Tank leeg op 27 liter

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
gerd gabriels

Tank leeg op 27 liter

Bericht door gerd gabriels »

Heb gsa van 2006, 90000km op teller, nu stelt zich het volgende probleem; wanneer ik mijn benzinetank leeg rijd kan ik maar 27 liter tanken. De benzinemeter duidt correct aan (met de gekende kuren), de tripteller duidt effectief aan dat ik moet tanken (tot op de kilometer juist), ik val stil en kan maar 27 liter tanken...
Ze (dealer) hebben de bezinepomp lager gehangen, volgens hen dan 5 liter getankt en motor draaide... mijn ervaring leert me dat ik nog ergens een 10l moet hebben zitten (als tank 38l zou zijn, zoals beweerd wordt).
Heb de motor al op zijn 2 kanten gelegd, zonder effect.
Weet iemand raad ? Kwestie van niet te moeten tanken achter elke boom...
Thanks
Gerd
Relax

Re: Tank leeg op 27 liter

Bericht door Relax »

Ik heb hetzelfde, met een GSA van begin dit jaar, maar een ouwe. Ik haalde eerst geen 400 km. Meerdere keren zonder benzine gevallen, aangezien mijn vorige in de zomer makkelijk +500 km haalde. Aanpassing leiding in de tank door dealer en nu haal ik 430 km. Nog nooit meer dan 30 liter getankt, terwijl er toch 34 liter in kan.
I respect your opinion. But I don't give shit.
gerd gabriels

Sint Martens Lierde, ligt toch tegen zottegem ...
Moet dealer eens op bijscholing gaan ???
Relax

Bericht door Relax »

Van waar die conclusie?
I respect your opinion. But I don't give shit.
gerd gabriels

Is blijkbaar een probleem wat nog voorkomt, als er plots minder benzine kan worden opgepompt dan is er iets (?) veranderd dat moet toch te vinden zijn?
Dealer is zich erover aan 't informeren...
Mijn verbruik is krek hetzelfde gebleven, maar bruikbaar volume is gedaald, volgens mij wijst dat op iets mechanisch.
maar wie ben ik ?
sprotje

Bericht door sprotje »

heb ook GSA van 2006 met 98000km met het zelfde fenomeen, vroeger kon ik +- 530km rijden met een tank nu al 2x stil gevallen op +-420km. ik heb ondertussen reeds tank gedemonteerd alsook benzinepomp en opzuigpomp ( zit aan de rechterzijde ) niks abnormaal te zien + ontluchting doorgeblazen, aangezien ik de motor gebruik voor woon- werkverkeer en nu op +- 400km tank nog niet echt kunnen uitproberen of er verbetering is ( ik val niet graag zonder benzine als ik tussen de auto's door laveer ) bij verdere info verneem je het wel.
Plaats reactie