Lac Serre-Poncon... zoek Hotelletje

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
gsluc
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mei 2008, 18:22
Woonplaats: Liedekerke
Locatie: Brabant

Lac Serre-Poncon... zoek Hotelletje

Bericht door gsluc »

Iemand weet van een goe hotelletje of B&B , ...eventueel met garage voor moto's in de streek rond Lac Serre-Poncon of omgeving...
Alvast bedankt
1200gs/lc triple black...
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Lac Serre-Poncon... zoek Hotelletje

Bericht door Supermario »

Hoi Luc,

ben in juni met uwe buur uit Liedekerke ook naar daar geweest, we waren op een goei 20 km van Serre Poncon in een Ibis hotel.
Je zal zeggen "nen Ibis" das toch niet voor in op congé te gaan?
Maar voor mij is nen Ibis: een goed bed (boxspring) , goeie douche, airco, goed ontbijt, moto gratis in de garage en niet duur, eten kun je daar in de stad, keuze genoeg, dit kan tellen na een toer van 300kms+ op de cols.

Ik heb stilaan er een beetje genoeg van die Franse hotels (koterij) met als ontbijt 2 stukskes stokbrood mee confituur en een tas "koffie".

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
dbr
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:41
Locatie: Voorkempen

Re: Lac Serre-Poncon... zoek Hotelletje

Bericht door dbr »

Les chaumettes aan t meer zelf met garage en supervriendelijke ontvangst door de uitbaters, mensen van Kalmthout. En een lekker ontbijt ...

Grtn,
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Lac Serre-Poncon... zoek Hotelletje

Bericht door poestexas »

[quote="Supermario"]Hoi Luc,

ben in juni met uwe buur uit Liedekerke ook naar daar geweest, we waren op een goei 20 km van Serre Poncon in een Ibis hotel.
Je zal zeggen "nen Ibis" das toch niet voor in op congé te gaan?
Maar voor mij is nen Ibis: een goed bed (boxspring) , goeie douche, airco, goed ontbijt, moto gratis in de garage en niet duur, eten kun je daar in de stad, keuze genoeg, dit kan tellen na een toer van 300kms+ op de cols.

Ik heb stilaan er een beetje genoeg van die Franse hotels (koterij) met als ontbijt 2 stukskes stokbrood mee confituur en een tas "koffie".

Ben ik nu eens volledig mee eens. Mijn madam en ik zijn dat ook beu. En de Fransman dan doen alsof hij je een aards-paradijs aanbiedt. Daarom trokken we dit jaar terug naar Oostenrijk waar we geen 60€ betaalden per man voor half-pension in een 4* hotel, een kamer van 35m², en een ontbijt waarmee je voor de rest van de dag verder kunt, prachtige Wellness en gratis garage.
Zwijgt mij van Frankrijk met hun ontbijt bestaande uit een toepeken boter en een toepeken confituur. En van dat frans brood ligt mijn gehemelte na 5 dagen open!
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Lac Serre-Poncon... zoek Hotelletje

Bericht door Supermario »

Hoi Poestexas,

ben blij dat er nog van het zelfde gedacht zijn.
In Duitsland, Oostenrijk en Noord Italie ben ik nog nooit in een slecht hotel geweest, steeds ruim en lekker eten en heel vriendelijk.
Ben jaren naar ginder geweest (en zal nog gaan) voor 50 € per nacht in half pension.

Een geluk dat die Fransen kunnen teren op hun mooie bergen en uitzichten. Maar goedkoop is het niet, hun wijn is nog te betalen maar op sommige plaatsen betaal je 5 € voor een pintje bier. In Oostenrijk heb je er ne goeie weissenbier voor van nen halve liter (en dan heb je nog ne € over).

Maar het zijn allemaal leuke landen om met de moto te rijden.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Lac Serre-Poncon... zoek Hotelletje

Bericht door alfa »

Wij zijn daar langs gereden, hotel Les chaumettes ligt zeer goed en zwemstrand ligt vlak bij .
Niet twijfelen.
Was onze eerste keus maar madammen moesten een zwembad hebben :-?

Geboekt met sunjets
La Lauzétane Hotel
Bord Du Lac
04340 Le Lauzet-Ubaye
Frankrijk

Ik zou nog altijd de eerste keus kiezen
BMW R1100R zonder KFR
gsluc
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mei 2008, 18:22
Woonplaats: Liedekerke
Locatie: Brabant

Re: Lac Serre-Poncon... zoek Hotelletje

Bericht door gsluc »

Wij hebben geboekt in Les chaumettes ,... voor binnenkort...en Qui...ik ben nog altijd Fan van " La Douce France " :lol:
Ieder zijne meug zekers...enfin ...
alfa schreef:Wij zijn daar langs gereden, hotel Les chaumettes ligt zeer goed en zwemstrand ligt vlak bij .
Niet twijfelen.
Was onze eerste keus maar madammen moesten een zwembad hebben :-?

Geboekt met sunjets
La Lauzétane Hotel
Bord Du Lac
04340 Le Lauzet-Ubaye
Frankrijk

Ik zou nog altijd de eerste keus kiezen
1200gs/lc triple black...
dbr
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:41
Locatie: Voorkempen

Re: Lac Serre-Poncon... zoek Hotelletje

Bericht door dbr »

Doe johan&carine zeker de groeten van Danny&nicolas :)
R1200RT (2007) / Zumo 350
Plaats reactie