal kan afwijken van de originele track. Vandaar dat het belangrijk is dat je herberekenen op uit staat.tijdens het rijden van een route, de GPS geen herberekening kan doen als je van de route afwijkt.
De reken algorithmes in de gps verschillen met deze in Basecamp. Dus je zal nooit exact dezelfde route krijgen, zelfs met gelijke instellingen, als in Basecamp.
Wie zegt er dat je in de nav V geen waypoints kan/mag gebruiken? Vanaf de 3x0 serie heeft Garmin zijn filosofie enigszins wat gewijzigd: Ja kan max 30 waypoints (hard via-, route punt, verplicht aan te doen in een route en wordt uitgesproken) gebruiken en tussen elk waypoint 125 shaping points (soft via-, route punten, niet verplicht aan te doen en wordt niet uitgesproken). Vandaar ook dat je met Basecamp dient te werken waar je dus de routepunten op soft kan zetten wat in Mapsource niet kan.Dat de waypoints in de Zumo 660 werden uitgesproken, was dat dan zo'n nadeel tov de Nav 5 waar je géén waypoints kan gebruiken ?
Zeker niet want dan krijg je dus een andere route. Kies naar start en bestemming overslaan. hij stuurt je dan naar het eerst volgende via punt na Start. Je gaat in principe 2 purperen lijnen zien, een dondere en een lichtere. De lichtere is je te volgen route maar als je in de goede richting weg rijdt om je route te vervolgen (de donkere lijn) en er zitten geen bestemmingen (waypoints) meer tussen start en waar je je dan bevindt pikt hij de route gewoon weer op.Maar dat wil dus wel zeggen dat als er toch harde waypoints in de route zitten en je vervolgens de route op de GPS wil starten, je zeker niet naar het eindpunt mag navigeren
Je moet zeker de route niet gaan stoppen als je een "pit-stop" wil maken. Gewoon gps uitzetten en als je wil vertrekken aanzetten. Toon kaart en gewoon je route weer vervolgen (je bent immers niet van jouw route afgeweken. Gewoon gestopt)Als je dan van de middagpauze terug wil vertrekken, laad je via je Trip Planner op je Navigator dezelfde route
Er wordt herberekend naar het eerst volgend via punt en vandaar neemt hij terug de route op. Maak er eens een gewoonte van dat als je een route maakt, eens je route af is er een track van te maken. Dan de route opnieuw te berekenen in bv snelste als ze in kortste gemaakt is of omgekeerd en via punten bij te zetten waar nodig. dit noemen we de "slimme" via punten. Waarom? Omdat we juist willen dat de route zo min mogelijk gaat afwijken bij eventueel herberekenen tussen 2 via punten.Als je echter laat herberekenen als je fout rijdt of moet omrijden, dan wordt er herberekend met heel waarschijnlijk andere instellingen dan waarmee de route gemaakt is, en dan zal het vervolg nooit meer hetzelfde zijn als bedoeld is.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Net terug van een tripje naar de Alpen met mijn nieuwe Navigator V in mijn nieuwe RT.
Wat een ellende!!
Eens in de bergen verloor hij constant zicht op de satellieten, reed hij continu naast de route waardoor hij om de haverklap voorstelde te herberekenen en als je dat dan deed, dan rekende hij helemaal opnieuw via het startpunt.
Klap op de vuurpijl : de helft van de tijd kreeg hij zijn kaarten niet opgebouwd waardoor ik vaak met een volledig grijs scherm te doen had.
Dit is mijn vierde Garmin. Nog nooit meegemaakt. Me eerst al dood geërgerd op Basecamp en nu nog op die Navigator V ook.
Jezus nog aan toe.
Wat een ellende!!
Eens in de bergen verloor hij constant zicht op de satellieten, reed hij continu naast de route waardoor hij om de haverklap voorstelde te herberekenen en als je dat dan deed, dan rekende hij helemaal opnieuw via het startpunt.
Klap op de vuurpijl : de helft van de tijd kreeg hij zijn kaarten niet opgebouwd waardoor ik vaak met een volledig grijs scherm te doen had.
Dit is mijn vierde Garmin. Nog nooit meegemaakt. Me eerst al dood geërgerd op Basecamp en nu nog op die Navigator V ook.
Jezus nog aan toe.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Da's tegenslag. Er wordt al eens smalend gedaan over mijn TomTom Rider, maar die heeft me de voorbije dagen in de Alpen nooit in de steek gelaten.GVN schreef:Net terug van een tripje naar de Alpen met mijn nieuwe Navigator V in mijn nieuwe RT.
Wat een ellende!!![]()
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
-
Man in Black
same here, zondag in luxemburg, lange tijd naast de baan, tot ik even stopte en de nav V mijn positie terug vond, nadien geen probleem meer.GVN schreef:Net terug van een tripje naar de Alpen met mijn nieuwe Navigator V in mijn nieuwe RT.
Wat een ellende!!![]()
Jezus nog aan toe.
Herberekenen nooit doen in dat geval, gewoon de routelijn blijven volgen en geen probleem.
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Erg lastig als je de route zelfs niet eens te zien krijgt. Gewoon een volledig grijs scherm. Bij momenten meer dan 10 minuten.Man in Black schreef: gewoon de routelijn blijven volgen en geen probleem.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
-
jantje beton
Dat heb ik zondag ook voorgehad ik denk een slechte sateliet ontvangst geweest is maandag gewoon perfekt geen prbm niet meer gehadGVN schreef:Erg lastig als je de route zelfs niet eens te zien krijgt. Gewoon een volledig grijs scherm. Bij momenten meer dan 10 minuten.Man in Black schreef: gewoon de routelijn blijven volgen en geen probleem.
BEN WEER EENS ONLINE
-
Man in Black
Grijs scherm heb ik wel niet gehad, enkel honderden meters naast de weg.
Maar sowieso nooit herberekenen als je een vooropgestelde route rijdt.
Er zal zondag iets met de satellieten geweest zijn zekers?
Maar sowieso nooit herberekenen als je een vooropgestelde route rijdt.
Er zal zondag iets met de satellieten geweest zijn zekers?
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Heb je de smartlink actief staan? Heb de indruk dat er nog wel eens corrupte verkeersinfo binnenkomt die het apparaat van slag brengt. Toestel in dat geval even helemaal uitschakelen (powerknop 6 seconden oid ingedrukt houden) en weer inschakelen.
Qua heractiveren: dat kan een lastige zijn, zeker bij 'harde viapunten'. Zelf vind ik deze werkwijze erg makkelijk en betrouwbaar: http://youtu.be/AtS3UV5moCg" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarbij dan wel automatisch herberekenen uitschakelen!
Qua heractiveren: dat kan een lastige zijn, zeker bij 'harde viapunten'. Zelf vind ik deze werkwijze erg makkelijk en betrouwbaar: http://youtu.be/AtS3UV5moCg" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarbij dan wel automatisch herberekenen uitschakelen!
-
panneman.be
- Contacteer:
Misschien een vraagje dat al dikwijls gesteld is maar ik twijfel toch nog steeds.
Stel... ik heb voor de motortrip verschillende dagroutes gemaakt. Alle harde punten, behalve begin en eindpunt zijn soft gemaakt. Ik start s’morgens de route op de Nav V op en neem de dagroute. Bij de vraag “ga” selecteer ik het eindpunt dus normaal rij ik de volledige route die gemaakt is.
Nu hebben we nogal flink gereden vandaag en doen er nog een stukje van morgen bij. Zelfde procedure. S’Avonds zoeken we een gezellig hotelletje een paar km van de route. S’Morgens wil ik nu opnieuw de route opstarten (we hebben de route gisteren gestopt om een hotel te zoeken en zijn dus van de route) maar wat moet ik nu indrukken? Terug het eindpunt van route? Neemt hij dan het dichts bijgelegen softpunt of berekent hij een nieuwe route (wat ik niet wil)naar het eindpunt zonder rekening te houden met de softpunten? Met de vorige Garmin kon ik gewoon de route terug opstarten en dan zei de GPS” begeef u naar de opgegeven route” die ik dan mits uitzoemen mooi zag liggen op de GPS en waar niets aan veranderd was.
In de GPS een viapunt ingeven waar je de route verlaat en daar vervolgens terug naar navigeren s’morgens is hiervoor een oplossing maar in een andere situatie (begin en eindpunt van een route niet op dezelfde plaats bv) niet altijd werkbaar.
Wat doen jullie in dergelijke gevallen????
Stel... ik heb voor de motortrip verschillende dagroutes gemaakt. Alle harde punten, behalve begin en eindpunt zijn soft gemaakt. Ik start s’morgens de route op de Nav V op en neem de dagroute. Bij de vraag “ga” selecteer ik het eindpunt dus normaal rij ik de volledige route die gemaakt is.
Nu hebben we nogal flink gereden vandaag en doen er nog een stukje van morgen bij. Zelfde procedure. S’Avonds zoeken we een gezellig hotelletje een paar km van de route. S’Morgens wil ik nu opnieuw de route opstarten (we hebben de route gisteren gestopt om een hotel te zoeken en zijn dus van de route) maar wat moet ik nu indrukken? Terug het eindpunt van route? Neemt hij dan het dichts bijgelegen softpunt of berekent hij een nieuwe route (wat ik niet wil)naar het eindpunt zonder rekening te houden met de softpunten? Met de vorige Garmin kon ik gewoon de route terug opstarten en dan zei de GPS” begeef u naar de opgegeven route” die ik dan mits uitzoemen mooi zag liggen op de GPS en waar niets aan veranderd was.
In de GPS een viapunt ingeven waar je de route verlaat en daar vervolgens terug naar navigeren s’morgens is hiervoor een oplossing maar in een andere situatie (begin en eindpunt van een route niet op dezelfde plaats bv) niet altijd werkbaar.
Wat doen jullie in dergelijke gevallen????
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
ex K1600GT-2014 RIJDER
-
Man in Black
Je bedoeld toch alles softe punten, enkel het begin en eindpunt hard?panneman.be schreef:... ik heb voor de motortrip verschillende dagroutes gemaakt. Alle harde punten, behalve begin en eindpunt zijn soft gemaakt...
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
aantzeetje
Als je het eindpunt neemt als keuze berekent hij een compleet andere route aan de hand van de instellingen van je nav V naar het eerst volgende via punt in je route. Je moet dus voor Start kiezen. Hij gaat dan een route berekenen naar het eerstvolgende via punt gelegen na de start en pikt vandaar weer de oorspronkelijke route op. Eens je de bestemming gekozen hebt, even de kaart aanklikken zodat je de route ziet, waar ze loopt en waar jij bent. Je moet dan op zicht naar de "echte" route toerijden en vandaar pikt hij dan gewoon de route weer op.S’Morgens wil ik nu opnieuw de route opstarten (we hebben de route gisteren gestopt om een hotel te zoeken en zijn dus van de route) maar wat moet ik nu indrukken? Terug het eindpunt van route? Neemt hij dan het dichts bijgelegen softpunt of berekent hij een nieuwe route (wat ik niet wil)naar het eindpunt zonder rekening te houden met de softpunten
De Nav V werkt hier identiek als de Zumo 3x0 en de Zumo 590. Kijk dus hier even http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=129&t=43226
Op youtube kan je ook even het filmpje van Hans Vaessen bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=WjkZfP2LxiU
Laatst gewijzigd door aantzeetje op 06 jun 2014, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
panneman.be
- Contacteer:
Inderdaad, twee harde punten in de route, begin-en eindpunt. Alle tussenliggende punten soft gemaakt.
(sorry, komma te weinig geplaatst om duidelijk te zijn
)
(sorry, komma te weinig geplaatst om duidelijk te zijn
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex K1600GT-2014 RIJDER
-
panneman.be
- Contacteer:
Dat is nieuw voor mijaantzeetje schreef:
Als je het eindpunt neemt als keuze berekent hij een compleet andere route aan de hand van de instellingen van je nav V. Je moet dus voor Start kiezen. Hij gaat dan een route berekenen naar het eerstvolgende via punt gelegen na de start en pikt vandaar weer de oorspronkelijke route op. Eens je de bestemming gekozen hebt, even de kaart aanklikken zodat je de route ziet, waar ze loopt en waar jij bent. Je moet dan op zicht naar de "echte" route toerijden en vandaar pikt hij dan gewoon de route weer op.
Ga ik eens proberen. Tot nu toe heb ik bij het vetrekken op een route steeds bij "ga" het eindpunt ingedrukt en de GPS stuurde mij dan langs de juiste route. Ik stond dan wel steeds op het juiste vertrekpunt.
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex K1600GT-2014 RIJDER
-
Man in Black
Volgens mij klopt dit niet helemaal:aantzeetje schreef:...Als je het eindpunt neemt als keuze berekent hij een compleet andere route aan de hand van de instellingen van je nav V. Je moet dus voor Start kiezen. Hij gaat dan een route berekenen naar het eerstvolgende via punt gelegen na de start en pikt vandaar weer de oorspronkelijke route op. Eens je de bestemming gekozen hebt, even de kaart aanklikken zodat je de route ziet, waar ze loopt en waar jij bent. Je moet dan op zicht naar de "echte" route toerijden en vandaar pikt hij dan gewoon de route weer op...
Bij alles softe punten: als je naar het beginpunt van een route wil rijden, dan wordt je vanaf je huidige positie genavigeerd naar dat beginpunt, om vandaar de route te beginnen.
Als je echter ergens midden de route wil oppikken, dan kies je voor eindpunt, en kijk je op de kaart waar de route is en rij je er naartoe op zicht. Maar er wordt geen (andere) route berekend naar dat eindpunt.
Bij harde punten: om de route te starten vanaf het beginpunt, idem als boven.
Om echter ergens tussenin te starten moet je het eerstvolgende harde punt kiezen in de route, waar je de route wil oppikken. Als je de route ophaalt en je kijkt op de kaart, dan kan je vrij gemakkelijk zien waar je je bevind en wat het volgende harde punt gaat zijn.
Bij een route met harde tussenpunten (zelfs als is het er maar 1) dan wordt je genavigeerd naar het gekozen punt, beginpunt of tussenpunt of eindpunt. als je eindpunt kiest, dan zal je dus eerst naar dat punt gestuurd worden, zelfs al kom je onderweg op de juiste route terecht.
Als je op de route geraakt vóór het gekozen punt, geen probleem, vanaf je het punt geraakt hebt neemt de route verder op. Als je op de route komt achter het gekozen harde tussenpunt, dan zal je dus telkens naar de punt terug gestuurd worden.
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Je moet inderdaad het eerstvolgende harde punt kiezen.
Terloops nog een probleempje opgelost op mijn Navigator V. Ik kreeg in Basecamp telkens de melding dat ik waypoints niet kon verwijderen van het toestel, dat ik daarvoor op de Navigator zelf moest gaan.
De .system\GPX folder verwijderd, en opnieuw aangesloten. Nu kan ik wel waypoints verwijderen nadat ze zijn toegevoegd. Importeren van routes gaat nu ook beter blijkbaar, in tegenstelling tot het recente verleden waar er duidelijk een herberekening gebeurde en hij geen rekening hield met directe routeringen.
Ook de overbodige SID-bestanden verwijderd. Bij een volgende map update eens kijken of het dan wel goed gaat, want totnogtoe is dat altijd een manueel proces geweest van eerst de huidige maps te verwijderen en dan de nieuwe te installeren.
En als ik dan nog een manier vind om icoontjes van waypoints in het toestel aan te passen en indien nodig ook tekst erbij te plaatsen, dan zou ik heel blij zijn. Momenteel zijn het allemaal hartjes en geen idee wat ze betekenen.
De .system\GPX folder verwijderd, en opnieuw aangesloten. Nu kan ik wel waypoints verwijderen nadat ze zijn toegevoegd. Importeren van routes gaat nu ook beter blijkbaar, in tegenstelling tot het recente verleden waar er duidelijk een herberekening gebeurde en hij geen rekening hield met directe routeringen.
Ook de overbodige SID-bestanden verwijderd. Bij een volgende map update eens kijken of het dan wel goed gaat, want totnogtoe is dat altijd een manueel proces geweest van eerst de huidige maps te verwijderen en dan de nieuwe te installeren.
En als ik dan nog een manier vind om icoontjes van waypoints in het toestel aan te passen en indien nodig ook tekst erbij te plaatsen, dan zou ik heel blij zijn. Momenteel zijn het allemaal hartjes en geen idee wat ze betekenen.
-
Man in Black
Wooter: in de nav V ga je naar -waarheen-, -opgeslagen-, het waypoint selecteren en op -i- drukken, dan linksboven op de drie streepjes drukken en -wijzig- kiezen.
Hier kun je naam en symbool ed wijzigen.
Hier kun je naam en symbool ed wijzigen.
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Cash, bedankt maar het was natuurlijk leuker geweest moest ie gewoon de instellingen van Basecamp overnemen ipv er zijn eigen fantasietjes van te maken
.