Benzinepomp K1100LT start niet op

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Husafan450

Benzinepomp K1100LT start niet op

Bericht door Husafan450 »

Hallo beste motorvrienden,
Een vriend van mij is tijdens een rondrit stilgevallen met zijn K1100LT van1993 (ooit ingevoerd geweest van Engeland). :-(
Mijn eerste gedacht was een slecht contact aan de zijpikkel, een paar keer over en weer gedaan en driewerf hoera hij start weer :-) .
Rit uitgereden zonder problemen, maar 's anderendaags wil hij hem terug starten en geeft geen kik meer :oops: .
Contact aan de zijpikkel nagemeten en alles in orde maar geen kik van de benzinepomp.
Dan maar op zoek naar het euvel verderop, dadelijk grote maatregelen, benzinepomp demonteren, rechtstreeks 12Volt erop , pomp werkt dus.
bekabeling op breuken nagemeten naar de pomp en naar de tankvlotter, geen breuken te vinden.
Dan spanning gaan zoeken, raar maar waar op de fiche van de benzinepomp komt er maar 7.5 volt op.
Alle mogelijke fiches hebben we dan geopend en nagekeken op slechte contacten en ook met contactspray behandeld, geen verbetering.
Hoe kan het dat er toch maar 7.5 volt naar de pomp gaat?
En ja de batterij is in prima conditie.
Wie kan ons helpen met dit heikel probleem? :?: :-?

vriendelijke groetjes

Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Wiedewa

Re: Benzinepomp K1100LT start niet op

Bericht door Wiedewa »

Polen aan de batterij eens controleren, lijkt erop of er een los is.

Relais van toeter ruilen met die van de pomp kan ook uitkomst brengen.

mvg Nico
MG Breva 850
Husafan450

Wiedewa schreef:Polen aan de batterij eens controleren, lijkt erop of er een los is.

Relais van toeter ruilen met die van de pomp kan ook uitkomst brengen.

mvg Nico
Hallo Nico,

Polen zijn goed bevestigd en gereinigt.
Op andere plaatsen meet ik wel 12Volt
En relais is ook al getest, zelfs al is doorverbonden geweest.
Dit heeft allemaal niks veranderd, enkel op de pomp geeft hij 7.5 volt wat ik persoonlijk een rare spanning vind.
Noodstop is ook nagezien en getest.
Ik weet het even niet meer, daarom dat ik hulp inroep op het forum.
alvast bedankt voor je reactie en mee te helpen denken.

groetjes,

Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Beemerke Beem

Bericht door Beemerke Beem »

Ik heb ook dat probleem bij mijn K 100 RT van '85. Ben er nog steeds mee bezig, maar ik werk er niet konstand aan.
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Dan kan er nog 'n oplossing zijn, maar ben me daar niet zeker van.

De koolborstels van de startmotor, of een van de kabels die hieraan verbonden zijn.
Te weten is dat deze erg lang moeten zijn, te korte koolborstels veroorzaken vreemde storingen.
Dit fenomeen komt doordat alle verbruikte stoom van de motor naar massa moet via de startmotor.

mvg Nico
MG Breva 850
Husafan450

Wiedewa schreef:Dan kan er nog 'n oplossing zijn, maar ben me daar niet zeker van.

De koolborstels van de startmotor, of een van de kabels die hieraan verbonden zijn.
Te weten is dat deze erg lang moeten zijn, te korte koolborstels veroorzaken vreemde storingen.
Dit fenomeen komt doordat alle verbruikte stoom van de motor naar massa moet via de startmotor.

mvg Nico
Bedankt voor de reactie, ik ga het zeker is nakijken, zal iets voor morgen zijn als er tijd is.
Ik laat zeker iets weten wat het resultaat is.

groetjes,

luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Husafan450

Hallo,

Koolborstels van starter zijn nagekeken en ook de aansuitingen van de kabels aan deze, alles is in orde zijn nog als nieuw.
De alternator is ook in orde.
Ik vind het raar als je aan de aansluitdraad van de pomp meet dat je daar maar 7.5 volt meet, alle massapunten zijn losgemaakt en opgekuist en toch geen 12Volt aan de pomp meten, aan andere punten meten we wel 12volt, batterij is ook ok, deze is getest onder belasting en is in orde.
Heeft er iemand nog ideeen, want ik wij zitten hier werkelijk met de handen in ons haar, en grijs kan het niet meer worden was het is al grijs. :mrgreen:
Als er iemand nog een idee heeft hoor ik het graag.

vriendelijke groetjes,

Luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Husafan450

Probleem is van de baan.
We hebben alle contacten nog is goed ingespoten met WD40 en een paar dagen laten inwerken.
Nu werkt alles terug naar behoren, we weten wel niet welk contactpunt nu slecht was maar het belangrijkste is dat hij terug rijd.
Gaan alle contacten voor alle veiligheid voorzien van contactvet zodat corrosie geen vat meer heeft.
Allemaal blij dat hij terug kan rijden.
Toch bedankt voor de tips.

groetjes,

Luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
willy

Bericht door willy »

Wiedewa schreef:Dit fenomeen komt doordat alle verbruikte stoom van de motor naar massa moet via de startmotor.
Is dat zo?
Van het relais dat er voor zorgt dat de grote belastingen worden uitgeschakeld tijdens het starten
vloeit de stroom door de rotor van de startmotor, de stroom van de spoel van dit "Load Shedding Relay" dus.
Maar dat alle verbruikte stroom door de startmotor naar massa zou lopen lijkt me sterk, er zou maw
maar één massapunt zijn en dat zou door de startmotor lopen.
Edwin 605

Bericht door Edwin 605 »

Beemerke Beem schreef:Ik heb ook dat probleem bij mijn K 100 RT van '85. Ben er nog steeds mee bezig, maar ik werk er niet konstand aan.
Hoi allemaal.

Probleem heb ik ook gehad. Stilvallen even wachten en rommelen aan de verbindingen starten. verder rijden geen probleem.

Volgende rit niks aan de hand. Daarna rijden stilvallen verbindingen rommelen niks, bellen voor verder te rijden, telefoon neerleggen en starten.

5 Km veder rijden stilvallen in niet meer te starten.

Dan kun je goed zoeken, bleek het de stekkerverbinding te zijn naar de benzinetank.(de gele draad is de + voor benzinepomp en die was stuk)

MAW de draad die naar de tank gaat.

Dit heb ik doorgemeten met een multimeter met het vlotterhuis los gemaakt van de tank.

Als je het origineel wilt houden ben je momenteel €100,00 kwijt dat is dan het vlotter en bedrading.

Je kunt eventueel ook een nieuwe stekkerverbinding maken maar dat moet dan een 4 weg verbinding zijn (4 draden)

GR Edwin
was LTD 440
Was XJ 600
Is K 100LT
frits-motaar

Bericht door frits-motaar »

[quote="willy"][quote="Wiedewa"]Dit fenomeen komt doordat alle verbruikte stoom van de motor naar massa moet via de startmotor.[/quote]
Is dat zo?
Van het relais dat er voor zorgt dat de grote belastingen worden uitgeschakeld tijdens het starten
vloeit de stroom door de rotor van de startmotor, de stroom van de spoel van dit "Load Shedding Relay" dus.
Maar dat alle verbruikte stroom door de startmotor naar massa zou lopen lijkt me sterk, er zou maw
maar één massapunt zijn en dat zou door de startmotor lopen.[/quote]

Als je dit probleem hebt,dan begint dat meestal met de pinkers die niet meer willen werken,dan het dimlicht dat niet wil branden enz....en meestal als laatste dat de startmotor niet meer aanslaat
Dan zijn de koolstofborstels v/d startmotor versleten,en met versleten bedoel ik al vanaf 10mm.
Dit is te vevangen door een revisiekitje! :idea:
Plaats reactie