Franse alpen

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
RikBMWBIKER
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 mei 2005, 18:19
Locatie: POPERINGE

Franse alpen

Bericht door RikBMWBIKER »

Hallo BMW bikers,

Ik plan voor september een zesdaagse tocht met een groep van 5 collega's met de moto uiteraard.
Dit jaar hebben we gekozen voor de Franse Alpen(depart.SAVOIE-HAUTE SAVOIE)
Wat moet ik zeker bezoeken?Kent er iemand motorvriendelijke hotels?
Heeft er iemand bepaalde reisroutes?
Kortom alle info of ervaringen zijn welkom.

Dank op voorhand.

RikBMWbiker.
Geert I
Berichten: 160
Lid geworden op: 05 okt 2004, 21:22
Locatie: Ieper

Bericht door Geert I »

Een ritje naar Les 2 Alpes is zeker de moeite, en daar kun je overnachten in hotel Les Mélèzes, charmant hotel met toffe uitbaters! Beschikken over een zeer ruime garage om de moto te stallen! Van daar uit zeer mooie routes ( Galibier, Route Napoleon, ...) een aanrader!
oer gs'r
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:35
Locatie: Louisville

Bericht door oer gs'r »

Uitstekende reiskeuze,vorig jaar zelf nog gedaan,prachtig motor gebied
1° dag overnacht in Beaufort,mooi klein stadje vlakbij Cormet de Roseland
2°dag via Col d'Iseran en Bonneval sur Arc naar Lac du mont Cenis en vandaar naar Susa
3°dag onverharde uittstap Testta Assieta :lol:
4° dag Sommeiller :lol: :lol: :lol:
Ik weet niet met welk voor type moto's jullie gaan ,indien GS rijders zeker de onverharde bergkamroutes in de buurt doen,prachtige vergezichten,hemelse rust,beetje stuurmankunst is wel vereist.
Terugkeren kunnen jullie via col de Galibier-Col de croix de la Fer en col de Madeleine via Albertville en Chambery teru naar huis.
Hotels op voorhand boeken is absoluut niet nodig,keuze genoeg zeker in september.
Ideale kaart is michelin local 333
Met welke motors je ook gaat rijplezier verzekerd :!:
't amusement .
ne moto veu me te rein en ene veu oan te prutse.
markpeeters
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:11
Locatie: mechelen
Contacteer:

Re: Franse alpen

Bericht door markpeeters »

RikBMWBIKER schreef:Hallo BMW bikers,

Wat moet ik zeker bezoeken?

RikBMWbiker.
Volgens mij zeker Annecy, van daaruit kan je alle kanten op.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

Goh, de Franse Alpen zijn zoo groot, en overal is er wel iets knap of bijzonder om te zien, dat je in één keer nooit de tijd hebt om alles te zien.

Wat wel een aanrader is, is de Route des Grandes Alpes, deze start in Thonon-les-Bains, aan de Franse kant van 't meer van Genève (Lac Leman) en loopt over de mooiste en goed berijdbare bergpassen tot in Nice, in 't terugrijden kan je dan een alternatieve route uitstipellen langs enkele andere "Cols" :wink:

ALs je dit gedaan hebt, dan heb je al een weekske gebold, en enkele v.d mooiste plekjes v.d Alpen gezien.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
peterb
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 sep 2004, 23:00
Locatie: Rijmenam

Bericht door peterb »

Weet hier toevallig iemand wanneer de cols open gaan . Ik ben nl van zin om vanaf 25 mei via de route des grandes alpes richting zuiden te rijden maar lees op de website van "routesdesgrandesalpes" dat de Iseran en Galibier pas begin juni zouden open gaan :(

Uitstellen of toch maar proberen ?
oer gs'r
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:35
Locatie: Louisville

Bericht door oer gs'r »

de cols zullen opengaan vanaf ze sneeuwvrij en berijdbaar zijn,wanneer dit is, is moeilijk op voorhand te zeggen,wanneer je ter plaatse bent zal je wel zien anders zal je een alternatief moeten bedenken
ne moto veu me te rein en ene veu oan te prutse.
markpeeters
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:11
Locatie: mechelen
Contacteer:

Bericht door markpeeters »

peterb schreef:Weet hier toevallig iemand wanneer de cols open gaan . Ik ben nl van zin om vanaf 25 mei via de route des grandes alpes richting zuiden te rijden maar lees op de website van "routesdesgrandesalpes" dat de Iseran en Galibier pas begin juni zouden open gaan :(

Uitstellen of toch maar proberen ?
Een paar jaar geleden zijn we daar half juni geweest, op 1600m was alles net open. Op de Cormet de Roselend + 2000m waren ze boven nog aan het skiën. Als je zeker wil zijn zal je toch tot juli moeten wachten.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Franse alpen

Bericht door J »

Ook al is dit draadje uit 2006. wij hebben het hotel geboekt en gaan deze zomer naar de Savoie en de Alpen met de 1300GT

thx

Als er routes zijn die jullie nog liggen hebben en willen delen, hoor ik het graag.
Wel routes die je met een GT kan doen, heb wel geen schrik van offroad met een GT maar het moet mogelijk zijn he

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Franse alpen

Bericht door Frans »

Opletten na 15 september, heb ooit in 77 als laatste de Col de L' Iseran overgestoken. Het begon daar serieus te sneeuwen en de dag nadien lazen we in de krant dat hij gesloten was tot......
Best s morgens eens informeren of de cols open zijn.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Franse alpen

Bericht door J »

Wij gaan midden juli. De kans is dan zeer klein.
Denk wel dat het er koud kan zijn in de zomer

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re:

Bericht door WernerVS »

peterb schreef:Weet hier toevallig iemand wanneer de cols open gaan . Ik ben nl van zin om vanaf 25 mei via de route des grandes alpes richting zuiden te rijden maar lees op de website van "routesdesgrandesalpes" dat de Iseran en Galibier pas begin juni zouden open gaan :(

Uitstellen of toch maar proberen ?
Beste Peter ,

Misschien ben je hier al een hele stap mee verder : http://www.alpentourer.nl/alpenpassen-frankrijk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is altijd up to date .
Alvast een veilige en mooie reis .

Werner
R1150GSA
GSluckie
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jan 2013, 22:56

Re: Franse alpen

Bericht door GSluckie »

Verleden jaar een fantastische reis gedaan naar de franse alpen in september.
Dag 1 via de nationals tot Les Fourgs (iets voorbij Pontarlier). Adres B&B vind ik wel terug
Dag 2 eerst door Genève en dan verder alle voornaamste franse cols gedaan met een stukje Italië erbij.
Ik stuur je mijn route op
Op het laagste punt van onze route zijn we westwaarts doorgereden naar de Ventoux (3 maal beklommen) en daags nadien terug naar de alpen om onze tocht verder te zetten richting het noorden. Dit extra uitstapje hebben we geïmproviseerd en staat niet op mijn GPS-route. In totaal hadden we 7 dagen tijd, ik had 6 ritten voorbereid en we schoten telkens goed op. Daarom hadden we nog een extra dag voor de Ventoux.
Ik kan je nog zoveel meer vertellen, foto's laten zien, verblijfsadressen, ...
Bij interesse neem maar contakt
Luc
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Franse alpen

Bericht door J »

GSluckie schreef:Verleden jaar een fantastische reis gedaan naar de franse alpen in september.
Dag 1 via de nationals tot Les Fourgs (iets voorbij Pontarlier). Adres B&B vind ik wel terug
Dag 2 eerst door Genève en dan verder alle voornaamste franse cols gedaan met een stukje Italië erbij.
Ik stuur je mijn route op
Op het laagste punt van onze route zijn we westwaarts doorgereden naar de Ventoux (3 maal beklommen) en daags nadien terug naar de alpen om onze tocht verder te zetten richting het noorden. Dit extra uitstapje hebben we geïmproviseerd en staat niet op mijn GPS-route. In totaal hadden we 7 dagen tijd, ik had 6 ritten voorbereid en we schoten telkens goed op. Daarom hadden we nog een extra dag voor de Ventoux.
Ik kan je nog zoveel meer vertellen, foto's laten zien, verblijfsadressen, ...
Bij interesse neem maar contakt
Luc
hey thx Luc. wij gaan 8 dagen (7 nachten dag oprijden en dag afkomen) Normaal moet dit wel gaan met de Gt denk ik. Met Gs was dat destijds niet mogelijk. (Zadel)

Hotel is bij deze bevestigd, zelfde hotel als Geert I
Als je inderdaad leuke routes hebt, zijn ze altijd welkom.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Plaats reactie