NA TANKEN STILGEVALLEN
Moderator: GVN
NA TANKEN STILGEVALLEN
beste forumleden, ik ben vandaag gaan tanken met mijn rt van 2007 (loodvrij 98) en na 600 meter ben ik stilgevallen met mijn motor, deze wilt niet meer starten , heeft over 300 km een grote onderhoud gehad bij bmw en heeft ook een nieuwe batterij gekregen, als ik wil starten is het alsof er geen benzine meer wilt doorkomen maar benzine is volledig gevuld, bij het tanken zat er nog genoeg benzine in voor ongeveer 8liter. hebben jullie dat ook voorgehad en wat kan deze probleem zijn?
dank u
dank u
-
Dirk Pauwels
Re: NA TANKEN STILGEVALLEN
hoor je de benzinepop draaien? indien niet dan benzinepomp defect. dealer of iemand met gs911 kan dit uittesten.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
hoe kan ik de benzinepomp horen?Dirk Pauwels schreef:hoor je de benzinepop draaien? indien niet dan benzinepomp defect. dealer of iemand met gs911 kan dit uittesten.
Tankdop eraf en openen, daarna op contact zetten.sogut schreef:[hoe kan ik de benzinepomp horen?
Erna niet vergeten de tankdop af te sluiten.
Na op contact zetten hoor je eventjes 'n zoemend geluid, pomp werkt.
mvg Nico
MG Breva 850
-
Swa Brasschaat
het zal wel niet zo zijn maar..... ge zou niet de eerste zijn die door verstrooidheid diesel getankt zou hebben.
Die persoon zijne motto is toen naar een dealer gebracht die de moto al gedemonteerd had (cilinder enz.. )enz..
Swa Brasschaat
Die persoon zijne motto is toen naar een dealer gebracht die de moto al gedemonteerd had (cilinder enz.. )enz..
Swa Brasschaat
-
tweecilinderke
vrees er ook voor dat ge dan nog juist een 600m zal kunnen rijden!ge zou niet de eerste zijn die door verstrooidheid diesel getankt zou hebben
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Dus tank open en proeven hé
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
neen zeker geen dieseltommeken schreef:Dus tank open en proeven hé
gisteren heb ik een gratis trailer van antwerpen motor store bmw gekregen om de moto te takelen naar de garage en ik heb deze ook getakeld, ik was van gedacht de motor daar achter te laten zodanig dat ze volgende week kosten zoeken achter het probleem maar nee ze hebben direct gezocht en hebben de probleem gevonden, het was de elektronische component die de benzinepomp aanstuurt die defect was, deze is geplaatst in een mum van tijd (juist een koffie kunnen drinken) ik heb 134€ moeten betalen all inn met 10 min werkuren aangerekend, ik was zo blij dat ik tegen de avond met een fles JACK DANIELS terug ben gekomen, deze laatste was zeker verdiend door hun, ze hebben me een service aangeboden dat ik nooit had verwacht ik ben die mensen nogmaals dankbaar.
het is goedkoper om een straatmadeliefje te bezoeken en je zal er meer plezier aan hebben.
-
Dirk Pauwels
Het is een gekend probleem, eigenlijk had BMW die modificatie op alle r's moeten uitvoeren onder garantie maar ze wachten liever tot de boel kapot gaat en de klant er voor opdraait.. soit, ze hebben je wel snel en goed geholpen en het is leuk dat de klant zijn appreciatie toont. Waarschijnlijk wordt je volgende keer nog sneller geholpen nu 
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Domme, te vroeg weggegaan.sogut schreef:tegen de avond met een fles JACK DANIELS terug gekomen
Het euvel stond dus blijkbaar los van de tankbeurt.
Als ik me niet vergis zijn er al minstens 3 generaties van die pompmodule.
De eerste had last van vochtinsijpeling, de tweede kreeg het te warm. Ik denk dat de module zelf 130€ kost.
't Is eigenlijk een ding dat kan gemist worden, de snelheid van de pomp wordt via de module geregeld ipv
altijd op volle snelheid te draaien. Je kan van een kapotte de connectors recupereren en een overbrugging
maken zodat je in geval van nood de module kan overbruggen. Op het web is daar info over te vinden.
Ik heb het ook voorgehad (RT van 2009), de GS-911 heeft het wel prima aangegeven.
Als ik me niet vergis zijn er al minstens 3 generaties van die pompmodule.
De eerste had last van vochtinsijpeling, de tweede kreeg het te warm. Ik denk dat de module zelf 130€ kost.
't Is eigenlijk een ding dat kan gemist worden, de snelheid van de pomp wordt via de module geregeld ipv
altijd op volle snelheid te draaien. Je kan van een kapotte de connectors recupereren en een overbrugging
maken zodat je in geval van nood de module kan overbruggen. Op het web is daar info over te vinden.
Ik heb het ook voorgehad (RT van 2009), de GS-911 heeft het wel prima aangegeven.
-
frits-motaar
Ook hier is er "een stokje in het wiel" gestoken door herr bmw,want vanaf 2010 lukt ook dit niet meer.
De canbus is gevoeliger gemaakt en trekt die pomp niet meer,je kan het nog altijd via de batterij proberen hé.
De canbus is gevoeliger gemaakt en trekt die pomp niet meer,je kan het nog altijd via de batterij proberen hé.