BMW navigator v

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

GVN
Moderator

Re: BMW navigator v

Bericht door GVN »

MrGPS schreef:Heb je de smartlink actief staan? Heb de indruk dat er nog wel eens corrupte verkeersinfo binnenkomt die het apparaat van slag brengt. Toestel in dat geval even helemaal uitschakelen (powerknop 6 seconden oid ingedrukt houden) en weer inschakelen.
Neen, smartlink niet actief. En die slechte ontvangst was niet gedurende een dag of zo, maar telkens in de bergen. Een vriend met een zumo 550 kon zijn lol niet op.
Ik ga het toestel binnenbrengen, maar vrees dat het erger is : ofwel blokt die overkapping van de RT de ontvangst af, ofwel is er een slechte ontstoring in de Navigator V. Zolang je in de open vlakte bent, merk je dat niet.
Inzake Basecamp: ik probeer nog steeds te ontdekken wat nu de meerwaarde in vergelijking met Mapsource is.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

Zolang je bij mapsource blijft ga je nooit de meerwaarde van Basecamp kennen.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
BoeD

Bericht door BoeD »

Veel oefenen met korte ingewikkelde routes, poi en tracks in Basecamp, telkens vind je er wel iets die beter gaat tov Mapsource. Na enige tijd ben je volledig overgeschakeld.

From BoeD with Tapatalk
R1200C Cruiser (°\ = /°)
MrGPS

Bericht door MrGPS »

wooter schreef: De .system\GPX folder verwijderd, en opnieuw aangesloten. Nu kan ik wel waypoints verwijderen nadat ze zijn toegevoegd. Importeren van routes gaat nu ook beter blijkbaar, in tegenstelling tot het recente verleden waar er duidelijk een herberekening gebeurde en hij geen rekening hield met directe routeringen.
Niet helemaal juist. Je kunt in basecamp geen routes/viapunten verwijderen uit de route.

De gps-map is een soort 'tussengeheugen en heeft in basis twee functies:

a. na het koppelen van het toestel aan de computer zal het toestel alle in het toestel actieve routes, waypoints en tracks kopiëren naar het bestand current.gpx. Daardoor kun je in basecamp zien wat er in het toestel staat (maar het daar niet wissen - het is een tussen-bestand).

b. na het overzetten van een route vanuit basecamp wordt het toegevoegd aan de temp.gpx. Vanuit dat bestand zal het toestel na loskoppelen de routes in het toestel importeren

Je kunt ook 'eigen gpx bestanden'in die dir zetten; ook die worden geïmporteerd.

De verwarring zit 'm er vermoedelijk dat het kan voorkomen dat een verwijderd waypoint nog steeds in de temp.gpx staat; en dus opnieuw wordt geïmporteerd. Dat gebeurt, naar ik meen, als je tussentijds het toestel aan de pc aansluit zònder dat je routes oid vanuit basecamp overzet. Basecamp heeft dat weliswaar aan de current.gpx gezien dat het waypoint is verwijderd maar, omdat je niets overzet, blijft de temp.gpx hetzelfde. In dat geval is het inderdaad een optie om de temp.gpx handmatig te verwijderen.
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Hans, in mijn geval was de Navigator V aangesloten aan mijn Mac, en zichtbaar in Basecamp.

In Basecamp kan je dan klikken op Navigator V en zie je alle waypoints, routes en tracks die op je toestel staan.

Als je dan op Delete duwt, hoor je een scherm te krijgen met de vraag of je echt dat item wil verwijderen van je toestel. Ik kreeg die melding niet, maar ik kreeg een melding dat ik dat item enkel kon verwijderen door het toestel af te koppelen van mijn computer en via het toestel het item te verwijderen.

De oplossing bleek door de gehele GPX folder even te verwijderen. Vermoedelijk zat er iets scheef met de rechten op die folder of op de bestanden in die folder, en door het opnieuw aanmaken van die folder + bestanden door Basecamp is dat recht getrokken.

Wat ik erna ook gemerkt heb is dat het importeren van routes ook correct verloopt: hij zal niet een hele nieuwe route herberekenen, maar de route aanhouden die in Basecamp is berekend, inclusief stukken met variabel routeringsprofiel.

Nu weet ik dat de Navigator en Basecamp goochelen met current.gpx, temp.gpx en andere .gpx bestanden, maar mijn probleem zat em erin dat ik vanuit Basecamp enkel routes en individuele waypoints kon toevoegen, maar niet verwijderen van het toestel.
MrGPS

Bericht door MrGPS »

Ik heb hier wat twijfel, vooral qua routes. Maar ik heb geen mac dus feitelijk kan ik er gewoon niets zinnigs over zeggen ;)

Bij de windows versie van BC is het in ieder geval niet mogelijk om een route in het toestel te wissen. Al dan niet herberekenen van een route bij overzetten is afhankelijk van een instelling en van de oorspronkelijke route; niet van de gpx directory. Met de meeste recente versie van BC is daar, in ieder geval in windows, sprake van een verandering; mogelijk bij de mac ook.
KeeS16

Bericht door KeeS16 »

Gisteren een rit proberen te construeren in Basecamp wat reeds lang geleden was. Conclusie, tot de 10 de macht ergernis en frustratie, dan snel overgeschakeld naar Mapsource en met inzoomen om juist op het kruispunt een punt te plaatsen en 50 punten en 561 km later na 20 minuten een perfecte route.
Ben blij dat Mapsource nog gaat, al besef ik dat het ooit zal eindigen, binnenkort navigator V en weer ergernis als ik dat allemaal zo lees.
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

KeeS16 schreef:Gisteren een rit proberen te construeren in Basecamp wat reeds lang geleden was. Conclusie, tot de 10 de macht ergernis en frustratie, dan snel overgeschakeld naar Mapsource en met inzoomen om juist op het kruispunt een punt te plaatsen en 50 punten en 561 km later na 20 minuten een perfecte route.
Ben blij dat Mapsource nog gaat, al besef ik dat het ooit zal eindigen, binnenkort navigator V en weer ergernis als ik dat allemaal zo lees.
Waarom zou je net een punt in het midden van een kruispunt zetten? Dan krijg je nooit de correcte mededeling mee welke afslag je moet nemen. De beste locatie voor een punt is na een afslag, zodat je zeker bent dat je route langs die afslag gaat.

Mapsource gaat in de problemen komen met Navigator V en de nieuwe Garmin toestellen omdat je in Mapsource geen punten kan definiëren als shaping points (of zachte waypoints). Bijgevolg zal elke route met meer dan 30 waypoints uit een Mapsource opgesplitst worden in meerdere delen.

Ik moet wel zeggen dat de Basecamp op Mac me makkelijker af gaat dan op PC. Zelfs het omzetten van harde naar zachte waypoints is op Mac eenvoudiger omdat je in het routeoverzicht gewoon met Cmd+A alle waypoints kan selecteren, en met Cmd+K ze allemaal zacht kan maken. Dit in tegenstelling tot Basecamp op Windows waar je de optie niet eens te zien krijgt als je de eerste en laatste waypoints van een route mede selecteert.
Man in Black

Bericht door Man in Black »

In Basecamp op PC het eerste tussenpunt selecteren en samen met shift het laatste tussenpunt selecteren, rechterknop en voila, alles tegelijk.
PC al een beetje verleerd Wooter? :grin:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

MiB, ik weet wel nog hoe het moet - enkele weken terug nog op Basecamp op Windows liggen werken - maar de details zijn dus net iets anders... :)
PeterGT
Contacteer:

Bericht door PeterGT »

Juist Mib. Of Ctrl-A (selecteer alles). Vervolgens rechterknop, actie kiezen en evenzo voila ....
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
MrGPS

Bericht door MrGPS »

PeterGT schreef:Juist Mib. Of Ctrl-A (selecteer alles). Vervolgens rechterknop, actie kiezen en evenzo voila ....
Dat werkt niet; want dan zijn ook start en eindpunt geslecteerd en die kun je niet 'soft' maken.

Zie http://youtu.be/BQr3tC2uk0M" onclick="window.open(this.href);return false;
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Inderdaad. En dat is dus het detail want dat werkt wel op Mac maar niet op PC :)
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Dat Basecamp kl*§° :evil: :evil: programma blijft maar dwarsliggen.
Er was een software update beschikbaar. Ik installeer hem. Resultaat : "The program can't start because MSVCR90.dll is missing from your computer. Try reinstalling the program to fix the problem."

Goed, we reinstallen the program. Maar niets helpt nog. Programma wilt niet meer opstarten.

Om Cirero the plagiëren : "Hoe lang nog in 's hemelsnaam, Garmin, zal je ons geduld misbruiken?"

Het wordt tijd dat ze daar een paar ontslagen aankondigen.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
J@n

Bericht door J@n »

Ik had het daarnet ook aan de hand.
Bij mij was het gefikst door Basecamp er eerst af te zwieren en dat terug te installeren.
Joker

Bericht door Joker »

Hier op prog eraf en terug op via Garmin site okidoki :-)
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
janeman

Bericht door janeman »

bij mij hielp het niet
er af gooien en de oudere terug installeren was het enige wat werkte
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

Note for those still having issues the latest Garmin advice is this:

Anyone getting a Windows file .dll error message after updating BaseCamp on a Vista, 7, or 8 computer should uninstall BaseCamp then delete the C:\Program Files (x86)\Garmin\BaseCamp folder. Reinstall BaseCamp and the error should not return.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Wim's GS

Bericht door Wim's GS »

Heeft iemand een idee, als je zo'n jaarlijks abonnement neemt van Garmin Cyclops Flitspaal informatie -Europa, of dit ook werkt op de Navigator V ? Want als je kijkt tussen de compatible toestellen vind je enkel die van Garmin terug.

Groetjes,
Wim
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

ja, staat er bij mij op
Marc

R1250RT 2020
Wim's GS

Bericht door Wim's GS »

mdc schreef:ja, staat er bij mij op
Thanks Marc, dan ga ik die ook bestellen, want ze geven juist -25% korting bij Garmin ;-)

Groeten,
Wim
GS-Walter

Bericht door GS-Walter »

Hela,
ik heb gemerkt dat mijn Nav V geen gedetailleerde weergave van de te nemen afritten meer weergeeft? Dat zou normaal toch wel zo moeten zijn, niet? Wel zie ik links boven aan de rijstroken met pijltjes, dewelke ik moet nemen, maar krijg geen half scherm met daarop duidelijk welke rijstrook te nemen.
Dit lijkt mij niet normaal en is ook heel vervelend!

Grtz
R1200GS Adventure LC
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Heb ik ook eens gehad met mijn vorige gps, een Nav IV. Er was toen onvoldoende ruimte waardoor de junction view info was komen te vervallen. In de map Garmin moet een submap jcv zijn. Als deze leeg is, dan is dat ook hier gebeurd.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
GS-Walter

Bericht door GS-Walter »

Ik vind inderdaad die map niet. Ik heb onlangs iets ivm kruispuntenoverzicht via JAVAWA verwijderd, en ik vrees dat het dat bestandje geweest is. Want er is nog voldoende ruimte vrij. Nu heb ik bij de backups gezocht, maar vind dat nergens meer terug om het terug te plaatsen.
R1200GS Adventure LC
Man in Black

Bericht door Man in Black »

Dat was het inderdaad, had je niet mogen weggooien
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Plaats reactie