valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
erikvc
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 mar 2011, 13:18
Woonplaats: Groot Gent
Locatie: waar "Zij" is
Contacteer:

valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door erikvc »

Hoi,

Ik kan vanop men werk een gps overkopen van een collega. Het is een zumo 660 van een 3-4 jaar oud ( geen life time update, die moet ik nog aanschaffen). Ik betaal er 200 euro voor, voor de gps en alle toebehoren.

Een andere collega beweerde echter, dat gps'en die je overkoopt, vaak problemen geven, als je ze wilt registreren, voor een update of zo... is er iemand die daar ervaringen mee heeft of er iets nuttigs over kan zeggen?
Alvast bedankt!
see me on the road? gife me a footh, a thumps up, wave a little...and drive on...I drive my slow speed and alone!
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger, tot en met de 220, zat er een sleutel bij (10cijfers of zo), zo lang je die hebt kun je altijd activeren.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
tommeken
Berichten: 324
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:34
Locatie: Wetteren City

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door tommeken »

Klopt Dirk, geel papier met code moet meegeleverd worden bij doorverkoop , en zou geen probleem mogen geven.

En er is nog altijd support team bij Garmin. Misschien een bellen of mailtje sturen kan nooit kwaad.
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door patrick k100 »

da geel kaartje met a l die nr's heb je niet meer nodig ,onlangs met garmin support gebeld
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door p@rick »

Als het toestel op dit moment geregistreerd is kan de huidige eigenaar zijn toestel "uitschrijven" via mygarmin.
De eerste keer dat de nieuwe eigenaar zijn toestel dan aan de computer hangt en Garmin Express opstart, zal hij de kans krijgen zijn e-mail adres in te vullen, dit is meteen de "nieuwe" registratie van het toestel.
Via Garmin Express ga je op dat moment de mogelijkheid krijgen om de kaarten "opnieuw" te installeren op toestel (wat niet nodig is vermits ze er al opstaan) en/of computer, maar als je toch zinnens bent om een lifetime aan te schaffen : ineens doen, en dan de nieuwe kaart met Garmin Express ineens op toestel én computer installeren. Goeie raad : steek een micro-sd'tje van 8 GB in de Zumo (kost tegenwoordig niet zoveel meer), dan zal Garmin Express ineens en automatisch volledig Europa daarop installeren. Anders ga je slechts een deel van Europa in je toestel krijgen.
De instructies voor het activeren van de lifetime-update ken ik niet (meer), maar ik ga er van uit dat die samen met de lifetime-update op een of andere manier voorzien zijn.
Heb zelf een goeie maand geleden een tweedehandse Zumo 550 met lifetime-update terug "in dienst" genomen, geel briefje zelfs nergens voor nodig gehad.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door Lukas »

Klopt.
Bellen of mailen volstond bij mij ook. Wel je toestel bij de tand houden als je belt.

Sent from my RM-825_eu_belgium_393 using Tapatalk
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door MrGPS »

Ik verwacht hier inderdaad geen problemen. Mits de oude eigenaar 'm even loskoppelt.

Wellicht heb je hier nog iets aan: http://www.mrgps.nl/tips-bij-aanschaf-v ... ands-zumo/" onclick="window.open(this.href);return false;
stevens-willy
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 aug 2013, 08:56
Woonplaats: Heers
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door stevens-willy »

erikvc schreef:Hoi,

Ik kan vanop men werk een gps overkopen van een collega. Het is een zumo 660 van een 3-4 jaar oud ( geen life time update, die moet ik nog aanschaffen). Ik betaal er 200 euro voor, voor de gps en alle toebehoren.

Een andere collega beweerde echter, dat gps'en die je overkoopt, vaak problemen geven, als je ze wilt registreren, voor een update of zo... is er iemand die daar ervaringen mee heeft of er iets nuttigs over kan zeggen?
Alvast bedankt!
Probeer hier eens http://forum.gps-expert.nl/index.php

Willy
Afbeelding
http://www.heers.tk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.veulen.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
erikvc
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 mar 2011, 13:18
Woonplaats: Groot Gent
Locatie: waar "Zij" is
Contacteer:

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door erikvc »

super, merci voor de tips. We proberen het volgende week eens uit!
see me on the road? gife me a footh, a thumps up, wave a little...and drive on...I drive my slow speed and alone!
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door J »

Een vraagje P@trick:
Heb hetzelfde gedaan met een 550. In die gps zit een kaart van 256Mb. Nu mijn vraag is of deze gps de grote geheugenkaarten zal herkennen. Die toestellen zijn nog gemaakt in de tijd dat er nog zo geen grote opslag was. Met eerdere toestellen weet ik dat dit onmogelijk was. bvb max 1Gb alles wat groter was kende het toestel niet.
Heb jij hier weet van of een 550 kaarten herkend die groter zijn dan 256Mb?

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door Man in Black »

64Gb kan wel een probleem zijn, maar 4 of 8Gb zou toch moeten lukken, om een kaart op te zetten is dit voldoende
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door p@rick »

J schreef:Een vraagje P@trick:
Heb hetzelfde gedaan met een 550. In die gps zit een kaart van 256Mb. Nu mijn vraag is of deze gps de grote geheugenkaarten zal herkennen. Die toestellen zijn nog gemaakt in de tijd dat er nog zo geen grote opslag was. Met eerdere toestellen weet ik dat dit onmogelijk was. bvb max 1Gb alles wat groter was kende het toestel niet.
Heb jij hier weet van of een 550 kaarten herkend die groter zijn dan 256Mb?

J

In de 550 van één van mijn motomaten zit nu een SD van 4GB, no prob. Benelux staat bij hem in het toestel, de rest van Europa op SD.
Weet niet meer wat ik vroeger in mijn eigen 550 had zitten, ik dacht 8GB.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door J »

ok thx, dan zal ik er een kaartje van 8 gaan kopen, want nu staat maar de helft van EUop de kaart. Het zotte is dat je zo niet kan selecteren welke landen. Je moet de preselecties kiezen van Garmin.

Met een kaartje van 8 zal het dan wel opgelost geraken.

thx Man in black en P@trick

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
aantzeetje
Berichten: 1166
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door aantzeetje »

8 gyg SD in het minimum. Kies voor enkel de kaart op je pc te zetten en gebruik Mapupdater om de kaarten naar je 550 te sturen. http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/293
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door p@rick »

Als je een Z660 gebruikt met een voldoende ruim SD-kaartje erin zal Garmin Express dat kaartje detecteren en automatisch volledig Europa op die SD zetten.
Bij de Z550 is dat echter niet zo : daar zal je in Garmin Express moeten “aanvaarden” om een kleinere regio (bv. Benelux, West-Europa…) op het toestel te zetten. Als je bij “geavanceerde opties” aanklikt dat de kaarten op toestel én pc moeten komen, zal Garmin Express zowiezo heel Europa op je computer installeren.
Daarna kan je dan met Mapinstall het resterende gedeelte naar de SD kopieren.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door MrGPS »

Bij de 550 advies: gebruik via bovenstaande link de mapupdater op de kart als geheel op de SD-kaart te zetten.

Verwijder vervolgend de kaart uit het interne geheugen. Dat kan handmatig door de gmapprom.img te verwijderen; maar je kunt je ook laten assisteren door javawa jdm. Zie ook http://youtu.be/cb5G5_V8Cl4" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik raad af een deel intern en een deel op SD te zetten. Als die kaartdelen overlappen kan dat leiden tot 'op zwart' gaan van je toestel. En dat gebeurt altijd op een moment dat het niet uitkomt..
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door J »

ja maar een kaart van 8Gb is dan toch niet voldoende. Bij mijn 2720 was de kaart 11GB is dat nu dan niet het geval meer?

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door st1100 »

Ik denk dat je u vergist , europa is slechts dik 2gb...
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door J »

st1100 schreef:Ik denk dat je u vergist , europa is slechts dik 2gb...
ah ok, maar gek dat het dan niet standaard op een Z550 kan als het maar 2Gb was.
De file voor mijn 2720 is echt wel 11Gb was de kaart Nüvi9 of zo iets. Miss dat er de software of andere zaken dan ook meekwamen met de update.

Nu het kan wel kloppen want de update gisteren van midden EU duurde nog geen half uur via WIFI

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: valkuilen voor 2e hands GPS 660 garmin

Bericht door MrGPS »

J schreef:Bij mijn 2720 was de kaart 11GB
st1100 schreef:Ik denk dat je u vergist , europa is slechts dik 2gb...
Ik denk dat jullie je allebei vergissen ;)

In de 2720 was het zeker geen 11GB maar eerder die genoemde 2GB. De actuele kaart van heel West en Oost-Europa beslaat tegenwoordig zo'n 3,6 GB.

Afhankelijk van het toestel is er echter nog sprake van extra bestanden:
- de basis kaart die gebruikt wordt bij ver uitzoomen
- de kaart voor het weergeven van 3D gebouwen
- de kaart voor het weergeven van 3D relief in het landschap
- het bestand met de afslagborden.

Al met al is voor de Zumo's een SD van 8GB aan te raden. Althans: mits je per se heel West en Oost Europa wilt installeren (de meeste Zumo's komen niet verder dan de Eifel ;)).
Plaats reactie