flitslocaties verwijderen......HELP

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

flitslocaties verwijderen......HELP

Bericht door animal »

Ik kreeg zopas m'n bevestiging van ons reisje in Frankrijk en er staat bij vermeld: vanaf 1/7/2014 is het verboden om in Frankrijk een GPS te gebruiken waarop flitslocaties aanwezig zijn.......het is dus blijkbaar niet voldoende dat ze uitgeschakeld zijn........
Kan iemand me zeggen hoe ik die uit m'n Zumo kan verwijderen ??
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: flitslocaties verwijderen......HELP

Bericht door wooter »

Als je de laatste updates hebt geïnstalleerd via Garmin Express, zal je Zumo al zo geprogrammeerd zijn om niet meer flitslocaties te hebben maar enkel 'gevarenzones'. Je gaat dus nog altijd een melding krijgen van een 'gevarenzone', en ergens in die gevarenzone kan een flitspaal staan. Dit is wel toegelaten.

Geen paniek dus :)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: flitslocaties verwijderen......HELP

Bericht door Man in Black »

Het is inderdaad verboden ze ook maar op de GPS te hebben staan, enkel zones waar ze flitsen of regelmatig flitsen mogen worden aangegeven.
Met JaVaWa device manager kun je die er gemakkelijk af gooien. Welke zumo is het?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: flitslocaties verwijderen......HELP

Bericht door MrGPS »

Zie ook http://www.garmin.com/nl/flitspaalmeldingen_frankrijk" onclick="window.open(this.href);return false;
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: flitslocaties verwijderen......HELP

Bericht door wooter »

Hans, die handeling lijkt me zelfs onnodig op een Zumo...

Ik rij regelmatig in Frankrijk met mijn Zumo en eens de grens over ben je de gedetailleerde meldingen kwijt en hoor en zie je enkel nog wanneer je een onhandige "gevarenzone" in of uit rijdt... Ik heb zelfs al gezien dat de flitspaal net buiten de gevarenzone stond :)

De update zat voor de Zumo 660 in 4.50:
Changes made from version 4.40 to 4.50:
Updated to comply with France Safety Camera decree.
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=4469" onclick="window.open(this.href);return false;
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Re: flitslocaties verwijderen......HELP

Bericht door animal »

door Man in Black » 19/06/14 10:55

Het is inderdaad verboden ze ook maar op de GPS te hebben staan, enkel zones waar ze flitsen of regelmatig flitsen mogen worden aangegeven.
Met JaVaWa device manager kun je die er gemakkelijk af gooien. Welke zumo is het?CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC
Lid BMW MC VL.Avatar gebruiker
Man in Black


GPS = Zumo 660
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: flitslocaties verwijderen......HELP

Bericht door Man in Black »

Zie de link van mrGPS om de flitslocaties te verwijderen of met Javawa device manager.

@Wooter, ik dacht dat in Frankrijk je zelfs de locaties niet op je GPS mag hebben staan, dus uitschakelen is niet voldoende denk ik?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: flitslocaties verwijderen......HELP

Bericht door wooter »

Er moet niets verwijderd worden...

Zoals ik al zei zorgt de update naar 4.50 er al voor dat je geen flitsplaatsen meer hebt in Frankrijk...
aantzeetje
Berichten: 1163
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: flitslocaties verwijderen......HELP

Bericht door aantzeetje »

en ook geen zwitserse meer trouwens
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
frits-motaar
Berichten: 175
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:02
Woonplaats: limburg
Locatie: LIMBURG

Re: flitslocaties verwijderen......HELP

Bericht door frits-motaar »

je kan ze makkelijk verwijderen met de " POI loader for windows ",met dit zet je ze er ook op,maar selecteer dan gewoon "verwijderen".
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: flitslocaties verwijderen......HELP

Bericht door MiGSel »

Hier wordt al jaren veel over gepanikeerd, maar ik hen nog van NIEMAND gehoord die ervoor beboet of zelfs maar gecontroleerd is.
Afbeelding
de klei'n
Berichten: 196
Lid geworden op: 23 okt 2008, 21:39
Locatie: Mannekensvere

Re: flitslocaties verwijderen......HELP

Bericht door de klei'n »

als je als echte gebruiker al niet weet hoe ze te verwijderen, hoe gaat een fransman dan zijn weg vinden in een nederlandstalige gps. :mrgreen:
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: flitslocaties verwijderen......HELP

Bericht door MrGPS »

de klei'n schreef:als je als echte gebruiker al niet weet hoe ze te verwijderen, hoe gaat een fransman dan zijn weg vinden in een nederlandstalige gps. :mrgreen:
Ik heb éénmaal gehoord van iemand die had gehoord van iemand dat ie erop gecontroleerd werd (in Frankrijk- had echter geen palen geladen). Daarbij gebruikte de agent een apparaatje dat gekoppeld werd aan het toestel...
Plaats reactie