Clubreis Marokko 2014

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Beirken Reners
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jun 2007, 19:31
Locatie: Puurs

Clubreis Marokko 2014

Bericht door Beirken Reners »

Sinds vorige week terug van een prachtige Marokkoreis, waarvoor dank aan de organisatoren.
Direct begonnen aan het selecteren van de foto's, vanwaar de kleine vertraging... :oops:

Marokko 2014.... Eén van de -om niet te zeggen DE- mooiste aller motorreizen. (En 't is niet niet dat we 'bleus zijn op vlak van reizen)

Marokko, land van vele contrasten:

Het landschap: kleurrijk en afwisselend. Van verschillende rood- en bruintinten in het dorre gedeelte en de woestijn tot groen al of niet aangevuld met bloemen.

De bevolking: karaktervol. Van vriendelijk en enthousiast wuivend tot cameraschuw en argwanend tov vreemden. Heel af en toe eens vijandig.

De wegen: uitdagend. Van maagdelijk asfalt over putten in de baan tot semi-offroad.

Het verkeer: chaotisch . En toch sympathieker -ik zou zelf zeggen hoffelijker- en vooral minder agressief overkomend dan bij ons.

Dit alles draagt bij tot de charmes van het land. Na een nodige acclimatisatie aan de "Maroccan way" kan je met volle teugen genieten van het mooie afwisselende landschap waardoor Marokko voor wat ons betreft, zeker voor de iets meer ervaren motorrijder, een aanrader is.

Voor de onervaren motorrijder Raden we aan wat ervaring op te doen alvorens Marokko aan te doen.
De staat van de wegen, de warmte ( tot 42°C) en de grotere afstanden ( tot 380 km per dag) zorgden ervoor dat deze reis een mooie maar vermoeiende, zelf afmattende ervaring werd.

Voor deze prachtige ervaring wensen we dan ook onze dank te betuigen aan de organisatoren, Frank en Guy, zonder wie deze reis onmogelijk was geweest alsook medereiziger Alex wiens kaarten ons menig maal op het juiste pad hebben gehouden. Alex, het mag gezegd, de kaartjes waren een echte meerwaarde aan deze reis.

De foto's ( een selectie uit de 12.000 die we ter plaatse maakten)vind je hier http://beirkenreners.smugmug.com/2014/R ... rokko-2014
Lucifer
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2010, 15:37
Locatie: Rijmenam

Re: Clubreis Marokko 2014

Bericht door Lucifer »

mooie foto's!!

Was het jullie groep die we waren tegengekomen op dit terras, ik hoorde bij de groep van Endurofun :wink: :

http://beirkenreners.smugmug.com/2014/R ... 833-X2.jpg
Beirken Reners
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jun 2007, 19:31
Locatie: Puurs

Re: Clubreis Marokko 2014

Bericht door Beirken Reners »

Klopt, Ik ben diegene die u een woordje ( of meer) uitleg gaf over de Club.

Zijn jullie goed en wel thuisgekomen??
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Clubreis Marokko 2014

Bericht door Den Woesten »

prachtig ik heb steeds wat schrik gehad voor Marokko en nu te laat ,kan dit niet meer dit aantal km per dag , maar met zo een reportage heb ik toch ook wat mogen genieten van jullie reis.

groeten, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Clubreis Marokko 2014

Bericht door GSrijder »

Mooie foto's die me ervan overtuigen dat ik er ook naartoe wil. Mag Cindy dan mee als fotografe?

En filmpjes?
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Beirken Reners
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jun 2007, 19:31
Locatie: Puurs

Re: Clubreis Marokko 2014

Bericht door Beirken Reners »

jazeker maar dan zal je mij jammer genoeg ook moeten verdragen. :twisted: Ik wil gerust wel eens terug naar ginder.
...Oh, ik heb waarschijnlijk verkeerd begrepen dat je haar reis wou/zou sponsoren... How stupid of me.


Tot binnen een week of 2 ( je weet wel waar) dan kan je alles in geuren en kleuren horen.
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Clubreis Marokko 2014

Bericht door RBee »

Heel toffe foto's Pascal en Cindy.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Lucifer
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2010, 15:37
Locatie: Rijmenam

Re: Clubreis Marokko 2014

Bericht door Lucifer »

Beirken Reners schreef:Klopt, Ik ben diegene die u een woordje ( of meer) uitleg gaf over de Club.

Zijn jullie goed en wel thuisgekomen??
Ja, de terugkeer naar huis is vlekkeloos verlopen :wink: . Die 40 uur op de boot was wel saai, maar kom, dat hoort erbij :wink: .
janl
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
Contacteer:

Re: Clubreis Marokko 2014

Bericht door janl »

Dat geeft goesting :mrgreen:
Bezoek mijn motorblog: http://jeanlemotard.wordpress.com
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
Plaats reactie