Bmw en 125cc?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Maud

Bmw en 125cc?

Bericht door Maud »

Hoi Allemaal,
Onlangs kreeg ik de vraag van een neef die z'n rijbewijs A1 heeft of ik wist of Bmw motor's heeft met 125cc?
Ik kwam niet meteen op modellen van 125cc, weten jullie iets?
Alvast bedankt!
Groetjes Maud
Je bent wijs als je weet dat je van iedereen kan leren.
Flat Twin Power

Re: Bmw en 125cc?

Bericht door Flat Twin Power »

Een C1 is denk ik de enige 125cc die BMW ooit gemaakt heeft.
Maud

Bericht door Maud »

Flat Twin Power schreef:Een C1 is denk ik de enige 125cc die BMW ooit gemaakt heeft.
Dacht ik ook. Maar de jongen is zot van mijne gs, het moet en zal bmw zijn (misschien heb ik hem net iets te hard overtuigd :-) )
Flat Twin Power

Maud schreef:
Flat Twin Power schreef:Een C1 is denk ik de enige 125cc die BMW ooit gemaakt heeft.
Dacht ik ook. Maar de jongen is zot van mijne gs, het moet en zal bmw zijn (misschien heb ik hem net iets te hard overtuigd :-) )
Tsja, ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Mijn dochter wordt in februari 18 en wil per se motor rijden. Ze vraagt al wanneer ze met een K 1600 GT zal mogen rijden :mrgreen:
Ik ben dus aan uitkijken om een 125 op de kop te kunnen tikken voor haar. Het zal jammer genoeg ook geen BMW zijn om te beginnen.
janl
Contacteer:

Bericht door janl »

BMW heeft ooit een R10 prototype gebouwd met een 125 cc motor, maar die vastkrijgen zal moeilijk zijn :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bezoek mijn motorblog: http://jeanlemotard.wordpress.com
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
vacaro
Contacteer:

Bericht door vacaro »

Ik heb zelf goede ervaringen met een Yamaha WR125X, heb er zelf een dik half jaar meegereden, tochten van +200km, Ardennen, Zeeland.
Deze is eigenlijk enduro/cros waar 17inch en baanbanden op staan; heeft 11kw of 15pk en haalt toch nog 110a115km/u plat zonder wind.
Heel wendbaar en niet te hoog, ben zelf 175cm, en steeds goede controle gehad, nu rijd mijn zoon ero wegens stappenrijbewijs. Die is 185cm en heeft ook ruim plaats.
Door lang zadel makkelijk om te gaan verzitten.
En belangrijk ziet er goed uit en niet als een brommertje! En stilstaand ook goed handelbaar door maar 140kg!
Dit is de onze:
Afbeelding

Goedgekeurde Arrow-uitlaat erop en als db-killer eruit is dan een volgeluid voor 125cc!
Voor ons is dit een ideale 125cc!
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Flat Twin Power

vacaro schreef:Ik heb zelf goede ervaringen met een Yamaha WR125X, heb er zelf een dik half jaar meegereden, tochten van +200km, Ardennen, Zeeland.
Deze is eigenlijk enduro/cros waar 17inch en baanbanden op staan; heeft 11kw of 15pk en haalt toch nog 110a115km/u plat zonder wind.
Heel wendbaar en niet te hoog, ben zelf 175cm, en steeds goede controle gehad, nu rijd mijn zoon ero wegens stappenrijbewijs. Die is 185cm en heeft ook ruim plaats.
Door lang zadel makkelijk om te gaan verzitten.
En belangrijk ziet er goed uit en niet als een brommertje! En stilstaand ook goed handelbaar door maar 140kg!
Dit is de onze:
Afbeelding

Goedgekeurde Arrow-uitlaat erop en als db-killer eruit is dan een volgeluid voor 125cc!
Voor ons is dit een ideale 125cc!
Mooi ding maar te hoog voor mijn dochter in ieder geval. Ze is maar 165cm. Ik denk dat een KTM Duke 125 of een Honda MSX :mrgreen: meer iets voor haar zal zijn. Een Yamaha YZR of een Honda CBR past ze ook op en die zijn vlot in occasie te vinden. Nadeel is wel dat die redelijk sportief zitten en dat je er zo goed als niets kan op meenemen of je moet een rugzak om.
Maud

Bericht door Maud »

Dan moeten de jongeren maar wachten tot ze 20 of 22 zijn hé, voor kennis te maken met een echte motor 8-) !
stefke2

Bericht door stefke2 »

Ach, er zijn zoveel andere, betere en leukere motoren dan BMW. 8-)
Maud

Bericht door Maud »

stefke2 schreef:Ach, er zijn zoveel andere, betere en leukere motoren dan BMW. 8-)
Misschien wel, maar momenteel gaat er niets boven mijn gs en mij R60, dus hou ik het nog even bij BMW :wink:
Bart Vercaemer

Bericht door Bart Vercaemer »

125 cc is toch geen must? Gewoon beneden de 25 kW blijven is toch 1 van de weinige vereisten voor -21 jarigen?
En dan zijn er misschien nog wel f650gs'jes te vinden die, toen het nog mocht, naar 25 kW zijn omgezet?
R 1200 GS (2006)
Relax

Bericht door Relax »

Waarom geen Suzuki Vanvan 125? Vind 'm geweldig, met die ballonband en retro look.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie